Digitális lenne a Lego

Digitális lenne a Lego

2019. február 12. 08:53, Kedd
A gyártó számára kulcsfontosságúak az innovációk és nyitott a kísérletezésre is.

Niels Christiansen 2017 óta a Lego vezetője. A menedzser hangsúlyozta, hogy egyre erősebben akarnak a digitalizációra támaszkodni és annyira innovatívak akarnak lenni, amennyire csak lehetséges. Ennek köszönhető, hogy például kiterjesztett valóság alkalmazásokat is kipróbálnak. A cég számos terméke már el van látva elektronikus megoldásokkal, például távirányíthatók vagy felszerelték azokat motorokkal. Azonban ez csupán a kezdet és a digitalizálás által kínált lehetőségeket az eddiginél jobban akarják kihasználni.

Mindez egyben válasz is a gyermekszobákban bekövetkező változásokra, amelyeket a digitalizálás, mint átalakulási folyamat hoz magával. A Lego első embere úgy vélte, hogy a változásra esélyként kell tekinteni, de a fizikai játékok nem fognak eltűnni. A gyerekek mind az analóg, mind a digitális játékokat szeretik, mert az ő világukban a különböző játékok összeolvadnak. A társaság minden esztendőben lecseréli termékei 60 százalékát, ezt pedig Christiansen szerint nem sok vállalat teszi meg. Elsősorban a Technic, a Ninjago, a Creator és a Classic vonal sikeres. A hosszú távú cél az, hogy a termékek hosszú távon is használhatók legyenek és ezt a célkitűzést 2030-ig el akarják érni. Bár keresnek alternatívákat, de a minőségből semmiképpen sem engednek majd.

A Lego korábbi vezetője, Jorgen Vig Knudstorp 2014-ben azt közölte, hogy nem tartanak a 3D-nyomtatóktól, bár sokan azt prognosztizálták, hogy a társaság végét jelentik az egyszerűen, otthon legyártható elemek. A cég inkább profitálni akart az új megoldásokból és a gyártási eljárások javítására használta volna fel a különleges berendezéseket.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások