Harbinger

Harbinger

2001. május 1. 07:06, Kedd
A Silverback Entertainment egy tapasztalt programozókból összeállt új fejlesztőgárda, akiknek a Harbinger lesz az első alkotásuk. A szerep-/akciójáték egyedi története és helyszíne máris felkeltette az érdeklődésemet:

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Harbinger egy hatalmas, ősi űrhajó, amely önálló világként járja a galaxist. Amikor belép egy naprendszerbe elsötétül az ég, mellette eltörpülnek a planéták, pusztulást és szenvedést hagy maga után. Egész civilizációkat irt ki, bolygókat semmisít meg, a túlélők pedig mehetnek a behemót végtelen gyomrának munkatáboraiba. És ez még nem is a legrosszabb sors, a kevésbé szerencsések a laboratóriumokban szörnyű kísérletek áldozataiként leírhatatlan szenvedéseken mennek keresztül, míg végre elpusztulnak.

Azonban néhányan elég ügyesek voltak, és sikerült megszökniük, ők most a kolosszus rég elfeledett alsó szintjein tengetik az életüket. Mindössze arra támaszkodhatnak, amit nagy nehezen sikerül elcsenniük, így kell ellenállniuk az időről időre utánuk küldött könyörtelen kommandóknak. Ám egy ekkora űrhajón rengeteg búvóhely, és számtalan felfedezésre váró technológia vár a szemfüles száműzöttekre. A többi már csak rajtuk múlik...

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Harbinger egyik különlegessége a történet, és a küldetések. A fejlesztők itt is - mint a játék összes elemével kapcsolatban - mindent elkövetnek, hogy túllépjenek a szokásos sablonokon. A cselekmény fordulatokban gazdag, a feladataink nem korlátozódnak a "helyszínremegyhentelszörnyfelszedcéltárgy" álmissziókra, sőt aktívan a cselekedeteinktől, a karakterünk viselkedésétől függ, hogy mikor, milyen célért küzdhetünk.

Ha már szóba kerültek a karakterek, három közül választhatunk majd, ezek: ember (human), gladiátorrobot (gladiator) és egy idegen lény, a Culibine. Az események némileg a választott hőstől is függ majd, de a történet fő vonala minden esetben ugyanaz marad. (Zárójelben jegyezném meg, hogy az egész játékra általában is jellemző, hogy korántsem az emberi faj körül forgó sci-firől van szó, sőt kifejezetten kevéssel találkozhatunk majd.)

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az ember a senkiföldje legbeavatottabb ismerője, ugyan gyengébb a másik két karakternél, de rengeteg különleges szerkezetet képes használni az ellenséges környezet veszélyeivel és az akadályokkal szemben. Ezen kívül ő ismeri ki legjobban magát a hajó útvesztőiben, mivel a történet szerint éppen öt évnyi munkatábor után sikerült megszöknie.

A gladiátorrobot fizikálisan mindenképpen a legerősebb a választható karakterek közül. A laboratóriumban alkották közönségszórakoztató gladiátorbajnokságokra, itt készítették el a több lény identitását egyszerre magában foglaló mesterséges idegközpontját is. Aztán persze eljött a nap, amikor vesztesként hagyta el az arénát, a Harbinger urai pedig a végtelen szemétmezőkre dobták. Itt találtak rá az ellenállás tagjai, és újból összeszerelték őt. Szinte nincs az a meleg szituáció, amiből a puszta erejével ne tudná kivágni magát, ez persze csak egy darabig járható út...

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Culibine a trió legrejtélyesebb tagja, ami egyelőre főleg a készítők szándékos titkolózásának a következménye. Egy békés faj tagja, amelyet a Harbinger irtott ki - egy korábban velük kötött megállapodást felrúgva, aljas módon. A Culibine-t tehát a puszta bosszú motiválja majd. Képességeiről annyit tudni, hogy manipulálni tudja a környezetében meglévő energiaforrásokat, különleges fegyverei és felszerelései is mindenképpen ezzel állnak majd kapcsolatban. A végső célja pedig természetesen hozzáférni a Harbinger központi generátorához...

A Harbinger a látvány területén sem lesz utolsó, a fejlesztők igyekeznek a legújabb technikákat is felsorakoztatni maguk mellett: dinamikusan színezett fényhatások; anti-aliased karakterek; rengetegféle apró effekt. A készítők mindezek mellett különösen fejlett AI-t ígérnek, így az ellenfelekkel szembeni - egyébként real-time zajló - harcok is élvezetesek lehetnek.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A fejlesztők szerint a Harbinger körülbelül 60-70%-ban már kész van. Egyelőre még nem találtak kiadót, de az E3-ra nagyon készülnek, és ha ott nem találnak, akkor sehol... Éppen emiatt a megjelenési dátum még kérdéses, bár a Silverback Entertainment még az idén, év végén szeretné a boltokban tudni a Harbingert.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások