Kitart az e-mailek száműzése mellett az Atos Origin

Kitart az e-mailek száműzése mellett az Atos Origin

2012. április 3. 11:21, Kedd
Európa legnagyobb IT-szolgáltatója több mint egy évvel ezelőtt jelentette be, hogy száműzné az e-mailezést. A cég kitart az elhatározása mellett és legkésőbb 2013 augusztusára megvalósítja az elképzelést.

Stefan Pieper, az Atos szóvivője közölte, hogy a folyamat már javában tart. Mint ismert, Thierry Breton, a vállalat elnök-vezérigazgatója tavaly februárban kijelentette: rövid időn belül teljesen száműznék a vállalat életéből az e-maileket. Erre azért van szükség, mert 2010-ben a 78 500 munkatársuk naponta átlagosan 200 elektronikus levelet kapott és ezek 18 százaléka volt spam. A dolgozóik hetente 5-20 órát töltenek elektronikus levelek írásával és megválaszolásával. Az elektronikus levelek szerepét egy Facebookra hasonlító belső oldal közösségi oldal, más közösségi portálok, chatek és azonnali üzenetküldő programok vennék át.


A vállalati belső közösségi portálok előtt hatalmas jövő áll, a képen a Qontext felülete

Pieper most azt mondta, hogy teljesíthető a korábban kitűzött cél és ezért egyáltalán nem tervezik a 2013 augusztusi időpont megváltoztatását. Mindez azonban egy olyan kulturális folyamat, amely jelentős változásokkal jár, és az IT-szolgáltató életében a technika helyett újra előtérbe kerülnek az emberek. "Nagy problémát jelent, hogy túl sokan adják meg az elérhetőségeik között az e-mail címüket is. A külső kommunikációban ezért továbbra is használni fogjuk az elektronikus leveleket" - tette hozzá a szóvivő.

Az Atos Origin kimutatásai szerint az egyes munkatársak által naponta kapott 200 üzenet közül csak minden tizedik nevezhető hasznosnak. Az pedig semmiképpen sem nevezhető normálisnak, hogy az alkalmazottaknak órákon át kell elektronikus levelek megválaszolásával, illetve kitörlésével foglalkozniuk, ez ugyanis elvonja a figyelmüket a munkától. Az IT-szolgáltató felmérése alapján egy e-mail elolvasása átlagosan 64 másodpercet vesz el az emberek életéből, emiatt egy új kommunikációs korszakra kell felkészülni.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások