The Suffering

The Suffering

2004. július 29. 02:57, Csütörtök


Kiadó: Midway
Fejlesztő: Surreal
Honlap


Rendszerkövetelmények:
Minimum: Pentium III 800 MHz, 128 MB RAM, 32 MB-os videókártya (GeForce2 vagy jobb)
Ajánlott: Athlon XP vagy P4, 256 MB RAM, 64 MB-os videókártya (GeForce4 Ti vagy jobb)
Hasonló játékok: Silent Hill sorozat
Kategória: Külsőnézetes akció

Meg kell mondjam, nem igazán szeretem a konzolos játékokat PC-n. Azt meg aztán végképp nem szeretem, ha ezerszer próbált ötletek kerülnek egy játékba (szerintem egy börtön ilyen). Ezzel a koncepcióval vágott neki annak idején a From Dusk till Dawn nevű játék, bukott is akkorát, ahogy kellett. Úgyhogy elég cinikus hangulatban telepítettem a Suffering című matériát, ami annyira konzolos, hogy a Midway és a Surreal készítette, akik meglehetősen híres PS2 alkotópáros. Minden rosszérzésem ellenére azonban a program akkorát domborított, hogy azóta is újra és újra nekifutok.

Klikk ide! Klikk ide!

A Suffering nem más, mint egy külső nézetes túlélő horror, de abban nagyon jó. Zseniálisan ötvözi a lövöldözést, a baltás mészárlást és a pánikszerű menekülést. Az alaphelyzet szerint Torque nevű főhősünk egy börtönben tér magához, konkrétan az Abbott Állami Büntetés-végrehajtási Intézetben. Kicsit homályos emlékei alapján valószínűleg kinyírta a családját... Innen indul a játék és garantálom, hogy egy percre sem lesz nyugta senkinek. Ami igazán elképesztő volt, az a játék hihetetlen atmoszférája, ami valóban félelmetes, kiváló bemelegítés lesz a néhány hét múlva megjelenő Doom 3-hoz.

Klikk ide! Klikk ide!

A konzolos átiratokkal alaphelyzetben két igen nagy gond szokott lenni. Az egyik mindenképp az irányítás, ahol általában elfelejthetjük az egeret és gyakran a rögzített kameraállások kergetik az embert az őrületbe. A Suffering ezen a téren jól teljesít, az irányíthatósággal semmi gond nem volt. A másik nagy probléma, amikor a PS2 grafikai világát egy az egyben áthozzák PC-re, amitől az egész meghal - itt már nem állunk olyan fényesen, sajnos a játék grafikáján erősen látszik a származás. Engem legjobban a különböző lámpák fényei zavartak, ahol nemes egyszerűséggel húztak egy vonalat az adott irányba és kész. Ilyenek a gyakori utcalámpák például, ahol a fényt egy húzott fehér vonal, meg a földön egy kivilágosított textúra jelzi. Ennek ellenére a program olyan hangulatot teremt, hogy nem nagyon lesz idő a grafikai hiányosságokat észrevenni.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások