Én azt szeretném megkérdezni, hogy a Zbrush mennyi memóriát tud a rendszerbõl felhasználni? Tehát egy nagyon részltes modell vagy modell együttesnél például mennyit eszik átlagban?
Nyilván nem lehet ezt most így kijelenteni pontosan, de nagyjából? Például 96 GB memóriát le tud zabálni?
Szevasztok!
Egyrész csatlakoznék!!!! Másrészt a modellezés és a compositot szente egymástól függetenül is tudjuk kezelni compozitáló programok keretében lásd Nuke, Combustion, és az általam nagyon prefereált Fusion. Az UVWmap az tényleg megoldás ahhoz én is Zbrush használok. A 3d progiba mindig tárgytól függõen relative kevés polyval indítunk és utána jöhet UVWmap. Majd be a compositeban és mehet a forgatott anyaggal való fényelés és motion trackig. (fordított sorrendbe)
Ezt csapat dolgot meg szeretném komolyan venni. Úgyhogy majd emailbe folytatjuk a részleteket!
Nem tudom igazán, hogy hova is érdemes írni, de hátha itt jó lesz. A helyzet az, hogy filmekbe szeretnék némi 3D-t tenni, objektumokat, animációt. Ahhoz viszont, hogy ez igényes legyen, magas poligon számú modellek kellenek, ám ezekhez már nem a legjobb megoldás az UVW map használata, mert túlságosan idõigényes. Így arra gondoltam, esetleg a Zbrush és társai segítségével lehetne texturákat készíteni. Na most, nem tudom hogy is kéne ezekhez hozzáállni. Milyen részletességgel kell megcsinálni a modellt, akár egy maxban, vagy bármilyen progiban, majd ha átteszem, onnan mik a lehetõségek. Esetleg tudna-e valaki ebben segíteni? A másik, nemrég alakítottunk egy filmes csapatot, igazából ennek a nevében írok most. Esetleg szeretne-e valaki ilyesmivel foglalkozni? Sajnos még fizetés nélkül, hiszen nekünk sincs még bevételünk. Szóval ha valaki itt ért az ilyesmihez és van kedve filmekben dolgozni, annak várom a jelentkezését.
Én se vagyok mestere XD :P Mondjuk 2 éve foglakozom a maxal meg a hozzá hasonló porgramokkal. És most a ZB. vel azeretnék egy kicsit komolyabban foglakozni, hogy szebb modelleket, kidolgozottabb végeredményt kapjak, mert hát azért maxba nehéz jól kinézõ highpoly-s modellt csinálni. Na de ha lesz valami szólok.
nincs mit. =) Szólj ha tudok még vmit, nem vagyok nagy mestere a dolgoknak csak engem is érdekel...
:D én is arra gondoltam hogy azzal csak kidolgoznám részletesen az alap modelt egyértelmüen maxba csinálnám de mivel maxban azért egyszerre nem sok vertexel tudok dolgozni így gondoltam zbrushban jobb és egyszerrübb, tegnap egész nap a zb. al foglakoztam tapasztalgattam kifele még hozzá kell szoknom. Esetleg egy e-book ot nem tud valaki? Igaz tutorial van bõven de az szinte mind csak speedsclupt, nekem az is kéne hogy milyen funkciók vannak még benne, melyik gomb mire való. Mer hát ha nem ismerem a kezelõfelületet akkor így nehéz lessz. :D:D:D
Jah am normal map-et én is csinálgattam vele tesztelés céljából. jobban tetszik mint a mudbox. Azzal is lehet mindent csak az a baj hogy olyan hülye a kezelõfelülete. Magyarul elbulyhat a Zbrush mögött! :D Na minden valahogy csak megtanulom rendesen kezelni ezt is.
Hello!
A modellezés én nem váltanám ki Zbrushhal. Arra biztos tök jó a max is. (Én mondjuk softimageolok) de zbrush-t csak sculptra használjuk, valaki meg csak UV mapet készít. De texturakészítésre is alkalmas.
Hy segítséget szeretnék kérni eddig 3ds maxal foglalkoztam de ráakadtam én is a Zbrush-ra mézegettem tutoriálokad meg leírásokat de egyikbõl se tudtam kivenni semmi értelmeset. Pedig nagyon megtetszett a progi könnyebben tudnék modellezni vele mint a max-al. A maxot inkább csak animálásra és rendrelésre használnálm. Valaki valami ötlet vagy valami link egy tankönyvhöz??!!
Néztem mennyi lenne a tanfolyam hát elég borsos és nincs rá pénzem :( Elõre is kösz jah esetleg kész karakterek animálását vállalom hobbi szintem vagy tereptárgyak elkészítését!
Ui.: Sûrgõs lenne :P
A verzió nem számít. Biztos mindent jól csinálsz? Csak a biztonság kedvéért: Kilépsz a módosítandó toolból, akár ki is törölheted a layerrõl, aztán váltasz zsphere, kirajzolod, edit mode és a riggingbe töltöd vissza a meshed?
hi all....nem tudná vki megmondani nekem h a "topology" (zb 3.1) menüpont hova került 3.5 R3-ban? Amit régen ezzel a módszerrel oldottak meg azt hogy oldják meg ma ha nincs ilyen?
sziasztok, a minap kezdtem el foglalkozni a programmal, némi alapszintû ismereteim már vannak más 3d-s alkalmazásokkal, de ez teljesen újdonság még számomra.
ami viszont a fõ problémám, hogy lerakok valamilyen object-et, akkor nem tudok "festeni" rá, mert nem "polymesh" . okés, rányomom a tool palettán a gombjára hogy legyen az. de mintha mise történt volna ugyan úgy nem lesz az, és nem is szerkeszthetem.
Tegnap hülyülésbõl felnyomtam 20millió pixelre az alkotásom,aztán rányomtam azt,hogy szimmetrikus legyen,de megtelt a memória.3,2giga nem elég neki?
Hello még új vagyok nekem több kérdésem is lenne.
Elõször is Felraktam a frisétést a hármas verzióhoz hogy 3.1 egyes legyen. Megvan hozzá Keygen-t , és ugye azt a kódot kel beírni a keygenbe Ami a serial beírásánál felül van?? Arzzal megpróbáltam generáltam kódot de nem fogadta el. Tud valaki segíteni??
A másik kérdésem pedig annyi lenne hogyan lehet egymásba rakni a zbrusban két projektet?? Mondjuk ha csinálok egy fejet és egy testet külön? És hogyan lehet az elkockásodott részeket javítani ?? ugy értem hogyan lehet hogy ha már túl ki van nyújtva a projekt. A válaszokat elõre is nagyon kösz.
Jelenleg a mod történetének az írása zajlik, utána kezdjük el a történetnek megfelelõ helyszínek felépítését, és összeírni a hozzájuk szükséges objektumok (karakterektõl kezdve a legutolsó papírszemétig) listáját összeállítani.
Egy fizikai összeüléses megbeszélésünk már volt a a mod kapcsán ( velem együtt 4 fõs). Most 1 hétig mindenki történetet ír, amit a következõ összejövetelen megbeszélünk és lefixálunk. Utána már a fentebb említettek jönnek.
Így most elsõre nem tudok fix idõpontot mondani, hogy mikorra milyen object kellene.
(Részletekért ajánlom az msn címem az aláírásomban ;) )
Nem tudom, hogy az XSI Mod Tool-t mennyire ismrede, de abban van alapból Valve-nak megfelelõ .SMD exporter plug-in, amivel közvetlen megfelelõ formátumba tudsz exportálni.
Vdani94 Ha arra gondoltál hogyan lehet szimetrikusan dolgozni vele akkor válaszd a felsõ menüsorból a transform menüt azon belül az Activate Symmetry gombra katt majd alatta a >X< gombra.Persze azért probáld ki a többit is mert több megoldás is lehet (>X<,>Y<,>Z<)illetve ezeket egyszere is tudod használni. JPG-be a legegyszerübben úgy lehet ha beállítod az objektedet ahogy te akarod látni majd nyomsz egy "Print Screen-t" a billeden. :)
Hello! Még kezdõ vagyok és lenne 2 kérdésem: -Hogyan lehet úgy használni az egeret mint a demo fejnél, amikor tükörben mozog a két egér? -Hogyan lehet a fájt JPG típusban menteni?
Sziasztok Ketdö felhasználó vagyok a Zbrush proginak . Jelenleg van egy digitalizálo gépem amivel bármit be tudok vinni a progiba , de én fölleg mintakészitésel foglalkozom , és keresem azokat akiknek szükségük lenne figurák vagy szobrok digitális álományára . http://www.david-laserscanner.com/forum/viewtopic.php?t=238 Itt láthatok a munkáim
jó lenne megtanulni a használatát... most ismerkedem vele. esteleg valaki nem tudna segíteni gyorsa(bba)n elsajátítani az alapokt? :|
azért remélem, nem baj, h így teletömtem a topicot:P
na utoljára megpróbálom:S
egy kis nfr:
Elég durván sikerült a 3.1 update ! Pl. a snake hook is lazán mûködik 3D-ben ... Csak annyira átvariálta a kezelõszerveket, hogy én most nem találok semmit :)))
Hello mindenkinek. Érdeklõdnék nem tudtok olyan tutort ami a legalapabb dolgoktól mutatja be a progi kezelését pl:karakter mozgatás 3d-ben meg ilyenek mert kerestem a help-jében de feldobott a netre ahol igaz levoltak irva az egyes opciók értelmezése de a leg alapabbak nem.Olyasmire gondolok mint a Maya help video tutorai ami bele van integrálva a progiba, elõre is köszi a választ Üdv.
Hi Valaki nem tudja, hogy lehet beallitani, hogy tabletes rajzolasnas a nyomas erzekenyseg csak az intensityre hasson?
Nem tom mi a logika ebben az ide-oda újramegnyitásban, de biztos csak így mûködhet .
Hát valami még mindig nem fér be a kis agyamba, mert nem sikerül, de próbálgatom :))))
PolyMesheknél a transzformációkra (move, rotate, scale) a transpose jön be elméletileg. Transposeal pedig külön lehet transzformálni a subtoolokat, tehát a lényeg, hogy a subtooljaid polymeshek legyenek. Arra figyelj, hogyha konvertálsz egy subtoolt polymesh3d-vé, akkor az külön készül csak el, az elõzõ toolban a subtool ugyanaz marad, le kell törölni és Append az új polymesht.
Akkor ismét kérdezek egy nagyon láma dolgot, nem tehetek róla , nem jövök ré, ...
Ha a medellemhez szükségem volna egy plusz objekt-re ( pl.: egy gömb) , akkor hogyan tehetném azt pluszban hozzá ? Illetve hozzá tudom tenni de nem tudom külön mozgatni ,mértezni, semmit... Berakja alapból az origóba, fix mérettel és kapásból össze van nõve az alap modellel ... Egy filmecskén láttam , hogy sorban kerültek a jelenetbe a plussz cuccok, utána abszolut külön is tudott dolgozni valük, de olyan gyorsak ezek a zb filmek, hogy semmit nem látni mit kapcsolt-nyomott meg az illetõ . THX ...
Valaki nem tud valami tutorialt, vagy nem tudná röviden leírni, hogy hogy a fenébe lehet behívni max-be a modellt ??? A másik topikba valaki írta hogy külön a modellt és a displace mapot importálva megeszi, de nem jövök rá hogy is megy ez :((((
Gyakorlásból megint csak megdolgoztam a demohead-et :))).
OHHHHHH kösszönöm szépen!!!! sokat segítettetek...
köszike...és talán az alapokat h vaki elmondaná, mert nem naggyon vok otthon az angol nyelvben...mondjuk csak olyan hogy egy emberi arcot hogyan tudok megcsinálni olyanra amienre én szeretném..