10 éven belül jöhet a 6G

10 éven belül jöhet a 6G

2020. július 15. 18:53, Szerda
Erre számít a Samsung, amely több területen is nagy előrelépést szeretne elérni.

Nem is olyan rég írtunk arról, hogy egyes iparági szereplők szerint már most meg kell kezdeni a felkészülést a hatodik generációs mobiltechnológia bevezetésére, pontosabban a részletek kidolgozására, dacára annak, hogy az 5G még csak most van elterjedőben. A Samsung most egy részletes anyagot tett közzé, miközben a cég sokadik éve bizonyul a legnépszerűbb márkának saját régiójában.

A dél-koreai gyártó által elérhetővé tett anyagban arról olvashatunk, hogy már most el kell kezdeni a komoly munkát, hiszen ez szükséges ahhoz, hogy a szabvány nagyjából 2028-ra összeálljon. Szerintük ahhoz, hogy az új elérés kiérdemelje a 6G-besorolást, annak átviteli (pontosabban letöltési) sebessége legalább 1000 Gbps kell hogy legyen, miközben a friss mérési adatok szerint az amerikai Verizon hálózatán belül az 5G átlagosan az 500 Mbps-os rátát éri el, legalábbis ha a jelenleg elérhető leggyorsabb sebességeket vesszük alapul. Ezzel egy időben a késleltetést 100 mikroszekundum alatt kell tartani, amivel egy csapásra tízszeres javulást érnénk el az 5G-hez képest. Ha minden jól megy, a szabvány elkészültét követően 2 éven belül bukkanna fel az új technológia, vagyis ennek megjelenési időpontját 2030-ra teszik.

Erre többek között azért lesz szükség, mert 10 év múlva világszerte már mintegy 500 milliárd, internetre csatlakozó eszköz lesz a felhasználók birtokában, miközben a világ lakossága 8,5 milliárd fő körül lesz. Itt az AR-szemüvegek, a VR-headszetek, valamint a hologram-eszközök terjedhetnek el gyors ütemben, bár ez utóbbi kategória még nagyobb adatátviteli sebességet igényel, ami komoly kihívást jelent. Az AR, a VR, valamint a mixed reality kombinációjaként megjelenik majd az úgynevezett Truly Immersive XR, amely nemcsak a szórakoztatás, de az oktatás, az egészségügy, valamint a gyártási feladatok terén is áttörést hozhat magával, már amennyiben sikerül átlépni a meglévő akadályokat.

A Samsung egyébként immár kilencedik éve a legnépszerűbb márka Ázsiában, a gyártó pedig a második negyedben a vártnál kisebb visszaesést jelent majd, többek között azért, mert az Apple ismét komolyabb összeget volt kénytelen átutalni nekik (ennek oka a szerződésben kikötött mennyiséghez képest alacsonyabb darabszámú OLED-panel megrendelése). Tekintettel arra, hogy a nagy rivális továbbra is a dél-koreai cégre van utalva a kijelzők terén, ez a kapcsolat a jövőben is ugyanilyen összetett marad.

Listázás a fórumban