Meta névre keresztelik át a Facebookot

Meta névre keresztelik át a Facebookot

2021. október 29. 09:24, Péntek
Meta lesz a Facebook, az Instagram és a WhatsApp közösségi oldalakat működtető vállalat új neve - jelentette be virtuális tájékoztatóján Mark Zuckerberg, a Facebook alapító elnök-vezérigazgatója.

"A Facebook a világtörténelem egyik leggyakrabban használt terméke (...), de ez egyre kevésbé foglalja magában mindazt, amit csinálunk" - fogalmazott Zuckerberg a Facebook Connectnek nevezett eseményen. Mintegy 80 perces beszédében az alapító azt is kifejtette: reméli, hogy hamarosan egy "metaverzumot" működtető vállalatként tekintenek majd rájuk. Az úgynevezett metaverzumban Zuckerberg szerint találkozik a fizikai és a digitális világ és "magával ragadó virtuális online élményt" nyújt majd a felhasználóknak. A terveik szerint a Facebook által gyártott úgynevezett VR-szemüvegekkel a felhasználók interakcióba léphetnek egymással akár egy játékban, akár a munkahelyükön.

Leszögezte, hogy ez a metaverzum nem olyan dolog, amit egyetlen vállalat fel tudna építeni, hanem olyan, mint az internet maga, azaz a Facebooktól függetlenül létezik. Nem egyik napról a másikra jön majd létre, hanem a következő 10-15 évben jönnek majd létre azok a technológiák és eszközök, amikkel be lehet oda lépni, és valósággá válhat. Zuckerberg leszögezte, hogy nekik maguknak is még számtalan megválaszolatlan kérdésük van a létrehozással kapcsolatban, és ezekre a kormányzatokkal, az iparral és az egyetemekkel széleskörűen egyeztetve keresik a válaszokat.


Már indulás előtt nagy figyelmet akarnak fordítani az emberi jogokra és a szolgáltatások közötti egyszerű átjárhatóságra, hogy a különböző cégek együtt tudjanak dolgozni. A lehető legkevesebb adatot akarják felhasználni teljes átláthatóság mellett, biztosítva az embereknek a jogot saját magánéletük megőrzése és biztonsága mellett.

Zuckerberg nem véletlenül időzítette mostanra a bejelentést, ugyanis szándékában állhat elterelni a figyelmet a vállalat körül kialakult botrányról. A Facebook korábbi termékmenedzsere ugyanis egy október elején tartott szenátusi meghallgatáson azt állította: a Facebook és a tulajdonában lévő platformok ártanak a gyerekeknek, és elősegítik a társadalom polarizálódását az Egyesült Államokban, a cég vezetői pedig nem hajlandók változtatni, mert fontosabbnak tartják nyereségüket a biztonsággal szemben.

Frances Haugen kijelentette: bár a technológiai óriás tisztában van azzal, hogy egyes tizenévesek számára nyilvánvaló károkat okoz az Instagram, mégsem lép fel kellő mértékben ez ellen. A félretájékoztatásról és az online felületeken észlelt gyűlöletkeltésről azt mondta, hogy a Facebook és platformjai gyengítik a demokráciát. A Facebook korábbi termékmenedzsere olyan - több tízezer oldalnyi - belső dokumentumokkal látta el az amerikai sajtót, amelyek állítása szerint bizonyítják, hogy az amerikai cég tisztában van a termékei által okozott károkkal.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban