World of Warcraft: The Burning Crusade

World of Warcraft: The Burning Crusade

2007. február 16. 18:31, Péntek


Kiadó: Blizzard
Fejlesztő: Blizzard
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium III 800 MHz, 512 MB RAM, 12 Gbyte szabad hely, 32 Mbyte-os videokártya
Ajánlott: 2 GHz-es Intel Pentium IV, 2 Gbyte RAM, Nvidia 6600+,
Hasonló játékok: EverQuest, Matrix: Path of Neo
Kategória: MMORPG

Az MMORPG-k gyöngye, a World of Warcraft két év alatt nem kevesebb, mint 8 millió rajongót szerzett világszerte, s akik esetleg mára kezdték megunni a két kontinens által rejtegetett kalandokat, a néhány hete megjelent kiegészítővel most új célokat kaphatnak. Az új fajok, az új kontinens ismertetése mellett az ajánló megpróbál választ adni arra, hogy miért függenek ettől ennyien és miért nem érdemes belekezdeni sem.

Azeroth eddig saját belviszályaival volt elfoglalva, a hirtelen újra kinyíló Sötét Portál viszont minden eddiginél komolyabb fenyegetést jelent a világra. Az Elátkozott Földeket ellepték a portálon keresztül átáramló démonok és a Nethergarde Erőd katonái nehezen bírják a védekezést. Azeroth legszívósabb hőseire van szükség mindkét oldalról, hogy visszavágjanak a démonoknak saját földjükön. A nemes és kevésbé nemes hősök átlépnek a kissé szürreális Outland területére, ahol minden eddiginél elképesztőbb szörnyekkel kénytelenek megvívni. Megvetik a lábukat, előretolt állásokat hoznak létre, de minden oda merészkedőnek fel kell készülni arra, hogy a korábbi harci tapasztalat itt mit sem ér.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

És valóban. A Burning Crusade legszembetűnőbb hozadéka, hogy a 60. szinten veszteglő és egy-egy újabb tárgyért hetekig küzdő hősök régi szerelésüket akár be is akaszthatják a szekrénybe emléknek, hiszen a legtöbb 65-70. szintű, akár a küldetések jutalmaként begyűjtött tárgy erősebb, mint a korábban vért izzadva összeszedett szép "lila" zsákmány. Egyrészt kicsit esélykiegyenlítést is jelent, hiszen aki lemaradt a gyűjtögetésben, de most új erőre kapott és szeretne csatlakozni a hardcore játékosok folyamához, annak viszonylag könnyű dolga van.

58-as szint felett bárki nekivághat az új földrésznek és egy ideig akár szólóban is élvezheti az idegen kontinenst, de természetesen ennek is egy a vége, mint az alapjátéknak, elérni a maximum szintet és belevetni magát mindenkinek az instance-okba, amik a korábbihoz képest már maximum nem 40, hanem csupán 25 fősek, némileg családiasabbak, de valójában a létszámleépítés a könnyebb klánmenedzsment és a könnyebb parti találás céljait szolgálják. A 9 új magas szintű hely valószínűleg a korábbi joker helyek elnéptelenedését jelenti majd hosszútávon, de lehet hogy már unták is az addiktok ugyanazt a néhány helyet ismételgetni.

Outland területei nagyon változatosak és szerencsére a küldetések sem feltétlenül a régi klisék ráncfelvarrásai, hanem történetileg, hangulatilag és magában a célokban is számos új vagy egyedi megoldás került a játékba. A Sötét Kapu másik oldalán egy véres csata folyik az azerothiak és a Lángoló Légió között. Az alapjáték néhány forró helyét leszámítva nem rendelkezett igazi háború hangulattal, inkább a történetnek megfelelően a háború utáni időket formálták meg a területek. Itt viszont a légicsapásoktól, az őrjáratokig minden eszközt bevetnek, a démonok ostromgépekkel is felszerelkeztek és az elvakult gonosz orkok is keményen védik a területeiket.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Ehhez képest Zangarmarsh mocsaras területei szinte érintetlenek, az ezernyi tó vize kristálytiszta és az eredeti állatvilág népesíti be a ködös tájat. Terrokar erdei már nem voltak ilyen szerencsések, hiszen a Nekromanták megfertőzték a földet, de új reményt ad, hogy a druidáknak sikerült újratelepítenie a fákat, sőt a Draenei-ok egy csapata újjáépítette Shattrath városát, igaz egy csúnya nagy seb azért maradt a környéken, amibe nem sikerült életet lehelni. A következő extrém terület Nagrand, ami eredetileg az ősi jó orkok hazája és a sámánizmus szülőhelye. Az igazán izgalmas viszont a helyi semleges város, amit akár a horda, akár a szövetség elfoglalhat és magáénak tudhat saját őrséggel, védelemmel, tornyokkal együtt.

Természetesen a másik fél eközben támadhat és akár szőnyegbombázással is ritkíthatja a bent lévőket. Ez egy igazi PVP csatatér. Ennél valamivel nyugodtabbnak tűnő, de igazán multikulturális hely Netherstorm, ahol többnyire goblinok és gnómok tanyáznak, de a Vér Elfek is itt próbálnak elegendő energiát nyerni vezérük, Khael'Thas megtalálásához. Illetve a hely egy fura, túlvilági nép otthona is, akik a Konzorciumnak hívják magukat. Amerikából jöttek, mesterségük címere: ékszerkészítés. Az utolsó, még nem említett terület pedig a Shadowmoon Völgy, ami a Warcraft III-ból is emlékezetes lehet mindenkinek. Illidian itt tartja fogva Maievet fekete templomában.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások