2013. január 14. 08:50, Hétfő
A 400 millió felhasználóval bíró kínai mikroblog-szolgáltatás angol nyelvű kezelőfelületet kapott. A cég új bevételi forrásokra tör, ami azt jelenti, hogy a Twitter komoly konkurenciát kap.
A hétvégén fontos változások történtek a
Sina Weibo oldalán, ugyanis a kezelőfelület először érhető el angol nyelven is. A délkelet-ázsiai államok felhasználói
választhatnak a kínai és az angol nyelvű változat között, de a módosított honlap még nem használható világszerte. A Tech in Asia meg is jegyezte, hogy még közel sincs a teljes felület angol nyelvre lefordítva. A The Register
szerint ezzel a lépéssel a Sina Weibo a Twitter komoly kihívójává vált.
A cég eddig biztonságos keltetőben volt, a szolgáltatásnak Kínában nincs vetélytársa, hiszen nyugati konkurensei nem jelenthettek meg a helyi piacon, ellenben nemzetközi jelenléte is csekély. A kínai vállalat külföldi felhasználói ma még csak főként az országhatáron túl élő kínaiak közül kerülnek ki.
A The Verge arra
számít, hogy nem csak a Sina Weibo felhasználói tábora fog növekedni, hanem a reklámbevételei is, hiszen a következő logikus lépés az lehet, hogy a mikroblog angol nyelvű hirdetéseket is meg fog jelentetni. A terjeszkedésben film- és zenei sztárok segíthetnek az oldalnak:
Brad Pitt,
Snoop Dogg és
Emma Watson is rendelkezik Sina Weibo-profillal.