10 milliós lett a World of Warcraft

10 milliós lett a World of Warcraft

2008. január 23. 23:44, Szerda
A World of Warcraft 2004-es startja óta első ízben mutatkozik esély arra, hogy a Blizzard hegemónia megtörjön némileg. Idén három komoly kihívó is megpróbálhatja gyengíteni a WoW pozícióit, bár annak első helye sziklaszilárdnak tűnik.

Nem csak az MMO piacon, de a teljes játékvilágban egyedülálló eredményeket képes felmutatni a World of Warcraft, aminek immáron több, mint 10 millió aktív felhasználója van. Ebbe a számba a Blizzard nem számolja bele az eladatlan gamecardokat, illetve azokat, akik éppen pihentetik az előfizetésüket, ezzel együtt viszont elképesztőnek számít az eredmény. Minden eddigi rekordot megdöntött a kiegészítő, a Burning Crusade is, amiből az első 24 órában 2,4 millió darab fogyott a világon.

Most mégis esély nyílhat arra, hogy az egyeduralom megtörjön és három jelentkező közül legalább valamelyik áttörje a kritikus tömeg küszöbét. Az Age of Conan, a Pirates of the Burning Sea és a Warhammer Online merőben különböznek egymástól, így mindegyik fel tud mutatni komoly érveket, de persze gyengeségeik is vannak. Segítségükre lehet, hogy az MMO piac organikusan növekszik, tehát nem kell feltétlenül a WoW világából felébreszteni és újra hipnotizálni embereket, hanem a friss húsok beszippantásával is szép eredményeket lehet elérni. Lássuk a három világ mivel kecsegtet:

Age of Conan: Hyborian Adventures

A március 25-én megjelenő MMO a Robert E. Howard által megálmodott regényvilágba kalauzolja a játékosokat, bár sokaknak az 1982-es Schwarzenegger filmről, a Conan, a barbárról könnyebb beazonosítani a díszletet. A közel 80 éve létező világ nem számíthat milliós rajongó táborra, ezért inkább egy komolyabb harcrendszerrel próbál robbantani.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Az eddigi MMO-k egyik hátránya/előnye, hogy egy-egy kattintással elindíthattak a játékosok támadásokat, majd azok megtörténtek szépen maguktól. Az Age of Conan ennél valósághűbb rendszert kínál, ahol a játékos nem csak az ütés irányát határozhatja meg, de koncentrálhat külön testrészek mozgására is valós időben, ezzel továbbgondolva a WoW által indított trendet az egyedi mozgások és támadások szintjén. Ugyanakkor a játék komoly kockázatot vállal az erőszak természetes ábrázolásával, hiszen ezzel elveszítheti a fiatalok piacát. Viszont megvan az esélye, hogy az MMO-k "Halo"-ja legyen és komoly részesedést érjen el egy olyan termékkel, amit egyértelműen a felnőtt közönségnek szántak.

Pirates of the Burning Sea

Még ebben a hónapban nekivághat a tengeri kalandoknak Johnny Depp minden rajongója, hiszen a Karib tenger kalózainak MMO adaptációja napokon belül bemutatkozik. A világ nem egyszerűen a kalózcsaták élményével operál, hanem a fejlesztők ígéretük szerint egy teljesen élő, az 1720-as éveket idéző aprólékos világot készítettek el, ahol mindenki saját belátása szerint alapozza meg hírnevét.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Annak ellenére, hogy a WoW-ban számos kaszt közül választhat a játékos, hosszútávon végeredményben mindenkinek ugyanazon az ösvényen kell végigmennie. A PotBS legnagyobb erőssége viszont, hogy a játékosok merőben különböző életutakat járhatnak be, úgy hogy közben bármelyiket választják, konstruktívan hozzájárulnak választott népük sikeréhez. Aki a csendes hajóács szerepét akarja betölteni, megteheti, ahogy válhat akár kalózzá vagy kapitánnyá is.

Warhammer Online: Age of Reckoning

A három közül a leginkább ismert és elismert világ egyértelműen a Warhammer univerzum, ráadásul a rövidítése is ennek a legmenőbb: WAR. Láthattuk már számtalan regényben, asztali szerepjátékban, RPG-ben, stratégiában, képregényben, így borítékolható volt, hogy előbb-utóbb az MMO ideje is elérkezik. E világ erőssége a megalomán csatákban mutatkozik majd meg.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Ellentétben a Conan kalandori hangulatától, vagy a WoW zsebpiszok méretű csatáitól, a WAR igazi gigászi küzdelmeket hoz majd, melyek nem eldugott völgyekben zajlanak majd, hanem az adott földrész központi helyein. A csaták kimenetele pedig komolyan befolyásolja majd az ott lakó játékosok napi életét, egzisztenciáját. Kényes dolog lehet az egyensúly az oldalak között, de tudva azt, hogy a Warhammer nem két oldallal operál csupán, bizonyára senki nem lesz biztonságban egy percre sem. Amennyiben ez a világ jól startol, akkor itt látszik a legnagyobb esély arra, hogy a WoW-ban megfáradt játékosok hordáit tömegével csábítsák el.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások