2001. március 18. 15:36, Vasárnap
Az elmúlt napokban az angliai Heathrow repülőtér 4-es terminálja melletti Hilton szállodában tartották
meg "Az összejövetelt" (The Gathering), vagyis az Nvidia cég 2001-es fejlesztői konferenciáját.
A sajtó képviselői nagy izgalommal toporogtak, hogy minél több hasznosabbnál hasznosabb információt gyűjtsenek össze az Nvidia
cég legújabb üdvöskéjéről, a korábban NV20 kódnevet viselt GeForce 3 grafikus chipről.
Adrian Thompsonon, az Nvidia cég egyik képviselőjén látszott, hogy szinte ég a vágytól, hogy csak pár
szót is szólhasson az Nvidia legújabb pénztárca apasztó termékéről, a GeForce 3-ról. Thompson elmondása
szerint az eddigi internetes GeForce3 információk nagyon elméleti síkúak voltak, és a GeForce 3 esetében
természetesen nem a száraz adatok a legérdekesebbek. Ezenkívül említést tett arról is, hogy hamarosan
napvilágot látnak majd az első komolyabb GeForce 3 referencia driverek is. Azóta egyébként már
kiszivárgott az Nvidia-tól a GeForce 3 támogatással is megáldott 10.80-as verziójú béta driver, mely a
tesztekben egyébként nagyon jól szerepelt. Netes információk és saját tapasztalatok alapján is
kijelenthetem, hogy ez az új driver nagyon jól teljesít a "régebbi" GeForce 2 GTS kártyákkal is, hiszen
például a masszívan DirectX 8-at használó 3DMark 2001-ben a 10.80-as driver több mint 300 ponttal veri
a legutolsó hivatalos, 6.50-es verziójú Nvidia meghajtó szoftvert.
Az Nvidia által szervezett "összeröffenésen" sokan arra is kíváncsiak voltak, hogy a Microsoft új
játékkonzoljában, az Xboxban végülis milyen Nvidia grafikus chip fog üzemelni, ugyanis az elmúlt időkben
egyesek azt rebesgették, hogy valószínűleg mégsem az NV20 lesz az Xboxban. Thompson erre azt válaszolta,
hogy nem teljesen mindegy, hogy hogyan nevezik az Xbox grafikus chipjét, amikor annyi már biztos, hogy
egy a GeForce 3 chipre épülő, esetleg kicsit felturbózott GPU lesz az Xbox "lelke".
A konferencián szó esett az első olyan játékokról is, melyek már maradéktalanul kihasználják majd a
GeForce 3 chip óriási teljesítményét és új szolgáltatásait. Az első ilyen GeForce 3-ra optimalizált
játékok közé tartozik az Aquanox, melyet az a német Massive fejlesztőcsapat készít, mely 1996-ban az
Archimedean Dynasty című játékot írta. Egy másik GeForce 3-ra írt játék lesz a Ballistics, melyet a GRIN
fejlesztőcsapat, mint egy futurisztikus Forma 1-es játékot jellemez, ami nem túl bíztató, de grafikailag
biztos szuper lesz a game.