A növekedésre összpontosít a Spotify

A növekedésre összpontosít a Spotify

2020. március 25. 14:22, Szerda
A stream-szolgáltató vezetőjét jelenleg egyáltalán nem érdekli, hogy nyereséges-e a cég.

Michael Krause, a Spotify Európáért, Közel-Keletért és Afrikáért felelős ügyvezetője igazgatója elmondta, hogy elsősorban azért vannak komoly költségeik, mert, ha valaki agresszív módon növekszik, akkor ez ezzel jár együtt. Ráadásul pillanatnyilag befektetési szakaszban vannak. A közeljövőben az új audioformátumok támogatása hozhat változást.

A vállalatot alapító és vezető Daniel Ek hangsúlyozta, hogy őt kevéssé érdekli jelenleg az, hogy a közeljövőben nyereségesek lesznek-e. "Elsősorban a növekedésre összpontosítunk - minden piacon és annyira gyorsan, amennyire csak lehetséges. Ezzel párhuzamosan az ajánlatunkat egyre jobban személyre szabjuk. A több mint 271 millió aktív felhasználónk miatt komoly előnyben vagyunk a versenytársainkkal szemben. A rendszerünkben több mint 3 milliárd lejátszási lista szerepel, amelyeket az ügyfeleink állítottak össze. E listáknak köszönhetően a "gépi szerkesztőink", vagyis az algoritmusaink viszonylag okossá váltak."

"A konkurenseink között ugyan megtalálható az Amazon, az Apple és a Google, de több mint 250 hardverpartnerünk van, ezáltal függetlenek vagyunk egy adott platformtól vagy egyetlen gyártótól. Az ajánlatunk minden mobiltelefonon és táblagépen működik. További előnyünk a zene- és a podcast-ajánlások személyre szabhatósága, valamint a zenei tartalmakkal kapcsolatban több mint 10 év alatt összegyűjtött tudásunk. Ehhez jön még, hogy viszonylag kevesen hagyják ott a szolgáltatást. Mindezek összességében egy olyan csomagot jelentenek, amellyel nem sok versenytársunk büszkélkedhet és amelyet nem is tudnak könnyen és gyorsan lemásolni" - fejtette ki a menedzser.

Michael Krause hozzátette, hogy a bevételeik akár 70 százalékát is szétosztják a szerzői jog- és licenctulajdonosok között. Az egyes megkötött szerződésektől függ, hogy a kiadók miként osztják tovább az összeget a művészek és más zenei szakemberek (stúdiózenészek, hangtechnikusok stb.) között. Az, hogy ezen a területen változás történik-e, függ attól is, hogy a jelenlegi szerződések mikor járnak le, de a Spotify regionális ügyvezető igazgatója nem gondolta, hogy a közeljövőben az üzleti modellt érintő módosításokra sor kerül.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások