Kevesebb hand-2-hand harc ellenére megpakolták szereplőkkel, humorral, harccal, akcióval a folytatást - és bár nem volt körmöt rágóan izgalmas, semmiképp sem nevezhető unalmasnak. Im Yoon-Ah (YoonA)-át - [a sógornő; May 30, 1990 (Girls Generation)] - még mindig jó nézegetni :)
Nem azert de pl a "Ghost in the Shell 1995 vagy Mátrix 1999" nel nem lehetne nagyobb kulonbseg. Ennyi erobol a robin williamses robot movie is lehetne GITS koppintas. GITS ben a lenyeg, hogy mar mindenki felig kiborg. Sehol egy robot aki tudatra tor vagy az emberek ellen megy. Egyetlen hasonlo dolog, hogy van egy kabel amit az ember tarkojaba dugnak.
Matrix meg arrol szol, hogy a robotok es az emberek harcolnak egymassal. Robotok csapoljak az embereket mint a farmer a tejet a tehenbol.
Legalabb 3 szintje van a koppintasnak.
GITS es matrix fele ahol igazabol teljesen masrol van csak van par minimalis hasonlosag avagy az egyik osztonzi a masikat. Godzilla tipusu koppintasok, ahol a fohos ugyan az meg vegulis a diohejba foglalt sztori is de az egesz film mas. Taxi, Otto meg az Eletrevalok, ahol vegulis szinte ugyan az az egesz.
Ezen voltam. Eszmeletlen szep volt. Viszont a banshee digitalis "hullamvasut" az kb eletem legkomolyabb atrakcioja volt. Pedig szerintem mar ultem minden fontosabb ilyen dolgon az orlandoi parkokban. Belekonnyeztem.... egyetlen olyan atrakcio ahol AZONNAl vissza alltunk a sorba.
"és így nem is úgy vicces - és ez talán a főszereplő színésznek köszönhető, Tom Hankstől nehezen tudjuk elhinni a morcosságot."
Hat nemtom, en es a felesegem jokat rohogtunk rajta. Szerintem poen volt es volt T.Hankset latni mogorvanak meg morgolodonak. Jol allt neki. Es szerintem pont eleg volt az egesz karaktere, hogy ne ugy tunjon soknak, es igy legalabb nem volt eroltetett. Jo film volt. siman 7/10
Lehet, de akkor is inkább volt Shelby /Ken Miles biográfiája mint akár a Fordé vagy a Ferrarié, mivel egyik fonókéról nem tudtunk meg semmi különösét, aki nincs annyira otthon az autók világában annak ebből nem jön át semmi, hogy honnan indultak miért is akarták anymore legyőzni egymást és ,hogy azért egy adott fejlesztésre a másik reakcióját is be lehetett volna mutatni. Ahogy az iskolában igy itt is ami leviszi a pontot az az, hogy a cim nem passzol a tartalommal . Egyébként többször nézhetős film .
Drámai biográfiának szánták vélhetően, és nem dokumentumfilmnek --- igaz, hozzá kell tennem, engem is zavart, hogy hirtelen kaptunk egy GT40-es és "csá", azt láttuk, hogy így-úgy pofozgatták... de, honnan, mikor, miért GT40? Szóval, igen ez hiányzott.
A v(s). Ferrari rész engem nem zavart, hiszen egyértelmű volt, hogy "ellenük" (a dominanciájuk ellen) mennek.
Azt megemlíteném, és pozitívumként elfelejtettem megemlíteni leírni korábban, hogy tetszett a versenyzők piszkos trükközéseinek hiánya, a tisztességes versenyzés, megbecsülés (végén a kalap). A paddockbeli trükkök nem zavartak. Utoljára szerkesztette: IMYke2.0.0.0, 2023.03.10. 15:03:54
Teljesen jo film volt, azt leszámitva, hogy a cimmel ellentétben a Ferrarirol szinte semmit nem tudunk meg , inkább mondanám ezt a filmet Shelbynek, mint Fordnak és méginkább Ferrari csatájának. ÉS még igy is csak magárol a személyről szolt inkább a film, mint a technikai fejlödésről és csatározásokrol.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ [2019] - https://www.imdb.com/title/tt1950186/ - "Ford v Ferrari" - (Az aszfalt királyai*) - (-) - 7/10 (2023.03.09) (153 perc, amerikai) - Action, Biography, Drama - (imdb) -- 13+
Hát, nem ájultam el tőle, a körmöm sem rágtam tövig, de rossznak semmiképp sem mondanám - jó volt hallgatni az öblös Ford és Shelby motorhangokat. A két főszereplő dinamikája jó, és fényképezés is remek volt.
//* a magyar címre most kerestem rá Utoljára szerkesztette: IMYke2.0.0.0, 2023.03.10. 09:39:53
1. Senki nem állította, hogy egy második feldolgozás nem lehet jobb, mint az első. De itt egy konkrét filmről volt szó. 2. Elhiszem, hogy Tom Hanks nevével szinte mindent el lehet adni. 3. Én nem kértem őt számon semmiért, mindössze arra mutattam rá, hogy az észszerűség azt diktálná, hogyha tetszett neki az új változat, akkor utánanézzen az első feldolgozásnak is, és ne pusztán annak okán utasítsa el, hogy más piaca van, senki nem látta, stb.
Vannak kotelezo filmek ebben a forumban, ami nelkul be se lephetek, vagy hogy gondolod ezt? En a Tom Hanks filmet neztem, es azt ertekeltem 8/10-re. Lehet van egy masik film ami 9/10-es? Persze, ajanlhatsz jobb filmeket, es vagy megnezem vagy nem. De a hangnemed inkabb kotekedesre hasonlit, nem pedig egy johiszemu ajanlatra...
Japán kör 1998 vs Kör 2002 Tetovált lány (könyvből készült "az eredeti" 2009 vagy a 2011 számít?) Hachiko (eredeti 1987 vagy a Richard Geres 2009) Scarface (1932 vagy a 1983 változat?) 12 monkey (1962 francia vagy 1995 usa?) Fifth element 1995-ből, vagy a Heavy Metal 1981-ből? Ghost in the Shell 1995 vagy Mátrix 1999? Godzilla 1954 vagy Godzilla 1998? Életrevalók 2011 francia vagy 2017-es amerikai? Scent of a Woman Al Pacinos 1992 vagy az eredeti 1971-es olasz?
Talán azért kéne érdekeljen, mert ez jobb, mint a Tom Hanks-es, és azért is, mert szinte senki sem látta az első feldolgozást. Vagy neked az az érved arra, hogy miért nem nézel meg egy filmet, hogy még szinte senki sem látta? Talán pont ezért kéne megnézni.
Es engem miert kell hogy erdekeljen, hogy mar volt hasonlo film? Attol hogy volt hasonlo, a "A Man Called Otto" meg pont ugyanolyan jo film. Es a film nezo kozul szinte senki sem latta az altalad linkelt filmet, teljesen mas piaca van.
Talán csak annyi, hogy az egész film egy hatalmas kopi... innen szedték az ihletet gyakorlatilag egy az egybe. És szerintem felesleges volt, mert az egy tényleg jó film, és értelmetlen volt feldolgozni csak azért, hogy egy majdnem olyan jót csináljanak.
Izgalmas film ahhoz kepest hogy igazabol semmi sem tortenik benne. Van benne drama es komedia is, es mind a ketto oldala a filmnek jol sikerul, lehet rajta sirni es nevetni is. Mindenkepp megmozgatja az erzelmeket. Tom Hanks nagyon jol alakit, nem is ertem miert nem jelolt semmilyen dijra. Lehet lekestek a hataridot? A latino szomszed anyuka is nagyon jol alakit, sokat tesz hozza a filmhez. Oket kettejuket emelnem ki, de a tobbiekre sincs panasz.
Negativuma nem nagyon van, leginkabb a social media jelenetek nem tetszettek annyira. Ez egy egyebkent teljesen kortalan film, ezert a kifejezetten az elmult evekre jellemzo dolgok nagyon kilogtak a hangulatabol.
Eredetileg csak azert neztem meg, mert Tom Hanksnak ritkan van rossz filmje, de sokkal jobb lett a vartnal.
Egyel jobb volt mint az első rész. Ami nyilvánvaló, az a látvány világ. Ezért erről külön nem is írnék. Egyszerűen zseniális! De ez már az első résznél is rendben volt. Viszont az első résznek a sztorija elég gyenge volt. Ráadásul a Na'vik, akiket elvileg sajnálni kellett volna, annyira unszimpatikusak voltak, hogy én konkrétan az embereknek szurkoltam pedig tisztában voltam vele, hogy ők a "rosszak". Ebben a részben viszont sokkal szimpatikusabbak lettek. (lehet azért mert közben lettek macskáim... :D) A történet ezúttal sem eget rengető de talán valamivel összetettebb.Jól játszottak a karakterekkel és a motivációikkal. Volt azért 1-2 érdekes dolog. Pl., hogy hirtelen már nem az az érc a legértékesebb cucc, hanem a "bálna takony". Erre szerintem semmi szükség nem volt. Elég lett volna annyi, hogy nagyon értékes és pont. Mondjuk nem is ez volt központban. Ami számomra már inkább zavaró volt, hogy a végén lévő nagy csatában a víz népe egyszer csak eltűnt mint ha nem is lettek volna ott... ezen a ponton nagyon lyukas a sztori szerintem. Viszont a 3 órás játékidő egész gyorsan elszaladt. Kellett is ez az idő, hogy ne egy folytonos rohanás legyen a film, hanem tényleg meg lehessen ismerni a bolygót, a szokásokat, az összefüggéseket. Ami kimondottan üdítő volt, hogy semmi woke, meg lmbtq.... baromság nem volt benne! Ritkaság számba megy manapság.
7/10
Egy kis kitérő: Most először voltam 4Dx-ben. Hát nem vagyok tőle elalélva. Az ötlet nagyon jó, de a kivitelezés elég sekélyes. A 3D gyengus mint az átlagos 3D-s vetítőkben, a székek rázkódása inkonzisztens a filmmel. Pl. ugyanúgy rázkódik a szék egy robbanásnál mint mikor a vízbe csobbannak. Így elveszíti a hatás a célját. A fejtámlában lévő fúvókák kimondottan idegesítőek. Lőnek egy nyíllal erre hátulról kapok egy adag levegőt.... értelmetlen és zavaró inkább. A vaku konkrétan semmi. Illetve arra számítottunk, hogy "uhh a víz útja, majd biztos jól elázunk"... hát az egész film alatt ha 5x volt némi nagyon-nagyon minimális vízpermet, akkor már sokat mondok. Különböző szagokra nem is figyeltem fel egyáltalán. Szóval összességében csalódás volt, pedig egyébként lenne benne potenciál de sokkal, sokkal jobban és részletesebben ki kellene dolgozni és összerakni. Utoljára szerkesztette: BaliBoy, 2023.03.05. 21:36:28
R.I.P.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ [2015] - https://www.imdb.com/title/tt4080728/ - "En man som heter Ove" - (A Man Called Ove) - (-) - 8/10 (2023.03.01) (116 perc, svéd) - Comedy, Drama, Romance - (imdb) -- 13+
Egy 'grumpy' özvegy öregúr egyszerre motorja és átka a lakóközösségének - rend- és szabálykövető magatartása, mindenről és mindenkiről hangos vélemény kinyilvánítása, és nem utolsó sorban SAAB-rajongása folyamatosan konfliktusokba sodorja... és közben gondolatai nemrég elhunyt felesége körül járnak, akihez mihamarabb csatlakozni akar a túlvilágon... Egy nap azonban új család költözése zavarja meg a megszokott életritmusát, és egy másik jövevény, aki minden igyekezete ellenére szívesen marad az öregúr közelében: egy macska.
Keserédes-vicces történet arról, hogy még idősen is lehet kötni új barátságokat (amik sokszor megmenthetnek a rossz döntésektől), és hogy vannak mindent kibíró régiek egyaránt, na meg arról, hogy a "nagy szív" néha morgó külsőt visel. Szerintem, jó film. Megtekintésének apropóját az amerikai feldolgozás adta.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ [2022] - https://www.imdb.com/title/tt7405458/ - "A Man Called Otto" - (A Man Called Otto) - (-) - 7/10 (2023.03.03) (127 perc, amerikai) - Comedy, Drama - (imdb) -- 13+
Az amerikai feldolgozás főszereplője kevésbé tűnt morgónak, zsörtölődőnek, és így nem is úgy vicces - és ez talán a főszereplő színésznek köszönhető, Tom Hankstől nehezen tudjuk elhinni a morcosságot. A svéd eredetihez képest a márkahűség nem volt szépen kidomborítva (bár elhagyva sem), latinót kaptunk a szomszédba, és afro-amerikai barátot jó amerikaiasan. A macsek megvolt, de kevésbé volt vicces és szívmelengető. A szomszéd asszony itt sokkal dinamikusabb, szerethetőbb. A svédhez képest pár dolgot direktebben tálaltak a nézőnek, míg az európai árnyaltabb volt, így nem szolgai feldolgozás, de hű az alapanyaghoz és (szerencsére) nem tromfolták semmiben - üzletileg, és gyártásban 5 év alatt hozták tető alá a dolgot. A fiatalkori címszereplőt Tom Hanks fia játszotta. Ezt is megtekintésre tudom ajánlani.
Creed 3.
Semmi olyan amit ne láttunk volna már, de mégis jól működik. Rocky nélkül is. Talán a vége kicsit el lett kapkodva.
Az ilyen filmekre mondom, hogy becsuletes iparosmunka. Beleraktak az osszes Marvel kliset, de semmit tobbet. Kozepesen jol szorakoztam rajta, de egy het mulva mar nem fogok ra emlekezni.
Az ellenseg abszolut legbol kapott, semmi ertelmes magyarazat nincs a letezesukre, es jellegtelen. Gyakorlatilag toltelek. A sztori alapvetoen rendben van, nem kiemelkedo, de nem is rossz.
A fohos (Black Panther) sajnos nem a legjobb szineszt kapta. Chadwick Boseman halalaval meg volt kotve a kezuk, mert az oroklodesi hieararchia szerint csak olyan karakter kaphatta a foszerepet, aki amugy masodvonalas volt eddig. Utolag visszacsinalva, jobban jartak volna ha Danai Gurira (Walking Dead, akinek nevrol nem ugrik be) jatsza, mert ra sokkal sokkal jobban illik a szuperhos szerep. De ertem hogy nehez lett volna annyira megtekerni a tortenetet hogy o kapja a stafetat:)
A csatak es kuzdelmek jol mutatnak, de sajnos kovetik a kozelmult MCU trendjet, hogy realisztikussagnak mar latszatat sem keltik, es az egesz mar teljesen a "magic" kategoria... Amit Dr Strange eseten meg meg is ertek, de Wakanda eppen a technologiajarol volt hires, ehhez kepest teljesen varazslasba csap at a logika teljes hianya miatt... Ezert szerettem a Phase 1-et, mert ott legalabb megprobaltak realisztikusnak tunni...
6.5/10
Nocebo (2022)
Ez egy nagyon bizarr és gusztustalan jelenetsorokat tartalmazó alkotás. Legalábbis nekem a szájba bemászó zombi kiscsirkék nem férnek bele az ízlés terén akceptálható kategóriába. Maga a sztori ellenben érdekes volt, csak kivehették volna az ominózus jeleneteket belőle.
6/10
Az ADHD (többieknek: Attention deficit hyperactivity disorder - Figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar link) általánosságban (de a link mögött is olvasható) félreérthető/értelmezhető betegség -- személy szerint nem tartom annak. A tanárok, és úgy általában az emberek, nehéz helyzetben vannak ennek felismerésével. Szerintem, az ezzel a "betegséggel" küzdők éppenséggel jobban összpontosítanak, mint az "egészségesek".
Szintén a 90-es években voltam gyerek, engem se tudott lekötni semmi, illetve csak a videojátékok. Matekórán azért nem tanultam meg a leadott anyagot, mert mindig azon gondolkoztam, hogy az egyik pályán hol lehet a kék kulcs a Doom 2-ben. Már napok óta le voltam cövekelve a kérdéses pályán, százszor bejártam az egészet, mégsem találtam meg a kulcsot, ami a kék kaput nyitotta. Minden órán ezen töprengtem, néha még azt sem vettem észre, hogy kicsengettek. Később meg az Icon of Sin megölése volt a probléma, mert sehogy se tudtam elintézni, pedig könnyű fokozaton toltam (kódokat nem ismertem még akkor). Volt olyan, hogy ellógtam az órát, és hazamentem játszani. Ilyen kis nyavalyás nörd voltam. Ma még rosszabb vagyok, mert sajnos színvonalasabbá vált a technika. : /
érthető, csak én meg azokat akarom védeni akik az ellenkezőjét kapták az élettől. én a 90-es években voltam gyerek, rohadtul nem tudtam figyelni meg ilyesmi. órákon kalandoztam, nem foglalt le semmi, gyerekként műhelyben segíteni? kertészkedni? pakolászni? sütögetni? semmi se érdekelt, de közben meg túl sok minden is érdekelt. elkönyvelt minden tanár meg a szülők szarnak... nagynehezen pörgettem a sulikat, meg a felsőoktatást is de mindig a fejemhez vágták hogy semmirekellő vagyok. aztán most felnőtt fejjel derült ki hogy ADHD-m van, sok mindent megmagyarázva utólag.
Nem vettem zokon, csak arra akartam utalni, hogy általánosságban beszél(t)ünk a témában -- szerintem, mindannyian tudjuk, hogy milyenek azok az emberek, akik valamivel (valami komollyal) küzdenek... és az az igazság, hogy mindenkinek van egy kis/valami becsípődése, még annak is, aki hiszi, hogy neki nincs :) --, és tudvalevő: a főszereplőnk nem-100-as (a döntéseire gondolok, nem a nemi hovatartozására).
Utazás egy a színészi munkát egy másik "intellektüel" munkáért feladó, idősebb férfi koponyája körül, aki épp szűk családi körben ünnepli ki nem mondott számú születésnapját a 80-as évek közepi Svédország egy kisebb szigetén. Amikor az ország elnöke bejelenti az atomcsapással is fenyegető háborút -- a család női tagjai kiborulnak (élükön az édesanya), de a többiek sem találják a nyugalmukat --, a helyi postás-intellektüel elmondja a családfőnek, hogy az amúgy a családnál szolgáló Maria az voltaképp egy boszorkány, és csak ő segíthet ezekben az ínséges időkben, még pedig csakis úgy, ha a férfi hál a nővel, és közben csakis arra gondol, hogy "legyen vége az egésznek"... Másnap, úgy tűnik, minden rendben... vagy mégsem, mert hősünk fondorlatos módon kicsalja a családját a házból, hogy felgyújthassa azt, az abban megrekedt múlttal, rosszal, és Istennek tett ígéretének megfelelően áldozatként.
Viszonylag hosszú és lassú snittekkel került bemutatásra az őrült (de legalábbis fura) fej körüli utazás, és így a tempósabb művekhez szokottaknak, és nekem is néha már-már uncsi volt... pedig számos titkolt/szándékolt/belelátott szimbolikát le lehet buktatni a nézése közben. Leonardo képe mellett leginkább a tükör-jelenet volt igazán hetyke... a maximalista Tarkovszkijról nehezen tudom elképzelni, hogy utóbbi nem szándékolt volt.
Ne menjünk át fiktívből személyeskedő mutogatásba, please! Persze, hogy volt és van is környezetemben konok és/vagy idióta (nézőpont kérdése), de még menthetetlen beteg is (utóbbi ráadásul nem is volt 50 éves se. Meghalt már, ~ 1 hónapja.
Tudtommal - javítson ki nyugodtan bárki - a mentális betegségek is kezelhetőek a mai világban... miközben a film főszereplője nagyon is racionális, mondhatni épeszű volt bizonyos társadalmi normák ellenére is (miközben zakkant és önző is).
Nem ok nélkül kezdtem úgy, hogy "költői" a kérdés... francokat se tudunk nyilván változtatni a drámán, amit a sztoriba konfliktus formáló tényként belealkottak, minden eszmefuttatás a témában csakis felesleges lehet.
Továbbra is úgy érzem, hogy a faszi tragédiájának forrása a saját maga önzése (az nem önzetlenség, hogy inkább elpusztul, mint egy partravetett bálna, de pénzt ad az idióta lányának) és későbbi zakkantsága, és a környezete tehetetlensége - ehhez nem tudok tapsikolni.
Lehet rajta segíteni, viszont iszonyat akaraterö kell hozzá, illetve rengeteg lóvé, nemcsak a kezelések, hanem a javult állapot fenntartásához szükséges gyógyszerek árai miatt is. Meg rohadt hosszú ideig tartana, míg minden bajából kigyógyítják vagy legalábbis javítanak valamit rajta.
Nekem tetszett A bálna, és Oscart adnék Frasernek.
Lehet, hogy hosszabb távon többet segített volna, ha az apa kórházba vonul hogy felépüljön, és minél hosszabb ideig pótolja amit elszalasztott, csakhogy ő nem azt akarta adni, aminek az értékét a gyerek nem ismerte fel, hanem azt, amire éppen akkor vágyott, és az a pénz volt. Ha az apa bevonult volna, ebből is azt a konklúziót vonná le a lánya, hogy már megint magára gondol és csak magával törődik. A gesztus tehát kontraproduktív lett volna, mert még jobban elhidegül tőle a gyerek, ő meg újra a zabálásba menekül, és kezdődött volna az egész elölről... persze ez is csak egy olyan fiktív világban történhetne, ahol létezik egy olyan kórház, amit földönkívüliek üzemeltetnek szuperfejlett technológiával, mert mint írtam, ember ő rajta már úgysem tud segíteni.
atya gatyesz, neked nincs ilyen a tágabb rokonságban sem? én ismerek: - pappert, akinek szólt a háziorvosa hogy le kellene rakni a fehér kenyeret vagy levágják a lábát ("baszok én rá, akkor megdöglök") - meghalt fél év szenvedés és ágyhoz kötöttség után - ittasan vezetve meghalt - cigizett és meghalt gégerában
az a baj hogy ez mentális betegség, és nem fogod tudni racionálisan megérteni hogy ő mit miért tesz.
Költői kérdés (hisz a színpadi és filmre vitt mű "kőbe van vésve"), de mi érhet(ne) többet egy Szülőnek, mint az, hogy minél hosszabb ideig láthatja a szeretett gyermekét (még ha az olyan, amilyen)?
A számlára utalt pénznek semmi értéke az egyenletben - legyen annak bármelyik oldalán is a kései bűnbánat, vagy a későn visszakapcsolt szülői öntudat... Többet segített volna annak a szarrágónak az, ha az apja kórházba vonul, és elkövet mindent, amit a tudomány és EÜ lehetővé tesz számára, hogy minél hosszabb ideig "pótolhassa" azt, amit elszalasztott.
szerintem nem. Én kifejezetten élvezem, hogy így észreveszem 1-1 rendező sajátosságait. Plusz ott van, hogy így végre megnézek filmeket, amiket már évek óta halogattam. Mint most a handmaiden vagy márciusban az After the Storm. Folyton ott volt, szem előtt, de úgy voltam vele, hogy majd később. Plusz a 6-ból 3 film kifejezetten tetszett. A többi 3 meg változó, így nem érzem hogy nagyon probléma lenne.
Nem érdemel ennyi szót a sztori - szerintem -, és engem sem lehet meggyőzni arról, hogy ez a film/történet akár csak kicsit is jó lenne. Leírtam, hogy mit gondolok arról, amit az önző faszi tett magával és így közvetve a környezetével - s nem veszem elő a kártyát, mert voltaképp teljesen mindegy, hogy milyen okból lépett le, és lett önpusztító. Az afféle drámázás amúgy is nagyon gyenge a szememben, ami azért "tiltja meg" a megoldás felé lépést, hogy... dráma lehessen...
Nem lehet, hogy kicsit sokra tartod az állami egészségügyet? Mégis, hogy állítanának talpra egy súlyos szívelégtelenségben szenvedő 270 kilós fószert, akinek ráadásul még egy sor egyéb problémája is van, amik a kóros túlsúlyából egyenes ágon következnek, pl. epekövesség, magas koleszterin, diabétesz, trombózis, tüdőbetegségek, stb.
Egy ilyenen nem lehet segíteni és ezt ő is tudja. Nem beszélve arról, hogy a kórházban úgyis mindenki magasról tenne rá... csak rákötnék valami infúzióra és betolnák a sarokba. A rendes egészségügyi ellátást meg kell fizetni, bár lehet itt már a drága magánklinikák se sokat tehetnének. De ő is megmondta, hogy a félretett pénzt a lányának szánja, és ha elköltené a saját gyógyítására, végképp nem tudna adni neki semmit.
A lánya meg úgymond, nem kért a bálna apaságából, ezt ki is jelentette, sőt a halálát kívánta. Az ő szemében csak egy hájas gusztustalan b**i volt, akinek az épp aktuális pasija fontosabb volt, mint az egy szem gyereke, meg a családja. És pont ez a film lényege, hogy nem mosdatja ki a bálnát a múltbeli tetteiből, nem romantizálja a döntéseit, és nem is keres számára önigazolást. Épp ellenkezőleg: rámutat, hogy súlyosan hibázott, amit ő maga is elismer a film egy pontján. Azt is tudja belül, hogy nem alkalmas apának, hanem neki annyi már elég, ha a lánya elfogadja tőle azt a 120 ezer dollárt kártérítésként, mert ez neki már megváltásnak számít. Csak ennyit akar.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ [2022] - https://www.imdb.com/title/tt3915174/ -- "Puss in Boots: The Last Wish" - (Csizmás Kandúr: Az utolsó kívánság) - 7/10 (2023.01.29) (103 perc, amerikai) - Animation, Adventure, Comedy - (imdb) -- G+
Az animáció "érdekes" - mintha direkt darabosra/művészire vették volna a figurát -, a sztori felnőtteknek, a csili-vili megvalósítás a kisebbeknek bejöhet. Összességében jó animációs film.
Forradalom-film az egykori brit elnyomás egy alternatív idővonalára helyezve. Több zenére és táncra számítottam - a nagyon komoly setting ellenére is. Az első vidám volt, a második diadalittas és hazafias, az utolsó meg a credits előtti ünneplés. Számos jelenet baromi jól volt tálalva, a végére - a nagy ütközet - azért jöttek a szokásos túlzások, de a maguk módján még azok is badass-ek voltak. Nem röhögtem fel. A 3 óra elröppent. Most csak 1 fincsi csajszit kaptunk.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ [2022] - https://www.imdb.com/title/tt17634494/ -- "Noktah Merah Perkawinan" - (The Red Point of Marriage) - 7/10 (2023.02.04) (120 perc, indonéz) - Drama - (imdb) -- 13+
A két gyermekes család felnőtt tagjait még kísérti az egy hónappal ezelőtti nagy veszekedésük, és az, hogy a férj gyakorlatilag alig beszél a felességgel, és kizárta az életéből. Közben, a feleség egyik tanítványa vonzódni kezd a férj iránt, és egyfajta hangulat-tapaszként a férj is jól érzi magát a közelében... Amikor a dolgok kicsúsznak a felnőttek kezéből, a gyerekek is megisszák a levét, és általában rövid úton válás lesz a dologból - nincs ez másként most sem, de a férj még nem adta fel...
Nem egy száguldó cirkusz tempóban, de csak sikerült eljutni a megoldásig :) A zene - általánosságban - nagyon el van találva, különösen a melankolikus elemek az elején. A flörtölés és az abból fakadó félreértések sorsszerűen keserédesek. A főszereplők szépen hozták a kötelezőt. A családi- és kapcsolati történeteket nem kerülőknek tudom ajánlani a filmet - a többieknek slow burn és unalmas, sőt, talán még túlságosan nő-központú is lehet.
Nem voltam nagyon elájulva tőle, de rossznak sem mondanám. A "fordulat" épp eléggé el volt kendőzve, hogy jó darabig csak Bruce Willisre gyanakodjon az ember...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ [1995] - https://www.imdb.com/title/tt0112818/ -- "Dead Man Walking" - (Ments meg, uram!) - 6/10 (2023.02.20) (123 perc, amerikai) - Crime, Drama - (imdb) -- 18+
Helen Prejean könyve alapján készült, Tim Robbins színész forgatókönyvében és rendezésével. A film végén elhangzik hogy mennyire nem biztos, hogy minden a valódi eseményeken alapszik, és nyilvánvalóan a film is dramatizálta azt. A kor, és a hatásos történet szellemében el tudom fogadni Susan Sarandon felmagasztalását, de mint tinédzsergyilkos sztori nem kaphat nálam többet 6-nál - és azt is a színészi munkáért.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ [2022] - https://www.imdb.com/title/tt13833688/ -- "The Whale" - (A bálna) - 4/10 (2023.02.26) (117 perc, amerikai) - Drama - (imdb) -- 18+
Ezt a filmet vagy szeretni, vagy utálni lehet. Köztes út nincs. Én utóbbit érzem. Gyakorlatilag az első 15-20 perctől folyamatosan rohadtul zavart, hogy "feloldhatatlan" (megoldhatatlannak kinevezett) konfliktussal és őrlődéssel drámáztak, ahelyett, hogy a "bálna" bement volna a kórházba, hagyva, hogy kezeljék és talpra állítsák, hogy apja lehessen végre "szeretett" lányának... és az helyett, hogy az évekkel korábban öngyilkosságba menekülő meleg partnerének emlékébe és saját túlsúlyából fakadó betegségeibe temetkezve akar elpatkolni akkor is, amikor a környezete kérve-kéri, hogy ne így tegyen... S az előzőek miatt nem, nem tartom jó filmnek - Oscart sem adnék neki, és senkinek a színészek közül - hiába a kiváló színészi munka Fraser részéről.
Ezért sem szabad töményen nézni egy alkotót... ...ráadásul, ilyenkor az ember hajlamos hibának felróni azt, amit amúgy meg az író/rendező előnyére írna fel.
Az elején elég csalódást keltő volt a Bosszú-trilógia másik 2 darabja, mégha objektívan érdekes filmek. Már előtte is látszott, de a vámpírokkal mégjobban belement a szexualitásba. Néhány üres járat nélkül lehetett volna jobb is. Aztán még egy lapáttal rá tett a Vonzásokban a szexuálitásra. Aztán a Handmaidenben a csúcsra járatta a dolgot. Ennyi dugást legutóbb a jav.gurun láttam. Az tetszett a legjobban a filmjei közül. Bár egy 20 percet abból is bőven lehetett volna faragni. De jó történet, jó karakterek. Aztán a legújabb Decision to Leave-vel elveszetett. Frusztráltak a karakterek viselkedései aztán meg hogy tele volt felesleges sallanggal csak hogy meglegyen a 2,5 órás játékidő. Ott volt benne egy jó film, de elveszett ebben a sokmindenben. Borzasztó volt...
Nem vicc. A filmbeli címben is így szerepel. David Harbour nagyjából olyan, mint Terence Hill karaktere a Megint dühbe jövünk-ben, aki volt már pincér, ügynök, dokkmunkás, cipész, kőműves, középhátvéd, sőt még kamiontolvaj is. David is volt már hivatásos demogorgon irtó, pokolfajzat, vérmikulás, ruszki amerikakapitány, most meg kísértet.
A film egy könnyed családi mozidélután, némi drámával megfűszerezve. Kb. a Casper és a Swayze-féle Ghost között lavíroz félúton. Egyszeri nézésre tökéletesen alkalmas. 7/10
Unlocked (2023)
Én mindig, de tényleg mindig végigtapogatom a zsebeimet, hogy megvan-e a telefonom, mielőtt leszállok egy tömegközlekedési eszközről. Jelen filmünk hőse sajnos elköveti azt a hibát, hogy ezt nem teszi meg. A buszon hagyott telefont meg épp egy elektronikai műszerész hackerzseni találja meg... aki véletlenül sorozatgyilkos is.
Tény, hogy ennek a fickónak a kezében az a telefon egy olyan eszközzé válik, amivel teljesen gallyra lehet csapni egy ember komplett egzisztenciáját, ellene fordítani a baráti körét, kirúgatni a munkahelyéről, 0-24-ben megfigyelni, és minden lehetséges információt megtudni róla. Szóval, ha véletlenül elhagynád a telód, és egy jóképű, szemüveges, koreai fiatalember hozza vissza neked, akkor repítsd ki a szemétbe, vagy zúzasd be, mert olyan kémprogramokkal teli klónozott rémdoboz lesz belőle, ami úgy fogja tönkretenni az egész életedet, mint ennek a szerencsétlen csajnak a filmben.
Ja, és mintha említettem volna, hogy a muki sorozatgyilkos, tehát értelemszerűen nem éri be annyival, hogy lapátra teszi az egzisztenciád. Az csak az előjáték.
8/10
Babylon
Felig birtuk megnezni mert annyira hosszu es hat, hogy is monjam.... "erdekes" film. Nem mondom hogy szar de nem is jo. A banshees filmrol meg annyira hogy ha valami filmnek film fesztivalos logoi vannak es azokat mar meg sem nezem. Na azok altalaban ultrafos filmek szamomra.
fél OFF A múltkori torrentezős beszélgetés, lapszélére.
Verdák (2006) Cars - még mindig egyik legjobb animációs film, amit láttam.
Alienoid
Igazából meglepett, hogy mennyire élvezhető volt. Pedig azért elég sok történik mind a jelenben és a múltban, hogy túl sok legyen összességében, de sikerült szépen fésülni a dolgokat. Az a releváció, amivel véget ért nem vagyok teljesen kibékülve, de várom a folytatást.
7/10
Loving Vincent
Azt hittem sokkal inkább szól van Goghról, így kicsit meglepett, hogy effektíve egy mese, sok mesélőn keresztül, hogy élt és inkább hogy halt meg. Ettől függetlenül kifejezetten érdekes és szomorú történet. Annak aki pedig nem tudja, hogy milyen körülmények között halt meg, mint én, annak az is tud érdekességeket tartogatni. Persze az animáció és a festmények teszik kifejezetten érdekessé, mert mesés a látványvilág.
7/10
Amúgy félre ne értse senki, engem egyáltalán nem zavar ha vkinek tetszik a film, mindenkinek más az ízlése. A Mulholland Drive nekem is egyik nagy kedvencem :) Ha olyasmit akarnék hirtelen ajánlani ami az utóbbi években nagy hatással volt rám akkor az egyik a Régi Város (Manchester by the Sea) volt, a másik pedig a Toni Erdmann. A Régi város egy kőkemény lélekromboló szemétláda ami szétszedi a lelket de a végére azért nem hagy a földön. A Toni Erdmann viccesebb de kemény témát feszeget az is. És ez mindkettő olyan film amire 10 emberből 8 megvonja a vállát hogy mi ez a fos. Utoljára szerkesztette: PhantomAss, 2023.02.14. 20:23:40
Bocs, hogy belekotyogok, de: a Mulholland Drive zseniális film. Régi filmklubunkban sokszor hivatkozott darabja volt a filmek utáni kibeszélgetéseknek.
Ezért réteg ez a műfaj:) Az emberek 99%-a a könnyed szórakozást keresi, ami tök normális (többnyire én is). Az, hogy ki van elégítve az 1%, de még inkább, hogy vannak még írók/rendezők akik bele mernek vágni agytekervényt mozgató, mélyebb alkotásokba az meg tök jó :) Néha, mikor van türelmem hozzá nézek ilyeneket és számomra tök jó érzés az, mikor megnézek egy ilyet és kb fogalmam sincs mit láttam, de valamiért tetszett, a hangulata. Aztán utánanézek mi is van a háttérben és szépen összeáll a kép. Ilyen pl. volt anno David Lynch Mulholland Dr. c. filmje is. Az is egy mestermű, de először fogalmad sincs mit nézel 2 és fél órán át :) Aztán mikor megérted, hetekig rajta kattogsz. Életem egyik leggazdaságosabb mozijegye volt xD Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2023.02.14. 17:48:53
[2022] - https://www.imdb.com/title/tt11813216/ -- "The Banshees of Inisherin" - (A sziget szellemei) - 9/10 (2022.12.14) (114 perc, ír-brit) - Comedy, Drama - (imdb) -- 18+
S nem hiszem magam különlegesnek sem :) Szerintem, egyszerűen csak figyelni kellett.
Igen ezt én is olvastam. Ezzel csak annyi a gondom hogy ha nem nézel utána akkor nem esik le hogy miről szól (mert sztem a nézők 99%-nak nem mond semmit az Ír polgárháború), és így emiatt én nem tudom jobbra értékelni. Számomra akkor lenne zseniális, ha kutatás nélkül is leesne hogy miről szól. Emiatt pl. a 'Mother' -t jobbak tartom mert -a kersztény Európa részeként- hamar levágtam hogy az a Biblia feldolgozása. Az sem egy húdenagy élmény, de ott legalább könnyebben rá lehet jönni a mondandóra mert feltételehzető hogy a fehér népesség nagy részének van némi köze a Bibliához. De persze ízlések és pofonok :) Utoljára szerkesztette: PhantomAss, 2023.02.14. 14:17:07
Vannak könnyű filmek és vannak nehezek. Ez egy nehéz mű volt. Nincs ezzel semmi gond, a művészfilmek ilyenek:)
A Banshees igényel némi Ír történelmi háttérismeretet, lévén az egész film egy nagy metaforája az 1922-es Ír polgárháborúnak. A felek közti kommunikáció hiánya, a makacs hadviselés, áldozatok, megbánás, stb. Sok hasonló "intellektuális" film van, ami csak egy réteget tud megfogni. Ugyanakkor hasznos is lehet, mert a fogékony nézőket ráviszi az kutatásra. Én is filmnek köszönhetően olvastam utána, ismertem meg a forradalom részleteit, és utána teljesen más megvilágításba került az egész. Míg elsőre 2-3/10 volt, utána zseniális/10 lett :) Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2023.02.14. 13:30:56
A sziget szellemei ( The Banshees of Inisherin), 2022 imdb Franc se tudja, én vártam ezt a filmet mert az egekbe magasztalják, de számomra hatalmas csalódás. Értelmetlen ráadásul gusztustalan is. A fórumokat elnézve megintcsak kétféle vélemény van, az egyik szerint ez az utóbbi évek egyik csúcsa, és egy bizonyos iq alatt nem lehet megérteni, és akinek nem tetszik az nézzen Marvelt. A másik vélemény áll hozzám közelebb, bánom azt a két órát amit erre rászántam. 2/10 a fényképezés miatt +1 pont.
Viking Farkas (2022)
Ha az Alkonyat kutyái csak fele ennyire lettek volna tökösek, már egy jobb film lehetett volna. Norvégia tájegységei továbbra is lenyűgözőek, sőt nem is láttam még norvég filmet, ami a természetben lett forgatva és ne nézett volna ki jól. Tény, hogy a farkas cgi-je nem egy Avatar-szint, de egy B mozinál nem is várok ennél többet. Annyiban különbözik a többi vérfarkasos filmtől, hogy itt nincs visszaalakulás, ha elmúlik a telihold. Aki egyszer átváltozik, örökre úgy marad. Szóval van benne valami sorsszerűség is. És még némi drámát is sikerült belepakolniuk.
6/10
Babylon 4/10
-Zeneileg is óriási csalódás. -Igen sok felnőtt tartalom van benne ami sokaknak talán megbotránkóztató -tényleg ennyire áll prűd lett Magyarország, hogy ha egy csaj a barátnője puncijáról énekel akkor azt "Puma"-nak fordítjuk?
Black Panther 2 / Fekete Párduc 2
Azt hittem túl vagyok 2022 legrosszabb képregényfilmjén a Black Adam képében, de a Marvel azt mondta, fogd meg a söröm, és kidobta ezt a csodát.
Legalább a kép lett volna jó, de még a Disney+os IMAX 4K is vmi rettenet minőségű, homályos szélekkel, úgyhogy még a sorozatokat sem sikerült megugrani vmi kreatív döntés miatt. A Holdlovag, VandaVision, stb sorozatokként is mérföldekkel szebb és igényesebb kivitelezésűek, ha már a Marvel istállón belül nézek szét.
Egy pontot kap Namor (főgonoszként érdekes volt), egyet a 'bemutatkozik az új párduc' dobpergős jelenet, egyet pedig a filmvégi 'in memoriam előző párduc', és ezzel ki is fújtak a pozitívumok.
Mi volt rossz? Ezen kívül minden. Gyakran homályos kép, az esetek többségében rajzfilmesen gyenge CGI, nevetséges forgatókönyvi megoldások, 'erős és független nők' mindenhol és mindenekfelett, az új párduc szerkó megagiccs, helyenként oda nem illő soundtrack (ami ráadásul a háttérben egy sima beszélgetésnél is többször jelen van és zavaró), és így tovább.
10/3
Peter F Hamilton nemzetközösség sagája köztük lehetne,zseniális az a könyv. bár sok szálon fut,sok fontos szereplővel,de egy trilógiában ki lehetne vesézni a gond a mostani adaptációkkal az ,hogy a rendezők meg forgatókönyv írók valahogy úgy gondolják hogy ők mégis csak jobban tudják, mint ahogy a könyvben le van irva.
Pedig rengeteg könyvet tudnék mondani, amit ha úgy rendesen filmre vinnének, akkor még a zavatárnál is nagyobb blockbuster lenne...
pedig már én is nagyon unbom, hogy nincs más eredeti ötlet vagy téma amiről filmet csinálnának, mert mind ugyan azt nyujtják a végtelenségig. Régen legalább max 3 rész volt egy filmhez és bármyennyire is jo volt, nem csináltak belüöle több folytatást vagy elözményt meg spinoffot. És senki nem háborgot miatta se nem az miatt , hogy nem ugy történtek a dolgok a filmebn ahogy egyesek akarták és föleg nem forgatták ujra miatta a filmet vagy nem olyan irányba vitték el az egész történetet.
Akinek tetszet az a film az szerette akinek nem az vagy nem nézte meg vagy elkönyvelte ,hogy rosz volt a film és tovább ált keresett másikat.
Valaki tudja/összeszámolta már, hogy mennyi volt eddig, és mennyi film lesz még a jövőben ebben a témakörben (DC/Marvel s.heroes)? A költői kérdésre a válaszom: Sosem fogják megunni, mindig lesz réteg, akinek újra el lehet adni.
Hmm, pedig októberben a mozipremieren hogy felszopták, hogy ez a mestermű újradefiniálja a mozit + Oscar esélyes. De szerencsére csak egy szokásos színvonalú Marvel film lett. A Marvel hű a nagy amerikai márkákhoz. Coca Cola, McDonald’s... mindig ugyanazt a szemetet kapod a pénzedért. ;) Utoljára szerkesztette: TBTPumpa, 2023.02.07. 15:32:06
4/10 - első 2 órában nincs black panther a black panther filmben - még 2-3 erős nő karaktert elbírt volna a film lol - szegény ember Avatarja - szar volt
True Spirit (2023)
Körbehajózta a csaj a földet. Egyedül. 16 évesen. Egy misét megért. Megtörtént esemény alapján.
7/10
Wakanda forevá'
Rohadt hosszú és rohadt unalmas. Talokan és Namor egész érdekes, de itt kifújt a film. 4/10
Hát nekem a stressz faktort inkább az okozta, hogy menyni hulyeséget hordtak megint össze benne.ÉS egy kicsit sok volt amit bele akartak tenni ,de közbe semmire nem maradt idő és minden tul gyorsan és egyszerüen megoldodott. Ebbol a filmbol valamelyik részt nagyon rövidre kellett volna haszni ,hogy a másikra maradjon kellö idó vagy akár ki is lehetett volna hagyni.
De ez, hogy repülőgép kényszerleszállás ,meg még tuszeljtés és még el is menekülnek
Alapvetően csak egy szimpla akciófilm, de nekem tetszett. Butler hozta a szokásosat, és ez a géppel kényszerleszállás a Fülöp-szigeteken, plusz a helyi terrorista milíciák, akik fenyegetik őket, elég jól meg tudta teremteni a feszültséget. Az exkommandós fegyenc, aki a gépen utazott meg csak rátett egy lapáttal a hangulatra.