egy film csúszott csak be közbe: Rosemary's Baby Rosemary gyermeke
52 éves horror klasszikus. És bár voltak a kortársai között is olyan filmek, amik rettegés területén jól öregedtek (pl. Psycho, Ördögűző), ez kicsit kevésbé. Filmként továbbra is megállja a helyét a történet vezetés, kamerakezelés és trükkök valamint színészi játék terén, de a rettegés, a félelem, a sokk, bármi, amit ma a horror alá sorolunk, itt nagyon meglapul a részletekben, és könnyedén átsiklunk felette. Pedig ott van, a párkapcsolati elnyomásban, a tehetetlenség ábrázolás módjában, a gyanakvásból lassan kibontakozó felismerésben. Csak már nem annyira direkt, mint amit mi megszoktunk.
Mindenesetre nem bántam meg ezt a kis múlt idézését, mert még is csak egy műfaji alapnak tekinthető műről beszélünk, méltán foglalt helye van a filmtörténetelemben, még ha ma már nem is tud annyit nyújtani nekünk, mint akkoriban tudott.
Szeretem az ilyen ugyvedes / pereskedos filmeket. Film Tetszett. Ajanlom!
The Doorman
Jean Reno-s film. Csak miatta neztem meg. Szar volt 3/10
Ennel szarabb lett volna ki is kapcsolom a film kozepen.
Streets of Lagos "Shot on location in West Africa, 'Streets of Lagos' provides a rare insight into the lives of Nigeria’s first generation of rollerbladers." Vimeo link
Fúú, hát nem is tudom mit mondjak. Rég kötött le krimi/thriller ennyire. Nem tudom, hogy a magyarországi felvételek, az szovjet arrogancia, vagy csak az hogy igaz történeten alapuló történetről beszélünk, de megfogott. A "gyilkolászós" jelenetek is korrekten lettek kivitelezve, nem tűnik gagyinak. A színészi játékok meg fantasztikusak. Komolyan nem tudom mikor tudtam ennyire beleélni magamat egy szereplő helyzetébe. Utána olvasva a Rostowi rém biográfiájának, a film végét még bőven meg lehetett volna tolni egy ilyen 15 perces összevágással, hogy mi vezet egy embert ilyen útra. Rendkívül nehéz élete volt a gyilkosnak, amibe beleőrült végül. Egy szó mint száz, komoly alkotás, rendkívül jól bemutatja a korra jellemző arroganciát, tudatlanságot meg minden szovjet rendszerre jellemző gusztustalanságot. Nem tudom ez volt e az első ilyen jellegű film, mert a Csernobilon nagyon felbuzdúltak az oroszok, mekkora kamu az egész, de ez ugyanezt mutatja be, mégse halottam a filmről eddig. 8/10 Utoljára szerkesztette: mulli1986, 2020.10.03. 16:41:18
Vampires vs. the Bronx (2020)
Szerintem méltatlanul alul van értékelve. Ennél rosszabbra számítottam. Az pedig hogy tizenéves lurkók vannak a sztori középpontjában, csak dobott rajta.
Nagyon rég szórakoztam ilyen jól egy vígjátékon. Simán mehetett volna a tucat alpári baromságok közé is, de a készítők kicsit többet akartak kihozni belőle. Az amúgy már ezer helyről ismert idő-hurok történetet (a Groundhog Day-ben is megjátszott szerelmi szállal karöltve), sikerült egy szerethető, kedves, újszerű köntösbe átültetni. A film nagy erénye a két központi karakter és a köztük lévő kémia. Nagyon jól működnek együtt, mondjuk a történet is csak köréjük van írva, mindenki más csak a díszlet része. Semmi nagy megfejtés nincs a filmben, de remek kis kikapcsolódás volt, több mosollyal és felröhögéssel, mint amire előzetesen számítottam.
Enola Holmes 2020
11 meg a Wicser összefognak, hogy felgöngyölítsenek egy eltűnési ügyet. Szegény csaj... ez minden filmben az anyját keresi. Aki kedveli a Sherlock Holmes univerzumot, az ebben a filmben is fog szórakozást találni, persze alapvetően nem Sherlockról szól a sztori, ő csak mellékszereplő, de azért kap elég játékidőt. Ebben a történetben kevésbé intellektuális a nyomozás menete, mint egy vegytiszta Sherlock moziban, de ezt betudhatjuk annak, hogy a kishúg még csak tanulja a detektív szakmát, és nem utolsósorban tapasztalatlan is, emiatt nem mindig helyesek a következtetései. De ezzel nincs is semmi baj... sokkal hiteltelenebb lett volna, ha rögtön Ozymandiast csinálnak belőle, aki mindenre egyből rájön.
Bill és Ted egy csöppet megváltozott a második rész óta :)
Viccet félre téve, az új rész ötvözi az előző két film jobb tulajdonságait. A történet színes, tart valahova, bár megőrizte az első rész egyszerűségét is. Kicsit jobban a zene és zene történelem köré fókuszál, főleg a lányok története. A hangulata visszatért az első rész bárgyú de szerethető stílusához, sokkal naivabb, de lelke van, jó volt látni hülyéskedni a régi karaktereket, és az újak is csak egy picit idegesítettek. És itt végre láttam igazi akkordokat lefogva :)
Szép kis nosztalgia szelet, elsősorban azoknak, akik ismerték és nem utálták a korábbi részeket.
Meglepően sok emlék tért vissza róla a nézése közbe, ez valahogy jobban nyomott hagyott bennem. Az első részhez képest, látványosabb, mozgalmasabb, valahogy a poénos jelenetek (főleg a Halálhoz köthetőek) sokkal jobban működnek. A történet is "komplexebb" valamelyest. Ami változott, az a hangulata. Ugyan az az agyatlan ökörködés megy itt is, viszont az ártatlanságából, bájából némileg vesztett. Kicsit bunkóbb, direktebb (süt róla a 80as évek vége, 90es évek eleje), kevésbé az aranyos szó jutna eszembe róla. Mondjuk világ megváltásra (ha-ha) ettől sem kell számítani, nem is hiszem hogy bárki ezt várta volna tőle, de egy másfél órányi szórakozásra, ez is megfelelt.
apróság, de külön tetszik, hogy a filmek mekkora nagy feneket kerítenek egy egyszerű iskolai esszé bemutatás vagy egy metál tehetség kutató köré :) mondjuk az kicsit szíven ütött, hogy azt a pár másodperces gitár és nagybőgő pengetéshez nem tudtak valami 10 perces oktatófilm elé beülni, hogy legalább halványan hitelesnek mutasson (mint ahogy a dobolás annak tűnt) Keanu ezt ma már nem kicsit máshogy intézi, ahogy azt a John Wick felkészülés videók során láthatjuk Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2020.09.16. 22:39:47
Mindig az ördöggel (2020) / The Devil All the Time (2020)
Lelki sérültek, bűnösök, pszichopaták... Nem mondom, a film kb. 2/3-a lehoz az életről, de amúgy egy kiváló sokszereplős dráma/thriller. Hangulatában, stílusában, történetvezetésében valamennyire a Túl a fenyvesenre hajaz (teljesen más történet), de annál mélyebb és komorabb. Mivel több szálas sztori, 1-2 helyen kicsit erőltetettnek éreztem a szálak összefutását, illetve egymásra hatását, de ettől függetlenül végre ismét egy normális, sztárparádéval tuningolt filmet hozott össze a Netflix.
Gyerekkoromban bár ezt az első részt is láttam, egy perc sem maradt meg belőle. A második rész, azért emlékezetesebbre sikeredett. Arra azonban nem számítottam, hogy ez ennyire inger és poén szegény alkotás lesz (kifejezetten a történetre és a viccekre értve a minősítést). Igaz, kifejezetten rossznak sem mondanám, inkább csak kicsit feleslegesnek. Bárgyú, de végül is aranyos kis szösszenet, két szerethető idiótával, meg némi ökörködéssel a kamera előtt. Végtelenül egyszerű, bár meg kell hagyni, ahhoz képest, tetemes mennyiségű korhű díszlet és kosztüm került felhasználásra.
Bántani nem bánt, és kellően rövid, gyorsan lepörög, a maga módján valamennyire még szórakoztató is. Külön pikantéria Keanu Reeves-t ilyen szerepben látni. Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2020.09.15. 21:07:46
Téboly (2020)
Russell Crowe félelmetes volt a pszichopata sofőr szerepében. A téma teljesen hétköznapi: egy apró közlekedési konfliktus fajul el halálos hajszává, és ezt a részt szépen ki is dolgozták. Az izgalmas atmoszféráját az adja, hogy egy ilyen csávó akármikor szembejöhetne veled a forgalomban. Egy kisgyerekes anyának meg aztán tényleg nem sok esélye van egy ilyen dúvad állattal szemben.
Nem kéne hinni a konteóknak... nincs semmilyen háttérhatalom. Ezt a mesét a kormányokba beépült alakváltó gyíkemberek találták ki, hogy eltereljék magukról a figyelmet. Világos mint a nap.
És mégse akkora klisé mint mikor az egyetlen fekete szereplő meghal... de most jól visszavágott a háttérhatalom, a gonosz az fehér lehetett. Mert ilyet még sose láttunk más filmben :D
és abban is hiszel,hogy bármi esélye is lesz nyerni egy olyannal szembe amibe szerepelnek a felsoroltak? 2015ben felháborodtak,hogy nem volt egy fekete jelölt sem, azóta meg lehe nézni a filmes felhozatalt és ami a black panternél csúcsosodott ki, ahol egyetlen fehér sem volt a filmben
"Egy rakás hiányos/téves információ terjed szélsebesen az új Oscar-szabályok kapcsán, élükön a "mostantól minden filmben szerepelnie kell melegeknek/feketéknek"-féle butasággal (vagy adott esetben szándékos hangulatkeltéssel). Nem szívesen foglalkozunk ezzel az egésszel (eleve, az Oscarral), de a rend kedvéért: a Variety cikkét ajánljuk mindenkinek, aki kíváncsi a tényleges tényekre.
Négy feltételről van szó, ezekből egy Legjobb film-jelölésre pályázó műnek kettőt kell teljesítenie, és szinte minden stúdió hosszú évek óta eleve simán hozza a "B" és "D" feltételeket. Vagyis nincs itt semmi látnivaló, egy Dunkirk, Irishman (vagy bármilyen, akár kizárólag fehér, hetero férfiakkal teli film) ugyanúgy jelölhető lesz, mint eddig is."
nem vagyok hajlandó elfogadni, hogy ezt bárki is komolyan vette egy percig is.. keresem a dátumot, de akárhogy is nézem, nincs április elseje.. nem értem
#Saraitda - A Netflixen Survivors (Túlélők) címen fut.
Koreai akció-horror film.
Oh Joon-woo egy átlagos koreai fiatal, aki éppen a szabadnapját igyekszik minél lazábban eltölteni. A szülők csak este jönnek haza szóval hősünk egy egész napos online mókára készül. De persze mint kiderül KOREAI (möhöhö) volt az öröm, ugyanis az a fránya zombivírus éppen ezt a napot választja, hogy Szöulban és persze egész Koreában elterjedjen. A zombik természetesen a legújabb trendnek megfelelő turbózombik szóval ez akár még egy Train to Bushan spin-offnak is felfogható.
Hősünk ezt követően az amcsi zombifilmektől eltérően eltérően PONTOSAN azt teszi amit a TV-ben mondanak. Bezárkózik és megpróbálja megvárni a felmentő sereget. Ennek köszönhetően a film majd 90% -a egyetlen toronyházban is azon belül egyetlen lakásban játszódik.
Oh Joon-woo nem egy hős. Azt teszi amit egy normális ember tenne ebben az esetben. Nézi a TV-t új instrukciókért, (az amerikai filmekkel ellentétben NEM megy el az adás egy fél óra után szóval folyamatos a tájékoztatás) játszik, hogy teljen az idő, beosztja a kaját és persze a saját vlogján mindennap beszámol az eseményekről a követőinek. Persze a saját lehetőségeikhez képest megpróbálja felderíteni a közvetlen környezetét és kiépíteni valamiféle kapcsolatot ház még élő lakóival de ezt igyekszik minél kockázatkerülőbben megoldani Pl.
A végére persze a cselekmény begyorsul de nekem nagyon tetszett a zombiapok kisemberes, nem hősködős megközelítése. Kb amint az emberek 90%-a tényleg tenne ebben a helyzetben.
A témából adódóan alig másfél óra hosszú, szóval ha szereted a zombis filmeket, egy megnézést mindenképpen megér.
Palm Springs Nagyot csalódtam a metacritic és imdb pontszámokban :(
4/10
Ma néztem meg a Platform című filmet. Hát elég felkavaró volt. El sem tudom dönteni ,hogy tetszett és értem vagy épp az ellenkezője. :-)
Sziasztok! :)
A Vizet az elefántnak című filmhez hasonlót tudnátok e ajánlani? :)
Köszönjük szépen :)
Ezt szerintem csak elrontani lehet...Shuri karaktere es szinesze jo, a sztori abszolut tamogatja ezt, szoval sok a lehetoseg, meg akkor is ha esetleg mas kapja. Az egyetlen hulye dontes az lenne, ha T'challa karaktere megmaradna, csak a szineszt cserelnek ki mogotte...
Kíváncsi leszek, hogy ha Shuri kapoja meg a jelmezt, akkor milyen módon történik majd ez.
A Fekete Párduc sosem egy ember volt, hanem egy évezredek óta öröklődő rang, pl az T'challa apja volt az előző tehát magával az átruházással nem lesz baj, hanem az lesz érdekes, ahogyan megteszik ezt.
Juliska és Jancsi. Felejthető volt jó ötletekkel remek rendezéssel ,de hiányérzet a végén. Nem akarom el spoilerezni ,de nálam csak egy erős közepes.
Én a barátnőmmel néztem meg, aki a legelején elvérzett, és sztem csak ott ült türelmesen még 2 órát, mert látta, milyen jól szórakozom. A film után beszélgettünk róla és kiderült, hogy mindent elsőre megértett volna, ha a film jól magyarázza el az alapokat. Mert igazából ugyanaz a dolog történik végig a filmben újra és újra. A film végén a Kat-Andrei jelenet pl állati jól működött szerintem. De ha nem meg értetted az alapokat rendesen, akkor kb semmit nem mond.
Elmondom, hogyan sikerült nagyon egyszerűen lemagyaráznom, hátha itt is át tudom adni könnyen:
Történik valami egy adott ponton az időben. Ez a történés az okozat. E miatt a filmben bemutatott anyag/technológia miatt az ok, hogy miért történik ez a dolog, vagy a multban vagy a jövőben van. Magyarán, vagy azért sül el egy fegyver, mert valaki meghúzta a ravaszt a multban, vagy azért, mert meghúzta a jövőben. Ha a valós időben vagy és látsz egy okozatot, és tudod, hogy ez még nem történt meg, akkor meg fog történni. Ez ismétlődik a filmben újra és újra. A legvégén is, mikor a Neil a biztos halálba megy. Ebből nincs kibúvó, módosítani nem lehet.
Egyetlen egy módon érhetsz el változást a múltban vagy a reverse világ multjában, azaz a jövőben, ha nem tudsz arról, hogy sikerült-e a változtatás vagy sem. Ezt látjuk a film végén a 10 perces akciójelenetnél, de az említett Andrei-Kat jelenetnél is a hajón. Schrödinger macskája. Amíg nem nyitod ki a dobozt, bármi megtörténhetett. De amint tudsz egy okozat létezéséről, annak az kiváltó oka már létezik a multban vagy a jövő-multban, így megváltoztathatatlan.
Csak most esett le, hogy a név egy palindrom. Mondjuk így már értem is, miért. Előre leszögezném, a filmet megéri moziba megnézni. A film legnagyobb erőssége, az a megvalósítás. A zene, az akció jelenetek, a látvány világ, a (nem tudom mennyire, kicsit se látszott számítógépesnek) robbanások, törések, kaszkadőr mutatványok összessége, úgy magában a teljes képi világ.. irtózatosan aprólékos, remekül megtervezett és kivitelezett. 2,5 óra minden pillanata áll-leesős volt.
A többi részével, nos azzal már vannak problémáim. A film nem rövid, és bár nem tűnik hosszúnak, végig szórakoztat, mégis túl kevés, hogy ezt az ötletet teljes egészébe át tudja adni (lehet ez sorozatként jobban működött volna.. vagy egy 4 órás filmként). Nagyon kapkod, nagyon gyors, egy perced sincs hogy megismerd nem csak a szereplőket, de magát a történetet, a történéseket sem. In medias res, olyan hirtelen csöppenünk bele a történetben, hogy levegőt venni nincs idő. Aztán annyi nevet, annyi információt, annyi történést zúdítanak a nyakunkban, hogy ott már le is mondasz arról, hogy az életbe még egyszer oxigénhez jussál. De sebaj, össze fog ez állni, gondolod. Jön a váltás, a film közepe, ahol más filmeknél elkezd összeállni a kép. De nem, itt borítanak egyet az asztalon, és már abba se vagy biztos, amiben elkezdtél más hinni. Totális káoszba kerülsz, olyan hirtelen, hogy még a kérdéseket sem tudod megfogalmazni, már jön is egy újabb agymenés.
Nem vagyok kezdő a scifi és filmek terén (plusz túl vagyok a Dark sorozaton is, még frissében), de még én is teljesen elvesztem az akció jelenetek többsíkú világában. Maga az alap felütés még érthető (bár beszéltem másokkal, akik már ott is elvéreztek), de magát az ötletet a rendező ráadásul az akciójelenetek megtámogatására használta fel, ahol aztán tényleg gyors felfogású, 8 dimenzióba gondolkodni képes zseninek kell lenni, ha össze akarnád rakni a teljes képet. Szóval igen, többször nézős, kénytelen van többször megnézni, viszont itt a gond, hogy nem azért, hogy a történet egészét megértsed, hogy új réteget kapjál az elejétől, mert már ismered a végét, hanem csak azért, hogy tudjad, most akkor ki lőtt le kit és miért történt az a robbantás vagy az az ütés. Apróságok, amik bár hozzátesznek az egészhez, de a teljes történetet azért nem értékelik újjá (mint ahogy azt pl a Tökéletes Trükkben vagy a Mementóban láthattuk). Jól fog esni a szünet és a visszatekerés opció a későbbiekben.
Kicsit hosszúra eresztettem, de ez a lényeg: nem egy világmegváltó film, de egy ambiciózus és eredeti ötlet, hatalmas látványos megvalósításban. És valljuk be, nincs mostanában túl nagy konkurenciája ahhoz, hogy ne örüljek neki így is elégé.
A legujabb otlet amit hallottam, hogy Shuri (Letitia Wright) kapja meg a jelmezt. Tekintve hogy nepszeru, es mar megvan alapozva a karaktere, igy nem is tartom rossz otletnek.
Ez egy jó kérdés.Máshol felvetődött a multiverzum kérdése.Ez esetben Michael B. Jordan-t simán el tudnám képzelni.Nem tudtam,hogy ennyire beteg Chadwick, így még inkább hatalmas respect,hogy az elmúlt éveket így végig dolgozta akár MCU szinten,akár más szerepekben.Szerintem kevesen tudták róla,hogy ennyire beteg.RIP
Lehet nem ide kéne írni erről a stuffról, mert végül is egy 15x7 perces minisorozatról van szó, de egybefűzve van fenn a neten, és én is így láttam, így pedig olyan, mint egy 2 órás mozifilm.
Thor kistesója szerepel ebben az igen feszült és izgalmas thrillerben, és milyen jól nyomja. Minden szempontból rendben van a film, nekem legalábbis egy remek, feszültségben és paranoiában tocsogó 2 órát szerzett. Újra nézni csak azért nem fogom, mert ez kizárólag első nézésre üt nagyot. Ennek oka pedig a koncepcióból és a jól felépített szituációkból ered.
A glioblasztóma egy igen geci dolog, és mivel kisthor nem rendelkezik olyan spéci skillekkel és fegyverekkel mint a bátyja, ezért rohadtul kiszolgáltatottá válik egy olyan szervezetnek, amely embervadász játékokat rendez (a la Menekülő ember). Ha a "préda" túlél 24 órát, milliomos lesz. Emberünk meg úszik az adósságban, azonkívül azonnali (és méregdrága) orvosi kezelésre lenne szüksége, így jó hogy kötélnek áll, méghozzá önszántából.
És itt jön a film legerősebb és legtöbb izgalmat adó szegmense. 5 vadász akarja kinyírni, de mi sem tudunk többet, mint a főhős. Azaz bárki lehet az az 5 ember, és mi nem tudjuk kik azok, amíg akcióba nem lépnek. Kisthornál van egy mobil, ami mindig jelzi a helyzetét, így a paranoia érzése szépen és ügyesen kerít hatalmába minket. Állandóan mozgásban kell lennie, tehát nem bujkálhat (micsoda szabályok!) és bámelyik szembejövő muki lehet egy vadász. Iszonyat stresszes lett az ipse amint kilépett az utcára, még egy babakocsit toló kismamától is be volt szarva.
Őszintén szólva kicseszettül élveztem míg ki nem derült a vadászok személye. Persze azután hogy megtudjuk a kilétüket is izgalmas marad a "játék", mert sosem lehet tudni mi fog történni... a végeredmény engem is meglepett, ami nagyon jó, mert nem egy klisés befejezése lett. Közönség segítséget sem lehet igénybe venni, így kisthor teljesen magára van utalva. Bár rengeteg kessel jár már önmagában a részvétel is, én tuti nem mernék egy ilyenre benevezni. Mondjuk ő sem tette volna, ha van választása.
8/10
Már a trailerből láttam, hogy ez a film teljesen más lesz mint az elődje. Kb egy sablon 12 egy tucat zombiapok filmet csináltak belőle.
Katasztrófálisan nevetséges. Az első rész lábnyomának az árnyékába se ér. Látszik hogy valamivel nagyobb anyagi keretből gazdálkodtak, mert megugrott a CGI használat. Néhol egész jópofa háttereket hoztak össze, ami előtt PS2-es szintű animációval driftelgetett(!) a 11-12 éves(!!) srác a breakelő-parkour(!!!) zombik között, amiknek a figyelmét a 7-8éves(!!!!) húga terelte el éjjellátóval a fején, RC-autót terelgetve... *insert Jackie Chan WTF.jpg here A történet baromság (fogd a pénzt és fuss), a figurák röhejesek + erőltetett gyerkőcök, a "drámát" pont a többi sallang miatt nem lehet komolyan venni. Kerüljétek!
2/10
Anyám kastélya (1990) https://www.imdb.com/title/tt0099266/ az eltünt idő nyomában, majdnem megkönnyeztem
Vegyes a megitélésem a filmmel kapcsolatban, mert ahoogy irjátok teljesen jó hogy nincs benne semmi töltelék maszlag szerelm i szál amcsi zászlós faszagyerekeskedés és hogfy végig folyamatos az akció, hamar elment az idő.
De a másik oldalról, meg valami mégis hiányzik belöle. olyan laposnak éreztem , nem volt benne semmi igazán izgalmas vagy drámai. Csak mentek a vizen a kapitány ide oda ment a hidon és diktálta az irányt és probálták eltalálni az ellenséget, És pont ugyan ilyen unalmasnak hatott mint ahogy leirva.
Az egyáltalán nem volt bajk, hogy nem mutatták be a német oldalt amenynit mutattak belölük az pont jó volt, taláűn anyni lehetett volna, hogy németül játszák be a rádiózásukat is . DE talkán több időt lehetett volna forditani a másik csatahajókra vagy a kereskedelmi hajókra és nem csak feliratozni öket.
Valahogy ezt a 3 napot jobban ki kellett volna tölteniük és nem csak kiirni, hogy mikor érkezik a felmentő sereg.
ki olvasta a Lolita c. könyvet? Mostohaapa (1981) https://www.imdb.com/title/tt0082054/ Ariel Besse Utoljára szerkesztette: gattacalg, 2020.08.21. 22:15:16
Klasszikus Poirot/Columbo/Agatha Christie/Sherlock Holmes-os detektív történet, modernebb, kicsit pörgősebb stílussal bemutatva, csipetnyi fekete humorral. Bár a történések végig lekötik az embert, és mindig akad egy kis csavar, ami megkavarja kicsit a képet, a forgatókönyv nem nevezhető túl újszerűnek vagy eredetinek. A helyszín egy elszigetelt kastély (ház), ahol a gazdag nagypapa születésnapját ünnepli a család. Az öreget másnap holtan találják, a helyi rendőrség öngyilkossággal le is zárná az esetet, csak hogy megjelenik a színen egy titokzatos megbízó által felbérelt híres detektív. És elkezdődik a nyomozás.
Innentől nagyjából sejteni lehet az irányt. A kezdetekkor mindenki szeret mindenkit felállásból szépen lassan kibontakoznak a családon belüli ellentétek, lehetséges gyilkossági indítékok. Talán ott kezd el kicsit érdekesebb lenni, mikor a film megmutatja, hogy mi is történt a szobában az este. Onnantól egy minimális stílus váltás következik, felpörgetve és izgalmasabbá téve az addig nem túl feszült szituációt.
A neves színészek egyrétegű karaktert kaptak, abból azt ki is hozták, amit a rendező akart. Egyedül a főszereplő lány kapott mélységeket, amit szerencsére meg is hálál, az ő esetlen, nyílt karaktere remekül állt a színésznőnek. A forgatókönyv, még ha nem is túl eredeti, meglepően jól sikerült. Jól bánik a karakterekkel, legalábbis a párbeszédek, reagálások szintjén. Az események jó ritmusban váltják egymást, és egy kicsit visszafogott, angolos, mégis humoros atmoszférát tud megteremteni, az amúgy tragikus történethez. Szépen frissítette fel ezt a mára már kicsit elhanyagolt zsánert.
Pont ezt írtam is, hogy a németek szerepével semmi bajom sem volt. Mivel tengeralattjárókkal nyomták, és a film a Greyhoundra fókuszált, így nem is lehettek más, mint arctalan ellenség.
szabadság, szerelem, e kettő kell nekem Koncz Zsuzsa szerintem ez nem számit kultfilmnek. max a főszereplők életútja miatt lehetne Utoljára szerkesztette: gattacalg, 2020.08.19. 23:06:38
Pont ez volt a lényege, hogy arctalan az ellenség és csak a szonár-radar kombó segít, vagy az sem, és marad a szaladgálás az egyik felrobbanó hajótól a másikig.
Pont a németeket lehetett volna jobban kidolgozni. Kár ezért a filmért, mert sokkal többet ki lehetett volna hozni belőle. Sehol sincs ez Tom Hanks korábbi háborús filmjeihez, nem beszélve a greenscreen kizárólagos használatáról, ez egy low budget film hatását kelti, szemet bántó CGI körítéssel, homályos maszatolással a képen, hogy összehozzák azt a minimális díszletet a CGI-al.
Nekem pont ez volt benne a pozitívum. Kaptunk egy tényleg pörgős másfél órás filmet a felesleges üresjáratok nélkül.
- Nem volt könnyen szemmel távolba meredés és az amcsi zászlóra gondolás. - Nem nyilvánította ki senki 5 percenként, hogy menyire boldog, hogy a hazát szolgálhatják. - Nem volt a barátnője képét mutogató zöldfülű, aki majd természetesen később egy hosszú és szomorú jelenet végén meghal. - Nem volt nyálas buzditó szövegeket mondó parancsnok miközben a háta mögött az amcsi zászló lobogott.
Ez kb minden hábrús film majdnem 50%-át kiteszik. Nekem ezek egyáltalán nem hiányoztak, ezek a dolgok. Helyette szinte folyamatosan pörgött a film az elejétől a végéig. A "pure military actiont" - ezerszer jobban élveztem mint bármilyen nyálas időhúzást.
Nem ismertük meg a legénységet? Kit érdekeltek? Mit adott volna hozzá a történethez ha meg tudjuk, hogy ki mért lépett be a seregbe, meg hogy várja őket otthon az asszony? Csak időhúzás lett volna. Megették a kötelességüket és néha meghaltak. Több szerepre nem volt nálunk szükség. Külön tetszett ,hogy ahogy telt az idő, műszakról-műszakra cserélődtek, ahogy a valóságban is.
A németek mondjuk hozták a szokásos filmes "formájukat" és természetesen mind csecsemőevő-nőerőszakoló szörnyeteg volt, de mivel tengeraktjárókról szólt a dolog, ezért jól állt nekik a arctalan ellenség szerepe.
Nekem tetszett a Greyhound. Felesleges sallangoktól mentes pörgős másfél óra volt.
Akkor most mi a baj? A téma nem új, 30 éve is ezzel foglalkoztak, csak akkor még lehet nem voltál erre érzékeny, vagy nem értetted a szövegeket. Változol, felnősz, más érdekel.. most éppen erre vagy érzékeny.
Tisztában vagyok vele :-D Kb. 30éve hallgatok is rapet. Nyugodtan nézz be a klasszikus rap topikba :D Ott nem is látsz panaszkodni, de ha olyan filmet akarok nézni, amiben szegény fekete sorsok vannak, akkor olyat fogok nézni. Nézek is. De nem kell, hogy mindenben az arcomba tolják. Márpedig tolják.
A kontextus a lényeg, régen is erről rappelt az akivel tényleg megtörténtek a dolgok, de nem volt az amit most amolyan propaganda jelleggel mutatnak ,mint követendő példa, hogy ne hagyd hogy a csünya tanár megprobáljon megnevelni és csináld azt amit akarsz mert majd a rappelés és a drogárusitásbol ugyan ugy meg tudsz élni és sikeres lehetsz, ha nem jön be akkor vedd elö az én gyerek vagyok és fekete kártyát és ez mentesit minden felelőség alól.. és igen 30 éve csak a filmekben és a rapperek szövegeiben találkoztál ezekkel, amit ma minden naposak a valóságban akár a te iskolád körül is. és ha igy folytatódik akkor pár éven belül majd attól kell félni ha normálisan értsd a régebbi normák szerint probálsz élni akkor kiközösitenek attrocitás fog érni vagy épp majd a gyereked azzal állit be, hogy buzi bisex vagy ki tudja mi, mert most az a menő és csak igy tud majd érvényesülni az életbe.
Igen, mint jelenet, egy klisé. Esetleg figyelted a szöveget is? De mindegy is, te akkor sem fogod látni, ha mi a fejünk tetején pörgünk. Mi pedig akkor is látjuk, ha te pörögsz a fejeden. Lépj túl rajta. Na, peace! :D
és ezek azok a részek amik a fehérek ellen szóltak? Szóval az éneklés/művészet már nem számít munkának? Végülis lehet igazad van, de ezt se értem milyen módon szólna a fehérek ellen, vagy lenne PC, hiszen lassan 10 éve az ilyen tehetség kutatókkal van tele a magyar tv is :)
+, meg hogy folyamatosan 'pörög', történik valami jól érzékelteti, hogy nem nagyon lehetett lazsálni. Részemről egy korrekt háborús popcorn film plecsnit kap.
Mondjuk ott, hogy a drog árulásért kapott pénzt inkább elrakosgatta, minthogy jobb körülményeket teremtsen magának és a muterjának vagy korházba kezeltesse, abban a böröndben még talán egy uj házra való is volt. a másik, meg az iskolai álmodozása, hogy azt bemutatni, hogy az a menő, ha neki ugrik a tanárnak visszapofázik neki és leszarja a tanulást, mert ö csak a saját dolgát akarja csinálni és hogy ez bátoritja atöbbi társát is, hogy ezt kell csinálni ez a jo irány. És ahogy a valóságban is látjuk sajnos pont ugyan igy megtörténik egyre gyakrabban nem csak ugy ahogy a filmben álmában. A harmadik, meg mikor a kapott szavakkal rappel, hát ott is fényezik a kis néger csajt, hogy a rappeléssel majd milyen sokra viszi,mert dolgozni nem akar ,de mivel bármire tud refrént faragni ezért majd ö is sokat keres a semmivel.
Pl, hogy a "dílerkedő" kiscsaj egy nagy nulla a suliban, de amikor a tanár rájuk szól, hogy ne telefonozzak mert ha esetleg figyelnek, akkor ragad rájuk valami a koszon kívül, akkor persze előadja, hogy ő rappel és le is oltja az öreget. Naná hogy az egész osztály örömrivalgásban tör ki, mert jól megmondta. Várjá' tezsvírem, honnan is ismerős ez? :D