2013. február 27. 14:37, Szerda
Első ránézésre úgy tűnik, hogy a dél-koreai konszern a Google egyik legkomolyabb partnere, azonban az elmúlt években ez némileg megváltozott, mivel a Samsung komoly konkurenssé vált.

A Samsung az Androidnak köszönhetően lett meghatározó szereplője a mobil piacnak, míg a Google szintén profitál a kapcsolatból. A két társaság a hardverek területén is együttműködik, az eddig megjelent Nexus készülékek felét (Nexus S, Galaxy Nexus, Nexus 10) a Samsung építette. A The Wall Street Journal
cikkében azonban kiemelte, hogy a két fél között közel sem olyan zökkenőmentes a kapcsolat, mint az első látszatra tűnik. Andy Rubin, a Google Android-részlegének vezetője tavaly ősszel egy belső egyeztetésen arra hívta fel a figyelmet, hogy a Samsung túl erőssé válhat és ezzel a hatalommal visszaélhet az Android és a Google hátrányára.
A webes cégnél attól tartanak, hogy a dél-koreai vállalat a befolyását és az erejét arra használhatja fel, hogy nagyobb szeletet próbáljon meg kihasítani magának az online reklámpiacon, részesedést követelve a haszonból. Ugyanakkor a Google is ezen a területen számíthat a legnagyobb bevételre az Android kapcsán. E félelmek tükrében teljesen megvilágításba kerül a Motorola Mobility
felvásárlása, a Google ugyanis így biztosíthatta be magát arra az esetre, ha egyik partnere túlzottan meghatározó pozícióba kerülne a piacon. (Még kérdéses, hogy az amerikaiaknak mik a hosszú távú tervei a Motorolával.)
A Samsung már tavaly decemberben jelezte, hogy az idén 500 millió mobilt, ezen belül 350 millió okostelefont
szállítana le, majd ismertté vált az is, hogy új területekre
nyomulna be, többek között a háztartási eszközöknél
erősítene. Hosszú távon érdekessé válhat a Google-Samsung viszony az Android kapcsán is, hiszen a dél-koreai társaságnál a Badát a Tizen
váltja. Amennyiben az operációs rendszer sikeres lesz, új megvilágításba kerülhet az Android szerepe.