Az autórádiózást is visszavetette a koronavírus-járvány

Az autórádiózást is visszavetette a koronavírus-járvány

2021. július 7. 11:03, Szerda
A fiatal sofőrök inkább az intelligens hangszórókat és a stream-ajánlatokat részesítik előnyben.

A Jacobs Media Group által készített TechSurvey2021 című felmérésből kiderült, hogy az amerikai autósok a koronavírus-járvány hatására a korábbinál sokkal kevesebb időt töltenek a gépkocsijaikban és ennek köszönhetően kevesebbszer is kapcsolják be az autórádiókat. A visszaesett hallgatottság komoly hatással van az AM- és FM-rádióadók reklámokból származó bevételére is.

A megkérdezettek 71 százaléka mondta azt, hogy sokkal kevesebbszer hallgat rádiót, mert a koronavírus-járvány ideje alatt nem olyan gyakran ül be a járművébe. Az időszak legnagyobb nyertesei közé tartoznak viszont az intelligens hangszórókat és a stream-platformokat használók. Az újabb autókban az okostelefonok egyszerűbben integrálhatók a rendszerbe és azokat elsősorban a fiatalabb vezetők használják. Az Y generáció (Millennials) tagjainak 85 százaléka tesz így.

Az új gépkocsikat vásárolók vagy lízingelők 74 százaléka válaszolta azt, hogy a számára a legnagyobb értéket az FM-rádió jelenti, míg 73 százalékuknál ez a Bluetooth-kapcsolat, 34 százalékuknál pedig az AM-rádió volt. A megkérdezettek 58 százaléka nyilatkozta azt, hogy az AM/FM-rádióadók hallgatásával tölti a legtöbb idejét.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások