Na emberek, jó híreim vannak. Rájöttem, hogy részben mi okozza az AI relatív bénaságát. Ez pedig a power rendszer bugja egyes hajókon (némi AI string bugokkal megspékelve.)
Ennek kiküszöbölése folyamatban, de ti is segíthettek benne. Konkrétan annyit kellene csekkolnotok, hogy az egyes hajóknál, ha minden rendszert 100%-on hagytok, akkor a power csík beleér e sárga, vagy piros mezõbe. No és ezt kéne jelezni nekem, hogy melyik hajónál hogyan fest a téma, én meg szép sorban kiiktatom a gondokat.
Néhány hajónál már megoldottam, és sokat javult a viselkedésük. Kevésbé voltak passzívak.
Amúgy van klingon fighter, meg klingon dtai bop is :) (a kicsi meg a nagy madár) Jóak lettek. Rengeteget dolgoztam a klingon hajók kiegyensúlyozásán is, szal mostmár méltó ellenfelek a megfelelõ hajóknak (fõleg ha az AI-t nem nézzük...lol).
A legjobb amit most csináltam, az egy fighteres mission :) Föderációs meg klingon meg kazon fighterek mennek benne. Tudom hogy nem túl életszerû, de hatalmas fun :) Kazonraider, K'Pak, danube, peregrine, maquis raider... Ezekkel a hajókkal pl igen jól mûködik az AI, szal egész izzasztó mission lett.
D'Tai Class Bird Of Prey :)
Amint nekiálltam csinálni elmondom :D
Egyelõre csak azzal voltam eddig elfoglalva, hogy megtaláljam miért nem csinál semmti az AI a kazonraider-nél. De csak nem jövök rá...
Amúgy csak kíváncsiságból, a köv mod verzióban milyen újítások várhatók?
Borg, milyen AI-k vannak a játékban? Mert láttam a FleetAI-t beírva az alap QB missionben. Mi van ha nem írok be semmit akkor mit használ a gép?
Én is így gondolom. Próbálgattam a hajókat és nekem is nagyon bejött. Jobban mint a Sovi, ami nálam nagy dolog, mert sovi buzi vagyok :). Az egyik ok a fézerek, a másik meg az, hogy a modell kifejezetten szép. Nagyon tetszik :)
Sorozz be neki egyet a felsõ pajzson át a shield generatorra, vagy a center impulsera, netán az alsó sensor arrayra célzova (felülrõl). Elég gyorsan meg lehet bénítani a pajzsait, utána pedig egy-egy torpedó egy fézersora.
húúúú, a galaxy uprated kib@szott erõs, így a próbálgatás alapján talán megmerem kockáztatni hogy a legerõsebb! nemtudom miért, de van olyan egyszere 4-5 fézersorból lõ! csak a quantum torpedók hiányoznak..., de így is nagyon kemény...
Viszont ugye csak 1-2 torpedótípusnak van erre elég ereje. Romulan torpedo, vagy borg... még egy fed quantumnak se elég.
Amúgy viszont, ha van olyan rendszere a hajónak, aminek kevesebb Hp-je van mint a torpedó által bevitt max sebzés, akkor az armor ellenére is kiütheti azt a rendszert.
Az AA ugyanis úgy mûködik a modban, hogy be van scriptelve, hogy amíg az armor hp-je el nem fogy, addig bármi más rendszer sérülése azonnal javítódjon meg. Ha viszont a torpedó kiütött egy rendszert 1 találatra, akkor nem tud már visszajavítódni. De ez a defiantál is csak kisebb rendszerekkel, pl egy-egy pulse disruptorral, vagy tractor emitterrel fordulhat elõ - amíg le nem megy az AA.
Mondjuk az is tény, hogy abból a szempontból rossz a modban az AA, hogy itt addig más nem sérül amíg AA le nem megy. Valószínûleg reálisabb lenne, ha csak a sebzést fogná le, de attól még sérülhetnek a rendszerek. ditl.org szerint 10cm páncélzatról van szó, elég azt egy helyen átütni...
aham értem, de arról nem is tudtam hogy az ablative armor a filmekben is létezik, azt hittem ez csak a modban van hogy kiegyensúlyozottabbak legyenek a hajók vagy vmi ilyesmi:)) holtig tanul az ember:)
Egy AI frissités már be van készítve a következõ release-hoz. De csodákat nem kell várni.
Ez igaz, de csak erre a modra... Tegnap Kobayashi Maru modot felraktam. Ég és föld. Az Ai mérföldekkel jobb abban. Viszont a hajók nincsenek kibalanszolva. Meg az egész olyan roszs volt a CWX után :). Úgyhogy vissza is került a CWX, szar AI ide vagy oda akkor is jobb :)
Valóban, fura volt, de nem tûnt fel tudatosan, hogy hiányoznak a pajzsok. Érdekes magyarázat. Fõleg azért, mert a pajzsok is sorozatonként változnak. Nekem úgy rémlik, hogy DS9-ben pont nem "buborék" pajzsok voltak.
A flottás csatáknál sok esetben pajzs nélkül vonulnak fel a hajók a filmekben. A magyarázat szerint azért, mert ha egymásnak érne a pajzsuk a relatíve nagy hajósûrûség miatt, azok túltöltõdhetnének. Igy lehet az, hogy 1on1-eknél még csak látni pajzs effekteket, de nagy flottás csatajelenetekben alig. És igy ilyenkor logikusan kevesebb lövés is elég egy hajónak, már amelyiknek nincs ablativ armorja...
A definaton speciel azért van, mert a a sorozatban is van, az már egy másik kérdés, hogy a játékban nem ugyanúgy jön ki...
De a sorozatban mondjuk sokminden érdekes dolgot lehet látni. Nemrég tettem szert egy-két videóra a végsõ csatából DS9-ból, és abban látni érdekes dolgokat. VAn egy rész ahol 10-15 lövésbõl ( a pulse phaserbõl) szembõl kicsinál egy breen hajót. Vagy egy másikon egymás után 4 quantum torpedót lõ ki. MEgint másikon, ugyancsak kb. 10 lövésbõl kicsinál egy domi bugshipet...
Nekem lenne egy kérdésem. arra lennék kíváncsi hogy az ablative armor tulajdon képpen miért van a hajókon? mert nekem kicsit rontja az összképet, hogy egy defiantal kinyírom a scimitart, amikor a defiantnak kb egy disztruptor sorozattól megkéne bénulnia. vagy az hogy játszi könnyedséggel elintézek egy Dom Battlecruisert.. szóval az ablative armor nagyon megkönnyíti az ember dolgát.
Ha megnézed a dominion war pár részét, akkor ott látható, hogy a galaxy upratedek egy phaser sorból 2 nyalábot is tudtak lõni egy célpontra. Míg másik hajónál ilyen sosem volt. Na ezt próbálja visszadni a mod, bár még nem tökéletesen.
Beleütköztem még egy érdekes dologba: Interpid nem tud warpolni. Megnyomom a gombot és semmi sem történik....
Végignézegettem most a fed hajókat. Az miért van, hogy a Galaxy uprated egyszerre több phaserrel is tud lõni, míg a többi nem? HA csak szimpla átfedés kérdése a dolog, akkor a sovereign miért nem tud?
Hát ez sem elég. Frogolódok(természetesen nem csak 2D-ben, hanem Q-t E-t is használom..) nyomom a ctrl(pulse-ra ez van beállítva)-t mint az állat. Éssss: semmi. Az elsõ hátsók amik bal gombal is mentek mennek ezzel is, de semmi több.
De egyébként hasonló problémám van a prometheussal is. Az elején lévõ 4 phaser stripbõl nem tudok lõni. Akárhogy forgok mindíg másikból lõ, gyakran olyanból aminek a kép alapján nem arra kéne nézni. Tök idegesítõ.
Kipróbáltam a Scimitart. És felmerült bennem egy kérdés. Hol vannak ezen a fegyverek? Mert jelölve van egy csomó. De akárhogy forgok nem lõnek. Elõre lõ 2 hátra lõ 2 + torpedó. Ennyit találtam... Nem lehet valahogy megnézni az arcokat? Más hajóknál is hasonló problémákba utköztem: Nem találom a jelölt fegyvereket, akárhogy forgok nincsenek.
én meg most játszottam egyett reman warbird ellen, azt is kijúggattam:DD
Hát bakker ez érdekes. Most játszottam megint egyet és ég és föld, nem tudom, hogy a tegnapi tapasztalatok minek köszönhetõek. Most tök könnyen kicsináltam warbirdöt promival, defianttal meg még könnyebben.
hát nagyon is, defiantal még könnyebb leszedni egy hardos warbirdot mint sovereignel és meg is indoloklom miért: defiantal könnyebb kikerülni a warbird támadásait és sokkal könnyebb a hajóhashoz manõverezni, onnan meg a pulsephasers meg a quantum torpedo nagyon hamar megteszi a hatását...
De, ráadásul Heavy AI ellen csináltam...egyáltalán nem nehéz...
viszont AI irányította Defiant meg nagyon pite, 1-1 lövést enged csak el a pulzusfézerekkel, nem pedig egy egész sorozatot, így nagyon könnyû szétszedni...
az energia visszaesõs dolog nálam is van... viszont nem számít semmit, úgyanúgy mûködik minden, azt pici kis idegesítõ dolgot leszámítva hogy a chief engineer folyamatosan pofázik.
a Prometheussal kapcsolatban szerintem nagyon is erõs, épp olyan amilyennek lenni kell, amikor csináltam nagyobb csatát akár romulánok akár a dominium ellen mindíg a prometheus osztály bírta a legjobban, no meg a sovereign., a warbird meg szerintem nagyon könnyen kilõhetõ, csak a hashoz kell maõverezni és a powerplant-t lõni, néhány quantom át is viszi a pajzsot, utána meg gondolom sejthetõ mi következik...
amúgy a prometheus vs romulans küldit elsõre simán megtudtam csinálni, AI irányítással ami azt jelenti hogy csak igen kis százalékban tudtam torpdeó találatot bevinni.
Nálam is leesik, de aztán ott marad, nem szarozik tõle az energiaellátás...
amúgy nem értem miért mondod, hogy túl erõs a Warbird...én még a Defianttal is szétkapom nemhogy a sovival...Pont a múltkor mondtam, hogy leszedtem vele a Scimitart is...
Tök jó oldal ez a ditl.org. Nem ismertem eddig. Gyorsan megnyitottam a prometheus, meg a warbird adatlapját, és nem lepõdtem meg. Majdnem minden tekintetben jobb(erõsebb) a promi, mint a warbird...
A pajzsok minden hajón arányosan vannak kialakítva, a ditl.org adatbázisa szerint. Tehát a Galaxy az alap, és ahhoz van százalékosan ugyanúgy belõve minden más hajó (+/- pár % eltérésekkel). De mint írtam is, sokminden van még, amit be kéne lõni jobban. Talán az egyik a warbird, majd meglátom. Talán jövö héttõl megint lesz idõm foglalkozni vele.
Arra, hogy egyik pillanatról a másikra 100-ról 15%ra esik az elemek töltöttsége, de ha nem ismerõs, akkor ez ilyen egyedi bug lesz. :(
Prometheus - Ez igaz, de a pajzs dolog akkor is áll....
Warbird - tudom mi a taktika ellene, a simában is ez volt, de ettõl még nem megy. Hiába lövöm nem tudom átütni a pajzsot, még sovi-val is kínszenvedés volt. A Quantumok megteszik a hatásukat, de az egyszerû photonok nagyon gyenguszok ellene. Számít az, hogy milyen közel van a pajzshoz? :O Ezt nem tudtam. Szóval nem az bánt hogy erõs a fegyverzete, a pajzsot találom túl erõsnek, hasonlítva ahhoz amit látok fed hajókon. (még a sovi pajzsai is gyengébbek)
Miranda témában igazad van. Akkor a korkülönbség miatt erõsebb... :)
Ezzel a 15%-ra esés dologgal még nem találkoztam, nemtom mire gondolsz.
A prometheus azért gyegnébb, mert csak úgy lenne erõsebb ha mûködne az MVAM, tehát több részre tudna osztódni. Amig egyben van, addig nem jobb egy excelsior, vagy defiantnál kb.
Az MVAM viszont bugos, nem láttam jónak beletenni. Lehet inkább a prometheust igy ki is kéne venni.
A Warbirdnek megvan a gyenge pontja :) Csak a taktikát találd meg ellene. Mindössze szembõl nagyon erõs a fegyverzete, tehát ki kell manõverezned. Plusz a szárnyvégeken lévõ pulse fegyverzete igen közel van a pajzshoz, azokat könnyebb kilõni pár jól célzott torpedóval, meg phaserrel. Rögtön 2-2 cannon / oldal... aztán orrbavágod, és máris egyszerû. A lényeg hogy minél kevesebb fore assaultot kapjál be tõle.
A miranda refit, a constitutionhoz meg nem nyúltak annyira. A mirandákat még a ds9 háborúiban is használták. Logikusan erõsebb. De az is csak részben.
Tapasztalatok, vélemények: A sovereign korrektre sikerült szerintem, viszont ezzel szemben a prometheus iszonyatosan gyenge. Ha azt nézem, hogy a promi egy tiszta csatahajó és fel kéne érni a sovi erejével(vagy legalább meg kéne közelítenie), de ha ez nem is, a regeneratív pajzsoknak semmi nyoma...nagyn gyorsan eltûnnek...
A warbirdöt nagyon erõsnek találom. Egyszerûen képtelenség hozzáérni, olyan erõs a pajzsa. Egyik elõre beállított fed vs romu küldiben sem tudtam gyõzni (gyõzni....komoly károkat sem tudtam okozni egyikben sem).
Aztán nyomtam egy constitution vs miranda csatát is (nebulán kívül) és túlságosan erõsnek találtam a mirandát. Tudom, hogy újabb fejlesztés, de akkor is.... Nekem túl erõsnek tûnik.
A lentebb említett elemekrõl annyira rájöttem, hogy 100%-al indulok, az elsõ tüzelés alkalmával esik le 15%-ra.
Borg! Végre hozzájutottam a mododhoz és alapvetõen tetszik. A zenék miatt nagyon hangulatos lett. Azonban felmerült pár érdekes probléma: A játék túl könnyû lett :D. Nemhiszem, hogy a balansszal lenne a gond, sokkal inkább az Aivel. Nem nagyon akar támadni a gép. Van egy küldi (kazonos) ahol egyáltalán nem támadnak, és a legtöbbnél alig lõnek valamit. Ez normális? A klingon raidet az akirával meg a nebulával minden gond nélkül megcsináltam, pedig a 2 bop, meg a vorcha nem gyenge ellenfelek....
És van még valami. Valamiért minden küldiben 15% main batteryvel, meg 15% reserve-el indulok. Ez normális?
Én is régen toltam már, de ha jól rémlik akkor egyszerûen elwarpoltam...
Abban viszont biztos vagyok, hogy jobb ha nem pusztítod el õket(ha el tudnád, mondjuk ehhez ügyeskedni kell..), mert késõbb hasznos lesz majd az egyik...
Nem lehet valahogy forgatni a kamerát a hajó körül külsõ nézetben? Mert így elég nehéz tájékozódni. Egyedül a C és V gombokat találtam. De nekem normális körbenézés kellene, mint ahogy az a Legacyban vagy más ûrhajós játékokban van (X3, Homeworld 1-2 stb).
Most amúgy az elsõ Sovereign-es küldiben akadtam el, ahol a lila dust cloud ködben kell menni. A bejövõ két romulan warbird hamar szétlõ, nem bírok velük. Menekülni meg nincs hova elõlük, az objectives-ben az van, hogy a két warbird-et visszavonaulásra kell kényszeríteni.
Ment, folyamatosan. Mondjuk a warpolást nem akadályozza meg. Közben sikerült a küldetés, most a következõvel szívok. Kardasszias Galoroktól kell megvédeni egy állomást. Kétszer próbáltam és mindkétszer felmentettek a parancsnokság alól, mert rálõttem az állomásra. Pedig egyszer sem lõttem az állomásra, végig a Galorokat lõttem. Nagyon lol ez a program. Ráadásul hozzátenném, hogy a program grafikája az ezredforduló elõtti állapotokat idézi, pedig ha jól tudom 2002-ben adták ki. Persze a grafika nem minden, de ez már illúzióromboló.
Elkezdtem a BC hadjáratát, de nemigazán boldogulok vele. Egy ferengi csempészhajót kellene hatástalanítani, mielõtt elwarpol, de túl kevés az idõ hogy kilõjem a warp motorjait. Eddig hat alkalommal próbáltam, mind a hatszor meglépett. Elég irreális a filmben látottakhoz képest, hogy a flotta második legjobb hajójának 5 percbe telik egy transzporthajó hajtómûvének kilövése.
Amúgy buta az AI mint a föld...tegnap a Scimitart kinyírtam a Defianttal :) igaz lõttem egy darabig, de õ még csak meg se tudott sebezni olyan ügyes voltam :DD
Hát lol, ne az AI-t használd a hajód irányítására :D Tessék manual intézni mindent. Ráfordulsz, aztán ha közel vagy akkor csak úgy lõjj, ha teljesen irányba vagy állva. Ha kicsit távolabb, akkor már van esély hogy ráfordulnak a torpedók. Ha viszont túl távol vagy, akkor a másik hajónak van esélye arra, hogy kimanõverezze a torpedóidat.
értem, sejtettem is, akkor tudnál tanácsot adni hogy tudnék úgy támadni hogy értelme legyen, mert ha a tacticsot at will-re rakom akkor általába ez történik mert nagy rész közelrõl támad, ha a távolságot távolira állítom akkor csak foton tordókkal tüzel, gondolom annak a legnagyobb a hatótávolsága, szóval mit csináljak hogy találjanak a torpedók?
Ez szándékos. Az eredeti játékban szinte semmi launch speed-je nincs a torpedóknak, tehát úgy sétálnak csak ki a hajóból. A vezérlésük kb 0.2mp-el a kilövés után élesedik, tehát ha ilyen lassúak, akkor egybõl célrafordulnak. Én viszont adtam nekik egy többé kevésbé realisztikus kilövési sebességet, ami azt jelenti, hogyha túl közelrõl lövöd rá az ellenségre, akkor a vezérlésük még nem éled fel a célig. Tehát vagy pontosan rálövöd, vagy mellémegy. A torpedó irányítása csak néhány km távolságban éled fel, és onnantól tud korrigálni az irányán (követni a célt). Ez a távolság, sebesség stb persze variálódik torpedó típusonként.
lenne egy kérdésem, megintcsak a moddal kapcsolatban. miért van az hogy az eredeti játékban a torpedók viszonylag pontosak voltak, subsystemet is lehetett velük támadni, viszont amióta a mod fönn van azóta 100-ból jó ha 40 torpedó talál, van hogy a sovereignel egész sorozatot lõ el a vak világba, vagy olyan is elõfordul hogy az elsõ két torpedó talál aztán hírtelen arréb rántja a hajó orrát és a többi megy az éterbe. ezzel lehet vmit csinálni? vagy szándékosan, nehezítés képp ilyen?
utálom a jem hadart, sosem mentem egy hajóval sem :D
A gyõzelem az élet :)
meg pl. a Negh'Var is elég halovány...ha nem lenne rajta az a sok torpedó elõre, akkor még a jem hadar fighter is eléggé problémás vele...
Sajnos a BoP-ról eléggé eltérõ infók vannak, vagyis a legújabb álláspont szerint több féle is van belõle. Szal nekem is bõvíteni kéne a palettát valahogy. De amúgy is, a klingon oldal az elsõ a listán, aminek a hajóink van még mit csinálni.