Nem vágott verziót láttál, csak egy mainstream horrort szeretnek így bereklámozni hogy ilyen-meg-olyan-durva. Szerintem a teszt vetítésekre is azokat küldik, akiknek már a Twilight is horror. Pár betegebb indie horror ezt megeszi reggelire. Nem volt egyébként rossz film, csak aki szereti a műfajt, ez nem igazán hatja meg,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Director: Laurits Munch-Petersen Writers: Laurits Munch-Petersen (original story), Lars Andreas Pedersen Cast: * Paw Henriksen - [Tim] - ffi * Thomas Bo Larsen - [Frank] - ffi * Helle Fagralid - [Julie] - nő - Torbjørn Hummel - [Patienten] - ffi
Plot (imdb): -------------- Two brothers commit a robbery out of desperation. However, when it all goes wrong they decide to steal an ambulance, but they soon realize that they are not alone.
//VÉLEMÉNY, SAJÁT LEÍRÁS: --- Tim és Frank, egy testvérpár elkeseredetten próbál segíteni rákos anyjukon - nem riadnak vissza a bankrablástól sem. Akkor kapcsolódunk bele a történetbe, amikor a bankrablást követően - kényszerűen - egy mentőautót kötnek el, és menekülnek a megérkező zsaruk elől. A hajsza közben derül ki, hogy a mentőautó nem üres: egy mentős és egy szívroham miatt ellátásra szoruló férfi beteg is velük van. A bonyodalmat a beteg "meghalása" és sikeres újraélesztése, de magára hagyása okozza.
Az amerikai feldolgozás miatt néztem meg a dán eredetit előbb. A felállás alapján már sejtem, hogy az amerikai újragondolásban Jake Gyllenhaal lesz a parancsolgató Frank, míg (nem idei barnulású) Yahya Abdul-Mateen II a kissé elnyomott, jólelkű testvér Tim. Az, hogy az amerikai majdnem dupla olyan hosszú, mint az eredeti, nem sok jót sejtet...
A sztori végül a "jó" testvérre, Timre futott ki, aki bár biztos börtönre számíthat, de testvérével ellentétben legalább életben maradt, és a segítőkész mentősnő révén a beteg anyjának is akadhat némi remény...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Director: Michael Bay Writers: Chris Fedak (screenplay), Laurits Munch-Petersen (based on the film "Ambulancen" written by), Lars Andreas Pedersen (based on the film "Ambulancen" written by) Release Date: April 8, 2022 Distributor: Universal Pictures Language: English Country: US Cast: * Jake Gyllenhaal - [Danny Sharp] - ffi * Yahya Abdul-Mateen II - [Will Sharp] - ffi - Eiza González - [Cam Thompson] - nő - Garret Dillahunt - [Captain Monroe] - ffi
//VÉLEMÉNY, SAJÁT LEÍRÁS: --- Megcserélték azt a szereplőt, aki segít a szállított beteg életének megmentésében --- itt a parancsolgató segít.
Az eredeti fényében ez a feldolgozás egy rossz vicc még rosszabbul előadva: - Nem egészen 3(!) percen belül belöknek az ember arcába fehér gyűlöletet (kivételesen most latino szájból), egy gay csókot, és egy plus size positive image + hate speechet (47:00 - ~50:00). - Előbbi ráadásul a fegyverrel hadonászó túszejtőnek, aki simán le is lőhetné. (később még: 54:20 - "you fucking moron!") - A dán eredeti ijedt, de segíteni akaró, szinte már szende mentős hölgyével szemben az amcsi verzióban a latin csajról már csak az izzadt izompóló, és a nem létező here igazgatgatása hiányzott, aki amúgy rendre parancsolgatva, szidva a fogvatartóit még csak halványan sem tudta elhitetni azt, hogy ő egy túsz lenne... ...vad képként megjelent előttem, ha nem ismerném az alaphelyzetet, belepörgetve a filmbe még azt is hihetném, hogy éppenséggel a nő a fogvatartató, és a fekete-fehér "tesók" egy ismeretlen kényszerítő indok hatására, tehetetlenül kell tűrjék, hogy a latinó pattogtassa őket, és a tök felesleges (és néhány után már unalmas) rendőrautó-pusztításokat arcba villogtató üldözéssel kénytelenek menekíteni a dominát szorult helyzetéből. - Igazam lett a szerepek leosztását illetően (Danny az ordibáló, parancsolgató tesó, míg a sötétbőrű Will az "elnyomott" másik) - de Bay bácsi és Chris Fedak nem riadtak vissza egy kis "fondorlattól": dramatizálni akarván ide-oda cserélgették a tesók pozitív viselkedését. Míg a dán verzióban végig, következetesen az elnyomott Tim tesó akart, és tevőlegesen segített is, addig a Tim szerepét eljátszó fekete tesó első körben nem került a segítő szerepébe (aki eleve maga okozta a bonyodalmat azzal, hogy lelőtte a mentőben szállított beteget), mert akkor őt szidta, szapulta volna le a mentős csaj többször is... (és azt ugye nem engedhették meg a készítők)... de aztán nagy "csavarként" mégis csak Will lett az, aki életet ment (másodszor), miután Danny is tette ugyanezt előbb.
Hát nem is tudom hol kezdjem, hogy egy michael bay hogy tudott összehozni egy ilyen fost. Olyan volt mintha most látott volna elöször drone-t és mindenhol játszadozni akart volna vele feleslegesen megpörgetve a kamera állásokat. De az még csak a legkisebb gond volt, az egész dolog szinte már olyan volt mint mikor a terminátornak megmondja Connor, hogy nem ölhet meg senkit. mert az egész filmet végiglövik, de sinte mindenki tuléli felrobban egy C4el megpakolt auto minigunnal megsorozzák öket ,de mindenki megussza..Az az AR15 höz meg végtelen löszer volt beállitva, mert sose kellett ujratárazni. A 7,5 tonnás mento meg jobban kanyarodik mint egy személyauto ellenáll mindennek. Az indokolatlan buzicsok meg aztán sokat hozzáadott a torténethez . A zsarunak könyékig bent turkálnak a hasába felvágták a hasizmát, de azért felül tisztán magánál van és tudja, hogy mit csináltak vele és hogy ki mit tett az ágyára, szétreped a lépe, de a fél napot végig birja mert egy hajcsattal elált a vérzés elötte meg már a haláűlán volt. DE ugye a super erős nö mindenkit megment és a végén elnyeri buntetését a gonosz fehér férfi és feloldozást nyer a fekete és már meg sem lepüdunk , hogy testvérek is .
A kritikak nem hazudtak, tenyleg a sorozat leggyengebb resze. De megis meglepett, hogy ENNYIRE rossz. A tortenetnek mar semmi koze a dinokhoz, inkabb valami James Bond/Mission Impossible fele film. Ha minden dinot kivagnanak belole, a film ugyan az maradna, csak 1 oraval rovidebb lenne, ami meg mindig 1.5 ora. A dinok szerepe csak annyi hogy mindenhol megjelenjenek es lassitsak a szereploket. Es mi van helyettuk? Nagy bogarak... wtf?
Azt pedig nem ertem ki otlete volt hogy TIm Cook jatsza a fo ellenseget, de nagyon hulye otlet volt, rettento unalmas. Mark Rylance alakitott tavolrol hasonlo karaktert a "Don't Look UP"-ban, de ott ez nagyon erdekesen fura volt, itt pedig siman csak rem unalmas.
Nalam az 5 alatti ertekeles azt jelzi hogy vegig sem neztem a filmet. Tobbszor fel akartam allni es kikapcsolni,ami csak azert nem tortent meg, mert repulon ultem es unatkoztam. (Az eredeti egyebkent gyerekkorom nagy kedvence, es meg most is az egyik legjobb filmnek tartom)
Őszintén szólva nem értem a nagyon nagy felhajtást körülötte. Semmi gond nincs vele, teljesen OK horrorfilm, sőt, valóban a jobb eresztések közé tartozik, csak nem értem a körülötte lévő nagy hozsannázást. Jó a hangulata, jól építkezik, külön tetszett a flashback résznek a fényképezése, fasza volt.
Olyan nagyon megbotránkoztatónak, vagy brutálisnak nem éreztem. A gore-t sem vélem túltoltnak - lehet, hogy valami vágott verziót néztem?
No mindegy, semmi gond vele, de nálam a hype kicsit túltolt a valósághoz képest.
6,5/10
The Invitation (2022)
A történet tanulsága, hogy soha ne próbáld DNS-teszttel kideríteni, kik voltak a távolabbi felmenőid/rokonságod. Filmünk alanya ezt teszi, és egy puccos arisztokrata familibe botlik, akik távoli rokonai, és meghívják magukhoz egy esküvőre. Trailert ne nézzetek, mert erősen spoilerez.
6/10
Jojo nyuszi
Ennyi év után valahogy most lecsúszott, de kissé csalódtam. Igazából jobbat, többet vártam. A gyerekek, ScarJo, Rockwell, igazából minden a helyén volt, de történetileg egyszerűen nekem nem működött.
5/10
Jackass Forever
Valahogy annyira erőtlen lett. Pedig nem kímélték magukat a srácok így 50 felé sem. De nem jöttek át ezek a baromságok, amiket kitaláltak. Néha-néha volt 1 jó, de ennyi...
5/10
Teljesen igazad van. Még ha nem is egyezik valakivel a véleményed, normálisan válaszolsz. Már-már frissítő a mai időkben! :)
Annyiban nem értek csak egyet, hogy valamilyen szinten maradjunk legalább a valóság közelében, ha már valós esemény/személy/akármi az alapja egy filmnek. pl lehet kiverné a biztosítékot (minden oldalon), ha csinálnának egy 2vh.-s filmet, amiben Hitlert a világon valaha élt legnagyobb humanitáriusának, a zsidókat gyilkos fröcsögő fajgyűlölőknek állítanák be és nem hívnák fel rá a figyelmet hogy csak a képzelet játéka és kitalált történet (ami így már teljesen rendben is lenne).
A realizmusnak és a történelmi pontosságnak nem a pc-től vagy cancel culture-től kell/kellene függnie, hanem a film műfajától. Ha olyan filmről van szó, mint mondjuk a 300, aminek képregényes a műfaja, akkor megengedhető, hogy nyakon fossák a realizmust, és Xerxész király lehet olyan, mint egy transznemű NBA játékos. De ha doku-filmet készítenek - kvázi más a műfaj - akkor törekedni kell, hogy pontosan rekonstruálják és adják vissza az eseményeket.
Én tudom, milyen ereje van a 21-dik századi eszmeáramlatoknak, meg a pillanatban gerjedő identitásháborúnak, és ezek a filmgyártásra is nagyban kihatnak, de azért nem volt ez mindig így.
De hogy nézne már ki a cencel culture és a pc világában ha valamit realisztikus és történelmileg helyesen mutatnanak be? Főleg ha az egy olyan néprol szól akiket nem lehet rossz vagy vesztes oldalon bemutatni most.
Franciáék füst nélküli lőporral működő lőfegyvereket használtak, amiknek a tűzgyorsasága többszöröse volt a dahomeyiek által használt fegyvereknek... + harcoltak a franciák mellett szenegáli mesterlövészek, szpáhi lovasok, és a királyság által korábban legyőzött népekből verbuvált hordák. Igaz, ők nem képviseltek túl nagy harcértéket, viszont gecisokan voltak. A hosszú puskákra erősített hosszú szuronyokról már ne is beszéljünk. Alighogy megközelítették őket a macsetés amazonok, már köpték is a pirosat. Szóval túl nagy volt a technológiai (és számbeli fölény) már ekkor.
De ezt nem is vitatta senki. A filmben is benne volt, hogyan kereskedett rabszolgákkal Ghezo király az Oyo-val meg a fehérekkel. Hiszen akkoriban ez tartotta fenn anyagilag a királyságot.
Terrifier 2 Baszó volt, a túltolt erőszak, a zenék, a főszereplő csaj, 8/10
Barbarian Uncsi 6/10
Halloween ends Sokakkal ellentétben nekem tetszett, jó volt szerintem ez a megközelítés. 8/10
Elszántak és bátrak voltak az igaz, beszámolók szerint a franciák ezt nagyon becsülték is bennük. Túl sok hatékonysággal azért ez nem párosult, a második francia-dahomey háborúban megvívott adegoni csatában sikerült pontosan hat francia katonát megölniük úgy, hogy a túloldalt kicsivel több mint ötszáz "amazon" halt hősi halált.
//VÉLEMÉNY, SAJÁT LEÍRÁS: --- Hát, könyvnek sem lehetett valami nagy szám, de egy majdnem 2 órás filmként a közepest tudta megugrani a (korombelieknek bizonyosan) végtelenül elcsépelt "örökölhető átok" témára felfűzött sztori - ami egy cirka 90 perces játékidővel, feszesebb vágással, és több "eksönnel" még akár horror is lehetett volna... így viszont inkább bátrabb thrillerke... Feltételezem, a főhősnőnket játszó színésznőnek van valami köze Kevin Baconhöz, hisz az arca hasonlít :)
//Online utánanézve: "1992. március 15. (életkor 30 év)" - "Szülők: Kevin Bacon, Kyra Sedgwick" Hát, néha, nem egy jelenet során 30-nál konkrétan öregebbnek becsültem volna.
The Woman King (2022)
Ez egy Wakanda-koncepció, csak képregényes helyett történelmi háttérrel. Viszont ez a nő úgy nyomja, mint a Fekete Párduc, csak high-tech ruha nélkül. Szerintem sértésnek is venné, ha felkínálnák neki azt a ruhát. Úgy már túl könnyű lenne. Szinte hihetetlen volt látni, hogy ezek az amazonok úgy kenik fel a falra a 100+ kilós tagbaszakadt feka férfiakat, mint egy szaros macskát.
Utána is néztem, és tényleg volt ilyen elit női osztag Dahomey-ben a 19-dik században, ami a királyok testőrségéhez tartozott, a harcosai pedig olyan vadak és kivételes tehetségűek voltak, hogy simán kenterbe verték a férfi alakulatokat. Arról fogalmam sincs, hogy tudtak-e a valóságban olyasmiket, mint amit a filmben látunk, de nagy valószínűséggel csak a látványt akarták emelni a készítők. Én ennyi történelemhamisítást megbocsátok nekik, mert alapvetően jól szórakoztam.
7/10
Minyonok: Gru színre lép - tök cukik :))
Tarantino lehet úgy értette, hogy nehéz producert találni, mert a hős filmek elvonzzák őket, így lehet sok jó, nagy mozis film nem kerül vászonra csak olyanok amik kisebb költségvetésűek, ezek persze nem "ütnek" akkorát.
Akkor ugy irom, hogy a blockbusterekre. mert igazad van, de az amire te érted azok ilyen müvészfiilmek vagy olyanok amik ki sem kerülnek a nagyközönségnek vagy csajk on demand kiadásuak. Igy az olyan filmekre értem ami megjelenik világon mindenhol a mozikban és van akkora reklám körülötte, hogy akit érdekelnek az halljon is rola. Na ezekre értem , hogy az összes egy kaptafára készüll és mind szuperhosos . De manapság ugye használati kell egy hszhez is, hogy ne lehessen belekötni semmibe sem. Aki akarta értette aki bele akar kötni az bele tud és fog akárhogy is irja az ember a véleményét.
több ezer film készül minden évben. Lehet, hogy a blockbusterek szuperhősöknek és folytatásoknak és a franchise-oknak végtelen a halmaza, de ez nem meríti ki az összes filmet. MInden nap egy új és eredeti film várja, hogy megnézd. Ha azzal van bajod, hogy milyen blockbusterek készülnek azt mond. De ne azt ami semmilyen szinten nem fedi az igazságot. A probléma létező és hatása van mindenre, de ezektől függetlenül több ezer eredeti és új film készül új ötletből...
annak ellenére, hogy nem birom a filmjeit, igazat adok neki, manapság már szinte csak szuperhos filmek vannak meg univerzumok, nincsenek uj ötletek uj filmek. Régebben az már nagyon jo film volt amiből 3 részt csináltak, manapság meg már 9-10 is van vagy több, meg remake ami ugyan az mint az eredeti csak a szereplöket változtatták meg, de a történet szinte képkockára ugyan az.
//VÉLEMÉNY, SAJÁT LEÍRÁS: --- 81 percnyi újranézés és nosztalgia - már nem annyira vicces, mint anno.
[2022] - https://www.imdb.com/title/tt1016150/ -- "Im Westen nichts Neues" - (Nyugaton a helyzet változatlan) - (-) - 7/10 (2022.10.30) (149 perc, német) - Action, Drama, War -- 18+
//VÉLEMÉNY, SAJÁT LEÍRÁS: --- Baromi régen olvastam a könyvet, így csak hinni tudom, hogy a forráshoz nagyon közeli lett a feldolgozás. Ami viszont tény: nagyon felkavaró volt. A feljavított katonai egyenruha kiválóan jelképezte az értelmetlen körforgást és mészárszéket, amit a későbbiek még látványosabban be is mutattak. Nem úgy ábrázolták az idegőrlő-tébolyító szenvedést, mint mondjuk az amcsik tették nem egy filmjükben - a film elején kaptunk ilyesmit a fejét gerendákba verő katonától -, hanem a nagyon sötét-minimalista zenével megtámasztott, belső őrlődés, és a társai és saját, töretlennek mutatkozó reménykedésének értelmetlenné válása, és a szörnyű tettek vésték a ráncokat fiatal katonánk arcára. Filmként 7 pontos. A háború pedig gyűlöletes a számomra.
Erre érzékenyként nem szabad elmennem a kiváló felirat fordítás mellett. (Nem ismerem, de le a kalappal: Tóth Norbert)
Mármint a Te ajánlásaidat, nem az enyémeket, annak nem lett volna sok értelme :D
Köszi a kritikákat, felírtam az utóbbi ajánlásaimat a listámra. A Barbarian-ra külön kíváncsi vagyok. A Cabinet of Curiosities pedig tényleg nagyon jó!
Szóval küldjed csak a kritikákat tovább, nekem nagyon hasznosak a jövőbeli nézendők kiválasztásával kapcsolatban, sajnos sok manapság a szemét.... :(
Szerintem kifejezetten jót tett neki a vérfrissítés. Jobban tetszett, mint a régi epizódok. A cenobiták is félelmetesen jól lettek ábrázolva. Én legalábbis viszolyogtam tőlük. Meg rohadt nyomasztó volt az egész film hangulata is. Ez sem egy szimpla horror... rendelkezik valamiféle mondanivalóval, mögé lehet látni tanulságokat, és van a bizarrságában valami művészi.
7/10
Terrifier 2 (2022)
Vagy 5-ször kellett megállítanom. A Péntek 13 hozzá viszonyítva csak szünidei matiné. A Barbáron is túltesz a gore-ban. Sőt nem is tudok a személyes emlékeimből olyan slasher-t, ami felérne ehhez. Inkább most nem pontoznék.
Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities (2022)
Néhány különálló történetből felépített antológia, amely különleges látványvilágot, bizarr lényeket és sztorivonalat bontakoztat ki, feszült és izgalmas, ugyanakkor elgondolkodtató. Egyszerűen nem lehetett unni egyetlen percét sem. Egyik történet jobb, mint a másik. Szinte kényeztetés volt a retinának. Ráadásul az egyes epizódok alig 40 percesek, tehát nem esnek abba a gyakori hibába a készítők, hogy hosszú, elnyújtott és unalmas jeleneteket tolnak elénk. Minden rész végén az volt az érzésem, hogy na... én ezt néztem volna még... ennek ellenére szép kereken lezárt minden történet, szóval nincs olyan érzésünk, hogy össze lett csapva. Ez van akkor, amikor a rendezői tehetség találkozik a vfx-el.
8/10
Nyugaton a helyzet változatlan (Im Westen nichts Neues), 2022 Netfix Nagyon vártam ezt a filmet mert egyrészt érdekel a téma, másrészt nem sok olyan alkotást tudnék mondani ami a Nagy Háborút dolgozza fel a mai technológiákkal, modern köntösben. Ott van persze az 1917 ami nem volt rossz de azért többet vártam tőle. Aztán ott vannak a régebbi alkotások amelyek egész jók de azért már eljárt felettük az idő (A dicsőség ösvényei, Fegyverszünet karácsonyra, stb) A film alapjául szolgáló könyv eleve megadja a hangulatot, és noha van már több filmes feldolgozása is, úgy gondolom ideje volt egy modernebb, maibb adaptációnak is. A képi világ elég autentikus, a cselekmény nincs kiszínezve, két és fél óra tömény borzalom. Számomra hozta azt amit vártam, 7/10-et adok rá. Hej élet de szép élet ennél szebb sem lehet, csak az jöjjön katonának aki ilyet szeret. Ja, nem ide.
A kezdés kissé hasonlít Hitchcock Pszichojára. Még a főszereplő csaj is épp olyan naiv, mint Marion Crane karaktere. Persze aztán teljesen más irányba indul el a sztori.
A kritikusokat kilóra megvette, siker lett anyagilag, és a pontozása is fasza. Szóval nem is kellett más, hogy eldöntsem, mi legyen az aznap esti program. Valóban nem egy tucat-fércmű, bár aki egy horrornál többet vár, az csalódni fog. Szimpla horror, viszont mégis kiemelném a szürke tömegből több ok miatt is. Ez a film építkezik. Halad valahonnan valahová, egyre több és több infót tudunk meg, van íve, fény derül az összefüggésekre, viszont nem magyaráz agyon mindent, hanem akad, amit a képzeletedre bíz. Pl. a fura külsejű fazon a vége felé, aki vízvezeték szerelőnek adja ki magát, és besurran különböző otthonokba. Nos vele a kapcsolatot csak sejteti a film. Engedi, hogy mi találjuk ki, hogy mi lehet az összekötő kapocs.
A másik ok, ami miatt ez a film kiemelkedő, hogy szépen kezdettől fogva adagol egyfajta baljós feszültséget, ami egyre csak növekszik, és növekszik. Engem elfogott az undor és a félelem is, amikor a motelszobát kivevő lány rádöbben, hogy mi is van a pincében, sőt az alatt, és úgy éreztem mikor a zseblámpáját fogva lement abba a sötét járatba, mintha én is mennék vele. (Klausztrofób emberek különösen jól fognak szórakozni a filmen).
A harmadik ok, a bevállalósság. Egyáltalán nem kiszámítható, illetve csak kis mértékben. És a brutalitásához is gyomor kell. Nem is feltétlen azért, mert annyi lenne benne a test-trancsír... nem ezért. Hanem a gusztustalansága, és a mindent körülvevő irdatlan mocsok miatt, amibe a szereplők kerülnek, nyilván azért, mert balfaszok, és kíváncsiságból mindig a baj forrása felé igyekeznek, sosem az ellenkező irányba. Ha én lennék a főszereplő, el sem kezdődött volna a cselekmény. Szóval valahol érthető, hogy kell ez a fajta felelőtlenség, mert ez szolgál a film motorjául.
A következő ok maga a "gonosz" karakter. Remek munkát végeztek a makeup artist-ok, mert valami döbbenetes ocsmányságot kapunk. De sokkal inkább volt undorító, mint ijesztő. Persze azért ijedés is volt rendesen, mert nemkicsit visszább mozdult a fotelem, mikor feltűnt. Az evést el lehet felejteni közben. Meg se próbáljátok. És az igazi hatás kedvéért trailereket kerülni messziről.
7/10
Cameron már ott elásta magát nálam amikor méltatta azt a mocskosul brutálisan undorítóan szar és a teljes Terminator univerzumot szembehugyozó T5 Genisys-t. És nem mintha az ö karakterei pl. egy Avatarban sokkal mélyebbek lennének egy-egy szuperhosnél. Benne van a mindig gonosz, vérre szomlyazó katonag*ci, aztán a nem kevésbé gonosz dollárjelekkel álmodó cégvezér, meg az anyapótló lelkitámasz kedves idös karakter... Na szóval hagyjuk már.
nekem nem jött be . Ez a fajta összevisszaságot és, hogy ide oda ugrálnak a jelenetek stilus nem tetzsik. Ahogy irtad ilyen tarantino, meg guy richis féle, na azokat sem birom. Ugy tunik, mintha valami tudatmodosito szer hatása alatt azt játszották volna a történet irok, hogy ki tud nagyobb hulyeséget kitalálni . ÉS egyre több olyan fim készül ahol a holiwoody nagy ágyuk összáállnak egy filmre és azt hiszik, hogy majd attól jó film lesz mert hogy nagy nevek szerepelnek benne, aztán az esetek 99% ban nem jó. és olyan mintha csak a saját maguk szórakoztatására csinálnák.
Egyébként ha egy realisztikusabb normális történetvezetéssel amolyan bourne csapdája stilusban lett volna megoldva nem ilyen szines szagos képregényesen akkor még talán jó is lenne. Amugy még egy adalék, akár a szinkronhoz is, hogy mikor meghallottam a Pitt-el kapcsolatot tartott nő hangját, mondom, ez meg a sandra bullock magyar hangja erre a végén meg megjelent .
Wow, rég szórakoztam ennyire jól filmen, és ha jobban belegondolok, idén talán nem is láttam ennél jobban tetszőt. Egyértelmű a Guy Ritchie hatás, de önálló jogán is igen élvezetes ez a vígjáték-krimi mashup. Többektől azt olvastam, hogy sok a beszéd és kevés az akció - ők vajon mit néztek? Kifejezetten jól összerakott mozi, kellemes vizuális és szófordulati gegekkel, egy csipetnyi drámával, jól felskiccelt karakterekkel. Mivel annyira tetszett az összkép, igazából egyetlen dologba akarok csak jobban belekötni, ahol a kevesebb több lehetett volna: a végére túltolttá vált az addig csak a háttérben itt-ott diszkréten kiegészítő CGI. 10/8.5
az hogy az egész hollywoodi iparág ezt tolja,és sok ember szereti még nem biztos hogy jó. én is szeretem a képregényeket,meg a marvel filmeket is eddig,de kezd kicsit sok lenni :D black adamot nem néztem már moziban,és ahogy néztem a kövi marvel amit moziban akarnék nézni az bizony a galaxis őrzői 3 lenne valamikor jövőre... :)
Én szervezek neked gyűjtést Hollywood-ig. Igazad van! Mutasd meg ennek az egész iparágnak, hogy tévednek.
Bírom nagyon a kontextusból kiragadott idézeteket. A poén az, hogy maga Cameron akarta megcsinálni az első Pókember filmet 1994-ben, csak jogi akadályok miatt nem mehetett végbe a projekt. Másrészről a filmes karakterek 99%-a fiktív szereplő, tehát éppen csak annyira tapasztalhatnak meg bármit is, mint egy képregényfilmes karakter, amely szintén fiktív szereplő. Ráadásul az általam előbb említett példákban bőven akad erőt, szeretetet, és célt adó motiváció. Szóval most is csak annyi történt, hogy felrúgtad a hugyos bilit, és alá álltál.
Szerintem hanyagolnod kéne az ilyen 2 centi mélységű "kritikákat", mert az egész olyan hatást kelt, mint amikor a sör lenyelése után visszaböfögsz egy kis levet. És határozottan árulkodik a képregényfilmekkel kapcsolatos tájékozatlanságodról is. Az egyszeri kisnyugdíjas módszere ez, aki kurvaanyáz bárkire a főtéren, pedig lehet azt se tudja miért, vagy mi ellen tüntetnek. "Összes cgi hulladék képregény film"... ez már csak azért sem igaz, mert számos képregényfilm van, aminek remek a sztorija, jók a karakterei, van mélysége és koncepciója stb. Pl. ilyen film a Watchmen, a Sin City, ami egy kiváló neo-noir fantasy, de említhetném a Bosszúállók 3-at is, ahol még a gonosz is kap rendes személyiséget és motivációt. Ott a Holló első része, ami egy remek alkotás a bosszúról, vagy Hellboy első rész, ami szerintem Ron Pearlman egyik legjobb filmje és a humora is rendben van, továbbá Kick-Ass, ami kiválóan karikírozza magát a képregényes műfajt, hatalmas görbe tükörrel a közhelyek iránt. V mint vérbosszú... egy erősen politika- és ideológiakritikus alapmű, amelynek komplexitása, disztópiája, látványos akciójelenetei és katartikus végkifejlete van. Egyáltalán láttad? Oldboy? Megvan? Egy kultikus film lett belőle, nemcsak odahaza, de Hollywood is számon tartja, annyira, hogy még remakelték is. Logan? Joker? Ezek megvannak? Ezek biztos nem hasonlítanak az általad oly megvetett CGI hulladékokhoz. Velős történetük és mondanivalójuk van, szembemenve a pc-vel, a rendszerrel, vagy a jelenkor társadalmi igazságtalanságaival, illetve reflektálva azokra. Elég nagy gond, ha a te fejedben minden képregényfilm úgy él, mint szar 0 történetű CGI hulladék. Azzal egyáltalán tisztában vagy, hogy van a felsoroltak között jó pár olyan alkotás, ami képregényfilm, viszont se nem DC, se nem Marvel? Mert a véleményed alapján nehéz kinézni belőled.
Egyetértek dantor7-tel, az általad "cgi hulladék"-nak titulált képregényfilmek azért vannak, hogy arra a másfél-két órára, amíg a film tart, kompletten kikapcsoljam az agyam, toljam be a nachost/popcornt a képembe és bámuljak ki a fejemböl élvezve azt, hogy minden is robban a filmben, hullanak a zsoldosok, ütik egymást a szuperhösök/szupergonoszok és még sorolhatnám.
Ha meg gondolkodásra, elmélyülésre vágyom, akkor tényleg elöveszek egy jó könyvet vagy ha az nincs, akkor beülök valami olyasmi filmre vagy bekapcsolok olyan filmet otthon, mint az Életrevalók, A remény rabjai, Erin Brokovich, Patch Adams, Casino, Nagymenök (vagy más, igaz történet alapján készített filmet) vagy akár fiktív filmeket, mint pl. Keresztapa-trilógia, Egy becsületbeli ügy, stb. Itt fel lehetne sorolni az imdb-lista Top 250 filmjét, manapság sajnos kevés hasonló készül, bár lehet találni gyöngyszemet köztük.
Moziban én majdhogynem csak képregényfilmet nézek, gondolkodós filmet nem lehet nyugodtan moziban nézni, miközben mások esznek/isznak/röhögcsélnek/netán beszélgetnek. Egyszerüen nem tudok rendesen a filmre koncentrálni.
na várj-várj, sztem tök mást "keresünk" akkor. ha sztorit akarok, "elmélyülést", akkor inkább olvasok, mintsem a vásznat nézzem. egy jó könyv sokkalta több "mély" élményt tud nyújtani, mint egy akármilyen film.
de ha leülök bambulni, betolni kis popcornt, chipset, kólát, akkor igenis ilyen cgi fosokra van szükségem, érted :)
ahogy nem eszek minden nap sajtburgert, úgy nem eszek minden nap steaket sem, de mindkettőt szeretem és tök más kategóriát képviselnek, sztem ne várj egy gyorskajáldától michelin-csillagos ételeket és fordítva, egy jó étteremben meg ne várd el hogy gyorsan egyél valami nátrium-glutamáttal teletömött szart :D
Az is jó volt, hogy amikor "felébred" csapkodja faarccal zsoldosokat, heliket, ótókat, majd 15 perccel később elcsodálkozik hogy eltelt 5000év "what" ? A másik meg hol az a holló fekete macsós séró ?
Szerintem sokkal jobb lett volna, hogy amikor felébred elkezd egy örült zúzást ahol senki nem számít, a nő és társai is pl azért élte volna túl, mert belesik, beszakad valami gödörbe, a számára új dolgokra rácsodálkozik, de ledarál mindent majd mikor elfogyott az ellen akkor elmegy Kahndaq-ba és akkor szembesül, hogy mennyi idő telt el . . .
Amúgy valamilyen szinten ez a "mozi varázsa", egy történetet másféleképpen is ellehet mesélni, nagyon hasonlít Black Adamra, de mégse az. A moziban Adam fia hal meg és azért morci, a képregényekben meg Adam megöli unokaöccsét, mert nem értenek egyet.
forrás facebook Utoljára szerkesztette: ximix, 2022.10.24. 21:48:25
csá, no offense mert vszeg más a stilusunk, de sorolj már fel pár hasonlóan 0/10-es filmet, mert megnézném őket, vszeg baromi jól szórakozgatnék rajtuk!
Elöre le kell szögeznem, imádom a képregényeket, szeretem a belölük készült filmeket is, 95%-ban moziban nézösek nálam (asszem eddig talán a Morbius és a Venom 2 voltak azok, amiket nem moziban láttam).
De ez most mi lett? Valahogy a DC-nek nem jön össze, hogy egy jó képregényfilmet tákoljon össze? Az utolsó az Aquaman volt, ami értékelhetö lett, elötte pedig a Batman-trilógia Nolan-töl. Azt ennyi. A Black Adam olyan semmilyen. De nagyon. Poén nem nagyon van benne, sztori mégannyi se. Az elsö képregényfilm volt, amin bealudtam a moziban. Pedig 19:45-kor kezdték, szóval még azt se lehet mondani, hogy késö volt.
Az elején bemutatják, mennyire badass, szó nélkül irt ki egy csapatnyi zsoldost, majd jön nöi föhösünk, aki a fiáért aggódik, na erre Black Adam, akit ugye ekkor még csak Teth Adamnek hívunk, egy csapásra gonoszból a nöért és a fiúért aggódó hössé avanzsál. Azért egy ennyire sokszínü karakternél, mint amilyen a képregényekben (és ott azért tényleg badass gonosz), ne legyen már ilyen gyors a váltás. Jó tudom, a film keretei, meg az idö, nem lehet rendesen kibontani, de akkor is. A többiek meg... meh. Igazság társasága. Mondjuk a DC-ben amúgy létezik annyiféle Igazság-mittudoménmije, hogy meg se lehet öket jegyezni. Doktor Sors a szegény ember Dr. Strange-je, Hawkman igazán röhejes a sisakjában, folyton a csört néztem a sisakján, ami valahogy egy ici-pici kukira emlékezteti az embert. A csajszi nem tudom, mi akart lenni, elviekben Suri-szintüen értelmes és szuperokos, mellette meg olyan, mint Ciklon a Marvelnél, de ebböl, föleg az okosságából nagyon nem vettem észre semmit. A 4. srácról, Atomsmasher vagy ki, meg szót se ejtsünk. Tizenéves siheder szintjén vannak a dialógusai, folyton elnézést kér, azt se tudja, mit csináljon, az erejét nem nagyon tudja rendesen bevetni. Szóval vannak itt problémák dögivel. Ráadásul mindegyik karakter nagyon egysíkú, Pierce Brosnan, mint az itteniek közül a legjobb színész próbál valamit Doktor Sorssal kezdeni, de neki se megy, bár ez nem az ö hibája. A karakterek hátterét nem nagyon ismerjük meg, miért is pont ök azok, akik felveszik a harcot Black Adammal (bár lehet, hogy erröl pont akkor volt szó, amikor én épp szundítottam... :)) és még lehetne sorolni a hibákat és hiányosságokat napestig.
Az utolsó "nagy" harcot meg elintézik pár percben. CGI-szinten rendben van a film, de ez manapság már nem plusz pont, hanem azt kell mondjam, hozták a kötelezöt. Csalódott leszek, ha lesz második rész. Bár ahogy a kezdeti bevételeket nézem, esélyes lehet. Ha viszont lesz, akkor össze kell magukat kapniuk a készítöknek, mert másodjára ezt a minöséget nem lehet eladni.
Ez volt az elsö képregényfilm, aminél azt mondtam, kidobott pénz volt a mozijegy ára, még nem is szórakoztam jól rajta. Bár a nachos finom volt. De az mindig az. :)
Aki ismeri a képregényes változatot, annak ez a film már eleve bukás, mert a főszereplő karakter olyan komplex, hogy ezt a Rock nem tudja hihetően eljátszani, mert ő nem egy színész, hanem mindig csak ugyanazt játssza: gyakorlatilag önmagát. Adam viszont rendkívül szuggesztívan prezentálja a negatív érzelmek széles skáláját, még a gonoszságának is külön rétegei vannak. És akkor kiválasztják a Rockot a szerepre. Ez nagyjából olyan, mintha Sugera Bugerával játszatnák el Beethoventől a Holdfény Szonátát.
Azon nem lepődtem meg, hogy Rock kapta a szerepet, mert kijárt már neki egy szuperhős karakter, viszont forgatókönyv jóformán nincs, egy épkézláb történetet aminek van íve, nem sikerült összerakni. A szereplők súlytalanok, 1 dimenziós mindegyik, és egyik sem akar vagy tud önmagánál valami nagyobb érvényt felmutatni, illetve reflektálni valamire.
Pedig jól is össze lehetett volna ezt tákolni, hiszen itt egy antihős mutatkozik be, ez az ő filmje. De nem igazán éreztem az antihősséget benne... merthogy egy kis csihi-puhin, meg csúnya nézésen kívül nem láttunk tőle komolyabbat. Így viszont két szék közül a földre ült a karakter, mert szupergonosznak van eladva, de nem érezhető benne. Szegény Rock-ot nyilván nem akarták túl negatív színben feltüntetni. Pedig a képregényekben ez az ürge kettétépte az ellenfeleit, meg a fejükkel focizott.
Szóval én azt mondom, hogy vagy álljanak bele rendesen, vagy heréljék ki az egészet és játssza őt egy lmbtq-s drag queen. Az még legalább paródiának elmenne. De itt az van, hogy elkezdik a bulit, és félúton megrekednek. Adam személyiségének gonoszságát megpróbálják ugyan érzékeltetni, de mégsem aknázzák ki a benne rejlő potenciált. Ugyanazt éreztem itt is, mint amit a Disney csinált a Szörnyellával. Bemutatták a gátlástalanságát, de úgy, hogy visszafogták, és semmi nem bontakozott ki belőle rendesen, csak egy halvány pukkanás lett a dörgedelmes bumm helyett. Pedig az eredeti mesében az a nő egy szadista, aki kutyákat nyúz meg, és a bőrükből csinál ruhát.
Csak hát a gyerekeket, akik jegyet váltottak rá, tilos traumatizálni, meg tilos magasabb korhatár besorolást megadni, mert az veszteség lenne anyagilag. Így maradt a középutas megoldás, maradt a semmilyenség, maradt a mindenkinek való megfelelési kényszer... véletlenül sem mernek beleállni abba, hogy gondoljanak valamit a világról vagy a társadalomról, és azt az elgondolásukhoz hűen prezentálják. Talán még azt lehetne mondani a produkciójukra, hogy valamilyen.
Ezzel a gyermekbetegséggel küzd a Black Adam is. Gonosz, de azért mégsem annyira. Gátlástalan, de azért szerethetően és badass módon, úgy hogy azonosulni tudj vele. Pedig eredetileg a karakter egy igazi geci, és törtető pszichopata, aki eltapos mindenkit, aki csak be mer szólni neki. De sajnos a többi karakter is lapos, sőt semmilyen, és még rosszabbak ebből a szempontból, mint Adam. Ellenben az akciók ütősek, a látvány fasza, de ennyi erény kevés egy filmhez. Viszont annyit aláírok Rock-nak, hogy tisztességesen készült a szerepre, és tényleg jól kigyúrta magát, szóval igazi izmokat látunk ezúttal, és róla el tudom hinni, hogy könnyedén átpancsol valakit egy felhőkarcolón, és a fogával kapja el a kilőtt puskagolyót.
Ettől eltekintve a CGI-tenger biztos elviszi a hátán a filmet, ahogy ez a képregényadaptációk nagy részénél megszokott. Viszont semmi újat nem hoz, semmi egyedit vagy eredetit nem tesz hozzá a DC Univerzumhoz ez az új hős, és valószínűleg ugyanúgy elfelejtik az egészet pár nap múlva, mert nincs miért emlékezni rá, vagy nosztalgiázni rajta. Inkább tech-demóként funkcionál, mint amikor egy új játékengine képességeit fitogtatják a készítők a gamereknek a különféle fejlesztői konferenciákon.
5/10
Azt pont az első részben játsszák el. :D Az orvosa, aki a pszichiátrián kezelte, gyakorlatilag ementálivá lövi, még zuhan is egy emeletet, majd mire újra odafordul a kamera, már nincs is ott. Elvégre mindenki így csinálja, akit agyonlőnek. A poén pedig az, hogy ez a muki nem Jason Voorhees, aki egy megölhetetlen zombi, hanem ő egy szimpla ember, csak nagyon erős. Legalábbis ez a jellemzés van a róla szóló storyline-ban. Akkor hogy bír ki ennyi mindent? Érthetetlen.
Tegnap megnéztem az első Halloween filmet, ami a legmagasabban pontozott a széria részei között, (7.7) de őszintén szólva, az első órában nem történik szinte semmi. Michael csak feltűnik itt meg ott, és néz nagy sejtelmesen a maszk mögött. Csak egy üresjárat az egész film. Majd az utolsó fél órában halál gagyi módon legyak 2-3 embert és vége főcím.
Viszont én speciel nem tudnék erre 5 pontnál többet osztani, még nagy jóindulattal sem. Pedig vannak régi filmek szép számmal, még régebbiek mint a Halloween, amelyeknél teljesen jogosnak tartom a magas számokat: pl. Star Wars: Új Remény, A Cápa, 12 dühös ember, Keresztapa, A Jó a rossz és a csúf, Híd a Kwai folyón, A hét mesterlövész, Pokoli torony, stb...
De ennek a filmnek a megnézése nekem az unalomtengeren kívül mást nem okozott. Mondjuk nem tartom én különösen jónak ezt a legutóbbi részt sem, de ha valamelyiket újra kéne néznem a kettő közül, nem kérdés, melyiket választanám. Azt meg már régóta kommunikálták a készítők minden platformon, hogy ez az új film más lesz mint az előző részek, mert mást akartak csinálni. Merthogy kicsit unalmas ugyanazt a koncepciót századjára is leforgatni. Szóval ez legalább lett valamilyen, nemcsak egy sokadik klónja ugyanannak a zs-kat. cselekményrendszernek amiben tobzódik az összes Halloween film.
Ez a nő egy kiköpött Laurie Strode a Halloween filmekből. A kinézete, a mentalitása, a tettei... minden. A koncepció érdekes volt, a helyszínek szépek, a túra veszélyes. Adott egy gyerekrablás, egy veszélyes apuka, meg némi akció.
Nem könyörült az meg senkin, csupán látta a gyilkos hajlamot a fiatal srác szemében, ezért elengedte, így fel tudta használni a későbbi céljaihoz. Nem szabad elfelejteni, hogy az előző rész végén alaposan elgyepálták, és súlyosan megsérült. Szóval időre volt szüksége.
A Mártírok is felzaklatott/felbaszott... mégis magasan értékeltem. Ez is pont azért érdemelt annyi pontot, mert hatást ért el, még ha az a vége jelenet nem is reális valós körülmények között, illetve pszichésen kizökkent. A lényeg, hogy nem egy unalmas, vontatott, érdektelen film volt számomra, mint megannyi, ezen kívül.
Michael Myers majdnem egy utolsó senki mellékszereplő, aki a franchise-ban először megkönyörül valakin... Remélem ez azért okoz álmatlan éjszakákat John Carpenter-nek
Az utolsó fél óra se menti meg ezt a gőzölgő trágyát, kevés ilyen rossz folytatást/lezárást láttam.
Nem térek napirendre ettől a filmtől... főként a végétől. Ilyen nyámnyila, tökkelütött, gyáva szülők a világon nincsenek. Legalábbis én ilyen végkifejletet nem tudok elképzelni. Reálisan nézve ez teljesen hiteltelen. Még így szimplán nézve is felbaszott.
6/10
nem lett volna egy rossz film, mert az effectek rendben voltak, nem volt gagyi sem a helikopteres rész semmi, csak valahogy nekem lapos volt, nem hozta azt a fajta izgalmi factort, hogy érdekeljen, hogy mi lesz a katonákkal. sok volt a lasitásos jelenet az megakasztotta a pörgös részeket.
Ez tényleg méltó lezárás volt, és ütős vég. Volt kicsi üresjárat is, de nem nyújtották azért túl. Batman és Robin.
7/10
Grimcutty (2022)
Szinte biztos vagyok benne, hogy ennek az idomtalan förmedvénynek a Momo nevű internetes mém volt az eredete. Abból találhatták ki a figurát, mert hasonlít rá, és ugyanúgy gyerekeket öl és vesz rá gyilkosságra, mint a Momoról szóló történetben. Ráadásul ocsmány, mint a bűn, és láthatóan nem voltak józanok a készítők, amikor megalkották ezt a valamit. Azért egyszer meg lehet nézni. A film üzenete: az internetfüggés rossz és degradálja a valós emberi kapcsolatokat, valamint feszültséget okozhat a családban. Na, ez a feszültség kapott arcot és nevet ebben a horrorban.
6/10
" neki köszönheti a karrierjét" ez egy hulye mondat, mert ha o nem letezne, akkor is ugyanott landolt volna vegul a szerep, meg esetleg meg 1-2 jobb is:)
Borzasztó film teljeskörű lefedettséggel. A probléma már ott kezdődik, hogy a 2. rész végén elszabadult dinók nem tudtak volna ennyire elszaporodni.
Aztán jön a rezidens gonosz cég Tim Cook vezetésévél. Akik semmivel sem különbek az InGentől. Aztán van egy park is, ami most nem park csak karám. Perszen Henry Wu is itt van, aki most nagyon bánja, hogy mutáns sáskákat hozott létre. De a többit nem.
A karakterek meg csak mennek, de őszintén semmi érdekes nincs rajtuk. Ellie első jelenetében azonnal újrázza a napszemüveges meglepődését az első részből. Grant újfent ásatáson van. Malcolm nagyon okos. Pratték pedig folyamat nyomják ezt az egykezes dinó szelidítős pózt minden adandó alkalommal.
Őszintén szólva Howardon kívül nincs semmi, amit érdemes lenne nézni ezen. Neki meg szinte soha nem mutatják a hatalmas valagát. Pedig oly' gyönyörű nő...
//VÉLEMÉNY, SAJÁT LEÍRÁS: --- Lee Jung-Jae úrnak mindenképp jár az elismerés, mert tényleg komoly filmet sikerült első rendezésként elénk raknia. Bármennyire is hangoztatja nekünk az elején, hogy az egész csak fikció, és hogy az eseményekkel, szereplőkkel kapcsolatban esetlegesen felfedezett hasonlóság a való életben csak a véletlen műve, ahogy elénk van téve az észak-koreai "viselkedés" (és itt elsősorban a merénylet kivitelezésre és a fanatizmusra gondolok) az példás - ahogy nagyon is meglepő fordulat a végső harmadban minden, ami a két ügynökkel kapcsolatos, úgy még jobban a történet (nem várt) befejezése. Amiért nem kapott több pontot (a 8-hoz állt közelebb) az nem más, mint néhány kifejezetten esetlegesnek látszó esemény, amire mondhatnánk, hogy "életszerű", de a végkifejlet tükrében nem így van. Ettől függetlenül ajánlom a filmet megtekintésre.
//Csak mellékesen: Go Yoon-Jung nagyon szemrevaló hölgy.
The Ambush (2021)
A Túlélőhöz tudnám hasonlítani, aka. sok katona vs kevés katona, valahol a sziklás hegységes-kanyonos senkiföldjén. Csak ezúttal nem bazdmegelő amerikai hadfiúkat kapunk, hanem az Egyesült Arab Emírségek gyors reagálású alakulatát. Az akció pörgős és feszült ahogyan kell. Nem spórolnak a tölténnyel és bátrak is, mint a fittyfene. Egyszeri nézésre tökéletesen alkalmas.
7/10
OFF(?)
"Christian Bale szerint a Leonardo DiCaprióról lepattanó szerepekből él fél Hollywood
Minden férfi szerepet először DiCapriónak ajánlanak fel, utána jön csak szóba a többi színész - vallja Christian Bale.
A GQ magazinnak adott extrém hosszú interjú egy pontján az újságíró arra tereli a szót, hogy a 90-es években Christian Bale (A sötét lovag - Felemelkedés, Amerikai botrány, Alelnök) legalább öt szerepről lecsúszott, mert azokat mind Leonardo DiCaprióra osztották, így jutott végül a Titanic főszerepe is Bale helyett DiCaprióra.
A színész szerint azonban valójában nem ő az egyetlen, aki Leonardo DiCaprio mellett csak a második helyen jöhet szóba a castingoknál.
"Nézd, a mai napig, bárki bármilyen szerepet is kap, az csak azért lehetséges, mert ő (DiCaprio) már korábban visszautasította azt. Nem számít, mit mondanak neked. Nem számít, mennyire vagy barátságos a rendezőkkel. Azoknak az embereknek, akikkel én már sok alkalommal dolgoztam, mindnek olyan szerepeket ajánlottak, amiket először neki szántak. Ismerek olyat, aki konkrétan beszélt is nekem erről."
Mikor megkédezi az újságíró, hogy ezt valaha magára vette-e Christian Bale, a színész azt válaszolja, hogy szó sincs erről, ő nagyon hálás minden ilyen lepattanó szerepért, DiCapriót rendkívülinek tartja. „Úgy értem, én nem tudnám azt csinálni, amit ő” – fogalmaz, majd hozzáteszi: az a gyanúja, hogy majdnem mindenki Hollywoodban, aki hasonló korú, mint DiCaprio, ilyen értelemben neki köszönheti a karrierjét.
Ezt fogom ma megnézni, kíváncsi leszek. :)
Én ezt néztem most, ajánlom mindenkinek, jó kis film. :) Mr. Marrigans Phone 2022
Horror a vállalhatóbb kategóriából, tele bizarr, fosatós jelenetekkel. De nem pusztán öncélú ijesztgetés, mivel a psziché teljes széthullását mutatja be, ami egy gyerekkori trauma által gerjesztett önvád folytán van indukálva, és mindaz amit látunk, felfogható szimbolizmusként is, főleg a vége jelenetnél. Maga a gonosz láthatatlan, alaktalan, illetve az áldozatai formájában jelenik meg, de eredetkutatás nincs a filmben, és nem is derül rá fény mivel állunk szemben, csak arra, hogy mit akar: azt, hogy mosolyogj. De ha megteszed, már késő.
7/10
Az eredeti mű kis híján félezer oldalas, japánul. Angolul 415 oldalas. Hosszú anyag, ahhoz képest, mint amit a ~130 perces film sugall. Nyilván a könyvben jobban volt adagolva minden, még úgyis, hogy a story line (állítólag) jól le van követve az amerikai verzióban is.* Stage verzió is készült.
//* = könyvet még nem olvastam, de lehet, hogy kérem majd a könyvtárunkba, ha létezik itthon. Utoljára szerkesztette: IMYke2.0.0.0, 2022.10.05. 17:54:49