Thomas Weber, a Daimler fejlesztési vezetője felvázolta, hogy milyen jövőt vár a közúti közlekedésben. Sokkal többről van szó, mint önmûködő gépkocsikról.
A szakemberek jövőképe szerint az úton közlekedő gépkocsik figyelmeztetik egymást a dugókra és megosztják egymással a veszélyes helyekkel kapcsolatos információkat.
A Magyarországon már 60 000 felhasználóval rendelkező Egérút nevû intelligens navigációs rendszer elindította első külföldi szolgáltatását Romániában, Scurtatura néven. Ezzel hamarosan összehasonlíthatóvá válik a két ország útminősége és forgalmának dinamikája.
A világ egyik legtekintélyesebb autókiállításának látogatói kézzelfogható élményt kaptak az autózás jövőjét illetően - illetve arról a technológiáról, amely mindezt lehetővé teszi.
A MasterCard és egy parkolószolgáltató, a Magyarországon is jelen lévő Parkeon, olyan automaták telepítését kezdi meg, melyek a parkolójeggyel együtt a közeli üzletek, éttermek és egyéb boltok ajánlatait is kiadják a fogyasztóknak a MasterCard kártyájukkal történt fizetést követően.
Egyre többen választják a fedélzeti egységgel (OBU) történő útdíj-bevallást a viszonylati jeggyel szemben: szeptemberben 34%-kal nőtt a WebEye Magyarországhoz érkező megkeresések száma augusztus hónaphoz képest.
A GE mérnökei által kifejlesztett új, vízbázisú technológián alapuló akkumulátorok 386 kilométer fölé növelhetik az utazótávolságot az elektromos jármûvekben, mindössze egy feltöltéssel.
A mobiltelefonokon futó Egérút navigáció és az AutoSOS assistance szolgáltatást nyújtó Europ Assistance közös adatbázist hoz létre, hogy megvizsgálják, mi módon befolyásolják a forgalmat a közúton előforduló események.
Az ABB újonnan tervezett, ’Azimuth’ fantázianevû vezérlőkarja - amelyet propulziós-hajtásrendszerrel mûködő tengerjáró hajókon alkalmaznak - elnyerte a tekintélyes "red dot" (piros pont) tervezői díjat.
Újabb autógyártó jelezte, hogy néhány éven belül megalkotja a saját önmûködő gépkocsiját. A Tesla Motors ugyanakkor teljes mértékben a saját megoldásaira támaszkodna.