A nagy tehergépjármûvek után már a jövő év elején, míg a személyautók után 2009-től lehetne használatarányos autópályadíjat fizetni, ami a jelenlegi elképzelések szerint egy hosszabb útra többe kerülne, mint amennyibe ma egy négynapos matrica kerül.
A Ford Motor februárban mutatja be kézi vezérlést nem igénylő, vezetéknélküli Bluetooth-kommunikációs eszközét, valamint a Microsoft - kifejezetten autókra kifejlesztett - operációs rendszerét.
Az ötlet támogatói szerint a jogosítványokban is felhasználhatnák az RFID chipeket, hiszen azok így kompatibilisek lennének a biometrikus igazolványoknál használt rendszerekkel.
Rendkívüli
visszhangot váltott ki egy magyar fejlesztőcsapat nemrégiben
nemzetközi kiállításokon is bemutatott terméke, a motorosok számára
kifejlesztett fûthető alsóruházat.
A szlovák parlament mai döntése értelmében 2009. január 1-jétől az autópályákon, a gyorsforgalmi utakon és az első osztályú közutakon bevezetik az elektronikus útdíjrendszert a 3,5 tonna feletti jármûvekre.
A Daimler Chrysler mérnökeinek elképzelései szerint a nem is olyan távoli jövőben már nem csak az autóvezetők, de a jármûveik is képesek lesznek egymással kommunikálni. Az ötletet most a gyakorlatban is tesztelték.
Az interneten is vásárolható hétfőtől D1 típusú négy napos sztrádamatrica, amihez mindössze internet hozzáférés és egy világhálós vásárlásra alkalmas bankkártya szükséges.