2006. december 16. 09:20, Szombat
Nem tettem még említést az óriás egységekről. Minden fajnak van legalább egy komolyabb méretekkel rendelkező egysége, ami nem csapatokban, hanem szólóban mozog, de képes elintézni egy fél gyalogezredet. A káoszéknál egy Wyrmkin nevű fura kinézetű lény szórja sugarait messziről ellenfeleire, de a többiek is elő tudnak csalogatni trollokat és óriásokat. Csapataink vezetését természetesen hősökre kell bízni és ahogyan a DoW-ban, itt is hozzá lehet csapni a squadokhoz őket, ahol bónuszokat adhatnak nekik.
Hősből egyszerre három lehet a csatában, bár nem minden népnél lesz ennyi kéznél. Általában egy varázsló és egy harcos típusú hős kerül be. A varázslóknak úgy éreztem kevesebb hasznát lehet venni, mint a közvetlen harcba állított társaiknak. Folyamatosan lépnek szintet, a kampány végére kb. 35. Szintig jutnak el, ami azt jelenti, hogy csatánként legalább 1-2 szintet lépnek átlagosan. Ez viszont szinte semmilyen feladatot nem ró ránk, nem kell pontokat osztogatni, mindössze az áhított képességeket kell kiválasztani egy megszokott fa struktúrából.
Tárgyakból viszont RTS-hez képest elég sokfélét aggathatunk a hősökre. Tárgyakat átadni, rendszerezni harcok előtt/után táborozás közben érdemes. Ilyenkor számba lehet venni kinél mi van, és a viselhető, illetve kézbe adható tárgyakat annak a hősnek adni, aki szerintünk a legnagyobb hasznát veszi. Csata közben is lehet rendezkedni egy-egy hős tárgyai között, ha mondjuk felvettünk valami jobb cuccot, de nem éri meg.
A hősök mellett fejlődnek a seregek is, igaz mindössze három szintre osztva. Az új szintek nem változtatnak túlzottan az attribútumaikon, a sebzés esélyét növelik főként. Az egységek életerő és sebzés pontjai gyakorlatilag 1-3 között mozognak, a differenciálást az adja, hogy egy csapatban mennyi egység lehet és azok milyen gyorsan támadnak, mekkora eséllyel találnak be. Elég furának tartom a szisztémát, de biztosan jó okuk volt a fejlesztőknek arra, hogy így csinálják. Az egységeket magunk is tudjuk pénzért fejleszteni amennyiben egy településre érünk.
Sajnos minden egység ugyanazt a fejlesztést veheti igénybe, mégpedig: fegyver - +chance to hit, páncél - + armor, ostrom felszerelés - létra, esetleg puskaporos hordó, továbbá morál növelő bónuszokat kaphatnak és felfejleszthetnek egy csapattagot extra erősre. Ez szintén elég bénának tűnik számomra, mert nem éreztem a játék közben a kombinációk lehetőségét. Ugyan a pályák gyönyörűek és változatosak, legalábbis kinézetre, de majdnem a legelejétől egy jól bevált sereggel hajtottam végig a küldetéseken, kényesen ügyelve arra, hogy a felfejlesztett csapatokból legalább egy szem legényke maradjon a harc végére, mert akkor csak pénz kérdése az újratoborzás.
A taktika mindkét oldalon az volt, hogy 1-2 komolyabb páncélzatú védő gyalogság mögé 2-3 távolra támadó egységet, 1 lovas csapatot, illetve a fajnak megfelelő használható speciális egységet tettem be a csapatba. A patkányok morálromboló locsolóegere például nem volt hasznomra, sem a káosz fentebb említett óriásszörnye, vagy a Bloodletters nevű egységek sem, ellenben a hárpiák és a patkányok közül a sniperek igen hasznosnak bizonyultak. Multiplayer játékhoz elég körülményesen lehet hozzákezdeni, de aki erre a stílusra van ráfonódva, annak mindenképp megéri szórakozni vele kicsit. A kampány végigjátszása után viszont véleményem szerint nem tartogat túl sok további örömet a játék, tehát a DoW:DC-vel szemben ez a játék nem tartozik a végtelenszer végigjátszható példányok közé, főleg, hogy Skirmish módot sem kapunk benne. Kár.