Nem meglepo, a jatekido utolso harmadanak kb semmi koze nincs a konyvhoz, valamelyik idiota script iro atirta a regenyt, a karaktereket, a cselekmenyt, benthagyott jeleneteket amiknek igy semmi ertelme, Jessica, Chani, Paul mind hulyesegeket beszelnek es csinalnak es a nezo bemondasra kell elhigyje azt amit, nincs mar kapcsolodasi pont mert atirtak es jo hulyen, ha mar lud legyen kover. Az elso resz utan el se hiszem hogy ekkora tragyat adott ki a kezebol ugyanaz a rendezo nem hiszem hogy a konyvet ismerok megszavazzak neki a harmadik befejezo reszt, ha mar a masodik epizod vegenel is kiszaladt a gyeplo a kezebol... Utoljára szerkesztette: Sunrider924, 2024.04.18. 17:55:54
Eskuszom... valamiert nagyon szeretnem szeretni de nem megy. Felesegem felallt a tv elol mikor volt meg negyven perc hatra. Szerintem annyira aze nem gaz de valahogy nem nyugoz le egyaltalan :(
Polgárháború
Faék egyszerű sztori, nem akar semmilyen politikai "mondanivalót" a szádba rágni, a film utolsó harmada meg olyan mint egy jobban sikerült Call of Duty kampány egyik pályája. Ha másért nem is, a Legjobb hangért én már most odaadnám neki az Oscar-t.
7/10
Ghostbusters: Afterlife (2021)
Hú de sótlan film volt...eleve hogy New Yorkból kikerültünk a pusztaságba... a Frozen Empire előzetese jobban tetszett, szerencse hogy egyáltalán zöld lámpát kapott a 2024-es film is...
Az angol beteg 1996
Hú felkavaró film volt. Életről, halálról, szerelemről, háborúról. Megértem hogy anno miért kapott 6 Oscart.
A filmben elhangzik a Szerelem, szerelem című magyar népdal Sebestyén Márta előadásában.
A beteg semmire sem emlékszik, még a nevére sem; életének korábbi mozzanatait visszaemlékezéseiből tudhatja meg a néző. Kiderül, hogy ő a magyar Afrika-kutató, Almásy László gróf Utoljára szerkesztette: tigeroo, 2024.04.09. 13:05:48
Anyám és nevelőapám múlt szombaton nézték meg a Dűne 2-t moziban, nevelőapám szerint ez már nem olyan nagyon hosszú, mint az első volt, nem úgy jöttek haza, mint ha nem tetszett volna nekik.
Amikor a sárkány lesz a boksz zsák... Bizony, Millie úgy döntött, hogy a ST-végjáték és a rútságos Vecna előtt még edz egy kicsit, és letüdőz egy sárkányt... mármint lenyomja a tüdejét a földre jól. Klasszik meséhez nyúltak a készítők, de érezvén az idők szelét és korunk eszmeáramlatait, úgy döntöttek, hogy kifordítják a jól ismert paneleket.
A herceg itt nem indul a hercegnő megmentésére, akit elrabolt az indokolatlanul rosszindulatú sárkány, hanem maga viszi el bemutatni áldozatként, merthogy itt bizony a hüllőnek van indoka kiirtani egy egész várost, és nincs az a Kurt Russell a Lánglovagokból, aki el tudná oltani azt a termonukleáris borzadályt, amit a sanda szemű gyík a királyságra szabadít, ha nem kapja meg időben az ötvenegynéhány kilós steak-et, amit ruhástul szolgálnak fel neki a birodalom nemesibb származású tagjai.
A hebehurgya sárkány viszont nem néz Stranger Things-et, ezért egy zen mester nyugalmával megy bele a kétes kimenetelű játékba, hogy megtalálja és elkapja a kaját, ami próbál olajra lépni előle. És én azt mondom, hogy eddig rendben is van. A 21. században úgyis minden erről szól ebben a műfajban: kifordítják a dolgokat. Ami régen gonosz volt, az megszelídül... gondoljunk csak a romantikus és vega vámpírokra, akik szorgalmasan iskolába járnak, a szelíd-szende zombi barátnőre, aki csak társaságra vágyik, és a korábbi szándékaikat alapjaiban átértékelő mesealakokra, mint jelen filmünknél is.
A látványra nincs panasz. A cosplay korhű és változatos, a táj a mesék világát idézi... egyik-másik helyszínen konkrétan tátva maradt az arcom. Látszott, hogy nem szociális segélyből lett forgatva. Maga a cselekmény és a színészi játék viszont hagy kívánnivalót, nem is keveset. Az egész film velejét adó, macska-egér játék, vagyis a bujkálás-menekülés lapos és unalmas. Most azt hagyjuk, hogy 1 lépés után kétszersültnek kéne lennie a főszereplőnek, hiszen ő itt csak egy sima ember, nincs semmilyen szuperképessége, tehát a logika és a következetesség ezt diktálná, de elnézem, mert a keret amibe helyezve lett, mese.
Viszont az már sokkal megbocsáthatatlanabb, hogy épp egy fantázián alapuló moziban nincs semmi fantázia és kreativitás. Próbálják érzékeltetni, hogy Millie mennyire kétségbe van esve, és ennyi. Menekül, csúszik, mászik, majd egyszer csak: end. A gond csupán az volt vele, hogy ez maximum az első 2 percben érdekes. Ezt gondolom a készítők is érezték, mert beemelnek még egy-két töltelék karaktert középtájon, hogy legyen valami a darálóba, de érdekes mód, ott működik a következetesség, mert annyi idejük sincs, hogy felmutassák a középső ujjukat, és már dádázzák is elfele őket kilóra. Millie meg csak azért sem akar meglenni a sárkánynak (nem úgy).
Érdekes karaktert sem tudnék különösebben kiemelni, mert nincs. A ST fanok figyelmére számíthat a stáb, mert azok ha mást nem, Millie-t értékelni fogják. Nekem egy halvány közepesnek hatott. Mint a 3-as alá, kb. És ahogy minden ki van fordítva ebben a filmben, nem meglepő módon a vége is. Szerintem érdekesebb, emlékezetesebb karakterek kellettek volna bele, és a helyzetszituációkat kellett volna sokkal aprólékosabban és nagyobb fantáziával megrendezni. A látvány önmagában ma már nem tud elvinni a hátán egy ilyen filmet... még egy sárkány sem, bármilyen cuki is volt, ahogy ott tüzeskedett összevissza. Tessék magasabbra tenni a lécet, mert ezt jelenleg a sánta csirke is átugorja.
4/10
[2023] - https://www.imdb.com/title/tt5537002/ - "Killers of the Flower Moon" - (Megfojtott virágok) - 5/10 (2024.03.30) (209 perc, amerikai) - Crime, Drama, History --- PG-13
Scorsese a vallást mosdató Jézus filmje előtt még elkészített egy nagyon hosszúra (3 és fél óra!) széthúzott - vélhetően alapos kutatással, dokumentálási szándékkal az oszázs indiánok furcsa meggazdagodása körüli gyilkosságokról megírt, megrendezett - doku-rom-histo sztorit. Fura lesz, de az oszázs (Osage) indián Molliet játszó színésznő (Lily Gladstone*) természetes-szép volt. Igen, nem vékony és vegyes indián származású, de akkor is.
A filmmel igazából (a hosszúra engedett jeleneteken kívül) nem volt bajom, és a színészek is hozták a kötelezőt. A megfilmesített jelenség (mohóság, nép mészárlás) volt számomra taszító, és nem tudok elvonatkoztatni ettől.
Szerintem nem lett annyira borzalmas. Hozta a szinvonalat. Par baromsag volt benne. Pl mikor a tini kiscsaj kisetal a baseball utovel a kezeben. Eleg lett volna ha kimegy hangosan karattyolni. Kb csak ilyen dolgok idegesitettek. 5.5/10
A "Road House" (Országúti diszkó) 2024-es remake-et is érdemes vagy ittas állapotban, vagy vidám társasággal nézni, mert nagyon lehangolóan kaki lett. Egyedül Jake G. hozta azt, amit egy ilyen szerephez kell: kigyúrta magát, és lubickolt a szar forgatókönyv által megengedett keretek között.
//szerk.: Ha pontoznom kéne: 3/10
Az eredeti, Patrick Swayze változat se volt egy feledhetetlen csúcs, de sikerült azt is alulmúlni. Utoljára szerkesztette: IMYke2.0.0.0, 2024.03.30. 11:18:43
A félelem bére 2024 Na most ezt nem vágom miért kellett elkövetni, kb annyi az értelme mint nálunk az új Vuknak. Aki jót akar magának az megnezi az '53-as eredetit, abban még voltak SZINÉSZEK.
2/10
No hard feeling. Megnéztem, de csak Jenifer miatt néztem végig. ugy vagyok vele, hogy a mai PC világban a vigjátékoknak leáldozott. Mert nem hogy nem nevettem rajta ,de mégcsak egy mosoly se, hogy na ez legalább jo volt, inkább sajnálatot éreztem, hogy ilyen filmet elválat. Manapság már nem lehet semmibol poént csinálni, ami ne lenne sztereotip vagy valakinek érzékeny téma és ami marad az meg nem vicces. még talán 10 évvel ezelött is nagyot szolt volna egy ilyen témájú film, ha az amerikai pite szintjén megcsinálják
Nálam is az utóbbi idök egyik legjobb filmje, számomra überelte az elsö részt. Nem éreztem vontatottnak, még néztem volna tovább, nem is vettem észre, hogy elszaladt az a három óra. Várom a harmadik részt, közben pedig elolvasom újra a könyveket (kizárólag Frank Herbert müveit, amit a fia müvelt a halála után, na azokat a regényeket nem minösíteném, az eredeti közelébe se érnek).
én láttam,nekem bejött,fel sem tűnt az a 3 óra. látványos és vannak eltérések a könyvhöz képest. Mondjuk én nagy sci fi rajongó vagyok,akikkel voltam ők kicsit vontatottnak érezték,néha nagyobb ugrásokkal. + a főszereplő csávó sem szimpatikus,de ügyesen játszott ettől függetlenül. A vége nem jött be annyira,de megágyazott egy következő résznek,amit a siker láttán biztos hogy már készül 9/10 Utoljára szerkesztette: Caliph, 2024.03.18. 14:22:26
Quentin Tarantino nagyon elfáradt. Az a mániákus erőlködés ezzel a cowboy-kodással, és a "korhűség" érdekében felmutatott munka (beleértve a dokumentumanyagokba nyúlkálásokat, a komplett utcák létrehozását, járműveket, CGI-t, stb.) akár értékelhető is volna, ha mindezt nem egy unalmas, csak néhány röpke pillanatig érdekes szereplőkkel és történettel tálalta volna elénk. A legjobb jelenetek a "filmforgatáshoz" kötődtek, ahogy a szereplők között keresett kémia is egy forgatás közbeni szünetben mutatkozott meg (Julia Butters és Leonardo DiCaprio karakterei között). A legrosszabb döntés a narráció volt, a film közepénél. Ez a feature amolyan "vagy elejétől végig, vagy sehogy"."
Ez most durván herén ütött. Ilyen feszültségpumpáló filmet a műfajban mostanában még nem láttam. Álmosan kezdtem nézni, de kb. fél órán belül úgy felpörgött, hogy nemhogy az álmot, de még a szemgolyómat is kinyomta a helyéről.
Remekül megkomponált szituációk, tetőfokig menő izgalmak, és látványos fegyverpornó földön és levegőben. Russell Crowe ultramenő azzal a drónvezérlő botkormánnyal a kezében, ahogy mintegy bölcs apaként navigálja az ellenséges vonalak mögött rekedt újoncot, és tökéletesen tisztában van vele, hogy minden útmutatása életet jelent a bajban lévő társainak.
Mindeközben tonnányi rakétával szórja a halált az embereit megközelítő muszlim testvérekre. Felemelő érzés volt a nyolcéves lelkemnek ez a hősi pátoszba csomagolt erőfitogtatás. Persze a valódi háború nem ilyen, de ez legalább vissza tudott regresszálni kisiskolás koromig, amikor önfeledten tudtam örülni az ilyesféle marhaságoknak.
Aki bírja a Battlefield meg a Call of Duty epizódokat, az be fog hugyozni.
8/10
Láttam Szegény teremtményt, egy eredeti és kellemesen meglepő filmet. A történet szeszélyes, vizuálisan nagyon sikeres, és az egyenlőség és a szabadság üzenetét hordozza.
The Marvels jelenleg 62%/82% a Rotten Tomatoes-on. A Madame Web 13%/56%.
A Madame Web-et nem neztem meg a tulnyomoan (szinte kizarolagosan) negativ kritikakat latva. Bar ezek alapjan olyan rossz, hogy mar csak ezert is meg fogom nezni majd ha ingyen fent lesz valahol, katasztrofa-turizmus jelleggel:)
A velemenyem a The Marvels-rol pedig nagyjabol ugyanaz mint az atlagos velemeny, ami pozitiv, de nem kiemelkedo. Es mivel az MCU alkotasok szinvonala csokkenotendenciat mutat, ez mar jonak szamit. Altalaban az atlagtol nagyon eltero velemenyeket szoktak kritizalni, nem az olyanokat mint az enyem, ami teljesen atlagos.
Elegge tudatlanul ultem be erre a filmre. Volt ket orank, es a keves film kozul ami eppen akkor kezdodott, ez volt a legigeretesebb. Persze az eredeti 2004-es filmet ismerem, de nem tudtam hogy ez milyen kapcsolatban van vele (folyatas, remake?).
A kovetkezo meglepetesek ertek: - A tortenete 100%ban ugyanaz mint a 2004-es - Stilusaban inkabb parodiaja a 2004-esnek, nem masolata - Ez egy MUSICAL. Mint kiderult, ez nem is igazabol remake, hanem a 2004-esbol keszult Broadway musical megfilmesitese.
Ez utobbi eloszor megijesztett, mert keves musicalt elvezek, de inkabb elony lett belole. Nincs benne tul sok enekles, viszont ami van benne, az nagyon jo lett. Jo dalok, nagyon jo koreografia es jo operatori munka.
A szineszek kevesbe ikonikusak, de ez inkabb csak a nosztalgia miatt van az ujak is eppolyan jok.
Az eredeti kultfilm statuszat nehez elvenni, de ez egy kivalo remake lett (vagy remake remakeje, ha a Broadway verziot is hozza veszem)
Az osszes MCU film kozott kozepesen jo, de az Endgame utani filmek teren a jobbak kozott van. A Spiderman 3 volt az egyetlen kimagasloan jo ezek kozott, ezek utan a Guardians of the Galaxy es ez a film volt ami meg jol volt megcsinalva (talan meg a Thor).
Nem mondanam hogy barmiben is kimagaslik, de (majdnem) minden teren jol ossze van rakva. Van ertelmes sztorija, ertheto motivacioja a fogonosznak, humora. A fohos karakterek is jok. Kamala karaktere szamomra sokkal elvezhetobb volt egy csapat tagjakent, mint a sajat sorozataban. Szokas szerint a foellenseg felejtheto, de messze nem a legrosszabb, neki legalabb ertelmes motivacioja van (ami nem menti fel, de legalabb van benne racionalitas)
Szoval jo film, de mivel semmi olyan nem tortenik benne ami nagyobb kovetkezmenyekkel jarna az univerzumra nezve, (es ezzel a kesobbi filmekre), ezert valoszinuleg felejtheto lesz.
Plusz pont amiert a film nem lett feleslegesen hosszu, hanem befert 2 ora ala, es igy sokkal feszesebb es elvezhetobb a tortenet ive.
[2024] - https://www.imdb.com/title/tt15314262/ -- "The Beekeeper" - (The Beekeeper) - (A méhész) - 5/10 (2024.01.30) (106 perc, amerikai) - Action, Thriller - (imdb) -- 18+
//VÉLEMÉNY, SAJÁT LEÍRÁS: --- A kvótázás nagyon rossz volt - a tökös csaj, aki fél nap után el is felejtette az anyját, és az idegent, aki meg képes volt a fél világot kifordítani érte akár le is lőtte volna... - sőt, hú de szar volt. Egy nőiesebb, kicsit gyászoló, őrlődő négerrel még szimpatizálni is lehetett volna a jogkövető magatartása mellett/ellenére. Statham egyik legrosszabb filmje, és még így is ő volt az egyetlen értékelhető az egészben.
A leírásod utolsó mondata megerősítette a szép új világot bennem. : /
"Viszont semmi olyan nem derült ki a sztoriból, hogy genetikailag módosított lenne, vagy ilyesmi."
Mert nem is módosított. A tudjukki az csak a tudjukhol csinálta az üzelmeit - mindenki más, mindenhol máshol módosítatlan volt/van és immár ugye...
A kettős állampolgár Don Lee/Ma Dong az a ketrecharcos múltja után lett ilyen "helyibádszpenszer" - 2013-16-ig bőven akadnak filmjei, amiben a fizikai erő(fölényé)re nem/alig építettek: Ma Dong-Seok filmek/sorozatok Sőt, kifejezetten prózai szerepei is voltak - a valós alapokra felhúzott "Norigae" nagyon jó tőle, a "Pain"-ben is nem elsősorban a fizikai ereje az, ami miatt félelmetes, ahogy a "The Bros"-ban is inkább csak vicces mackó, etc.
~~~~~~~~~
A webtoon alapján készített sztáff:
Az első rész - szerintem - remekül lett elkapva, sokat tett hozzá az, hogy ténylegesen az épület társadalmáról szólt. A második rész akciófilmes cucc, melynek "bullshittológiáját" épp az adja, ami feszültséget kellett volna keltse: az őrült módszer (a lánya életre keltésére) és a csökkentett igényekre. Azon meg visongva röhögtem, hogy:
A csajszi agyalapi mirigyét fejték, leborult az ágyról, és mindent teljesen sértetlenül túlélt, mert hát érte harcolt mindenki, ugye... Ha nem lenne egyértelmű: https://hu.wikipedia.org/wiki/Agyalapi_mirigy -- minimum agysérültnek kellett volna lennie az esést követően.
Az Outlaws-t mindenképpen pótolom (talán még ma)... tervben volt a megnézése annak idején, csak közben jelentek meg más filmek is, és valahogy elfelejtődött.
Ma Dong nekem a Train to Busan-ból ismerős... az is zombis. Ott is elég jól tolta. Úgy látszik, ráragadt ez a "szétverek mindenkit" karakter. Termete alapján illik is rá. A Badlands-ban talán még természetellenesen erős is volt. Legalábbis, úgy dobálgatta az embereket, mint a ropit. Viszont semmi olyan nem derült ki a sztoriból, hogy genetikailag módosított lenne, vagy ilyesmi.
A Concrete egészen más műfaj volt - ahogy írtad is - velős társadalomkritika. Posztapokaliptikus és anarchikus. Pont azt taglalta, hogy milyen hatással van a pszichére és a közösségi morálra a központi irányítás/kormányzat nélküli állapot. A Mad Max-ban ütközik ez ki a legjobban, amikor bűnbandák uralkodnak, és nincs állam, törvény és jogrendszer. A Mad Max kimaxolta ezt a helyzetet a szélsőségekig, míg a Concrete jogszerűbb és emberibb keretek között maradt, de csak a Mad Max-hez képest.
Ami azt jelenti, hogy itt is megjelent az önkény, a diktatórikus gondolkodás, a szektásság és a diszkrimináció bizonyos csoportokkal szemben, ami a szociáldarwinista eszmék térfelére billenti a mérleg nyelvét. A Legyek Ura ugyanez a koncepció, csak gyerekekkel. Ott is megvalósul mindez, mihelyt eltűnnek a felnőttek, a társadalmi etika- és normarendszer, és a szülők szigora. A magukra utaltság ugyanazokat a káros jellemvonásokat hozza ki belőlük, mint a Concrete-ben az emberekből. Nem tudnak összekovácsolt közösségként működni, hiszen mindenki mást akar, mindig vannak hatalomra törők, és tudják jól, hogy nincs állam, nincsenek hatóságok, nincs törvény, ami korlátozná őket.
Magyarán, az embernek szüksége van egy eszmerendszerre, ami több önmagánál, sőt, ami több a társadalom egészénél is, hogy normális keretek között tudjon működni... ezt taglalja William Golding is a könyvében. Amint megfordul ez a súlyozás, és az egyén vagy a közösség tagjai felmondják az egyetemes erkölcsi kódexet és a helyes társadalmi működést, és saját szabályokat kezdenek gyártani, ott alakul ki az a körülményrendszer, amit a Concrete-ben, a Legyek Urában vagy a többi hasonló filmben látunk.
Én az echte 2. részt (Badlands) em nagyon szerettem. Pedig a Ma Dong-seok egyik kedvenc, és itt is ellőtte a "nem tudok hátranyúlni" poént, mint a 2017-es "The Outlaws"-ban ---- (amennyiben nem ismernéd: ajánlott ez is, meg a folytatásai is, sőt, idén jön a 4. is - The Roundup, The Roundup: No Way Out, The Roundup: Punishment). Sajnos, "zombi" daráldának, Don Lee bunyónak, és apokaliptikus drámának kevés volt, jó sztori mesélésnek meg túl sok volt a sci-fi és amúgy is bullshit.
Az 1. rész (Concrete) sokkal mélyebb volt, erőlködés nélkül. Itt jól működött a (koreai és amúgy az emberi) társadalom kritika, a gyengék pálfordulása (elején: "teljesen mindegy, hogy gyilkos-e", végén: szinte megkövezték, mikor kiderült), a hálátlanság, önzés és az ösztönök felvázolása. Több volt az emberiesség is (bármikor hihető viselkedés).
Szerintem, a webtoon is harmatgyenge lehet, amiből az egész készült.
//szerk: "South Korea Picks "Concrete Utopia" for Best International Feature Film Category at the Oscars! The Korean disaster thriller joins the Oscar race."
"Loosely translating, the council stated,
"An 'apartment', is a symbol for Koreans, of class and wealth. The depiction of people striving for survival in Hwang Goong Apartment, still standing strong after the disaster, effectively captures the diverse human desires. The protagonist, Lee Byung Hun, leads the story well. The ending also holds significant meaning". " Utoljára szerkesztette: IMYke2.0.0.0, 2024.01.29. 14:45:44
Romantikus vígjáték. A színészi játék semmi extra, a sztori meg a szokásos klisék az ilyen filmekhez: ismerkedés, összeveszés, seggfejvagy, happyend. Semmi újat nem nyújtott igazából, a színészi játék közepes, nagyon nagy butaságok nem voltak, de nem is váltja meg a világot. Ingyen jeggyel mentünk, de fizetni nem fizetnék érte másodjára. Ami miatt tv-ben sem biztos hogy megnézném újra, az lmbghdtv+ telibe erőltetése, ami pont nem adott hozzá megint a sztorihoz, de kötelező a kvóta úgy látom. Ha nem elég a leszbikus pár, azon is gondolkodhat a néző, hogy a pride idején forgattak-e Sydneyben, vagy ott alapvetően ilyen az utcakép, mert mindenhol lógott a színes zászló... 5/10
Gyakorlatilag egy Harry Potter spin-off, egy a varazslok vilagat normal emberi szemszogbol bemutato film, csak a Harry Potter jogokat nem vettek meg. "Oke lemasolhatod a hazimat, csak valtoztass meg 1-2 dolgot hogy ne legyen ugyanaz..." De ez nem zavart, mert a Harry Potter vilag feelingje igy is nagyon jol atjon, jo munkat vegeztek a masolasaval.
Ket foszereplo, Sam Neil es Christopher Waltz nagyon jol alakit, mar-mar karikaturaba hajloan, de ez all jol a filmnek. Mellettuk a ket pozitiv fohos mar-mar unalmasnak tunik, de ez a kontraszt kell is.
A torteneten viszont meg kellett volna faragni. Az alapotlet jo, de a film kozepe kicsit leul, es unalmassa valik.
Ismeretlen filmhez kepest pozitiv meglepetes volt. Igazabol csak egy Hollywoodi studio media-kampanya kellett volna hogy kozepesen sikeres legyen. Sajnos nem talaltam meg hogy mennyibe kerult, de ha nem 100+ millioba mint ahogy az igy kinezo filmek Hollywoodban kerulnek, akkor jo munkat vegeztek.
7/10
Légi csibészek (2024)
A koncepció a Nagy pénzrablás gondolatiságát követi, nem is véletlen, hogy abból az egyik szereplő tiszteletét teszi a nagymérvű produkcióban. Eléggé nagyot is akartak szakítani, de tény, hogy halvány lett az eredmény. Viszont az ötletes megoldás volt, hogy ezúttal nem valami bankot fúrtak meg, hanem egy sok méter magasan szálló repülőről lovasítanak meg több százmilliót érő aranyrudakat. Szóval, összességében kicsit ratyi lett, de vannak jó pillanatai, ami miatt érdemes egyszer megnézni.
6/10
Beekeper
Tesco gazdasagos John Wick. Sokkal kevesebb hulyeseggel de igy is van benne boven. Popcorn movie. 6/10 Utoljára szerkesztette: CSOCSO, 2024.01.15. 06:06:00
Megnéztem a Napoleont. Hát ismét értetlenul állok , ogy egy ilyen nagy nevu rendező, hogy adhat ki ilyet a kezéből. a látvánnyal nincs gond föleg a csatajeleneteknél. De hogy egy szinte világuralkodorol szolo filmet készitve lenyilatkozza azt , hogy ö egy kitalált verziot akart megfilmesiteni és , hogy a történészek meg senki nem volt ott igy ö azt ugy és akkor mutatja be ahogy azt ö elképzeli és az ugy jó.
Mert egyrészt már ött kezdödik a rössz dolog, hogy az egész életét felölelö filmet csinált és ezzel egyutt jár a kapkodás és, hogy csak pillanatokat játunk az életéből. csakhogy az első megjelenitésben az életben még 20 éves sem volt , de mi már egy öreg Naőpoleont látunk századosként. A másik, hogy semmi nincs kifejtve, hogy miért is ment hoditani , miért támadott meg országokat vagy miért szövetkezett velük. nincs bemutatva, hogy miért is volt ö jó vezér és miért tudott uralkodni ekkora terület felett.
amit láttunk, az azt mutattja be, hogy egy teszefosza ember aki egyszer megkapott egy csajt, és a csaj ugy irányitja ahogy csak akarja. meg ,hogy semmit se kell tenni azért, hogy elöre jusson a ranglétrán. elég ha csak kitralálja az egyik szolgálod és másnap már az vagy.
Kár érte , azt gondoltam, hogy majd végre kapunk egy hiteles történelmi kosztumos filmet amit akár oktato jelleggel is le lehet majd vetiteni a gyerekeknek. Hát nem kell .
Thanksgiving (2023)
Egy black friday akcióval indul a történet, amelyet egy bevásárlóközpont rendez, hagyományosan hálaadás utáni pénteken. De valami brutális gore horror veszi kezdetét, amint kinyitják az ajtókat. A film nyilvánvalóan túloz, de a szomorú tény az, hogy nem áll messze az igazságtól az, amit a képkockákon látunk. A bemutatott jelenetek hű társadalmi kórkép és tökéletes kritikája a konzumidióta, önző és erőszakos kispolgárnak, aki 50%-os árkedvezményért cserébe simán áttapos a fejeden és előszeretettel veszi ki a kezedből az ingyen gofrisütőt, amint észreveszi, hogy már nincs elég erőd tartani, mert épp az imént nyomott oda a tömeg a törött ablaküvegnek, ami 600 helyen elvágta a nyakad.
Vagyis az egyetlen dolog, ami viszonylagos kultúrát erőltet az egyszeri vásárlóra a hétköznapokban, az az, hogy a kívánt termékért teljes árat kell fizetni... de amint féláron, vagy akár ingyen kapható, mint a filmben az első 100 gofrisütő, akkor jaj annak, aki a customer és a prédája közé áll. Még a mindenkori hatályos jogszabályok is szünetelnek erre a pár órára, legalábbis nem észrevehető, mintha bárki is félne a törvény öklétől, amiért Manci néni beleivel a csizmáján sétál végig a polcok mellett, miután kilépett a hasából. Elvégre black friday van. Ne akadjunk már fenn ilyen nüansznyi apróságokon.
Épp olyan, mint mikor természeti katasztrófa sújt le valahol. A törvények pont csak addig tartanak, amíg a normál állapotok fennállnak. De amint jön egy Katrina, és átrendezi a város arculatát, máris legit fosztogatni a boltokban, meg erőszakoskodni a létszükségeti cikkekért. Mondjuk sokan még ilyenkor is a nagyképernyős tévét cipelik kifelé. A hatóságoknak úgysincs ideje ilyesmikkel foglalkozni, akkor meg nem mindegy?
Ezen koncepcióra fókuszálva kezdődik a film, és ami rá épül, az sem lesz egy cseppet sem szofisztikáltabb. Csúcsra járatják benne a gore elemeket, és akinek érzékeny a gyomra, az meg se nézze.
7/10
Éjszakai merülés (Night swim)
Borzasztó gyenge, klisékkel teli, halál unalmas horror. Ritkán mondok ilyet, de inkább elittam volna a mozijegy árát....
én a lamborginit néztem meg tegnap, nem volt rossz, de ott is a fiatal korátol az öreg koráig vitték végig elég nagy ugrásokkal .Az egész film olyan volt mint amikor az iskolában a szövegben vastagon van szedve a fontos rész és a felmérőben csak azt irod le. minden benne van, de hiányzik a körités hozzá.
Tegnap megnéztem a Ferrarit. Nos, sok mindent el lehet róla mondani, de sajnos azt nem, hogy jó film.
Egy bizonyos időszakot jár végig, szerencsére nem vállalkozott napoleoni magasságokra, hogy a kezdetektől a legvégéig "átfut" mindenen egy percben, de amit választott - hogy ez most jó választás, vagy sem, a könyv amit filmre vittek erről szól, ez van -, az oké, de ennyi.
A versenyzésből keveset kapunk, amit kapunk viszont korrekt. Az időszak kapcsán meg minden mást meg megtudtunk a Ford vs Ferrariból és a Race to Immortalityból.
Minden esetre valahogy azért nekem hiányérzetem volt. A fő és mellékszereplők viszont rendben voltak, sőt, Penelopeból iszonyat csúnya olasz (szinte) "öregasszonyt" csináltak a sminkesek, ami mókás volt.
7/10 (Csak a téma miatt.) Utoljára szerkesztette: AnuluWork, 2024.01.05. 10:58:40
Akkor nem láttad vagy nem moziban láttad a Napoleont ... :D
Ráadásul, az imdb (és a paradicsomos is) nyíltan cenzúráz - a scriptjük meg nem matematikailag helyesen súlyoz. Tehát, amikor azt írom, hogy - mondjuk - a "Rebel Moon: Part One - A Child of Fire" (imdb) 5.7 ponton befagyasztott értékelői száma, értékelése és "popularity"-je cheat, akkor finoman fogalmaztam.
ahogy sokszor mondjuk, mindenkinek más az izlése és más tetszik. De ha a te szemszogedböl nézzük akkor ugy is mondhatnám, hogy bármilyen rossz filmre is fogsz találni olyan embert akinek a világ legjobb filmre az.ÉS attol, hogy egyetlen oldalon ahova mondjuk 500000 ember voksolt annak is csak a 80%ának tetszett amiböl azt se tudjuk hogy mindegyikuk valoban látta e a filmet vagy csak voksolt nem zárható ki az, hogy nem én, vagy a többiek vagyunk többségben és a tietek a kisebbség. Csak mondjuk mi nem hangoztatjuk anynira vagy nem érdekel, hogy szavazzunk rola, hanem elkönyveljuk, hogy nem volt olyan mint vártuk és kész.
Nem azt mondom hogy egyedul vagy, de erosen a kisebbsegben. A vilag legjobb filmjehez is talalni fogsz egy kisebb csapat embert akinek nem tetszik, ez nem meglepetes.
Nem azzal volt gond, hogy életrajzi film. Sem azzal, hogy a politikai csatározások és a magánélet bemutatása is szerepet kapott benne. A súlyozással volt problémám. Egy 3 órás filmben az előbbieket be lehetett volna mutatni egy szűk fél órában, kellő sűrítéssel összefoglalva, ehelyett Nolan ezeket úgy nyújtotta el, mint szakács a rétestésztát.
A lényegi tartalom meg olyan volt, mint amikor felbontasz egy hatalmas csipszes zacskót, és az alján van csak némi ehető dolog, a többi meg instant nitrogéngáz. Így lehetne legjobban jellemezni ezt a filmet. Pedig, aki ismeri Oppenheimer élettörténetét, az pontosan tudja, hogy rá miért emlékezünk: két ördögi kölyök apja volt, amelyek városokat töröltek el, és ezzel együtt egy új korszak kezdetét is bevezette. Egy atomháború ugyanis mindenkit eltesz pihenni örökre.
Tehát összehasonlíthatatlan, korábban sosem látott pusztítás előfutára volt ő. Ennek mindenképpen a legnagyobb hangsúlyt kellett volna kapnia a filmben, mert ez érvényben, érintettségben és fontosságban annyival magasabban van a magánéleti csip-csup ügyeinél meg a politikai hovatartozásánál, mint az atom gombafelhője a tábortűz füstjénél.
Én olyan k***a unalmas, érdektelen, feleslegesen elnyújtott filmet mint az Oppenheimer még életemben nem láttam. Moziba ültem be miatta és szenvedtem már az utolsó órában. De nem azért mert fájt a seggem az üléstől. Nem azért mert "keveset" foglalkozott az atombombával. Nem azért mert életrajzi dráma volt akciófilm helyett és nem azért mert a robbanást sok más film jobban mutatta be. Hanem azért, mert 3 óra hosszan követni egy meghurcolás alatt álló fizikus életét marhára nem élvezetes számomra. Azért, mert egy olyan meghallgatást nézhetünk hosszú unalmas perceken át aminek nincs konkrét folyománya - mivel az egy ad-hoc megszervezett meghallgatás volt. Nem volt kvázi tétje az egésznek (tudjuk, hogy évek múlva lett, de na). Azért mert hiába volt érdekes ember Oppenheimer, azért egy "most kommunista vagy sem" műtárgyalás 3 órában még így is érdektelen. Unalmas, vonatott, művészeskedő marhaság az egész, mondjuk egy színvonalas BBC minisorozatként működhetett volna nekem 3x1 órában és akkor örülök, hogy megtudtam ennek a faszinak az életéről többet, de így, moziban ezt végig ülni szimpla kínvallatás volt. Életemben nem sajnáltam még ennyire mozira elherdált pénzt. Nolan pedig az utóbbi évek termését tekintve (rád nézek Dunkirk és Tenet, aminek lefogadom, hogy az értelmét még Ő maga sem vágja) nálam masszívan a "kerüld el messzire" kategóriás rendezővé avanzsálódott, Memento vagy Dark Kinght trilógia idevagyoda. Utoljára szerkesztette: Blasta, 2024.01.04. 18:12:41
Én overhyped címnek látom az Oppenheimert. S azt is furának tartom, hogy a Barbie-t ennyira magasztalják - de ez csak mellékes, és azért hoztam elő, mert a Zuszkáron majd ketten tarolnak. Szerintem - és ez nagy szégyen lesz. Szerintem, ismét.
Lehet hogy te csalodtal benne, de az emberek tobbsegenek igy tetszett ahogy volt. A kritikusi kritikak, a nezoi kritikak es a nezettsegi adatok egyertelmuen ezt tamasztjak ala. Nehez olyan objektiv adatot talalni ami alapjan ne lett volna jo.
ez egyrészt igaz másrészt, meg nem ezt reklámozták az elözetesekben , hogy enynire csak az életutjára koncentrálnak és a politikai hovatartozásárol. a másik, meg, hogy a teljes életutjánál is csak átfuttották a dolgokat és mégiscsak a atombombás szálon mentek végig és a tobbit nagyon nem részletezték. illetve lehetet volna egy normálisam idövonalon végigvezetni, hogy ne ilyen oda vissza ugrálgatással.Föleg nem ugy , hogy az ujabb részeket fekete fehérben mig a régebbieket szinesbe adták, mert pont forditva lett volna értelme, hogy a ww2es idpben még nem volt olyan sok szines kamera, de a 60-70-es években meg már igen
A film Oppenheimer életéről szólt,a címe is ez,az atombomba feltalálása tesztelése csak egy része az egésznek. én moziban láttam,szétültem a seggem,és én is kivágtam volna belőle egy csomó mindent,de visszagondolva így volt teljes az életrajz bemutatása,a politikai csatározások,a magánélet,a vizsgálat,az atombomba körüli dolgok.. szóval ez egy film Oppenheimerről,nem pedig az atombombáról(ahogy az imdb is irja: biography,drama,history) Utoljára szerkesztette: Caliph, 2024.01.04. 09:22:02
És a Terminátorban is, sőt még a Twin Peaks-ben is, mikor Killer Bob megszületik. Ott Lynch konkrétan lassítva mutatja meg a robbanást, és a kamerával bemegyünk egészen a gombafelhőbe.
nekem is pont ez volt a legnagyobb gondom a filmmel, azt gondoltam, hogy majd tényleg kapunk egy modernebb verziot az 1984es los alamos cimu filmből, az pont ilyen volt, csak az akkori kor szinvonáalán.DE a gond, hogy nem is ez volt a cél, hanem pont a politikai oldal bemutatása és ami nekunk még fájobb, hogy a magyarokat egy segfejnek titulálva állitották be,csak mert nem értettek egyet vele, de azt , oyg kb nélkülük sehol nem lettek volna a bombával már mellékes volt.
MEgnéztem a GRand turizmot is. Hát csak ismételni tudom magam, amikor azt mondom, hogy a kevesebb néha több. mert itt a forgatókönyv iro nem tudta, hogy mit is akar valojában. mert szinte az egész életutját akarta belesuriteni és igy csak pillanatokat jelenitett meg egy egy eseményből anélkül, hogy kifejtette volna az oda vezető utat. A másik ha ez egy életrajzi film akkor miért nem követte a valos eseményeket, ha meg nem az akkor miért tartalmazott valos eseményeket? Az egész szereplögárda csak log a levegőben és nem értjuk a motiváciojukat meg ugy az egész hozzáálsukat. Nem tudom a teljes részleteket,de A gyerek azért annyira nem volt rossszba a családjával ,de itt azért nem egy hétvégéről volt szo, hogy az akadémia elkezdésétől a balesetig ne találkozzanak egymással és mégcsak fel se hivja. inkább egy random csajt hiv el , aki mégcsak nem is a barátnoje volt akkor csak egy csaj aki tetszett neki ,mint a családját a szerződés aláirására. Az meg csak hab a tortán, hogy mindenki az egész mezony, csak ugy váltogatja a verseny kategőriát mintha csak igy menne a valoságban, hogy most gondol egyet és elindul la mansban , most gt3ban stb..
A poén az, hogy a Wolverine-ben, ami egy képregény adaptáció, sokkal ütősebben és részletesebben volt bemutatva az atombomba pusztítása és hatásai, mint az Oppenheimerben, ami elvileg erről szólt. Túl sokat foglalkozott a film a teljesen felesleges politikai állásfoglalással és az unalmas tárgyalásokkal, ahelyett, hogy a legtöbb időt a bomba készítésének körülményei, részletei és tesztelése ölelte volna fel.
2023-ban 140 filmet/sorozatot néztem meg. Átnéztem én is,hogy mik tetszettek vagy nem.
Legjobb filmek :
1- A szövetség (2023) 10/10 2- Felperzselt föld (2010) 10/9 3- Oroszlán (2016) 10/9 4- Zöld szója (1973) 10/8 5- Tetris (2023) 10/8
Jujj - a gyereket nem mertem (!) itt szidni a sok apuka (anyuka?)* között szidni, de istenemre mondom: nagyon rühelltem. Hiába, ha cuki maga a karakter, amikor ennyire felnőttesen viselkedtetik (nem létezik ez a szó?), belőlem ellenszenvet vált ki... és mindez mellé még mindent-tudó-érző-irányító(!)-ember-robot-gyermek... berosálsz. Utoljára szerkesztette: IMYke2.0.0.0, 2024.01.03. 14:34:55
köszi, de az SG olyan jol van karbantartva és olyan jol muködik,. hogy már lassan 4 honapja kint van a kis torta a nevem mellett., lassan ujra aktuális lesz
az oppenheimer nagy hibája, hogy nem azt kapta az ember mint amit várt. sztem mindenki azt gondolta az elözetes infok alapján, hogy majd a bombárol és az oppenheimer szerepéről lesz szó.Ehelyett kaptunk egy olyan filmet ami azt taglalja, hogy most kém volt e vagy nem, a bomba meg a háttérbe szorult. és ide oda ugrált az időben sok szereplöt aki nem érdekel a téma nem tudta , hogy ki kicsoda mert nem lett bemutatva részletesen. A cicizéssel kapcsolatban, meg akár még lehetett is volna benne mint egy sex jelenet, de csak azért hogy egy párbeszédnél meztelenul mondja el a szövegét a csaj felesleges volt.
A creatort meg leirtam, hogy nem értem miért kell egy fejlett civilizáciuot összekeverni a 14. századi szinvonallal, hogy sátrakban meg tábortuznél élnek mikozben robotok meg lézerkard és urhajok cikáznak a fejük felett. meg a gyereket is csak ugy összedobta a fészerbe szabadidelyébe? vagy hogy ? még a terhesség elött kellett mert utána meg felrobbant, de akkor hogy tudta lescannelni a gyereket?
A film elegge hasonlo a "testcseres" filmekhez (amikor a fiatal es oreg testet cserel). De ebben a formaban vegulis ujnak is mondhato, szoval rendben van, nem tunik ismetlesnek.
Sok mindent nem lehet mondani rola, egy tisztesseges, de nem kiemelkedo vigjatek. En jol szorakoztam rajta, egy jo egyszeri, de felejtheto szorakozas. Ami nem tetszett az a foszereplo szineszno, aki nagyon tuljatszotta a szerepet. Es mivel van egy masik, fiatal verzioja a karakternek, aki elvileg 100%ban ugyanaz a szemelyiseg, ez nagyon feltuno. A fiatal foszereplo az teljesen normalis, atlagos diaklany, meg szimpatikus is. De az "oreg" verzioja viszont teljesen idiota, mintha csak egy eltulzott karikaturaja lenne...
Ugy altalaban nem kedvelem a "multiverzum" modern szorakoztatoipari ertelmezeset, a tudos enem folyamatosan sikit ettol az otlettol, hogy a multiverzumban BARMI megtortenhet. Nem, nem tortenhet... De mig a Marvel eseten a multiverzum csak egy silany cheat-code hogy engedelyezzek, es elpalastoljak a rossz tortenetirast, ebben a filmben ez legalabb a tortenet szerves resze, szoval elonyt kovacsoltak a hatranybol...
Es itt tenyleg otletesen gondoltak vegig, szoval meg ha az alapotletet nem is kedvelem, itt sokat kihoztak belole, szoval a vegeredmeny egesz jo lett. A keszitok nem voltak fantaziatlanok az biztos:)
A szineszi jatek nagyon jo, nem sajnalom toluk az Oscarokat. A kulonbozo vilagok megvalositasa es otletei is nagyon jok, nemelyik egeszen elgondolkoztato. Maga a tortenet viszont mar csak kozepes, megha a kozepes tortenet megvalositasa jo is lett... De hogy miert is tortenik minden, mar igencsak "meh..."
Ami viszont nem tetszett, az a film hossza. A sokadik kicsavart parhuzamos vilagnal mar kezd belefaradni az ember agya, foleg hogy gyakran ismetlodnek is. Es raadaskent a film veget nagyon elhuztak, en elaludtam rajta... Ha 20 percet kivagnanak onnan, akkor jobb film lenne.
7/10
Lol, a cicizest en sem ertettem, abszolut semmi keresnivaloja nem volt ebben a filmben...
Az Oppenheimer értékelhetőbb volt a téma és a megvalósítás miatt. A The Creator meg épp a téma + a megvalósítás (és itt nem a létező, és CGI környezetre gondolok) miatt volt ipari hulladék - megfejelte ezt a pocsék színészi munka, a szinte zéró dramaturgia és a trehány dialógusok tömkelege.
Oppenheimer nagy hibája még a túl hosszú játékidő, lassú történet tempó, az (itt) öncélú cicizés (szó szerint is), a jelen-múlt közti cikázás (biográfia lenne, vagy mifene). Magyaroknak plusz Haumann Máté.
Ez a film tavaly elkerulte a figyelmemet, ami hiba volt. Leteznek olyan hulye emberek akik szerint a Die Hard nem egy karacsonyi film... Ezen valaki Hollywoodban valaki ugy felkapta a vizet, hogy megcsinalta ezt a filmet, mondvan ha szerintetek a Die Hard nem karacsonyi film, akkor tessek, nezzetek ezt. (Ezen kivul meg a Taplo Telapo es a John Wick is eszembe jutott a film nezese kozben...)
Jo alapotlet, jo megvalositas. David Harbournak nagyon jol all ez a szerep. A harcok koreografiaja nagyon jo es otletes. De igencsak eroszakos, szoval gyerekkel inkabb a Die Hardot nezetnem (persze azt se...), az csaladbaratabb:D Meglepett hogy milyen messzire mentek el vele...
Nagyon jol szorakoztam az elso perctol az utolsoig, az alapotletbol kihoztak a maximumot. Raadasul meg draga sem volt a film.
8/10
oppenheimer sokkal szarabb volt mint a creator szamomra.
Frankó infogram. Én Excelből:
FILM ~~~~~ 2023-ban 140 filmet néztem meg. Ebből 66 film ismétlés volt (korábban már láttam), 74 új, vagy számomra új.
Legrosszabb 3: 1 - Dinosaur World (2020) - kínai - 3/10 2 - Retribution (2023) - US - 3/10 3 - The Creator (2023) - US - 3/10 Futottak még a címért (4/10): High Heat (2022, US), The Whale (2022, US), Murder Mystery 2 (2023, US), Oppenheimer (2023, US)
Hat ez minden volt csak nem Woo. A film teljes jatekideje alatt elhangzott szavak szamanal pont a Woo-jelenetekbol volt kevesebb, pedig az elobbibol is egy kezemen meg tudom szamolni a mennyiseget. Fura kiserlet volt ez igy, hogy gyakorlatilag dialogusok nelkuli akciofilm, de sajnos nem sikerult jol a megvalositas, akarhogy kerestem a kapaszkodot nem sikerult kapcsolodni a fohoshoz, a felesege kifejezetten irritalo volt, a rendor meg aki felelosseget vallalt a tragedia bekovetkeztevel hiteltelenul felesleges lett. Dramanak konkretan idegesito, akciofilmnek meg pont nem eleg. A Thomas Jane fele The Punisher minden tekintetben jobb ennel bar az is megbicsaklott a vegen a fogenya halalaval de ott valahogy hitelesebb volt az egesz tragedia-gyasz-megtorlas. Meresz leszek nekem meg Jennifer Garner fele Peppermint is jobban tetszett, mar csak azon az alapon is hogy ott nem akartam beletekerni itt meg egynel tobbszor is... Egy szo mint szaz Woo mester rajongoknak nem ajanlott, aztan vannak azert ennel roszabb filmek is a tv-ben, szoval...