Nem kiforrott az Amazon pénztár nélküli szuper­marketje

Nem kiforrott az Amazon pénztár nélküli szuper­marketje

2017. március 31. 10:30, Péntek
A cég leendő bolthálózatában csak szenzorok regisztrálnák, ha a kosárba teszünk valamit, kasszás egyáltalán nincs. Az Amazon elhalasztotta az üzlethálózat bevezetését.

Az Amazon tavaly decemberben nyitotta meg Seattle városában az első olyan szupermarketjét, amelyben nem voltak pénztárak. Az Amazon Go nevű boltban szenzorok regisztrálják, hogy a vásárlók pontosan melyik termékeket veszik le a polcokról és hogy azokból hány darabot tesznek bele a kosaraikba, a végösszeget pedig az adott személyek Amazon-számlájáról vonják le. Az új üzlethez külön alkalmazás is járt.

Akkor még arról volt szó, hogy az Amerikai Egyesült Államokban több mint 2000 ilyen szupermarket nyithat a társaság, de ebből - technikai okok miatt - meghatározatlan ideig nem lesz semmi - minderről belső forrásokra hivatkozva a The Wall Street Journal írt. Az indok nagyon egyszerű és prózai: a Seattle városában létrehozott 162 négyzetméter alapterületű bolttal kapcsolatban a béta tesztelés szakaszában kiderült, hogy egyszerre 20-nál több vásárlót nem tud kiszolgálni. Ennél több személy ugyanis sosem léphetett be az üzletbe, mert a nagyobb embertömeg megzavarta a vásárlói aktivitást figyelő rendszert. Amennyiben a szupermarket területén csak 20 vevő tartózkodott és azok sem rohanva intézték a dolgukat, akkor a rendszer zökkenőmentesen működött.

A tapasztalatok alapján úgy tűnik, hogy az eladó és pénztár nélküli áruház egyelőre nem több álomnál és valószínű, hogy a jövőben szükség lesz legalább néhány alkalmazottra is, akik szemmel tartják majd a vásárlókat és a rendszert, hogy így biztosítsák a korrekt működést.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások