7 milliárd forintért vett hírolvasó szoftvert a Yahoo!

7 milliárd forintért vett hírolvasó szoftvert a Yahoo!

2013. március 26. 15:26, Kedd
Nick D'Aloisio 17 éves és éppen most lett milliomos. A Yahoo! ugyanis közel 30 millió dollárért megvásárolta az általa megalkotott Summly nevű iPhone-alkalmazást, illetve az azt fejlesztő céget.

A hírt D'Aloisio jelentette be blogbejegyzésében, majd az All Things Digital is több tudósításában számolt be róla. A fiatalember 2011-ben kezdte fejleszteni a Summly-t, akkor még csupán 15 éves volt. A program lényege, hogy a hírek szövegét úgy lerövidíti, hogy az pont ráférjen az Apple iPhone készülékeinek képernyőjére. A tömörített hírek maximum 400 karakter hosszúak. A szoftverben dolgozó algoritmus rendkívül hatékony, így az átalakított hír könnyen olvasható marad és nem veszíti el a lényegét sem.


17 évesen dollármilliomos lett

Egyelőre nem lehet tudni, hogy pontosan mennyi pénzt kap végül a fiatal fejlesztő, ugyanis az alkalmazás megalkotásához szükséges összegeket különböző támogatóktól gyűjtötte össze. A Summly létrehozását támogatta többek között Ashton Kutcher színész, Mark Pincus, a Zynga első embere; Yoko Ono, a Rupert Murdoch tulajdonában lévő News Corp., a Betaworks, Brian Chesky, Hosain Rahman, Jessica Powell, Joanna Shields, Josh Kushner, Matt Mullenweg, Seb Bishop, Shakil Khan, Spencer Hyman, Stephen Fry, Troy Carter és Vivi Nevo.

D'Aloisio sikeresen meggyőzte Marissa Mayert, a Yahoo! vezérigazgatóját, így a konszern még hatékonyabban veheti fel a harcot a Google - Facebook párossal. A fiatalember és kollégái a jövőben a Yahoo! munkatársai lesznek, ugyanakkor a Summly fejlesztését befejezték és az már nem található meg az Apple App Store kínálatában sem.


A kiváló program ellenére ez igen magas ár egy alig másfél éves termékért, amit eddig kevesebb, mint egymillióan töltöttek le, és mintegy 90 millió összegzést olvastak el rajta. Nem mellesleg - mint az gyakori az ilyen szoftvereknél - semmilyen üzleti terv nem áll mögötte, azaz nem lehet vele bevételt termelni. De a Yahoo! azt szerezte meg vele, ami a legfontosabb most számára, az öregedő, lemaradó cég imázsának jót tesz a friss, innovatív mobil vállalkozás beszipkázása. és a részvényárfolyamnak is jót tesz, hogy a média előterébe tud tolni egy szimpatikus fiatalembert. Marissa Mayer az utóbbi kilenc hónapban jópár hasonló mobilra fejlesztő startupot vett, célja a Yahoo! mobil fejlesztéseinek felpörgetése.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások