Elektronikus ügyintézés a Budaörsi Önkormányzatnál

Elektronikus ügyintézés a Budaörsi Önkormányzatnál

2007. január 23. 14:03, Kedd
Az e-közigazgatás hazai terjedésének legújabb lépéseként a Budaörsi Önkormányzat új online szolgáltatást vezetett be.

A Nyugat-Európában már elterjedt elektronikus ügyintézés előnyös a felhasználónak, hiszen nem kell befáradnia hivatali időben az ügyintézőhöz, szükségtelen sorba állnia, az ügyintézőnek pedig nem kell elmagyaráznia a kitöltést. A www.budaors.hu oldalon ugyanis minden információ rendelkezésre áll, és a rendszer csak a hiánytalanul kitöltött űrlapokat fogadja be, ami a papírfelhasználást is csökkenti. Az elektronikus ügyfélszolgálat az E-Group Services Kft. fejlesztésében készült el. Az új e-megoldás segítségével a regisztrált felhasználók a rájuk vonatkozó helyi adóinformációkon kívül helyi adónyilatkozataikat is beküldhetik, felgyorsítva ezzel az ügyintézés folyamatát.

A felek hiteles azonosítása először a www.magyarorszag.hu-ról elérhető "Ügyfélkapun" keresztül történik, amelyet a Miniszterelnöki Hivatal működtet. Az azonosított ügyfél a belépést követően eljárhat a maga, vagy megbízás útján valaki más nevében, hogy önkormányzati ügyeket intézzen. A felhasználó így megtekintheti a számára fontos helyi adóinformációkat, illetve az építményadóra és a telekadóra vonatkozó "Adóűrlap" kitöltésére és visszaküldésére is lehetősége nyílik. Az elérhető űrlapok száma folyamatosan bővül, a tervek szerint 2007. májusig további négy gyakran használt Adóűrlap is elektronizálásra kerül. A középtávú célok között pedig 15-20-féle dokumentum elérése szerepel.

Az ügyféladatok biztonsága és hitelessége érdekében a kitöltött űrlapokat a rendszer elektronikus aláírással látja el, ami "lepecsételi" az űrlap minden egyes elemét - kizárva ezzel a tartalom későbbi módosításának lehetőségét. A nyilatkozat beérkezéséről az Adóiroda szintén elektronikus aláírással ellátott e-mail-értesítést küld az adózónak, ami hiteles dokumentumként szolgál.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások