2001. július 6. 22:37, Péntek
A Game World GSC taktikai FPS-ének - meglepő, de igaz - története is van. Egy, a Föld közelében elhúzó üstökösnek hála, bolygónk élővilágát intenzív meteoreső tizedelte meg. És ez még a kisebbik baj, nagyobb gond, hogy az űr mélyéről érkező áldás földönkívüli lények spóráival fertőzte meg a bioszférát. Hatásukra az élőlények megváltoznak (persze úgy, hogy aztán a rosszabbik arcukat adják), ráadásul ez alól nem kivétel az ember sem. A mutánsok elleni harcra nemzetek feletti szervezetet hoznak létre, amelynek mi is tagjai vagyunk.
Egyjátékos módban a játék akció és taktikázás pergő keveréke, egy kétfős alakulatot kell irányítanunk. Hogy minél intelligensebb ellenfeleket kapjunk, a fejlesztők remek útválasztó rendszert, az érzékelésre (látás, hallás) pedig bonyolult algoritmusokat dolgoztak ki. A küldetések taktikailag különféle típusú bevetéseket jelentenek. Nagyon fontos, hogy a duó tökéletesen összhangban cselekedjen. Ezt minden részletre kiterjedő parancsnoklási rendszer segíti elő, ami pl. lehetővé teszi társunk támadásának időzítését, de egyébként szabadon váltogathatunk a két katona között.
A többjátékos módban sokféle bonyolult, illetve kevésbé bonyolult cél elérése jelentheti a győzelmet. Játszhatunk majd párokban, illetve gépekkel az oldalunkon is egymás ellen. És a grafika: maximum 1280x1024-ig állítható felbontás, irányított megvilágítás, dinamikus színezés, volumetrikus köd, valósághű vízfelszín, akár 1000 poligonból álló modellek.
A Codename: Outbreak idén szeptemberben már a boltokban lesz.