Határeset, avagy majdnem megtörténtek

Határeset, avagy majdnem megtörténtek

2010. november 14. 00:10, Vasárnap
Az EA felvásárolja a Take-Twot
2008-ban az Electronic Arts megpróbált megtenni mindent, hogy megkaparintsa magának a Take-Twot és vele együtt minden játékuk jogát is (például GTA). Az akkoriban 2 milliárd dollárra becsült Take-Two azonban sikeresen húzta az időt és csak kitartottak áprilisig, amikor is a GTA IV megjelenésének és kirobbanó anyagi sikerének köszönhetően részvényeik olyan értéknövekedést könyvelhettek el, hogy az EA már nem tudott több részt vásárolni magának a cégből.

Castlevania: Resurrection
A Castlevania: Resurrection azon programok egyike, mely az akkor már haldokló Dreamcast konzolra készült. Ezzel a mászkálós ügyességi címmel mutatkozott volna be a Konami amerikai részlege, de a Dreamcast eltűnése és a PS2-es konverzió körüli hadakozás (a Konami japán részlege is beszállt volna, de komoly nézeteltérés támadt a nyugati kollégákkal) végül a játék végét jelentette.


Tiberium
Ahogy a Blizzard, úgy a Command & Conquer sorozatot fejlesztő Westwood is szerette volna, ha a népszerű stratégiai franchise más stílusokban is helytállna. Első próbálkozásuk, a Renegade viszonylag szép sikereket ért el, de azért már a maga korában is akadtak jobb FPS-ek. A Tiberium ennek a folytatása lett volna, melyet végül az EA azért törölt, mert nem volt elégedett a "végtermékkel". Azóta már a csapatot is leépítették, a maradék pedig EA LA néven fut tovább.

Shenmue 3
A Dreamcast egyik legjobb sorozata a Shenmue, mely sajnos abszolút nem találta meg a közönségét. Yu Suzuki két kalandja óriási élményt nyújtott, de valamiért a játékosok távol maradtak a programtól. 2001-ben, a második rész megjelenése után Suzuki elkezdte a harmadik epizód fejlesztését, mely végül befuccsolt. Azonban hamarosan megjelenik a Shenmue Online, mely egy közösségi program lesz. Nem egy harmadik rész, de legalább valami.


Faith And A .45
A Red Dead Redemption és az Assassin's Creed is bizonyították, hogy sikeres lehet egy, a játékvilág által kevésbé "megszállt" időszakba ültetett alkotás, ha a fejlesztők képesek lekötni a játékosokat. A Faith and A .45 is ilyen lett volna, hiszen a dán Deadline Games alkotása az 1929-ben kezdődött Gazdasági Világválság idején játszódott volna, főszereplői pedig a népszerű párosra, a Bonnie és Clyde duóra hasonlítottak. Luke és Ruby is sorra járták volna Amerika bankjait és rabolták ki őket, de a játékmenetben a nagy szerepet kapott volna a két karakter együttműködése. A játékot aztán 2009-ben leállították, mert nem sikerült kiadót találni.

Virtuális valóság odahaza
A Fűnyíróember óta tudhatjuk, hogy mekkora veszéllyel jár, ha túl sok időt töltünk a gép által generált virtuális valóságban, de a Sega ennek ellenére bevállalta, hogy elhozza otthonunkba a virtuális valóságot. Ez lett volna a Sega VR Headset, mely egy fejre tehető eszköz volt, két LCD kijelzővel a szemek előtt és sztereó fülhallgatóval a füleknél. Mindez 1991-ben történt és két évvel később már élőben is megtekinthette a közönség a gépet - ami óriási csalódást okozott. Ráadásul egyes tesztalanyok sérüléseket is szenvedtek használat közben (túl nehéz volt a szerkezet), így a Sega leállította a projektet.



Van Buren
Az általunk ismert Fallout 3 eredetileg egy teljesen más játék lett volna. Amikor eldőlt, hogy lesz harmadik rész, a fejlesztési feladatokkal a Black Isle Studios lett megbízva és ekkor még egy, a Diablo képi világával megáldott, sok tekintetben az elődökre hajazó akció-RPG lett volna. De az Interplay csődbe ment, a terv pedig - legalábbis részben - elbukott. A későbbi Fallout 3 és a frissen megjelent New Vegas azonban számos dolgot átemelt a Van Buren munkacímen futó projektből.

B.C.
Peter Molyneux nevéhez számos kultikus alkotás kötődik és a B.C. is jó eséllyel indult. A stratégiai játék a Lionhead Studios egyik "leányvállalatának" terméke lett volna, melyben egy általunk kiválasztott törzset kellett volna gondoznunk, irányítanunk. De a körülöttünk lévő világ élte volna mindennapi életét és ez ránk is hatással lett volna. A dinoszauruszok egymást ölték, a többi törzs harcolt a másikkal stb. Sajnos Molyneux 2004-ben bejelentette, hogy a fejlesztésért felelős Intrepid Computer Entertainment megszűnt, a B.C. sorsa pedig bizonytalanná vált. Molyneux azt ígérte, hogy később majd átnézi a játékot, de azóta csend van.


A Halo MMO
2005 és 2007 között a Microsoft tulajdonában lévő Ensemble Studios gőzerővel dolgozott a Halo MMO-n, míg a kiadó megszüntette a támogatást. A Microsoft ugyanis úgy döntött, hogy a PC-s piac helyett a konzolokra összpontosít és ezért állították le a fejlesztést. Az ex-Ensemble alkalmazott, Dusty Monk elárulta, hogy ekkor a költségvetés 90 millió dollár körül járt és a program simán átvette volna a hatalmat a World of WarCrafttól. Ezt azonban már sohasem tudjuk meg.

Full Throttle 2, Indiana Jones And The Iron Phoenix, Sam & Max: Freelance Police
A fenti címek nem véletlenül szerepelnek egy helyen, hiszen mindhármat a kalandjátékosok által korábban nagyon imádott LucasArts készítette és mindegik egy sikeres címük folytatása lett volna. A Full Throttle 2-ről már korábban beszámoltunk, a The Iron Phoenix szimplán csúnya volt, a Freelance Police leállítását pedig a mai napig nem érti senki az akkori alkalmazottak közül.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások