A SEGA 11 játékkal várja majd az Xbox megjelenését

A SEGA 11 játékkal várja majd az Xbox megjelenését

2001. március 31. 14:39, Szombat
[Reuters] A redmondi szoftveróriás Microsoft a már ezidáig is igen erőteljesen támogatott Xbox játékkonzolját még néhány készülőben lévő játékkal erősítette meg a közelmúltban, méghozzá egy igen neves készítőtől, a SEGA-tól.

Bill Gates, a Microsoft alapítója és vezetője Tokióban arról beszélt pénteken, hogy a társaság nagy reménysége, az ősszel megjelenő Xbox játékkonzol újabb szoftverfejlesztőket tudhat maga mögött. A társaság az Xbox játékkonzolt nyíltan a Sony PlayStation 2 ellenfelének szánja, és az eszköz feladata nem lesz kevesebb, mint borsot törni a Sony orra alá, és bejutni a 20 milliárd dolláros konzol-üzletbe.
Bill Gates elmondása szerint a SEGA összesen 11 különféle Xbox játékot fog elkészíteni a játékkonzol őszi megjelenésére. "Az emberek nem is gondolják, hogy mennyire fontos nekünk a japán piac" - mondta Gates a Reutersnek adott interjújában. "A japán piacot célzó, népszerűsítő és a jövőbeli sikert szolgáló törekvéseink teljes gőzzel haladnak a tervek szerint."


Kenzo Tsujimoto és Bill Gates

A SEGA-Microsoft megállapodás az Xbox sikerének esélyéhez adott jelentős plusz mellett a SEGA szemszögéből is igen pozitív. A társaság nemrégiben leállította Dreamcast játékgépének fejlesztését, amelynek oka a sikertelenség volt. A Sony és a Nintendo árnyékában elvesző SEGA Dreamcast konzol helyett a SEGA ezentúl csak szoftverfejlesztéssel kíván foglalkozni, amely törekvésének most igen nagy lendületet adott a Microsoft.

Az Xbox őszi kiadására, amely időpont egyébként a Microsoft szerint jelenleg teljesen reálisnak tűnik, 15-20 japán Xbox-játék készül el, amely már elfogadható szám. A kiadás után feltehetően igen hamar ki fog derülni, hogy az Xbox valóban fel tudja-e majd venni a versenyt a konkurenciával, mint ahogy azt a Microsoft reméli.

"Ez az az üzletág, ahova nem lehet kicsiben belépni. A siker érdekében minden lehetségest meg kell tenni" - mondta Bill Gates egy interjú során. Ez különösen igaz a japán piacra, ahol a konzolok igen népszerűek. A világ évi 20 milliárd dolláros konzolpiacának jelentős hányadát Japán teszi ki, mind a gyártást, mind a felhasználást illetően.

A konzolok sikere legalább annyira függ a rájuk írt játékok minőségétől, mint a marketingtől, a márkanévtől és az elméleti tudásuktól. Mindezt természetesen a Microsoft is jól tudja, a cég ezért igyekszik minden lehetségest megtenni a Japán piac megnyerése érdekében, többek között a játékokat illetően is.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások