Európában tárolná az ügyfelei adatait a Slack

Európában tárolná az ügyfelei adatait a Slack

2017. október 2. 18:50, Hétfő
A cég a nagyobb adatvédelemmel az európai nagyvállalatokat szeretné meggyőzni.

A Slack belső üzenetküldő megoldásokat kínál vállalatoknak, s azok mellett családok és különböző csoportok is használják a termékeit. Stewart Butterfield alapító-vezérigazgató elmondta, hogy erősebben meg akarják vetni a lábukat Európában és ehhez az ügyfeleiknek azt a lehetőséget is fel akarják kínálni, hogy az Amerikai Egyesült Államokon kívül is tárolhassák az adataikat. A menedzser hozzátette, hogy folyamatosan azt hallják az ügyfeleiktől, hogy a fájlokat Európában kellene őrizni, ezért készítik elő ezt az opciót is, de ennek megvalósítása még egy ideig eltart.

Butterfield közölte, hogy jövő május 25-re elkészítik az új európai adatvédelmi alaprendelettel kompatibilis ajánlatukat. Nagyon sokat fektettek be az adatvédelembe és a biztonságba, semmit sem tesznek az ügyfeleik fájljaival. Hangsúlyozta, hogy őket közvetlenül az ügyfeleik fizetik nem pedig a reklámágazat, ezért nincs is olyan motivációjuk, hogy valami olyat tegyenek, amelyet az ügyfeleik nem akarnak.

Az üzletember megerősítette, hogy az irodai és a kommunikációs szoftverek piacán meg akarják törni a Microsoft hegemóniáját, de nem szeretnék a legnagyobb vetélytársukat lemásolni és annak az útját követni, hanem meg akarják őrizni a saját identitásukat. Úgy véli, sok Microsoft-ügyfél egyszerűen túl van terhelve a rendszerek bonyolultságától, és a Slack előnye pont az, hogy egyetlen megoldásra összpontosít.

Butterfield hangsúlyozta, hogy nem fogják a Microsoft azon képességét lebecsülni, hogy javítani tud a saját szoftverein vagy erősen tudja terjeszteni a megoldásait a piacon, de a redmondi konszern még nem értette meg, hogy mi a Slack lényege. Az óriáscég ugyan érzékeli, hogy a Slack egyre népszerűbb és emiatt egyre gyakrabban alkalmazzák, valamint, hogy milyen funkciókkal van felvértezve, de a startup sikere nem csupán bizonyos funkciók ötvözetének köszönhető, hanem annak az alapvető megértésén, hogy az ügyfelek valójában mit akarnak.

A Slack szeptember közepén 250 millió dollárt kapott a befektetőktől és az értékét 5,1 milliárd dollárra becsülték. A szolgáltatást naponta több mint 6 millióan, míg hetente több mint 9 millióan használják. Az aktív felhasználók több mint fele Észak-Amerikán kívül él.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások