Az alkalmazások segítségével juthatnak bevételhez a lapkiadók

Az alkalmazások segítségével juthatnak bevételhez a lapkiadók

2012. április 6. 15:20, Péntek
Az Adobe előrejelzései szerint a jövőben az újság- és magazin-alkalmazások veszik át a főszerepet. Egyre fontosabbá válnak az interaktív reklámok, az érdekes hirdetések érdeklik a felhasználókat.

A vállalat felmérést készített és az így összegyűjtött tapasztalatokat osztotta meg most Danny Winokur, az Adobe alelnöke és interaktív fejlesztésekért felelős ügyvezető igazgatója. A vezető elmondta, hogy a lapkiadók akkor kereshetnek majd pénzt a saját kiadványaikhoz készített programokkal, ha megtalálják a megfelelő arányt a tartalmak és a kreatív hirdetések között. "Az adatokat anonim módon gyűjtöttük össze és olyan újságoktól, illetve magazinoktól származnak, amiket az Adobe Digital Publishing Suite szoftverrel készítettek. Az olvasói szokások változnak és az emberek készek arra, hogy a lapok táblagépes kiadásaiért fizessenek. Nagyon masszív növekedés várható ezen a területen és a lapkiadók az alkalmazásaik segítségével kereshetnek majd pénzt" - jelentette ki Danny Winokur.


A reklám lehet visszafogott és érdekes is

Az Adobe felmérése alapján a megkérdezettek 68 százaléka fizet a kedvenc újságja digitális változatáért, 15 százalékuk költ az egyes számokra, 26 százalékuk nem sajnál egy kisebb vagy nagyobb összeget a digitális előfizetésekre, míg 27 százalékukat a kombinált, nyomtatott-digitális lapcsomagok is érdeklik. A digitális magazinok elolvasására a válaszolók 56 százaléka havonta 25 perc és 2,5 óra közötti időt fordít. ez az időtartam az elmúlt hat hónapban 70 százalékkal nőtt. Mindez elsősorban a megfelelő tartalmak és a tábla PC-k elterjedésére vezethető vissza. "Egy alkalmazást átlagosan havonta ötször használnak az emberek és a 9 százalékuk havonta több mint 5 órát tölt a digitális lapszámok elolvasásával" - tette hozzá Winokur.

A digitális kiadásokat a felhasználók nem csak a cikkek miatt olvassák szívesebben, hanem a kreatívabb reklámok miatt is. Tény, hogy a kiadóknak a digitális újságokban sokkal több lehetőségük van arra, hogy innovatív hirdetési megoldásokkal rukkoljanak elő. Különösen a kreatív elemek, a videók, a képgalériák, az audiofájlok és a hiperlinkek népszerűek. Minden második olvasót érdeklik ezek az interaktív tartalmak. Winokurnak meggyőződése, hogy előbb vagy utóbb a kereskedőházak is megjelentetik majd a termékkatalógusaikat iPad-alkalmazásként. Ugyanakkor ennek a megoldásnak is vannak hátrányai, nem szabad például figyelmen kívül hagyni a költségeket. Továbbá az Adobe Digital Publishing Suite sem nevezhető éppen olcsó megoldásnak.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások