World of Warcraft: The Burning Crusade

World of Warcraft: The Burning Crusade

2007. február 16. 18:31, Péntek
A két új fajról is érdemes némi szót ejteni. A Draenei egy ősi faj, akik a Sötét Portál bezárultakor ott ragadtak Outlanden, ahol egész jól be is rendezkedtek, bár a gonosz legtöbbjüket megfertőzte. A rosszabb fajtával már az alapjátékban is lehetett találkozni, ők fizikailag is megváltoztak, elég csúnyácskák lettek. Ebből is látszik, hogy a jóság az jó, mert a megmaradt Draenaiok igaz kicsit köpcösek, de viszonylag vállalható külsejűek. Igaz új történetük rosszul kezdődik, mert egy dimenzióutazó hajójukat szabotálták az igazán gonosz outlandi Vér Elfek, így lezuhantak az éjjeli elfek kezdőhelyéhez közeli szigetek egyikén.

A másik faj a Vér Elf (Blood Elf), akik igazából nem szeretnek senkit, gyakorlatilag majdnem mindenki útálja őket és vica versa, így a horda is alig akarja őket befogadni, az ősi ellenség trollok pedig csak nyüszítve mondanak áment a csatlakozásra. A világtól távol, a Szellemföldektől északra van főhadiszállásuk, ahol a veszett élőholtak rombolták porig a vidéket, de szerencsére sikerült a fővárosuknak legalább az egyik felét összeszedniük. Érdekes módon az élőholtak normálisabbjával egész jó viszonyt ápolnak, ami egy gyors és biztonságos utazási megoldásban nyilvánul meg a két főváros, Silvermoon és Undercity között.

Klikk ide!

A megszállott játékosok mostanra már elérték a 70. szintet, a legújabb és legkeményebb főellenségekre készülnek és be is szerezték a gyorsan elérhető tuti tárgyakat, illetve az egyik legtrendibb dolgot, a repülő hátasállatot is. A hobbijátékosok persze ennél tovább elbíbelődnek majd az előrehaladással, sőt aki most csatlakozott vagy új karaktert indított és nem fanatikus, az hónapokkal később látja csak meg a harmadik kontinenst. Új tárgyakból, küldetésekből és szörnyekből természetesen nincs hiány, de ezek részletezése elmebeteg ötlet lenne, hiszen csak egy felsorolás megtöltene egy apróbb lexikont.

Erre tökéletesen alkalmas a Thottbot keresője, ahol minden lényeges infó fellelhető az előrehaladáshoz. A kalandorlelkűek megpróbálhatják kisilabizálni vagy a helyi kocsmában beszélgetve megtudakolni az egyes küldetések megoldását, a lustábbak viszont egy taszkváltással és egy kereséssel hozzájuthatnak a leíráshoz és a közösség által hozzáadott információkhoz a küldetésekkel kapcsolatban, így csak az akcióra kell koncentrálniuk. Apropó akció. A Blizzard bevezetett egy teljesen új harcrendszerbeli megoldást, az úgynevezett Combat Ratinget. A kizárólag tárgyaknál, tehát varázslatoknál és képességeknél nem előforduló bónusz a korábbival ellentétben a készségekhez nem plusz százalékot ad, hanem egy értéket.

A gyakorlatban ha valami plusz 2%-ot ad a kritikus sebzés esélyéhez, az 10., 30. és 70. szinten is 2% lesz, viszont a combat rating értékből 28 34. szinten 4%, 60-nál már csak 2% 70-nél pedig már csak 1,27% bónuszt ad. Ezek mellett a socketes tárgyak megjelenése is újabb bónusz lehetőséget jelent, itt a fegyverekbe ékköveket illeszthetünk, amivel erősebbé tehetőek. Ezek már nem vehetőek ki, de cserélhetőek, mint a bájolás.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Azok számára, akik nem játszanak a játékkal, bizonyára érthetetlen, hogy ez a sok zagyvaság mitől képes géphez ültetni akár napi 6-8-12 órára embereket és vajon mitől lehet olyan varázslatos, hogy vannak, akik két éve folyamatosan űzik az ipart. Tény, hogy a fő csapásvonalat egy-két hónap alatt végig lehet járni, de ebben az esetben messze nem láttunk mindent. Azok számára, akik nem feltétlenül a komoly és szigorú csapatjátékos módok miatt kedvelik a WoW-ot, indíthatnak különböző karaktereket és felfejleszthetik mindegyiket a maximum szintig, de akik igazán komolyan játszanak, azoknak egy új karakter kifejlesztése már csak passzió.

Ők mindenképp arra gyúrnak, hogy lehetőség szerint megszerezzék a legritkább tárgyakat, a legritkább recepteket és a legmenőbb öltözékben vághassák át a torkát a legkeményebb ellenfeleknek. Ehhez eddig 40 fős csapatoknak kellett rendeződnie, ami már túlmutat a gyerekjáték fogalmán. Egy focimeccsen egy csapat negyed annyi főből áll, mint az eddigi maximum instance létszám a WoW-ban. Ahhoz, hogy minden megfelelően működjön, hihetetlen fegyelemre van szükség, bizalomra a másik iránt és tapasztalatra, rutinra a saját karakterrel kapcsolatban. Ez egy valódi hobbi, olyan, mint a terepasztal építés vagy a bélyeggyűjtés.

Minél többet csinálja az ember, annál több időt képes eltölteni vele és annál nehezebb újabb csúcsokra jutni. Nem lehet elítélni azt, aki nem kis ragadós papírfecniket gyűjt, hanem virtuális varázstárgyakat vagy hadi dicsőséget. Habár a virtuális tulajdon fogalmától még libabőrös lesz a társadalom, de teljesen valóságosnak tűnik, hogy valaki ne a szürke hétköznapokban kapcsolódjon ki, hanem egy mesevilágban.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A probléma inkább az, mikor ez a valós élet rovására megy. Éppen ez a legnagyobb támadási felület a játékon, hiszen komolyabb függőséget képes okozni, mint a heroin, igaz belehalni kicsit nehezebb és ez havonta csupán pár ezer forint plusz villanyszámla. Ha választani kéne, hogy egy fiatal az utcán csövezzen rossz emberekkel naphosszat vagy virtuálisan barangoljon, inkább az utóbbi, viszont ha aközül kéne választani, hogy sportoljon, szocializálódjon, éljen vagy virtuálisan barangoljon, már más lenne a helyzet. Hiába van a játék interfészében ott a valódi időt mutató óra, nem tűnik fel, ha órák telnek el, ha napok és esték vesznek kárba.

Aki a kezdetektől játszik, az írja be a főbb karaktereinél a /played parancsot, adja össze az értékeket és nézze meg mennyi időt töltött a mesevilágban. Ijesztő lesz, az biztos. Ráadásul egy idő után már nem fejleszt reflexeket a játék, hiszen többnyire rutinokat hajt végre az ember. "Jajj, fel kéne fejlesztenem a horgász skillemet 350-re. Nem baj, ha ráfekszem, két nap alatt megvan." "Mennyire nehéz a Karahzan? Hát csak annyira, mint 60-on a Nax" Ezt a két mondatot ma hallottam a kláncsatornán professzionális játékosok szájából. Ugyan sok embernek családja, gyermekei, munkája, barátnője van az addiktok közül is, de hallottunk már elúszott egyetemi félévről, szakító barátnőről és egyéb rémségekről, ami igen is fenyegeti a WoW játékosokat. Figyelem! Egy 12 éves gyerek akaraterejével rendelkező nézőinknek a játék kipróbálása szülői felügyelet mellett sem ajánlott!

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások