Röviden: imdb titkos módszerrel "súlyozó" megoldást vetett be -- vélhetően: véglegesen --, mely szerint:
“Although we accept and consider all votes received by users, not all votes have the same impact (or ‘weight’) on the final rating. When unusual voting activity is detected, an alternate weighting calculation may be applied in order to preserve the reliability of our system.”
A John Wick 4 épp csak annyira lett tré, hogy a legjobban álló John Wick film a négy közül, 8-as IMDB átlaggal. Ez valahogy nem azt a sormintát adja ki, mint pár széria az utolsó részekre értékelhetetlenné váló utolsó részekkel. ;)
Mivel most van némi aktualitása, megnéztem újra. Szétfagytam még a látványól is. 7/10
még nem láttam a wicket, de a jelenség sajnos elég sokszor elöfordul mint itt is. Van egy eredeti film ötlet vagy legalább is egy kicsit eltéro mint az akkori main stream és elkészül minimális költségvetésbol és berobban a mozikba sok pénzt hoz. Erre berendelik a folytatást, egy kicsivel több pénzbol és az is sikeres lesz , akkor a 3. részt megint nagyobb kültségvetéssel ujra, de sajnos minden alkalommal csak az változik, hogy egyre hihetetlenebb lesz a történet , egyre több minden történik a vásznon akcio robbanások szereplök stb. de a történet és a lényegi dolgok meg elvesznek belöle. A 2-3 rész után márcsak egy pénz gyár lesz mindegy hogy mit csinálnak vele, akkor is jön a lövé , mert már kult lett belöle. Erre a legjobb példa a fast and furius sorozat, szinte noname emberekkel leforgattak egy utcai gyorsulásos filmet, aztán mára már nyoma sincs az eredeti történetnek helyette már az urben röpködnek a kocsikkaé DE ide lehetne sorolni a transformersz filmet is. a terminátort, meg az egész superhos filmeket.
Azért Adkins is tett hozzá némi értéket. Az az önelégült, hájas, vigyorgó pofája frenetikus volt. Meg a fight is. Még azzal a kövérítő makeuppal is milyen mozgékony és rugalmas volt. Legalább nem volt annyira sablonos, mint a többiek, bár tény, hogy sok ideje nem volt megmutatni a kvalitásait. Nekem amúgy a John Wick-ben nem a fizika megkerülése volt a leghiteltelenebb, hanem az, hogy a rá vadászó bérgyilkos hadseregből senkinek nem jutott eszébe távoli fejlövéssel leszedni sniperrel. Inkább mennek rá csapatostól, japánkodnak, verekednek, közelről lövik a zakóját, stb. Milyen amatőrség ez?
Amúgy a sztori már az első részben véget érhetett volna, ha Marcus úgy dönt, hogy lelövi a távolból... csakhogy ő inkább neki segített. De ezt bárki megtehette volna a bérgyilkos seregből, ráadásul sok millió dolláros vérdíj volt kitűzve rá, tehát még azt sem lehet mondani, hogy ne lett volna mindenki ultra-motivált abban, hogy kicsinálja a fickót. A Continental-nak meg nem volt olyan szabálya, hogy távolról nem lehet elintézni az üldözöttet. Mindenféle módszer adott volt. Ehhez képest mindenki tapadt rá, mint a légypapírra.
Egyet kell értsek a John Wick 4-et ért negatív kritikákkal. Ez a film egy egyetemi záróvizsga akciókoreográfusoknak és SEMMI TOBB. Ez egy szuperhos film, ennyi sérulést, golyót, esést humanoid egyszeruen nem bírhat ki. Schwarzeneggert, Stallone-t nem csapták/utotték/dobták/lötték le ennyiszer mint ezt a szerencsétlent. Csak amig a Marvel filmekben ennek van narratívája addig itt elvileg hús-vér emberek (kizárólag a föhösök) élnek túl szinte mindent. A kevlar zakó arc elé húzásával minden lovés kivédése pedig végképp a legalja. És igen, ez egy olyan szuperhos világ ahol kb. minden 2. ember bérgyilkos, de minimum az osszes bérgyilkos lenn sétálgat az utcán várva arra, hogy Wick barátunk arra térjen. Legalábbis ez jon le abból amit itt elénk raknak. A lépcsös jelenetsort már elkezdték mémesíteni (van belole egy 10 órás vágás, ahogy John gurul csak gurul csak gurul :D), komplett vicc volt az a rész is. Egy dolgot becsulok ebben az egészben, az pedig Keanu hozzáértése. Az a faszi tényleg megtudja csinálni a fegyverekkel amit látunk a filmben, olyan sokat edzett a lötéren, hogy konkrét mesterlovész lett már belole. Aki nem hiszi, csekkolja youtube-on, van fenn pár lötér videója, elképeszto az arc. Az elso rész egy jó kis akciófilm volt, abból jutottunk el egy mesefilmhez. Not cool. Utoljára szerkesztette: Blasta, 2023.05.30. 13:24:04
Én azt hittem ez egy 'normális' háborús film lesz, holott ez még a John Wick-nél vagy a Kill Bill-nél is nagyobb agymenés. Ezt a filmet nem szabad komolyan venni egy másodpercig sem, előte meginni két sört és és röhögni a sok fasságon. Fekete komédia akció, valami ilyesmi. Emellett az angolul beszélő németek nagyon elronják az amúgy nem is létező vh-s hangulatot, ez sokat levon a film amúgy is csekély értékéből. Tőlem nagyon távol áll ez a műfaj, úgyhogy nem fogom felpontozni. És sajnos nem ittam előtte. 2/10
GR munkásságát sem igazán szeretem, számomra az összes filmje kb. ugyanaz. Ha egy filmját láttad láttad az összeset. Ehhez is így álltam de végre ez a film más. Arra számítottam hogy valami alap GR sztori lesz megint, tökös katonákkal, gengszterkedéssel, repkedő testrészekkel, a szokásos GR narratívával hogy az elején bemutatkoznak a szereplők, ki kivel van mit csinál kinek az ellensége stb, de nem ez történt. Ellentétben a SISU-val ez a film realizmus szempontjából nagyon is rendben van. Mi történt GR-vel, megkomolyodott? 7/10 Utoljára szerkesztette: PhantomAss, 2023.05.30. 08:32:41
John Wick 4
A legjobb John Wick az eddigiek közül.
Pro:
+ eszméletlenül szép fényképezés és fények, 4K-ban az egyik legszebb film, amit az utóbbi években láttam + remek zenék a helyszínek áll-leejtősek (a Japán és a Berlin szekvencia külön kiemelendő) + kreatív kameramozgások + tényleg csonttörő akciók, amik jól kivehetőek, azaz nem teszi értékelhetetlenné őket a túl gyors vágás és vmi rázkódós kamera egy parkinsonos operatőrrel + Berlini főgonosz + 'A párbaj'
Kontra:
- Hosszú, egy fél óra kivehető lett volna - Sok akció és esés már inkább egy sci-fibe illik - Az utcákon lassan már mindenki bérgyilkos
Nagyon kellemesen csalódtam, itt tényleg beletoltak mindent, de nem rossz értelemben, és pár hülyesége ellenére minden téren odaver.
10/8.5
John Wick part 4.
szinte nezhetetlen. legyen 4/10
Dzien Matki (2023)
J. Lo után (Után? Talán nem biztos, mert szinte egyszerre jelentek meg.) a lengyelek is bepróbálkoztak ezzel az erős asszony stílussal. A keret is hasonló. Erős anyuka gyerekét elrabolják kegyetlen gengszterek, csakhogy asszonyunk különleges műveleti ügynök volt a NATO-nál, így hát rettegjen mindenki aki keresztbe tesz neki.
Mondjuk annyira nincs túltolva. Akad némi realizmus is, mert pl. van amikor veszít, földre kerül, stb. Azért 4-5 db megtermett huligán komoly kihívást tud jelenteni pusztakezes harcban egy nőnek, még akkor is, ha jó kiképzést kapott. Ezért tehát nincs az, hogy a szempillájával agyonver egy egész utcatömböt, majd karcolás nélkül elsétál. Ez mondjuk kifejezetten tetszett benne.
Összességében nekem bejött, de nem volt logikus az eleje. A pingvinek birtokolják az ultimate szuperfegyvert, és nem vetik be, mikor pusztulással fenyegeti őket az ellenség. Helyette golyókat dobálnak meg ilyen hólabdákkal trógerkodnak, és várják, hogy a teknősök majd térdre omlanak. Értem benne a viccet amúgy, csak következetlennek éreztem. Ez pedig azért fura, mert máshol viszont következetes volt a cselekmény. 7/10
Chupa (2023)
Aranyos, de kissé bárgyú családi mozidélután a kecskevérzabáló szárnyas mexikói szörnyetegről, amely annyi helyi mítosz és legenda alapja. A keret rémesen klisés: gonosz tudós kutatja a lényt, rátalál, üldözi, lény menekül, kedves gyerekcsapat rátalál, barátok lesznek, segítenek neki a gonosz tudós ellen...
Szerintem még azzal is jobban jártunk volna, ha horrort csinálnak belőle. Csak jól kellett volna hozzányúlni. Viszont az tetszett, hogy sok utalás volt a 90-es évekre, merthogy abban az évtizedben játszódik. Pl. Beavis és Butt-head-es póló, Jurassic Park-os poszter, Game Boy, stb. De a technikai résznél erősen kilógott a lóláb, talán még a klisés sztorit is alulmúlja a megjelenítés. A lényeg, hogy olyan gyorsan megy át rajtad az egész film, mint a langyos szódavíz. Kb. már alig emlékszek rá, pedig most néztem meg. Persze ez fiatalkori demenciának is betudható lenne, csakhogy más filmekre amik érdekelnek, azokra emlékszek... részletesen.
5/10
meg azért ez nem egészen így működik. Van színész vezetés, de az nem jelenti azt, hogy 2 színész ugyanazt a jelenetet pontosan ugyanúgy fogja előadni.
Nagyon nagy többségre ez igazz. Ugyanakkor, számtalan színész akad a piacon (ja, jellemzően a 'nagyok'), akik meg rendezői kívánalmak után szinte azt csinálnak a kamera előtt, amit akarnak, mert "úgyis aranyat ér, amit csinál"-alapon...
Amugy ezt sose értettem, mikor valaki azt mondja, hogy egy szinész tuljátsza a szerepét vagy nem volt jo . mikor a legtöbb esetben azt látjuk , hogy a rendező, szinte a szájába rágja és elmutogatja neki, hogy hova álljon milyen mozdulatot csináljon stb. Ha csak anyni lenne , hogy elolvassa a szerepet és saját magátol csinálna mindent ahogy a szinész gondolja akkor megérteném, de igy amikor a rendező utasitásait követi, igy nem varrnám a szinész nyakába a dolgokat.
"Bar a szinesz kicsit tuljatsza a szerepet, de ez igazabol jol all a karakternek. Nem vagyok biztos benne hogy jobb lesz Thanosnal, de nem rossz valasztas tobb filmen keresztul is epiteni a karakteret."
Már keresik Kang szerepére a következő színészt, mert Jonathan Majors belebukni látszik egy családon belüli erőszak-botrányba.
Jobb mint amire szamitottam, de nem sokra szamitottam:) A tortenet egesz jo. Legalabb is MCU mercevel merve, mondjuk ugy hogy meguti az atlagot. (ez volt a pozitiv csalodas, szornyure szamitottam:)). A szereplogarda kivalo, ez tovabbra is az erossege az Ant-Man sorozatnak. A foellenseg az emlekezetesebbek koze tartozik, eroteljes szemelyiseg, es eros a jelenlete is. Bar a szinesz kicsit tuljatsza a szerepet, de ez igazabol jol all a karakternek. Nem vagyok biztos benne hogy jobb lesz Thanosnal, de nem rossz valasztas tobb filmen keresztul is epiteni a karakteret.
A fentiek alapjan ez egy tisztesseges, bar nem kiemelkedo MCU film. De van egy nagy problema: A latvanyvilag. Minden egyes MCU film/sorozat egyre inkabb ugy nez ki, mint egy LSD lazalom. Reszrol reszre egyre messzebb kerulnek a realitasoktol, es ez most elerte az abszolut csucsot. Az elso es utolso 10 percet leszamitva, a teljes film egy teljesen absztrakt vilagban jatszodik, ahol semminek sincsen ertelme. Nem hogy nem realisztikus, de sajat kitalalt logikaja sincs a filmnek, barmikor barmi tortenhet ami eppen a bedrogozott iroknak eppen eszebe jutott abban a pillanatban.
Szamomra ez az MCU halala, es ezert nem erdekel szinte mar az egyik uj filmjuk sem. Persze meg megnezem, mert meg mindig jo szorakozas, de fizetni mar nem fizetek erte, varni mar nem varom. Amikor felrakjak a Disney+-ra, akkor megnezem (ami latszik is a kritikam datumabol:)). Az Endgame volt az utolso ami miatt moziba mentem.
köszi az ajánlást, megnéztem, elsöre a cim láttán féltem , hogy mit is fogok kapni, mert a Guy richi név hallatán nekem feláll a ször a hátamon, nem jönnek be a filmjei, de ez egy tényleg jol sikerült valami, nincs mellébeszélés nincs felesleges mellékszáll egy izgalmasan kerek történetet kapunk, söt ha lehet azt mondani két filmet egybe. A film eleje, hogy miért , a másik része meg egy külön stori a kimenekitésre.
Én nem tudom, milyen a 40 fokban sziklás-hegységeken meg dombokon átgrasszálni nyakig terepszín ruhában + 20 kiló katonai felszereléssel, de izzadhat rendesen a bokszer alsó. Már amennyiben felveszik. Ja meg rohanni is kell, mert a lövedék azért elég gyors. Viszont még elképzelni is rossz volt.
Mindenesetre megkaptam Guy Ritchie-től mindent, amit elvártam. Még többet is. Durva volt. Erőszakos volt. Sok akció volt. Feszült tempó és helyzetek. A vége meg egy az egyben egy CoD Modern Warefare volt... mintha a játékban lettem volna. Amit a repülőről leműveltek a tálibokkal... fájt még a csontjaimban is. A drámát is elég jól adagolta a film, még utalás szintjén is, tehát kimerített minden faktort amit lehetett. Ennél látványosabb már csak akkor lett volna, ha képregényfilmet csinálnak. De nekem az ide nem hiányzott. Akarok még ilyet nézni.
8/10
Az Anya, ha téynleg csak ugy nézem, hogy csak zombi modjára nézem az eseméyneket, de nem akarok mogé és belegondolni az esemyénekbe akkro egy egész turhető is szokásos megmentos lövöldözös filmet kapunk. és a netflixes dolgokon tullépünk. DE ha csak egy kicsit is elgondolkodik az ember, akkor máris olyan gondba kerül, hogy egyáltalán hogy sikerült ezt igy összehozni, komolyan mondom, hogy amit mostanába történet irás cimén csinálnak , az botrányos és tényleg egy 5 éves szintjén van , egyáltalán mégcsak végig sem gondolják az eseményeket, hogy legalább értelme legyen .
Elegge tipikus akcio-film, kozel 0 tortenettel. De az akciok azok jok, szoval ha csak agyatlan akciofilmre vagyunk, akkor itt megkapjuk. Bevallom mivel manapsag hiany van az ilyenekbol, ezert elveztem.
Jennifer Lopez pedig meglepoen jol alakitja az akciohos szerepet. Dramai alakitasra pedig nem volt igeny, szoval nem most fogjuk megtudni, hogy megerett-e az Oscar dijra:)
6/10
A Galaxis őrzői vol.3
Na végre! Hosszú idő után végre egy jó Marvel film. Jól játszott James Gunn az érzelmekkel, szerintem a sztori is rendben volt, bele mert menni keményebb jelenetekbe. Továbbra is nagyon jó a kémia a szereplők között. Szóval nagyon egyben volt ez a film. Igazi felüdülés a Love and Thunder, Black Panther 2, Quantum mania, Multiverse of madness... jeez volt még valami?! ... után.
Marvel filmek közül, szerintem az egyik legjobb lett.
8/10
"fúú gyereke, úgy lesavaztuk, de úgy ám. Most jól megmutattuk nekik. Ebből tanulni fognak..."
a 61 már reálisabbnak tűnik tho...
imdb* - Peter Pan & Wendy (2023) - 18+ ezer voks - 4,1/10 metacritic* - Metascore: 61 --- User score: 1.3 Utoljára szerkesztette: IMYke2.0.0.0, 2023.05.13. 16:31:24
A Galaxis őrzői 3. - szokásos marvel "színvonal"
Sisu (2022)
Meglepő, de nekem a fénysebesség jutott eszembe erről a filmről először. Az ugyanis vákuumbam mindig ugyanannyi. Ez pedig igaz az arany iránti mohóságra is. Az is mindig ugyanolyan mértékű, legyenek bármilyenek a körülmények. Lehet béke, lehet háború, lehet az ellenség sok, lehet kevés, az önzés nem ismer határokat. Hősünk pedig nem épp a jófiú. Sőt, kegyetlenebb és erőszakosabb, mint a náci hadsereg. Mindössze annyi pluszpont írható a számlájára, hogy ő találta meg az aranyat és ő bányászta ki. Viszont a harcba belefáradt német bakáknak is jól jönne némi nemesfém a háború utáni újrakezdésre. A kormányuk úgysem fogja kárpótolni őket. Ezért az a kósza ötletük támad, hogy kirabolják ezt a füstösképű munkásembert. És innentől (amennyiben bírja a gyomrod) eszement jól fogsz szórakozni. Ez a bányász Rambókat eszik reggelire. Olyan elképesztő elszántsága és kitartása van, (innen a cím is) hogy még a sokat tapasztalt náci katonákat is megdöbbenti. Ez a fickó pedig úgy hasít keresztül a letaglózott fricceken, mint a sújtólég a szűk bányajáratokon. Pl. úgy maradni lent a víz alatt, hogy az utána ugráló katonák félig levágott nyakából szívja ki a bennrekedt levegőt, valami fenomenális volt. Mimózalelkek kerüljék.
Az Oscar-díjas színészt az amerikai köztévé Firing Line című műsorában arról kérdezték, mit gondol a 2024-ben élesedő új szabályokról, melyek szerint csak akkor lehet nevezni egy filmet az Oscarra, ha az eleget tesz bizonyos inkluzivitási előírásoknak - a szereplőgárdának és a stábnak bizonyos százalékban faji és nemi kisebbségiekből kell majd állnia.
"Hánynom kell tőle"
Project Wolf Hunting
AMi mennyiségű vér elfolyik itt az egy nagyobb falu mennyiségének megfelelő. Az 1 percre jutó halálok száma átlagosan valahol 1.5-2 között lehet. Nem is tudom mikor láttam ilyet utoljára.
Miután a fülöp-szigetekről kiadott bűnözők hazatérésénél egy áldozatt felrobbantotta magát, úgy döntenek, hogy második neki futásra egy konténer hajóban hozzák őket haza. De ehhez a raboknak is lesz 1-2 szava. Viszont egyik fél sem tudja, hogy nincsenek egyedül a hajón...
Iszonytató mennyiségű vér, halál, pusztulás, csonkolás, aprítás és minden mi jó van benne. Én alapvetően jól szórakoztam rajta, bár valahol a röhej kategóriába is átcsúszik egy kicsit. Egy kis Resident Evil beütéssel. Viszont néhol nagyon siekresen szembe ment a várakozásaimmal, amiért jár a dicséret. 1-2 szörnyű vágástól eltekintve korrekt munka, mégha nem is igazán jó.
7/10
Renfield (2023)
Cage egy irdatlan ripacs. Mondjuk nem éreztem túlzottan gáznak, mert szándékosan erre volt kihegyezve a karakter. Direkt tolták túl a cringe-faktort. De igazából nem is szerettem volna egy távolba bámuló, "hóttkomoly", rezzenéstelen arcú Drakulát. Ilyet kaptunk már elégszer. Itt a komédia vonala van erősítve, és totál viccbe hajlóak még az olyan jelenetek is, ahol embereket szakítanak ketté, meg térdelnek a veséjükbe az ötödikről lezanyálva.
Az akciójelenetek ütősek, véresek, brutálisak, de épp amiatt nem érezhető soknak, hogy tudjuk: ez a film egy percig sem veszi komolyan magát. Ha ezt tenné, akkor kifejezetten rossz lenne. Így valamivel jobb mint közepes. És nem is hosszú, nincs elnyújtva, pont annyi a játékidő, ami még nem számít soknak.
A sztori rettenetesebb volt a gyenge CGI-nál is, a színészek csak tetézték. Néhány majdnem-jól-sikerült dinoszaurusz jelenet, és Tracy Ju pár mozdulata, póza tornázta fel 3 pontra a 0-t. Messzire kerülendő!
Gárdonyi Géza művéből készült kosztümös tévéfilm - a szövegkönyv csodás. A sztorit nem fejtegetném, a színészeket ugyanakkor dicsérnem kell. A modernkori feldolgozás megtekintése előtt mindenképp ezt ajánlom.
A modern kosztümös feldolgozás tempósabb, bizonyos szempontból részletesebb, egyértelműbb, míg más dolgokat - például a távolságtartást - illetően elnagyolt, de a történethez így is hű. Testkép-bátorságban, technikailag, vágással (értelemszerűen, bár nem automatikusan) messze megelőzi a hetvenes évekbeli klasszikust. Könnyedebb szórakozás, mint az eredeti - megtekintésre ajánlom.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ [2023] - https://www.imdb.com/title/tt14403178/ -- "Beef" (-) - (Balhé) - (-) - 7/10 (2023.04.29-04.30) (353 perc -- átlagosan 36 perces részek --, 10 rész, amerikai) - Comedy, Drama - (imdb) - Dark Comedy, Psychological Drama, Thriller, Tragicomedy -- 15+
Az utolsó jelent kissé elvont lett - de az utazás tényleg szórakoztató volt, és természetben elveszve teljesedett ki a két szereplő közötti tényleges, vagy vélt diskurzussal, leplezetlen önfeltárással. A sorozat kreatora 3 évadban gondolkodott...
A "szokásos" 80-as évekbeli logikátlanságokat (és "kizárt, hogy így tennének a zsaruk" meglepődést kiváltó) hordozó film. Rutger Hauernek jól áll(t) a gonosz szereplők megformálása.
Még nem láttam. Több, erősebb sztoriban bíztam, helyette az utolsó ~30 percben történt komolyabb, de langyos valami. Pedig a szereplőgárda többet ígért. Utoljára szerkesztette: IMYke2.0.0.0, 2023.05.04. 16:12:51
Belefutottam a The Three Musketeers 2023 előzetesébe, és kifejezetten tetszik. Idén húsvétkor kellett volna megjelennie, de sehol nem találok a magyar megjelenésről semmit. Tudtok valami hírt felőle, hogy itthon mikor kerül mozikba?
Régi, de nekem eddig kimaradt. Az egyik legjobb ügyvédes sorozat. Ritka jó a szereposztás és a karakter kémia, rá lehet függeni rendesen. Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2023.05.04. 12:29:52
pont azt a filmet is akartam elmitewni ,hogy ott aztán volt minden, és remélem, hogy nem lesz elterjedve ez a fajta film mod, mert az a szinkronos filmek végét jelenteni mivel senki se polyglot, hogy minden nyelven értsen. Azt a filmet is mondom megnézem angolul, erre volt vagy 4-5 másik nyelv amin beszéltek be kellett kapcsolni a feliratot hozá. De én nem szeretem azt ha megoszlik a figyelmem vagy a képre vagy a szövegre figyelek .
Ami még hasonloan felbosszantott és nem is néztem végig az a 13nap volt, amikor a maláj gyerekek beszorultak a barlangba. Ott is angolul szerettem volna nézni, de már eltelt 20 perc a filmből még nem szolalt meg senki angolul benne, egészen addig mig valaki nem hivta az angolokat, hogy segiséget kérjenek a mentésre.
Nem tudom, miért jo ez nekik. persze értem én , hogy most a nagy diverzitás miatt már nem csak, hogy legyen benne minden fajta ember, de még a nyelv is, hogy ne hogy valaki besértüdjön rajta, de ez akkor sem kéne a film érthetőségére és a élvezeti faktor rovására tenni.
Érdekes, hogy az 1899 c. sorozatnál például ez teljesen jól meg volt oldva. Legalább is a magyar feliratos verzióban. Persze szinkronos változatban szívás volt az is.
Tetris Biztos még jobb lehetne a szorakozási faktor ha abbahagynák azt a zavaro ujitást a streaming szolgáltatok, jhgogy mindenki a saját nyelvén beszél és nem biztositanak olyan feliratot vagy szinkront hozzá ami egyezne a kiválasztott nyelvvel. Mert minek nézem meg angolul ha japánul meg oroszul beszélnbek benne többnyire? igy ezek a részek kiestek, hogy mirol lehetett szó.
Ugyan ez volt a Narcos sorozatnál is, hiába választottam ki , hogy milyen nyelvven szeretném nézni és milyen felirattal, ha az csak egy nyelvre vonatkozott? a narkos esetében kb a film 70% meg spanyol volt ,hiába volt az angol kiválasztva mint hang mind feliratnak.
Május 9-én lesz ha jól emlékszem a streaming premier ha ez vigasztal
Sajna csalódás. Pedig a trailer és a beharangozó cikkek azt sejtették, hogy ez valami nagy durranás lesz, meg a Stranger Things és az X-Akták ötvözésének nevezték. Ehhez képest egy olcsó nyomozós sztorit kapunk, ami még csak nem is kifejezetten érdekes. Akik azt hitték, hogy idegen lényeket fognak látni, vagy baró akciókat, illetve misztikus látványvilágot feszült történetvezetéssel, azok pórul jártak.
Pedig a kezdés jónak ígérkezik. A Stranger Thing-es zenei betétekkel és a misztikus keretsztorival felütött első percek még azt ígérik, hogy itt most a székbe fogsz süllyedni, és éjszaka alvás helyett az eget fogod kémlelni távcsővel. Hát, sajna nem tudott elkapni a flow, mint mondjuk az X-Aktáknál, vagy a Stranger Things-nél. Pedig igazán olyan hangulatban ültem le elé. Az 1995-ös X-Látogatók is köröket ver erre, pedig az sem egy túl jó film. De ebben aztán tényleg semmi interakció nincs, egész film alatt. Se ufók, se űrhajó, se semmilyen konfrontáció, hanem csak bizonyos műszerekből kinyerhető adatokból következtethetünk rá, hogy na: itt idegen lények voltak.
Később előjön a féreglyukak témája, ami szintén lehetett volna egy érdekes sarokpont, de annyira későn hozzák fel, hogy nincs idő rendesen kifejteni, és persze idegen lények sehol. Mondjuk én kérek elnézést, elvégre ufókat várni egy ufókról szóló filmben milyen logikátlan elvárás is már. Amúgy is a cím Ufóvadászok, tehát értelemszerűen csak ők szerepelhetnek benne, az ufók nem. Pedig én tényleg szórakozni akartam ezen a filmen, ebben a hangulatban is voltam, csak valamiért bóvlit kaptam. Mint mikor a piacról hazavitt Nike-nál otthon veszed észre, hogy nem is "Nike" van ráírva, hanem "Nika". Kb. ilyen volt az élmény.
4/10
Coupez (Final Cut)
Ha tetszett a One Cut of the Dead, akkor adj esélyt az oscar-díjas Michel Hazanavicius remakejenek is. Szerintem majdhogynem hasonlóan jó volt mint az eredeti. Lett volna lehetőség a kísérletezésre és a csavarásra, de én ezzel is meg vagyok elégedve...
7/10
Jo volt a Mario movie de most fejeztem be a Tetrist. 10/10 Mindent kihoztak belole amit lehetett. Zene is jo volt. Sztori is szorakoztato. Mindenki nezze meg!
Nagyon szomorú vagyok, hogy nem mutatják be itthon moziban. :(
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ [2023] - https://www.imdb.com/title/tt15679400/ - "Knock at the Cabin" - (Kopogás a kunyhóban) - (-) - 4/10 (2023.04.16) (101 perc, amerikai) - Horror, Mystery, Thriller (imdb) -- 18+
Nagyon manipulatív sztori volt, és a wow-faktor is gyorsan elmúlt. Ami 4 pontra értékelhetővé tette: a színészek kitettek magukért - Dave Bautista, és a kis lurkó is.
Evil Dead Rise
Nagy rajongója vagyok a franchise-nak, és ez a rész sem okozott csalódást. Jól felvezetett, feszültséggel és sok vérrel áztatott gore-fest. Itt-ott bele lehet kötni, de semmi egetverő, bárcsak minden horror ilyen minőségű lenne!
8/10
Frequency (2000) Nem tudom, hogy maradt ki ez nekem. tiktokon lattam a "time traveles" radio beszelgetest, ugyhogy leszedtem es meglestem. Hasonlo mint a butterly effect ashton kutcherrel ahol megtortent dolgokat akarnak atcsinalkodni de neha nem ugy jon ossze ahogy kene. Fasza film volt.
Keress ra a Youtubeon "Jack Black Peaches", ahol o maga enekli el a dalt. (marmint o maga van a videon, a dalt egyebkent is o enekli)
Semmiképp se hagyd ki! ;) Sok minden van a filmben, én csak néhány kevésbé/egyáltalán nem spoileres dolgot említettem, illetve azokat, amik tetszettek. Dicséretes, hogy a 122 perces játékidőt mennyi mindennel meg tudják tölteni.
Direkt nem elolvasva - mert egyszer meg akarom nézni, minden prekoncepció nélkül (azt se tudom, hogy eszik-e vagy isszák a filmet, csak az Animében láttam a rajongást érte) -, a végén lévőre futott a szemem:
"És ez megint egy Japán film. Annyira jó lenne egyszer egy Európai vagy Amerikai filmbe is ennyire elmerülni és ennyit írni róla, de egyre inkább azt látom, hogy errefelé az ilyesfajta és átgondolt írás és történetmesélés már meghalt."
Szerencsére, akadnak kivételek - nem zárom ki, hogy még Amerikából is, csak ott sem a főcsapásban kell keresni -, még úgyis, hogy Európát is átmossa már a jelenség, amit már lassan leírni se szabad... Bele-belerohanok mindig a "fehér" filmekbe, de többségében még mindig jobban szórakoztatnak az Ázsiából érkezők. Ők, még többségében bátrabban, nyersebben és sokszor melankólikusabban mernek nyúlni a témákhoz... a jelek ott is fellelhetők, de könnyebben kikerülhető az aktuál-hálivúd-szindróma.
Egy csodálatos, lenyűgöző és érett anime film az életről, a múlandóságról és szeretetről. Dióhéjban egy misztikus roadmovie, de jóval többről van itt szó. Suzume egy 17 éves átlagos, iskolás lány egy Japán kisvárosban, aki egy nap egy furcsa idegennel találkozik és onnét egy misztikus, és érzelmekben gazdag és kalandos utazás veszi kezdetét nemcsak Suzume, hanem a néző számára is. Meglepő, hogy a Crunchyroll (az Intercomon keresztül) behozta Magyarországra ezt a filmet, de örülök neki, hogy így történt. Shinkai animéi mindig káprázatosan néztek ki, mindig több volt bennük, mint ami elsőre látszott és ez most sincs másként. Pompásan nézett ki az egész a nagyvásznon. Látvány és hangzás szempontjából az eddig készült legszebb anime film. Nem is tudom, hogy találkoztam-e olyan animével vagy filmmel, ahol a hangeffektek is ennyire csodásan szóltak. Nagyon tetszett a zenei oldal is, főleg az autós részeknél mosolyogtam sokat az eltalált hangulat miatt. Kellően humoros és aranyos a film (helyzetkomikumok és nem bárgyú altesti "humor"), de megvannak a szívbemarkoló és érzelmes drámai pillanatai is. Gondosan van adagolva és felépítve minden, egyik sem megy egymás, illetve a film rovására. A 122 perc nagyon gyorsan elrepült, nincs unalmas vagy időhúzó üresjárat a filmben, végig fenntartja a néző érdeklődését és a színvonalat. Érdekes a történet, illetve ahogyan ezt a történetet a néző elé tárja. Nagyon nem akarok belemenni ebbe, mert félő, hogy akkor rontanám a leendő néző élményét. Ezt jó első kézből megtapasztalni. Össze-vissza megyünk az időben (nagyon tetszett nekem ez a fajta elmesélés), de a film végére összeér minden szál, és egy szép és kerek lezárást kapunk. Ahogy Suzume összerakja a "képet" a film végén, úgy a néző számára sem marad megválaszolatlan kérdés. Nagyon jól van megírva és elmesélve ez a történet. Az írók nagyon jó munkát végeztek, de ez a megírt dialógusokra is igaz. A kérdések és témák, amikkel a film foglalkozik, és amikkel a karakterek foglalkoznak, mind-mind egy csodás és átgondolt írás szüleménye (hát ezek sem a kocsmában üldögélnek az már biztos). Valahogy 2022-ben/2023-ban így kellene történetet mesélnie egy filmnek, véleményem szerint. Legalábbis, amekkora összegekkel operálnak itt a filmek, valami ilyesmi szint lenne az elvárható, szerintem. És nem pedig az, amit kapunk... Maguk a karakterek is nagyon jók, nincs köztük jó vagy rossz. Csak "hétköznapi" emberek a maguk problémáival, illetve jó és rossz döntéseikkel. Számomra mindig lenyűgöző az, amikor a karakterek fejlődése végigkísérhető. És, ami fejlődésen itt Suzume és Sota (a férfi karakter) átmegy, az szintén csak azt támasztja alá, hogy hogyan is kell karaktereket JÓL megírni (itt Suzume kapcsolatára gondolok az édesanyjával, illetve a nevelőanyjával). A gyermekkor, a gyermeki kíváncsiság, a serdülőkor, a nevelő anya elfogadása, a túlvilág, az öröklét, az elmúlás megértése és elfogadása, az önfeláldozás, a szeretethiány, az önzetlen szeretet, odafigyelés a másikra vagy a kiscicán keresztül a KIMONDOTT SZAVAK SÚLYA, hogy hogyan viszonyulunk egymáshoz, a körülöttünk lévő emberekhez és a világhoz. Amikor Suzume a cicát a kezében tartja az egy nagyon erős jelenet, de több ilyen is van a filmben. A megértés, hogy nemcsak fizikálisan tudunk nagy fájdalmat okozni, hanem szavakkal is és ezt a film is megmutatja a néző számára a cicán keresztül (ezt a cica is jelzi Suzume-nak illetve látványosan is mutatják). Aki utánanéz a szavak fontosságának, az érteni fogja, hogy ez miért is egy fontos téma. Minden nap rombolunk, magunkat és másokat is, ahelyett, hogy építenénk. Kihűlt szívek, elhagyatott "romok" és települések. Nagyon tetszettek azok a témák, amikkel ez a film nem rest foglalkozni. Nagyon érett és átgondolt mű ez. Szépen építkezik az elejétől a végéig. És a misztikum, a filmben használt jelképek, a macskák jelentése és szerepe a Japán kultúrában, egyszerűen minden szempontból felülmúlta a várakozásaimat ez a film. Annyira minden a helyén van, hogy egyszerűen sírni tudnék az örömtől. Hogy ilyen alkotások még vannak! A film minden porcikáján érződik, hogy ezt emberek készítették. A művészi rész, az animációk, a hangok, a zenék, a karakterek! Dolgoztak rajta, nem is keveset! Nem egy egy összehányt, improvizált, giccses, hállivúdi silány munka. Két aranyos apróságot sikerült észrevennem. Az egyik a metrózós jelenet, az a Kimi no Na wa filmből ismerős lehet (amikor Mitsuha utazik rajta, lényegében ugyanaz a "jelenet"), a másik pedig amikor hőseink Tokióba érkeznek (talán nem nagy spoiler, mert a trailerek is lelőtték, illetve minden Japán alkotásban szerepel Tokió), ott látható egy pillanatra egy magasabb épület, aminek a tetején van egy piros Torii kapu és kis sugárban oda süt a nap. Csak Hina és Hodaka hiányzott onnét... A Tenki no ko film rajongói bizonyára örülni fognak ennek az utalásnak. Valószínűleg több ilyen is van a filmben, emiatt többször meg kell majd néznem, ha megjelenik a lemezes változat. Spoiler nélkül, volt egy jelenet a végén, ami a legendás Miyazaki (Studio Ghibli) Chihiro Szellemországban egy jelenetére emlékeztetett. Ennél a jelenetnél nagyon elmosolyodtam. A film alatt többször is, de itt főleg. Aki megnézi a filmet (és látta a 2001-es klasszikust), érteni fogja, hogy mire gondolok. Azt nem mondanám, hogy több ilyen film kéne a moziba, mint ez, mert akkor az ilyen igényes alkotások eltűnnének a középmezőnyben. De így, hogy a nyugati filmipar javarészt gondoskodik az igénytelen és bárminemű színvonalat nélkülöző, semmitmondó és időrabló filmek szállításáról, van esélye az ilyen alkotásoknak felemelkedni és legendává válni. És azt sem mondanám, hogy ez Shinkai legjobb filmje, mert ez nem valami verseny. Ez a film semmiben sem jobb vagy rosszabb, mint a rendező korábbi munkái, inkább csak más szempontból jó. De igazán jó! Shinaki hozza ugyanazt a pazar és magas minőséget képviselő szintet, amit korábban is. És ez így 2023-ban szerintem nagyobb szó (ennyi lófasszal a hátunk mögött az elmúlt év történései után a nagyvilágban), mint 2019-ben... És mivel a film előtt volt 4!!! előzetes, amiből 3 ilyen szuperhősös valami volt (Pókember át a pókverzumon keresztül kasul, Flash, Kék bogár vagy mi az isten a DC-től, és a Kis hableány), nem kell aggódnom amiatt, hogy a közeljövőben moziba kelljen mennem. A második ilyen szuperhősös trailernél már fogtam a fejem, hogy mikor lesz végre vége ennek a rémálomnak, de szerencsére ez a film kárpótolt midnenért. És abban is biztos vagyok, hogy ennél jobban megírt, elmesélt és elkészített (anime) mozifilm az idén már nem lesz a magyar mozikban. Hiába jön a Pixar, a látványon kívül, így történetet mesélni (gyerekek és felnőttek számára) még ők sem tudnak. Nem is tudtak és már nem is fognak, mert az a csillag már leáldozott. :) A filmet eredeti nyelven, japán hanggal és magyar felirattal vetítik. A magyar felirat rendben van, nem tükörfordítás, hanem tényleges magyarítás, mert több kifejezést is a magyar kultúra és nyelv szintjére hoztak (itt azokra a Japán kifejezésekre gondolok, amiknek amúgy nincs egyértelmű és egységes jelentésük Japánon kívül). A Japán hangsáv pedig szintén nagyszerű, mindegyik színész nagyszerű munkát végzett. Lenyűgözően adnak át minden érzelmet és gondolatot. Ezt így kell látni és átélni, mert mindennemű szinkron (legyen az magyar vagy angol), csak elvenne ebből a csodás élményből (még ha a magyar szinkron többnyire jó is szokott lenni). Akit érdekel a Japán kultúra, nyelv és nem hátrál meg az animéktől sem/vagy csak egy igazán lenyűgöző filmélményre vágyik, annak merem ajánlani ezt az alkotást! Nem fog csalódni, mert ehhez fogható film, nem sok készült és, mint írtam, az idén ilyen már biztosan nem lesz a mozikban! Egyetlen negatívum számomra nem is a filmmel kapcsolatban volt, hanem inkább a mozi"élménnyel". Kevesen voltunk rajta (20 ember talán) és többnyire pár tini, akik szerintem annyi mindent nem értettek meg a filmből, mint mondjuk egy picit idősebb generáció. Ez nem lenézés, mert abban a korban én sem értékelnék és értenék meg annyi mindent, mint most. Kellenek azok az évek, lehetőleg emberekkel együttműködve. Mert ez egy kortalan alkotás (úgyanúgy szól a felnőtteknek, ahogy a tizenéveseknek is), a története, a karakterei és a látványa miatt pedig mindig és mindenkor megnézhető lesz, nem fog elévülni soha, mint mondjuk a CGI förmedvények. Ahogy hallgattam utána a beszélgetésüket, csak annyi jött le nekik hirtelen, hogy nagyon látványos és szórakoztató volt... Pedig ez a film jóval több, mint látványos és szórakoztató! :) De legalább javították a nézői statisztikát. És nem feminista film, ami manapság a trendi. Nincs benne gonosz (fehér) férfi, a karakterek között tökéletes az egyensúly minden szempontból, egyik sem nyomja el / uralja le a másikat. Egymás "párai" és kiegészítői/támogatói, ahogy a valódi életben is működnie kellene az emberi kapcsolatoknak.
És ez megint egy Japán film. Annyira jó lenne egyszer egy Európai vagy Amerikai filmbe is ennyire elmerülni és ennyit írni róla, de egyre inkább azt látom, hogy errefelé az ilyesfajta és átgondolt írás és történetmesélés már meghalt.
De akit a számok érdekelnek, annak itt van ez bizonyíték gyanánt:
Elhatároztam, hogy addig egy sort sem írok le róla, míg nem találok egy tényleg minőségi verziót. Ezért úgy voltam vele, hogy keresek egy 50 GB körüli release-t, és rá is akadtam egy igen kövér fájlra, amelynek a képe tényleg csodaszép volt, talán meg is közelítette némileg a mozis minőséget. Azt szerintem simán leszögezhetem, hogy írásom idején az Avatar 2 a legszebb film a világon, tényleg beletettek apait-anyait a minőségbe, és ahogy John Hammond mondta a Jurassic Park-ban: nem spóroltak semmin.
A sztori, a karakterek és a dialógusok lehettek volna egy fokkal jobbak, de ez talán csak azért lehet, mert nagyok voltak az elvárásaim. Viszont az akcióval itt is meg voltam elégedve, épp annyi volt amennyi kellett, és látványos is volt. A képi látványt azért még kimaxolom. Vadászni fogom a jobbnál jobb minőséget, mert ha Avatarról van szó, itt még nem lehet megállni szerintem. Tudom, hogy ennyi erővel a moziban is megnézhetném, de én nem tudok végigülni 3 óra 12 percet. Utoljára a Király visszatér volt egy nagyon kényelmetlen élmény számomra, mert alig bírtam ki, hogy be ne hugyozzak. Ez van.
Egy ujabb gyilkossag/rejtely megoldos film, szoval aki ismeri a mufajt, az tudja mire szamithat. Egy jobb peldaja a mufajnak, es jo folytatasa az elso resznek. Sandler es Aniston meg mindig jol mukodik egyutt, a sztori bar semmi forradalmi, de jo es fordulatos. Az akciok jok, a latvany jo. Semmi nagyon emlekezetes, de jo szorakozas.
7/10
The Super Mario Bros. 2023
Jó volt. Jack Black egy állat. A zenék természetesen szuperul vannak hangszerelve mozis grandiózus. Vicces volt.
Ház igen , én sem értettem, hogy hopnnan jött ez a váltás, föleg ugy, hogy egy kis létszámu "" bálnáért nem utaznának fényéveket . DE ami a probléma , hogy 10 év alatt ennyire sikerült csak a történetet megirni? mert az rendben van, hogy a technikai rész miatt várt, hogy kifejlessze a dolgokat, de közbe azért lehetett volna csiszolni a történetet és a logikátlan dolgokat kiszedeketnibelöle.
DE manapság sztem 5 perc alatt öszedöbják és nem is nézi át senki,mert akkor egy 10 évesnek is feltünnének ezek.
"na meg rasszisták is,ilyen az ujjad olyan a farkad"
Az body shaming volt, aka. szimpla csúfolódás a külsőn. Ez gyakorlatilag elkezdődik már az óvodától. A rasszizmus némileg összetettebb, az inkább politikai eszmerendszer, illetve annak céljait szolgálja ki, komplett ideológiákat építve maga köré. Ezek az infantilis kis suttyók a filmben szerintem azt sem tudták, mi az.
Amúgy arra a kritikára kíváncsi lennék, hogy mit vált ki ez a film olyan emberből, aki alig bírja végignézni. Még az is lehet, hogy a végére megszereted.
A Remény hal meg utoljára - trailereket azé', ha lehet, kerülöm -, valami mást, mélyebbet, földi élet bemutatást mittomén. Persze, az első ~20 perc nyikhajsemmi a 3 óra ~20 perchez képest, szóval, nem írom le előre... lehet, hogy nekem is be fog jönni. Egyet ígérhetek, őszinte lesz a véleményem.
de amúgy mégis mit vártál egy avatar 2-től? :D én láttam az első részét anno 2x is, de az avatar 2 egyáltalán nem vonz. bugyuta történet, átlag filmnéző megcélozva, öncélú zene, effektek, harc, látvány? ennél van benne több?
3 (!) újrakezdés után sem bírtam megnézni. Sosem jutottam nagyon messzire a megérkezést követő matatásoktól (filmidő 15-20 perc), mindig mocorgás lett úrrá rajtam, végül valami mást néztem végig - most hétvégén talán sikerül, és olyan kritikát rittyentek, hogy csuda :)
Avatar : mint egy tini amcsi film,az összes klisével. az első rész csodakavicsa teljesen eltűnt,helyette jött az új cucc,csak tudnám mikor jöttek rá mi a hatása,meg hogy kell megszerezni,amikor az első részben csak bányászgattak és relatíve hamar el lettek kergetve ,nem úgy tűnt mintha az több biomban is lett volna bázisuk sulli és csaja kb csak másodszereplők,a csaj konkrétan idegbeteg,csak üvöltözik és állandóan támadni akar :D szivesebben néztem volna Sulli féle gerilla akciókat,a vonatos is jól meg volt csinálva,amíg a kölkök nem kezdtek el vagánykodni a gyerekek rosszak mint egy tini filmben,nem hallgatnak a szép szóra egy olyan világban ahol azért bármi gyorsan fel tud zabálni,szokásos tini banda harc,hogy aztán a best friend legyenek. na meg rasszisták is,ilyen az ujjad olyan a farkad :)
igen, ezzel egyetértek, hogy mindent lerombolunk ahova megyunk, de ugy értettem, ahogy itt ez meg volt jelenitve, hogy akkora urhajóval meg láng jött ki a rakétábol, hogy abbol a perspektivábol ahonnan mutatva lett ugy tunt, mintha egy egész kontinensnyi területet lefedne. arról nem is beszélve, hogy azért ne legyenek már enynire gyorsak, hogy a por még el sem ul,de már buldozerekkel tolják a földet egybol ahogy kinyilik az ajto. elvileg itt emberek voltak, oxigén max kell ahhoz is , hogy kimenyjenek a bolygora, akkor a höről nem is beszélve ami ott lehetett.
Meg ugy egyáltalán, tehát a jövöbe már olyan fejlet az emberiség, hogy képes külön naprendszerekbe eljutni, de még midnig a mai fegyvereket használnak? és olyan technologiát ?
egyértelmű, hogy Kiri a következő részekben lesz jobban kifejtve. Szépen lett felvezetve a története. A gyerekek voltak azok, akik jobban tudtak a víz alatt maradni, míg a szülőknnek ez kevésbé ment. És de, az ember pont így érkezik meg mindenhova. Teljesen önazonos kép az emberiségről, akik a pusztításból megérkeznek a pusztításba. Működik az allegória...
Avatar a víz utja: hát semmi egetrengető nem volt benne ugy is összefoglalhatnám, hogy egy látvány techdemot láttunk. A végét mitha összecsapták volna és mintha visszafejlödtek volna a karakterek. Mig a film elején hosszu időket lent tudtak maradni a viz alatt is addig a végén meg már ugy menekültek elöle mintha 1mp alatt megfulladnának . A kis csaj képessége se lett se kifejtve rendesen vagy használva csak ilyen halakkal zsonglőrködött. Sokkal többet ki lehetett volna hozni ebból a vonalból is.
A történetbe is sok helyen bele lehetne kötni, az első rész sokkal jobb volt ilyen szempontból. A másodikban meg ugy jótt le mintha egy egész ujraeljövetel csak azért volt, hogy a föhöst kinyirják egy személyes bosszu miatt.
Eleve nem ugy érkezek meg ahogy egy olyan bolygora amit be akarok majd népesiteni, hogy az egészet felgyujtom és ledozerolom, hogy olyan legyen mint ahonnét menekülök.
én végül holnap este megyek. a bowser dal nagyon meme lett tiktokon, durva a hype.
A filmet magát is régen láttam, és egy meme, meg az Extended Cut is szembejött, így megnéztem. Meglepő mód - az alpárias humor ellenére - jól szórakoztam (szerintem: megint, mert úgy rémlik, hogy akkoriban is bejött a szereplők közti kémia).
Egy csütörtöki napon túszokat szedő óvó néni - érdekesnek tűnt a plot. Aztán szép lassan kiderült, hogy a véletlenszerűnek tűnő követelések nagyon is helyénvalóak, ahogy a nő tette is - bizonyos (és nyilvánvalóan nem igazságszolgáltatási) szempontból - indokolt. Tekintettel a szomorú tényeken alapuló dramatizálásra a film kissé pátoszosan ért véget, de épp a tények miatt érthető meg, hogy erre miért is vállalkoztak a készítők -- a valóság sokkal durvább. Izgalmas, érdekes történetté alakult, ami ideologizált zárást kapott, és aminek nagy pofont ad a stáblistát megelőző mondat.
"Since you've started watching this film, as per statistics, 8 women have been raped in our country."
Ami nagyon zavart, hogy a miniszterelnök-asszony nagyon sokáig hagyta elázni a drága luxuslimuzin (BMW) belsejét a zuhogó esőben :( Nem szabad elmenni - a modern társadalmak rákfenéjének, a totális digitális létnek és az erre épülő társadalmi életnek tükröt tartó sztori, - az indiai filmgyártást szinte már névjegyszerűen jellemző LAAAASSSSÍTÁSOK (főszereplőnk egy nagyon csini badass, tényleg), és - az 5/7.1-es hangrendszereket nagyon megrengető, brutális hangorgia mellett -- a basszus furcsa mód fülbemászóan dallamos -, utóbbival mintha el is szállt volna a 2 zeneszerző. Nem, nincs indiai tánczenére koreográfia. Erős nők, béna férfiak, rengeteg eső, aranyos gyerekek, számos lövés, és (utólag bezzeg) egyszerű sztori, és a szereplők listájában egy gyanúsan magyaros név, az van. Ajánlható film.
https://www.statista.com/statistics/632493/reported-rape-cases-india/ https://wisevoter.com/country-rankings/rape-statistics-by-country/ Mi is ott vagyunk a listán.
A 2023-as "Gil Bok-Soon" helyett (igen, ez az eredeti cím, ugyanis a film címe a bérgyilkosnő neve), ezt tudom jobb szívvel ajánlani, ha bejött a - The Man from Nowhere (Ahjeosshi, 2010) - The Villainess (Aknyeo, 2017) - The Suspect (Yonguija, 2013) - Man on High Heels (Haiheel, 2014) - The Berlin File (Bereullin, 2013) - A Bittersweet Life (Dalkomhan insaeng, 2005) - Friend (Chingoo, 2001) - 2. rész nem olyan jó filmek valamelyike:
The Killer: A Girl Who Deserves To Die (The Killer: Jookeodo Dweneun Ai, 2022) Ez ugyanis nem társadalomdrámázik feleslegesen, és pörgős, szórakoztató. Nem egy 9-es film, de nem is kaki.
Nagyon szep, ha a stablista utani jelenetet nem eroltettek volna, akkor nalam tokeletes. A The man from nowhere ota nem volt reszem hasonloban, bar ennek lehet az is az oka, hogy felultem a mainstream vonatra es maradtam Hollywoodnal ok pedig ujabban egyre kevesbe tudnak ilyet. Peldanak okaert a The Grey man szines szagos es miutan vege mar ujra ehes voltam, nem laktam vele jol mint monjuk egy LA Confidential eseteben. Vagy csak oregszem. Ami pedig a spekulaciokat illeti a cim athallas a Kill Billre vagy az akciok a John Wickre, hat en nem talaltam a hasonlosagot es talan pont ezert volt ekkora elmeny. Szerintem.