Star Wars: Force Commander

Star Wars: Force Commander

2000. április 29. 16:51, Szombat


Kiadó: LucasArts
Fejlesztő: Ronin Entertainment

Minimum Követelmény: PII 266, 64MB RAM, Win95/98, 8MB-os 3D gyorsító
Hasonló játékok: Warzone 2100
Kategória: Real time stratégia
Forrás: The Adrenalin Vault


1977-ben George Lucas megismertette velünk a Star Wars univerzumot. A film hipnotikus erejét az akkori és a mai közönségre csak azzal a dologgal lehet magyarázni, amit a Jedi lovagok Erőnek hívnak. Az eredeti mozifilm, a későbbi folytatások és az első rész több generációt ejtett rabul, igazi szubkultúrákat teremetett, és több változatát szülte az epikus történetnek könyvek, játékfigurák és számítógépes játékok formájában. Sajnos ezek az utóbbi Star Wars termékek sosem kaptak olyan fogadtatást, mint az első három mozifilm. Attól függően, hogy kit kérdezel, más választ fogsz kapni arra a kérdésre, hogy a LucasArts Star Wars játékai mennyire sikeredtek jól. A kritikusok az első két űrharc játékot, az X-Wing-et és a Tie Fighter-t dicsérték. Persze ha ezekből a játékokból kiszednénk a Star Wars elemeket, akkor két átlagos játékot kapnánk. Másrészről viszont a LucasArts első fps játéka, a Dark Forces a maga idejében a műfaj legjobbja volt, és a Jedi Knight is remek játék volt.

   

Rejtély, hogy a Star Wars játékok minőség szempontjából miért ilyen ingadozóak. Az igazat megvallva a LucasArts nem is nyerhet. Bármilyen legyen egy játék minősége, nem tud megfelelni az elvárásoknak. Bár az is igaz, hogy nem egyszer történt meg az, hogy a LucasArts úgy szalasztott el egy nagyszerű játékot, hogy közepes minőségű anyagot hajított a Star Wars környezetbe, remélve, hogy a név eladja a programot. A lényeg az, hogyha egy játék a Star Wars nevet viseli, akkor az nagy felelősséget is hordoz. Ennek fényében hagy mutassam be a LucasArts legújabb játékát, a Star Wars: Force Commander-t. A játék fejlesztése meglehetősen sok időt vett igénybe és eléggé ellentmondásos is volt, mivel az 1998-as Electronic Gaming Expo után teljesen átalakították a játékot. A rajongók azonban türelmesek voltak, és végre megkapták, amire oly régóta vártak. A Force Commander az első valós idejű stratégia, ami a messzi, messzi galaxisban játszódik. A játékosok először irányíthatnak birodalmi rohamosztagosokat, lépegetőket, javító droidokat, és hatalmas bázisokat.

   

A Force Commander a Birodalom kalaani támadásával kezdődik, és a történet a Tantor család körül bonyolódik. Brenn és Dellis Tantor a Garos IV polgárháborús csatái között nőtt fel, és rohamosztagosok mentették ki őket egy épület törmeléke alól. A fiúk hősökként tekintettek ezekre az emberekre, így megfogadták, hogy csatlakoznak a Birodalom erőihez, és hogy egy napon ők is rohamosztagosok lesznek. Míg az Akadémián tanultak, apjuk, egy teherpilóta, meghalt a lázadók támadása során. Ezzel csak növekedett a fiúk lázadók ellen érzett gyűlölete. A fogadalom és az álom valóra vált, mindketten rohamosztagosok lettek és részt vettek a kalaani támadásban. A támadás során mikor Brenn vezetője meghalt, a fiú átvette az irányítást, és győzelemre vezette csapatát. Lucas-ék igyekezete, hogy egy emberközpontú történetet hozzanak létre, mindenképpen dicsérendő, de nem feltétlenül hatékony. A legizgalmasabb a történetben az, ahogy a küldetések a filmet követik.

   

Az első küldetések egyikében két eltűnt robotot kell felkutatnod a Tatooine-on, és végül Ben Kenobi házához érkezel. Harcolhatsz az ewokokkal az Endoron, és a hothi csata felelevenítése remek ötlet volt. Ahogy haladsz előre a küldetésekben számos kitérővel találod szemben magad, és az átvezető animációkból olyan igazságokat tudunk meg, amik megkérdőjelezik a Birodalom iránti hűségünket. A Tie Fighter sémájához hasonlóan a hűség és árulás is jelen van, ami szokatlan komplexitást jelent ebben a műfajban.

A 24 küldetésben mindkét oldalon játszhatunk. Az első 13 küldetésben a Birodalom oldalán állunk, az utolsó 11-ben pedig a Felkelők Szövetségét szolgáljuk. Minden küldetés az eligazító szobában kezdődik, ahol egy térképen ismertetik a feladatainkat. Itt arra is lehetőség nyílik, hogy technikai információkba is belenézzünk. Minden olyan birodalmi és lázadó egységet tanulmányozhatunk, ami az aktuális küldetésben használható vagy várható lesz. Mielőtt leszállhatnál a bolygóra, el kell látogatnod a hangárba. Itt választhatod ki, hogy melyik egységeket vidd a csatába.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások