Mindez egyébként azt igazolja, hogy CSAK a trékom ennyire gerinctelen...
Sajnos, nagyon úgy tûnik, igazat kell adjak (a sajnos nem Neked, hanem a törvénynek szól...):
"Fogyasztóvédõk azt tanácsolják, hogy a sárga csekken feltüntetett dátum lejárta elõtt legalább két nappal adjuk fel pénzt a postán
A sárga csekken feltüntetett fizetési határidõ lejárata elõtt legalább két nappal korábban érdemes befizetni a pénzt a postán, miután 2010. májusában változtak a csekkbefizetéssel kapcsolatos szabályok - hívja fel a figyelmet az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE).
A civil fogyasztóvédelmi szervezet emlékeztet arra, hogy a 2010. április 30-áig érvényes szabályok szerint a befizetést igazoló postai bélyegzõn szereplõ dátum jelentette a teljesítés idõpontját. A 2010. május 1-jétõl érvényes elõírások szerint a befizetés azon a napon teljesül, amikor a pénz a kedvezményezett, azaz a szolgáltató számláján megjelenik.
A posta részére a jogszabály maximum két napot engedélyez a befizetett összeg címzetthez történõ átutalására.
Az OFE azt kéri a szolgáltatóktól, hogy tanúsítsanak fogyasztóbarát magatartást, a számlákon, a kísérõ számlalevelekben szembetûnõ módon hívják fel a figyelmet a változásra, és adjanak türelmi idõt a változás megszokásához.
A fogyasztóvédõk szerint fogyasztóbarát megoldás lenne, ha a csekkeken a befizetés határnapját tüntetnék fel, nem pedig a pénz beérkezésének határidejét."
Én így gondolom: Ez mekkora buziság! Akkor a csekket kiállító (mindegy mit írok alapon) írjon 2 nappal elõbbi dátumot a lejártára, mint határidõ... persze nem fognak ebben a nagyszerû gazdasági helyzetben... vagy legalább éljenek azzal, amit a fogyasztóvédõk akkor javasoltak: "A fogyasztóvédõk szerint fogyasztóbarát megoldás lenne, ha a csekkeken a befizetés határnapját tüntetnék fel, nem pedig a pénz beérkezésének határidejét."
Szia... hát bocs, de JOGILAG, ha Te a csekken lévõ összeget a csekk befizetési határidejének lejárta elõtt (sõt, akár az utolsó napon, mert ugye a befizetés határideje van a csekken!) fizeted be postán, akkor TE BEFIZETTED HATÁRIDÕN BELÜL. Visszakapod a csekk harmadát a befizetésnél a posta dátum-bélyegzõjével, és ezzel igazolást nyer a Te befizetésed dátuma. Olyan nincs (bár ma MO-n szinte már minden elképzelhetõ sajna), hogy az összeg hozzájuk történt beérkezése lenne a Te "határidõd". Az már a postára, meg a trékomra tartozik (miszerint a Te befizetésedtõl számítva hány nap múlva kapja meg meg a trékom a postától a Te befizetésed...). (Olvasd el a számlád, van olyan, hogy a befizetés határideje...) Szal, ha ilyen gondod van, irány elõször az igen körülményes ügyfélszolgálat, majd a nyílt levél, majd az ügyvéd.
Nah én egy szót sem szólhatok . Szombat délben jelentettem be a hibát , vasárnap délben már megcsinálták . Az utca elején lévõ elosztó volt berohadva , átnézték a kinti kábelezést is. Most minden rendben . Gyorsak voltak , legalább erre nem lehet panasz . Igaz maga a szolgáltatás pont duplájába kertül mint jobb helyeken , de itt nincs jobb jelenleg :S . Más: A múltkor nem fizettem be a csekket rögtön miután kiküldték . Kb a határidõ elõtt két nappal jutottam postára . De mire a pénz beér hozzájuk az pont 1 hét (ezt lehet követni online ). Rögtön küldtek is egy új számlát plusz 500 ft-al ( mire ideért , már be volt jó pár napja fizetve ). Elég rugalmatlanok ilyen téren , eddig nem volt ilyen gyakorlat , tudtak várni egy hetet . Most meg mint a hiénák , ahogy lejár a határidõ aznap küldik az új csekket + 500- al. Persze kétszer nem fizettem be a busás havidíjat , majd a legközelebbi számlához hozzácsapják
A Tré-kom (biztos forrásból tudom) direkt basztatja mind a kábeltéve, mind a dsl net vonalat (lásd: tv=csíkos, homályos kép dsl=szakadások, reconnectálások) Miért is? Felejtsd el a kábel tv-t, és köttesd (rakasd át magad) digi-re, IP Tv-re! DSL Net? Alapból szar a DSL vonal, õskövület a hardvarük, ócska kábelhálózat. Köttesd be az optinet-et, vagy IP tv-t és kapásból koax-on jön a net. De ha szakadozik, cseszegesd õket nyugodtan! Amíg meg nem oldják. Nem ezért fizetsz érte horror összeget. Én is anno kb 2 hónapig szinte többször hívtam fel õket egy nap, mint a "volt" barátnõmet! Mire felfogta egy csóka, hogy nekem van igazam és a DSL+ -os modem nem bírja el a 15Mb-os net-et, mert 8Mb a max amit átenged, affölött szakad. Képes volt vasárnap reggel fölkelteni és kijönni, kihozni egy DLS2+ -os modemet, ami már (asszem 80Mb-ig) kezeli a sebességet. Mindezért 2 hónapig cseszegettem õket, mire belátták, hogy nem tudnak palira venni, és elhitetni velem, hogy a gépemmel a hiba. Nah azóta is kb 2-3 szakadásom volt a ~15 hónap alatt.
Nem akarom elkiabálni, de nálam úgy néz ki megcsinálták... valami házon belül lehetett náluk! Csesztesd õket... ha azt írják megoldották és nem jó, hívd õket egybõl újra...
Szia . Nekem is ugyanez a problémám . Pár napja , kb amióta nagy szél van percenként dobál le a Trékomos net :( 4 éve vagyok náluk , eddig semmi panaszom nem volt a minõségre , a Le/Fel sebességem is mindig megvolt . De pár napja ami megy az már katasztrófa ! :S :S
Nekem azt mondta a szerelõ, hogy az októberi firmware nem szereti a régebbi ( más a hardver környezet típuson belül ) routereket... Hozott egy újat, de valami nem kóser nekem ezzel a dumával, mert ez is 1.0-s... gondolom, ha a belseje változik, akkor azt számozásban is jelölnék...
A lényeg az, hogy valami nagy gáz lehet náluk, mert PH-n már külön topik van erre egy ideje, és nem csak cisco routerrel produkálja ezt a hibát. Nálunk a régi Thomson bigyóval csontra ugyanezt a hibát produkálta... ezért is váltottunk... :S
No, ez a régi elõfizetés vissza lett mondva, helyette 25/5-s net + IPTV. Novemberben megint elõjött a megszakadós történet... pár nap szarakodás után megoldódott. ( nem tudom, miképpen )
December végén megint elõjött a jelenség. Bejelentettem a hibát, kicserélték a routert, de semmi nem változott. Ugyanúgy akad az IPTV, ledobál a net, stb...
Azt vettem észre, hogy a szeles idõ kezdetével jött elõ újra ez az egész... jeleztem a szolgáltatónál, persze kiröhögtek, hogy a szélnek ehhez semmi köze. Szétcsesz már az ideg, mert így az egész használhatatlan...
Persze itt se digi, se upc nincs... :(( Valakinek valami ötlet? Találkoztatok-e már ilyen hibával?
Jah elég nagy geciség! Köcsögfejûek elkérnek 6900-at a családi dsl-ért! 15/1-es netre! De optinetnél már 7.5 a feltöltés! Múlthéten írattam én is át a szerzõdést, mert fizettem nekik a 9900-at, mivel nem volt hûségidõm! Persze most meg h.i. nélkül a dsl extra 8550. Érdekes!!!! De persze a környéken az meg NINCS!!! Mert nem bírja el a vonal! 100 éves vh-s kábelrendszer! Nem tudják lecserélni, meg a "trafóházakat" felújítani! Haver bennt melózik telekomnál, lemérte mit bír a vonal! (2 házzal arréb lakik) Háát ha beköttetném a 25Mb-os dsl-t! Akkor is max 17Mb-al jönne! Ennyit bír a madzag! Ha meg átrakatnám kábelnetre 80Mb-osra, azon meg 25Mb a max letöltés amennyit a madzag elbír! Szal ennyi! Be kell érjem a 15Mb-os DSL-el + 1 15Mb-os ADSL-el (Ip tv miatt). Grat! Haver meg Tata-n az optinetért, a digitévéért telefonért fizetett ~8k-et és 80/40-es NET-je volt, + vagy 60 TV csatorna STB-al! Grat Tré-kom! Jah és még egy TV-re át akarom húzni az IP tv-t, csengessek ki 8250-et 1x, aztán meg havonta 840Ft-ot! Haver se tudja átokoskodni, mert jelszóval kell belépni és átírni, és randomba ellenõrzik az elõfizetõket! És ha kibújik, hogy 5x akkora a net-em, mint amit fizetek egybõl látják, hogy ki nyúlt bele a dolgokba! Nem kockáztatja az állását! Igaz itt megy mellettem kb 30m-re egy "fõ ütõér" ami 1.5 Gb-os optikai vonal, már csak 1.5 milla kéne a "dobozra" + 1 szaki, aki 300k-ért beköti! Ellátnám vele a fél kerületet. Csipesz
H all!
Most akarok váltani T-s ADSL-re...Elõször örültem,h húú de jó lesz,lesz 7,5MBit feltöltésem..Lófaszt,optineteseknek....
Mi az,hogy ugyanannyit fizetek Adsl-esként,mint egy optinetes és csoffadt 900kb/s feltöltést adnak az optinetesnek meg 7,5mb-t?
családi csomag...Mellette ott van az extra(ami nálunk meg már nincs...)
Ott ADSL-re azt írja,hogy 5MB a feltöltés..Hogy van ez?Miért kap a családi 900kb/s-t az eggyel felette lévõ meg egybõl 5MB-t?
Ha lehetne,olyat csinálnék,hogy kérnék 25mb-sat a feltöltés miatt a letöltést meg annyira állítják amennyit elbír a hálózat...De hogy csoffadt 900kb/s,meleltte meg már 5MB...Kéne az az 5 MBit,nem lehet kifurjantoskodni?:P
Megvolt... nettel van a gond! :(( ( Eszembe sem jutott ez, annyira sík ideg vagyok már.. )
15/1-s n(y)et... pár napja szarakszik... ledobál, drasztikusan ugrál a sávszél, speedteszten nem indul el a feltöltés, stb. Lynksis WRT120N router... Valakinek valami ötlet? Esetleg itt is valami router beállítás lehet a gond?
Sziasztok! Ma megjött a T-onlinehoz a modem meg minden. Hazajöttem összekötöttem stb. Hogy lehet rá csatlakozni ? a könyv valami telepítõ cd-t ír , de a dobozban nem volt ilyen. Megoldás ? Win7em van
Én NAGYON örülök, hogy van más választási lehetõségem, és õszintén sajnálom azokat, akik kénytelenek ezekkel szolgáltatni (tapasztalatból mondom - lásd pár évvel ezelõtti hozzászólásaim itt).
A t-online a János hegy oldalába, a burzsulyok legszentebb helyére nem képesek felvezetni egy olyan kábelt ami bírná a terhelést. 2 megabitre van lekorlátozva a mi kérésünkre, mert fölötte kihagy, lekapcsolódik! Rémes...
Te még a szerencsések közé is tartozol, nekünk is volt 15 Mbites net aztán egy év múlva visszavették 8-ra mivel nem bírta a hálózat :D tiszta vicc visszafele fejlõdünk :)
17Mb/s-nek megfelelõ sebességgel tudsz letölteni.Nincs semmi probléma.A megabitet 8-al kell osztani és akkor megkapod, hogy mennyivel tudsz letölteni max.
Sziasztok. Sajnos mivel messze vagyunk a központtól, ezért ilyen ADSL netet tudtunk csak beköttetni. ADSL Internet, Elvileg 15 Mbájt/s, de csak 2100 Kb/s-al tudok tölteni, a feltöltésem meg ennél is lassúbb. Mi lehet a baj?
Tuti "parasztfelkelést" szerveznék... azért ez már durva!
Itt jön elõ az, hogy nem mernek az emberek a sarkukra állni, mert a hitelekkel, a számlákkal, a megélhetésükkel annyira sakkban vannak tartva, hogy bármit meg lehet tenni velük...
Ennél sokkal durvábbaj is voltak :-) Volt mikor vki kitalálta h mindennap megkapod, melyik szünetrõl mennyit késel és akkor jöttek a levelek h késtél 1 másodpercet, meg 3 másodpercet, meg ilyenek. Folyamatosan szopatják a népet!
igen sajnos ez van és emiatt szarnak a fejükre, pedig nem egy alkalommal mossák le a szart a cég pofájáról.
sanszos.
enternetnel ugyanez volt, keves embert osztottak be, nem vettek fel ujakat, stb.
mi meg persze, hogy leszartuk a bejovo hivasokat :D hat nehogymar en szopjak, mert a ceg szarik ram. persze nekem akkor nem volt vesziteni valom, tobbiek nem is igazan kedveltek erte, mert ha bajom volt, nem igazan tartottam magamban.
mi a faszomnak van a fonokom ?? hogy bizonyos szinten segitse a munkamat, meg ha mindig csak mogyorozna is jokedveben egesz nap minket.
de ha 1 ember kinyitja a szajat, akkor par ember mindig melle all a csapatbol es eredmenye van az egesz "most megmondom nekik jol" dolognak. valahol meg lehet tenni ezt, de valahol nyilvan nem.
en is valsag utan otthagytam a faszba az egeszet, egy kesz vicc az egesz ezzel kapcsolatos ipar, a HD-seket szinte mindenhol leszarjak.
Lehet... nem is akarom én bántani õket. Engem inkább az zavar, hogy ezek a nagy cégek bármit megtehetnek a dolgozóikkal, és az ügyfeleikkel is egyaránt. :S
Akkor, hogy van az, hogy csak csörög, csörög, csörög, csörög, de semmi nem történik? E mellett anno nem egyszer hallottam, hogy: "tõlem csöröghet, leszarom"
"bár gyanítom nem a cégvezetés buzdítja a dolgozóit arra, hogy ne vegyék fel a telefont"
Hatalmas tévedés! Kitalálták azt, hogy mennyi idõn belül kell felvenni a telefont. Ha csörög és 3 másodpercen belül nem veszed fel a telefont, akkor jön a bünti, ami prémium megvonás. Ha 5 másodpercig nem veszed fel, akkor nálad vesztett hívás lesz és csörög másik ügyintézõnél. Vesztett hívás esetén bukod az összes prémiumodat, és azon kívül még olyan lebaszást kapsz a vezetõidtõl, hogy azt nem teszed zsebre.
Jó pár évvel ezelõtt, amikor még nem ez volt a neve a cégnek, napi kapcsolatban voltam az ügyfélszolgálatosok egy részével. Hallottam a sztorikat, meg azt is, õk, hogy állnak a kérdéshez.
Ettõl függetlenül az én szempontomból ez totál másodlagos. Én fizetek a cégnek, és amikor bajom van, nem tudok kapcsolatba lépni velük. Hogy ez kinek a hibája az engem nem érdekel, bár gyanítom nem a cégvezetés buzdítja a dolgozóit arra, hogy ne vegyék fel a telefont...
Ha ilyen szarok a körülmények, nem kell ott dolgozni. Nem bántani akarom õket, de valahol mindenki saját sorsának kovácsa...
Mellesleg az én munkám is olyan, hogy se hétvége, se ünnepek... annyi a különbség, hogy én bármikor nemet mondhatok. Max akkor nem zabálok! :D
Akkor írok még errõl neked. Azok az emberek, többnyire huszonéves fiatalok, akik a telefont felveszik, éppen úgy kivannak használva, mint te. A cég nem csak az ügyfeleivel köcsög, hanem a dolgozóival. Kötelezõ túlóra, minden apró szarért le vannak baszva, ráadásul még minden második paraszt az õ fülébe üvölti el a bánatát. Szerinted az ott ülõ emberek mennyire szeretik a cégüket? Nekem, mikor még ott dolgoztam volt olyanom, hogy egy hónapban átlag 4 másodpercet késtem, ezért a 36000ft-os prémium keret egybõl megfelezõdött. 4 másodpercért. De csak sorolhatnám azokat a dolgokat, amiket kívülrõl nem látsz át.
megsugom, hogy amikor te karácsonyozol a családoddal, meg amikor az újévi bulin az asztal alá iszod magad, akkor is lesz bent valaki aki felvegye a telefont! :p