Még az idén jöhet a mini iPad

Még az idén jöhet a mini iPad

2012. július 5. 20:51, Csütörtök
Az Apple nem ül ölbe tett kézzel és hónapokon belül piacra akarja dobni a Nexus 7, a Surface és a Kindle Fire 2 ellenfelének szánt iPad-változatot.

A Bloomberg gazdasági hírügynökség birtokába jutott adatok alapján az új modell kijelzője néhány centiméterrel kisebb lesz az iPad képernyőjénél és ezzel párhuzamosan a felbontása is gyengül. Az új termék vékonyabb és olcsóbb is lesz. A hírügynökség rámutatott, hogy az Apple már 2010-ben fontolgatta egy kisebb verzió piacra dobását, azonban a tervekből akkor nem lett semmi, főleg azért, mert Steve Jobs is szkeptikusan fogadta az elképzelést. Jobs ugyanis úgy vélte: a 7 vagy 8 collos képernyők túl kicsik a tábla PC-s tartalmak megjelenítéséhez és legalább 9,7 collos kijelzők kellenek a táblás alkalmazások készítéséhez.

A fejlesztéseket ismerő bennfentesek kiszivárogtatása szerint - már amennyiben ilyen dologról beszélhetünk a híresen titkolódzó cégnél - a mini iPad legkorábban októberben kerülhet a boltokba. Az Apple célja ezzel a stratégiaváltással az, hogy egy olyan készülékkel jelenjen meg a piacon, amely sikeresen veheti fel a harcot a nemrég bemutatott Nexus 7 és Surface, valamint a július végén érkező Kindle Fire 2 táblagépekkel szemben. Amennyiben a terv megvalósul, úgy Shaw Wu, a Sterne Agee & Leach Inc. elemzője szerint valóra válhat az érintett cégek legrosszabb rémálma, hiszen a kaliforniai cég több szempontból is előnyben lesz a vetélytársaival szemben. Az alkalmazásboltban már 225 000 program érhető el, ráadásul a társaság több mint 360 bolttal rendelkezik, ami a termékek kipróbálása szempontjából mindenképpen hasznos.


A The Wall Street Journal szintén bennfentesekre hivatkozva azt közölte, hogy az Apple ázsiai beszállítói már az új termék szeptemberi sorozatgyártására készülnek. A mini iPad ára 200 dollár körül lehet majd és a kijelzőket az LG Display, illetve az AU Optronics fogja gyártani. Tehát míg régen több száz vagy esetleg ezer dollárral voltak drágábbak az Apple termékei a versenytársak kínálatánál, hamarosan csak 50-100 dolláros különbségről beszélhetünk majd. Az Apple iPadje 61 százalékkal rendelkezik a táblagépek piacából, ezért versenytársainak az adja a legjobb esélyt, ha a piac olyan szegmensébe próbálnak betörni, ahol a túlsúlyos ellenfél nem képviselteti magát. Eddig a kisebb gépek értékesítése kínálta ezt az esélyt, amely azonban hamarosan elveszhet.

A Microsoft június közepén, míg a Google június végén mutatta be saját tábla PC-jét. Néhány nappal ezelőtt derült ki, hogy az Amazon július végén piacra dobhatja a Kindle Fire 2-t. Érdekesség, hogy februárban már felbukkant egy olyan hír, miszerint 8 collos kijelzővel szerelt iPad érkezhet. A tesztpéldányok elkészítéséhez az Apple együttműködött több gyártóval, s ezek között már akkor szerepelt az LG Display és az AU Optronics.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások