2013. július 18. 15:39, Csütörtök
Jessica Lessin amerikai újságíró információi alapján a kaliforniai társaság egy olyan funkciót akar elhelyezni a televíziós szolgáltatásában, amellyel lehetővé válik a reklámblokkok átugrása.
Az Apple több mint egy éve tárgyal az amerikai kábelszolgáltatókkal az új rendszer bevezetéséről, ami lehetővé tenné az élő és az On-Demand tévéműsorok megtekintését egy beltéri egység vagy egy kompatibilis készülék segítségével. A legutóbbi tárgyalások során a társaság azt javasolta, hogy elérhetővé teszi szolgáltatása prémiumváltozatát is, amelynél az előfizetők elkerülhetik a hirdetéseket. A televízióadókat és a szolgáltatókat a kieső reklámbevételekért cserébe
kárpótolná a cég.
Az egyelőre nem derült ki, hogy az Apple reklámátugró technológiája miben különbözne a jelenlegi megoldásoktól. Az elképzelést természetesen nem fogadták kitörő örömmel a műsorszolgáltatók, mivel a hirdetési bevételeik drasztikusan csökkenhetnek. Néhány piaci szereplő korábban már beperelte a Dish Network nevű vállalatot, amely tavaly hasonló technikát vezetett be.
Az Apple által kínált kompenzáció viszont az álláspontjuk megváltoztatására késztetheti a társaságokat. Ennek oka, hogy az amerikai előfizetők egy része már most is alkalmaz olyan készülékeket, amelyek segítségével átugorhatják a reklámblokkokat és tőlük semmilyen kártérítést nem kérhetnek a televízióadók.
A múlt héten Tim Cook, az Apple elnök-vezérigazgatója és Eddy Cue, a vállalat alelnöke az Allen & Co. befektetési bank által szervezett konferencián már egyeztetett néhány médiacég képviselőjével. Ezek a tárgyalások a legnagyobb titokban zajlottak, csak annyi szivárgott ki, hogy a megbeszéléseken részt vett Phil Schiller, az Apple marketingügyekért felelős vezetője is.