Nem használják ki az emberek az okostévék funkcióit

Nem használják ki az emberek az okostévék funkcióit

2013. július 12. 01:26, Péntek
Az okostévék piacán továbbra is komoly problémát jelent, hogy ugyan egyre több felhasználó vásárol okostévét, azonban ezek rengeteg funkciója már egyáltalán nem vonzó a számukra.

A gfu nevű szervezet felmérésében rámutatott, hogy ugyan egyre több európai háztartásban vannak hálózatba köthető eszközök, de a készüléktulajdonosak jelentős része alig használja ki az ezekben rejlő lehetőségeket. A brit háztartások 91 százalékában vannak lapostévék, a német családoknál ugyanez az arány 80 százalék. Okostévével a német háztartások 34 százaléka rendelkezik, Franciaországban ez az arány 42, Törökországban 40, Lengyelországban 36, Olaszországban 28, Hollandiában és Spanyolországban 26-26, míg Nagy-Britanniában 21 százalék.

Önmagában a funkciók megléte még nem garantálja azok használatát is. A németek 58 százaléka nyilatkozta azt, hogy okostévéje csatlakozik a világhálóhoz. Összehasonlításul: Nagy-Britanniában 86, a Franciaországban 79, Hollandiában 76, míg Törökországban a készülékek 73 százalékáról mondható el ugyanez. A török vásárlók 85, a spanyolok 77, a britek 76, a németek 58, a franciák 50 és a belgák 43 százalékának volt fontos, hogy a televíziójának legyenek okos funkciói. Az árra leginkább a belgák és a franciák figyeltek, 74 százalékuk tartotta ezt fontosnak. Hollandiában 67, Németországban 35 százalék volt ez a arány.

Elektronikus programújságot a megkérdezettek 30 százaléka használ, népszerűek még a Facebook (27 százalék), a YouTube (23 százalék) és a fizetős video-on-demand szolgáltatások (15 százalék). Az idősebbek gyakrabban használják a videotárakat, a Skype és az e-mail pedig a nők körében népszerűbb, mint a férfiaknál.

Az NPD Group piackutató cég tavaly decemberben megállapította, hogy az emberek alig használják ki teljes egészében a bennük rejlő potenciált, sőt. Az okostévé-tulajdonosok 60 százaléka a megvásárolt terméket az anyagok streamelésére alkalmazza, alig 15 százalékuk él a zenei streamlehetőségekkel és csak a megkérdezettek 10 százaléka szörföl a televíziója képernyője előtt ülve a világhálón. A Facebook, a Twitter, az online játékok és vásárlások, valamint a videotelefonálás pedig végképp a háttérbe szorul. Andrew Ladbrook, az Informa Telecoms & Media elemzője novemberben végén azt mondta, hogy a 2017-re várhatóan eladott 800 millió Smart TV-nek több mint felét hagyományos módon fogják használni nézők, vagyis nem aknázzák majd ki az internetezési funkciókat.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások