Új autóverseny-sorozat indul: Rally Ride

Új autóverseny-sorozat indul: Rally Ride

2001. január 25. 23:14, Csütörtök
Az autósport szerelmeseit hamar lázba fogja hozni az új autóversenyzési lehetőség, amelyet Rally Ride néven idén ismerhetnek meg az érdeklődők. A Rally Ride Magyarországon az Autókiállítás 2000 szakkiállításon jelent meg elsőízben, nagy sikerrel. A versenysorozat alapötletét az adta, hogy hazánkban - az eddigi gyakorlattól eltérően - bárki belemerülhessen az autóversenyzés élményébe.

Te is versenyezz!
Ezzel a szlogennel indul útjára az új versenysorozat. A fantasztikus újítás abban rejlik, hogy a Rally Ride versenyeknek köszönhetően az autóversenyzés költségei jelentősen lecsökkennek. A résztvevőknek kizárólag a vezetésre kell összpontosítaniuk, hiszen a szervezők biztosítják a bajnokság technikai hátterét: az autót, annak szervízelését, szállítását és karbantartását. Minden versenyző számára ugyanolyan műszaki paraméterekkel rendelkező gépjárművet bocsátanak rendelkezésére, így mindenki egyenlő esélyekkel vághat neki a versenynek, melynek kimenetelét így kizárólag a versenyzők vezetési tudása és rutinja befolyásolja. Az autókat minden egyes futam előtt sorsolással osztják ki a versenyzők között, így a járművek folyamatosan cserélődnek, ami tovább növeli az esélyegyenlőséget. A futamok költsége pontosan nyomon követhető, a versenyzőket nem terheli semmiféle váratlan költség, ami esetleg a saját autójuk szervízeléséből, vagy szállításából adódhatna. Csupán a versenyhétvégék nevezési díját kell befizetni, amely tartalmazza az előkészületi munkálatok, az autó és a pályahasználat, valamint professzionális rallyversenyzők által tartott edzések költségeit.A nyolc versenyhétvégéből álló sorozat igen komoly díjakért folyik, a hétvégi futamok győztesének nyereménye megegyezik a nevezési díj összegével, de az utolsóként befutó versenyző is pénzdíjazásban részesül. A versenyzőket több kategóriába sorolják: abszolút sorrend, csapatverseny, újoncversenyzők, hölgyek, valamint a 40-dik életévüket betöltött "Mesterek" csoportjába. A Rally Ride abszolút győztese részt vehet a francia Alpokban rendezett Andros Trophy egy teljesen finanszírozott szezonján, a legjobb eredményt elért kezdő pilóta pedig ingyenesen versenyezhet a következő évi Rally Ride bajnokságon.

A Rally Ride sorozatban is futó Exess Competition típusú versenyautók számos nemzetközi versenyen sikeresen szerepelnek. A világ legjobb pilótái (mint például Tommi Mäkinen, Didier Auriol, Miki Biasion) is ilyen autókkal száguldanak, többek közt a Kanári-szigeteken évente megrendezett Mesterek Tornáján, vagy az Andros Trophy elnevezésű jégrallyn.Az összkerék meghajtású, 200 lóerős, francia gyártmányú Exess gépkocsi minden tekintetben megfelel a professzionális versenyautókkal szemben támasztott követelményeknek. Csővázas szerkezetének köszönhetően össztömege nem éri el a hatszáz kilogrammot, gyors, dinamikus, egyszóval élmény vezetni.

A versenyzők párosával állnak rajthoz, a verseny során a két autó egymással párhuzamosan, elkülönített pályán (szinkronpályán) fut. Így a balesetek valószínűsége minimálisra redukálható. A pályák a jövő év során, kifejezetten a Rally Ride bajnokság futamainak bonyolítása végett kerülnek kiépítésre.

A versenyautók legelőnyösebb felületeit a pilóták szabadon felhasználhatják, és szponzoraik rendelkezésére bocsáthatják, melyek segítségével a szponzoráló cégek nagy publicitású, de kedvező árú megjelenéshez juthatnak. A szponzorok számára további hirdetési felületek kínálkoznak a versenyzők bukósisakján, ruházatán, illetve a versenypályák mellett kihelyezett molinókon. A Rally Ride futamok a hagyományos autóversenyekhez képest sokkal kedvezőbb feltételeket biztosítanak a versenyzők számára anyagi, szakmai és kényelmi szempontokból egyaránt.


Csupán az összehasonlítás végett, íme, néhány adat:
Ma, Magyarországon egy hasonló paraméterekkel rendelkező Renault Megane-F2 rallyautó bérleti díja versenyhétvégénként 7-8 millió forint. Egy WRC versenyautót (Peugeot, Ford, Subaru) 6-12 millió forint közötti összeg fejében lehet bérelni. Amennyiben a versenyző saját autót szeretne vásárolni, melynek beszerzési költsége 1-80 millió forintot (attól függően, hogy Ladáról, vagy Peugeot 206 WRC-ről van szó), fenntartási és szervízelési költségei pedig további több tízmillió forintot emészthetnek fel. A rally bajnokságokban átlagosan 1 kilométer gyorsasági szakasz 116, 000 forintba kerül, szemben a Rally Ride Bajnoksággal, ami ennek a töredéke. Nálunk nem a pénz versenyző sikerének az alapja, hanem maga a versenyző.

Az autóversenyek általában nem biztosítanak előrejutási lehetőséget, a rally hazánkban egyelőre sajnos csupán egy méregdrága hobbynak minősül. A pilóták csak akkor tudják magasabb kategóriába lépve építeni karrierjüket, ha a legmodernebb, legdrágább technikákat meg tudják vásárolni maguknak. Ezzel szemben a Rally Ride szakmai előrejutást biztosít a tehetséges versenyzőknek, a legjobb versenyző a francia Alpokban megrendezett Andros Trophy futamain versenyezhet, a legtehetségesebb újonc pilóta pedig ingyenesen vehet részt a Rally Ride következő évi versenyein. Tehát azok a versenyzők, akik komolyan gondolják az autóversenyzést, megtalálhatják számításaikat Rally Ride futamain.

A Rally Ride hatalmas előnye, hogy futamai pénzdíjasok. Hazánkban sajnos ez még eddig nem volt bevett szokás, a leggyorsabb versenyzők, a futamokba beleölt milliókért cserébe általában csupán egy nyolc-tízezer forint értékű serleget kaptak.

A Rally Ride versenyeire március 01-ig várják a szervezők a nevezéseket, az első futamok április végén startolnak. Az érdeklődők részletes információkat kaphatnak a 1/201-1260-as telefonszámon.

(Sajtóközlemény)

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások