Éppen mielõtt baltát emeltem a monitorra, rátettem a win7es patchot, oszt azóta mûkszik kisebb bugokkal. Most éppen a kocsma alatti templomban ráállítottam a gólemet a kapcsoló kõlapra és próbálom a 113 kód után a három helyiségben levõ kapcsolókat huzigálni hogy kinyissa a következõ termet. Ha nem lesz bugos, továbbra sem és végigtoltam akkor fölteszem a libertatist és küldök egy digitális csirkecombot a készítõknek. Elsõ alkalommal vagy nyolc óra játék idõ ment gallyra a mentési bug miatt és ezért fordult egyet a búrámban a géppuska golyó amivel még a dédnagyfatert lõtték meg az Isonzónál...
Nekem valahogy semmi bajom nem volt a játékkal. 1.21 patch az aktuális, és a hozzászólásod alatt láthatsz hozzá egy való Arx Libertatis nevû "javítást/újraalkotást", ami nagy valószínûséggel a forráskód alapján készült, de ehhez kell az 1.21-re patchelt játék.
Annak idején az eredeti cédérõl hibátlanul ment a gamma xp-n. Sajnos a cd megsérült. Letöltöttem a netrõl és telepítettem xp re és win7 re is. Na egy nagy kalap bugos fos az összes rendszeren. Vagy nem is hajlandó menteni, vagy ha igen (1.19 javítással) a játék újraindításakor a mentés betöltésekor fekete képernyõt ad és fagy a játék. Nagy hiba volt a forráskódot kiadni, mert egy bugfészek buherált fost csináltak belõle! Nem értem az ilyen "programozók miért nem mennek inkább disznószart lapátolni? Több haszon lenne belõle! Fuck off!
http://torrent-finder.info -> arx fatalis
http://kat.ph/arx-fatalis-pc-t3604809.html
patch :
http://arx.parpg.net/Download
látogassátok a topicomat !
http://www.sg.hu/listazas.php3?id=1333386124
Beleütköztem pár bugba :)
+ Ha túl sok cuccot harácsolok össze egy helyre akkor töltésnél kilép a játék.
Aha, valszeg õ lesz az. Lehet hogy távolabb kellett volna kinyiffantanom :S
Mondjuk annyira nem lényeg, a kocsma lakói hullanak mint a legyek a tûzgömbtõl, összes karakterpontot amit kaptam a mentálba és a mágiába raktam :3
Kíváncsi vagyok a királyságban felismernek-e majd. Ha igen akkor érdekes játék elébe nézek.
Bár lehet hogy a szektások kis kuckóját végzem el elõbb, megnyílt a terem most hogy a kocsmárosnõ volt oly kedves és odaadta a kulcsot.
Valami rémlik... Azt hiszem a kocsma melletti egyik vájatban öltem meg valakit, hozzáteszem, már években mérhetõ, hogy mikor voltam ott :D Szóval már nem frissek az emlékek. De ha egyrõl beszélünk, akkor miután megöltem, nem volt semmi negatív kihatása a többiekre.
Van egy fickó aki a kocsmából megy a goblin királyság fele. Valakinek sikerült megölni õt anélkül hogy az egész kocsma (és valószínûleg az egész emberi királyság) felkapná a vizet?
Amúgy is nehéz eltenni láb alól de ha még 20x annyi karakteren kell végigverekednem magam akkor nem éri meg...
Nálam játszhatatlanul gyors volt a karakter, az animációk szaggattak, a beszédhang meg néma volt, 1.21 patch esetén is.
AFF oldalán az van írva hogy minél nagyobb az uptime, annál nagyobb a játékos karakter sebessége. Namármost, a gépem olyan 18 napja van bekapcsolva :)
Többek között javítja a túl gyorsan rohanó játékos karaktert és a sokszor vele járó szaggatott animációt.
Lehet hogy kell elõtte 1.21-es patchet feltenni, lehet hogy nem. Én tettem fel elõtte és úgy látszik hogy rendesen mûködik. Külön textúra patch nem kell, minden textúra rendesen megjelenik.
Aham, egyre feljebb levõ terepbe ütközöl. Azt hiszem ez kell is a játék teljesítéséhez.
Én nem tudom megtalálni az 5 Akba követ:S csak 4-et az egész játék során, valaki tudja hol az ötödik?
a könyveket add el szerintem és a drágaköveket is mert nem kell semmire
Megoldva. A könyveket, amiket a király könyvtárában szedtem össze, azokat eladhatom, vagy van valamelyiknek valami haszna? A drágaköveket is eladhatom, vagy jó valamire?
Ott tartok, hogy a király levelét kéne elvinni a troll királynak. Amikor beszéltem a királlyal, akkor az inventory-m tele volt, és a mocsok nem adta oda a levelet, így nem is tudom oda adni a trollnak. Hiába beszélek vele, nem ad másikat. Ötlet?
Nekem nem kellett cfg_default.ini -ben turkálni hogy teljes képernyõs legyen.
Ez azért van mert néhány videokártya nem támogatja a nem kettõhatvány méretû textúrákat. Van rá fix, sok helyrõl le lehet tölteni: http://www.google.com/search?q=arx_texture_fixes_v2.zip
Emellett még ajánlott hogy a legújabb, 1.21-es patchet is felrakd, állítólag sok Windows 7 és Vista problémát kiküszöböl.
Sziasztok :) segítenétek? csak engedélyezni kéne azoknak ezt a játékot akik facebook-on fennvannak . csupán pár másodperc az egész : linklink
Arra sem emlékszem, hogy hol lehet eladni dolgokat. Még csak most kezdtem a játékot, de már tele van az inventory vackokkal.
Sok év után újrakezdtem a játékot. Rengeteg dologra nem húzza rá a textúrát, és full fehér az egész, pl fáklyák, patkányok. Win 7 rendszer, eredeti a játék.
Ment már le valaki itt a kripta 4.5. szintjére?:D én igen van egy sisak amit meg lehet szerezni
Harmadik folyosónál van egy szopatás amire jó ideig nem jöttem rá; nem fogom elmondani, segítségképpen csak annyi hogy jó alaposan el kell olvasni a különbözõ papírcetliket amiket a szektások elhagyogattak :3
gergou elmondom, beteszed a szívet a gólembe követ téged és rámegy arra a padlóra (ami sebez kar azt ne húzd meg) és kinyílik az a cella bemész meghúzod a kart tovább mész ahhoz a széfhez és akk 1-1-3 és meghúzod mellette a kart és a harmadik folyosón is meghúzod a kart és egy videónak kell megjelenni akkor...
Aki esetleg majd kipróbálja megírhatná a magyarítás jó-e hozzá!?
Improved overall game stability under Microsoft Windows Vista & Windows 7. Fixed blinking effect that may happen when starting a new game. Fixed HUD scaling when display resolution is higher than 1024x960. Fixed EAX option: value is now saved when leaving the option menu. Fixed an issue with the game locking-up when opening player inventory. Fixed length of cinemascope bars displayed during cinematics. Fixed some performance issues with a few Nvidia GPU (see Notes).
Notes: If you experience in game framerate drops or stuttering, please give a try to the "Enable Rendering Fix" option in the Video settings. This patch will remain the very last Arx Fatalis update released by Arkane Studios. However, the whole source code of the game is now available for download, which means that numerous fan made updates/mods may be found around the Internet. Arkane Studios won't provide any kind of answer or support regarding community developed content.
Most akadtam rá.. Asszem ez a legjobb RPG amivel valaha játszottam.
Ugyan ez lenne nekem is a problémám, nekem az 1.18 nem fagy ki, de a képen ilyen idióta képfrissítási csík megy, mint mikor kamerázod a képernyöt:S PLS vki ha tudja töltse már fel máshová ezt a texture fixet, mert az nvidia törölte a forumból azt a részt...
Hali! Remélem valaki el fogja olvasni:D szóval olyan gondom lenne a gameval hogy 1.17patchel némelyik textura fehér lesz, ezt az 1.18-as patch orvosolná, viszont azzal meg kifagy..:S Lentebb láttam valami textura fixet, de már sajna nem jó a link:( És szeretném végigvinni, mert egyszer régen már elkezdtem, de valamilyen okból abbahagytam, és most újra elkapott az ARX láz, de így nincs meg a feeling!
Egy rpg-ben alapszabály hogy mész mindenhova, beszélsz mindenkivel. Na ha ezután sincs ötleted mitévõ légy egy adott problémával kapcsolatban, akkor kérdezz :)
Ebben benne van az összes létezõ varázslat leírása.
1. Figyeld meg, hogy az egyes jelek lerajzolása egyáltalán sikeres volt-e. Ha a jobb felsõ sarokban megjelenik a rúna kis ikonja, akkor igen. 2. Ha két rúna lerajzolása közt túl sok idõ telik el, akkor megszakad a varázslat, és kezdheted elölrõl. 3. A rúnákat 2, 3 vagy 4 darab segítségével kombinálni kell, és nem minden eshetõség jelent varázslatot. Ezekre próbálgatással is rájöhetsz magadtól, ha már elegendõ rúnát gyûjtöttél össze. Vagy nyitva tartod a szemed a játék során, mert könyvekben, tekercsekben, falfirkákon, elszórt papírfecniken és még számos egyéb módon lelhetsz varázslatleírásokra. Végsõ soron a neten is rákereshetsz, de ez jelentõsen rontja a játékélményt! 4. Egyes varázslatokhoz el kell érned bizonyos fejlettségi szintet, hogy érdemben használni tudd. Ennek részleteire már nem igazán emlékszem. 5. Minél erõsebb varázsló leszel, annál nagyobb deformációt enged majd meg rajzolás közben a program. Tehát, amint elõttem is írták, kezdetben pontosnak kell lenni. Késõbb már nem kell annyit pepecselni az egyenes szakaszokkal és szabályos ívekkel.
Én egyszer kipróbáltam hogy teleaggattam magam hideg elleni ruhákkal (vagy mágia elleni volt? franc tudja már...), meg a fagy elleni védelem varázslatát is használtam és úgy nyitottam ki az ajtót, de semmit se használt. Ugyanúgy besüvített a jéghideg szél, ugyanúgy halálra fagytam, ugyanúgy nem látszott semmi se az ajtón túlról. (Bezzeg a néha arra kószáló részegnek semmi baja se lett, biztos a bor melegen tartotta.)
Amúgy a térképen látszik hogy az ajtó a pálya szélén van, szóval ezt szvsz csak egy szimpla MacGuffin-nak szánták.
Amúgy valóban van jópár varázslat ami nem kerül be a könyvbe; teleport aktiváció (Mega-Spacium), hideggel kapcsolatos varázslatok (Aam-Fridd-Spacium, Aam-Fridd-Taar, Fridd-Kaom), Harm (Rhaa-Vitae), lassítás (Rhaa-Movis), méregfelhõ (Aam-Cetrius-Taar), átkozás (Rhaa-Stregnum-Vitae), életerõ-elszívás (Vitae-Movis)
Viszonylag pontosan kell lerajzolni, ekkor a helyesen mutatott jel megjelenik emlékeim szerint a képernyõn valahol, meg talán valami hang mondja is. Szóval próbálkozz...
hogyan tudok varázsolni?még nagyon az elején vagyok, varázsló karit csináltam. találtam 2 runát. ctrl, lerajzolom õket de nem történik semmi. mit kell hozzá tenni?xD
cs valaki mondja má meg hnann szedjem le az arx fatalis angol verzióját mert az oroszal nem szarakodok elõre is thx !
Az én gépem sokkal gyengébb matyi009-énál, mégis frankón fut a game. :P
Az outpost melletti nagy kapu kulcsa a királynál van, de õ nem fogja önként odaadni. Lopás v. gyilok a megoldás, esetleg jó magas zárnyitás. Azt tudtátok h. van egy pár rejtett varázslat, ami sosem jelenik meg a varázslatok könyvében? pl. életerõ elszívás v. fagy elleni védelem? Ez utóbbi a fagyos barlagban lehet hasznos. Én gondoltam rá h. ki kellene próbálni a kivezetõ kapunál is, amirõl szó volt, de még nem néztem meg h. elég hatékony-e ott...
Egyébként rég jártam már az sg-n. :D Csak épp találtam egy játékleírást, és látom h. még nincs topicja. A címe: Dungeon Hero. A stronghold alkotói csinálják és elég sok köze lehet a szerepjátékokhoz. :) Vki hallott már róla?
Való igaz, az egész játékban talán ez volt az a pont ahol mindkét végigjátszásnál utánna kellett néznem mit kell csinálni. A hangulat meg még mindig jó és mindig találok valami újdonságot. Ja! A vár melletti nagy kaput ki lehet nyitni, csak kulcs kell hozzá, vagy zárnyitás. Passz. Valahol Esrohnoil írta errefele.
Kösz! erre már énis rájöttem, de vhogy úgy sem ment, nem tudtam, hogy melyik körre kell kirakni (a belsõ vagy a külsõ), vagy hogy honnan kell elkezdeni, stb stb.
Egybkt vhogy rátaláltam erre az oldalra, itt a srác elég szépen "lerajzolta" a sorrendet. Egybkt énis szeretek gondolkodni, de ez a rész engem nagoyn kiakasztott, már minden játékélményemet elvette...
Jó régen játszottam már ezzel a nagyszerû játékkal, de valami mégis rémlik. Talán mert én is megszenvedtem vele?! Emiatt inkább csak rávezetlek a megoldásra, és így végsõ soron magad találhatod ki:
Nos, ha már összegyûjtötted az összes szimbólumot a kriptában, akkor kutasd át az alábbi helyeket. Volt egy nagy központi terem, amit kisebb termek, kripták vettek körül, számuk megegyezett a szimbólumok számával. Ezekben a termekben pedig jól nézz körül, mert vagy a padlón, vagy a falakon találhatsz rajzokat, melyek a sorrend és a szimbólumok közötti megfeleltetés meghatározását segítik elõ. Fontos lehet ezeknek a termeknek az egymáshoz viszonyított elhelyezkedése, hisz egy kört alkotnak. Emlékeim szerint elõször én se vettem észre ezeket a jeleket (jól beleolvadnak a környezetbe), csak miután nekiláttam tüzetesen átvizsgálni a pályát. Amint megvan egy, onnantól a többit már gyerekjáték lesz megtalálni. Ha sötét van, akkor gondoskodj világításról.
Ha így se menne, akkor szedd le ezt a nagyon jó leírást: RPGDot's unofficial Guide to Arx Fatalis. Ebben minden benne van, amit a játékról tudni lehet. Térképek, leírások, táblázatok, varázslatok, rejtett zugok, stb. Én is ezt használtam annakidején, de csak azokat a részeket néztem meg benne, amik nem kötõdtek közvetlenül a történethez. De miután végigvittem a játékot, elolvastam és megvizsgáltam a térképeket is, hogy azokat a rejtett helyeket is felkereshessem, amik elkerülték a figyelmemet. Ha egyelõre te se akarsz sokat lesni belõle, akkor elmondom, hogy amit keresel, az a 30. oldalon van leírva, a hozzá tartozó térképet pedig az 52.-en találod.
Srácok vki nem írná le nekem a kriptben a szimbólumok sorrendjét? Nem igaz már...
Fú, jó kérdés. NEm emlékszem már rá. Pakolgattam én neki majdnem mindenre, hogy azért ne csak egysíkú karakter legyen, de legtöbbet az Erõre, fegyverhasználatra meg védekezésre pakoltam. Ment vmennyi a zárnyitásra, észlelésre, intelligenciára, meg ide-oda.
Tényleg, harcosként milyen tulajdonságokra/képességekre osztottál, és nagyjából mennyi pontot?
Harcossal pont az Ylsidek miatt nem toltam, de majd kipróbálom. :D Nálam mindegyik Lich kifeküdt a tûzszõnyeg-tûzgolyó párosítástól. :D Bár vannak durva varázslatok. pl. Idõ-megállítás (de az Ylsideknél nem használtam, mert gyakorlatilag 1 tûzgolyótól elhullottak), v. Tömeges égetés (ehhez nem árt egy kevés mana is).
Jah, jó lenne a 2. rész. De vhol azt olvastam h. az az elõ elõtt játszódna. Enclave-nek sincs még mindig 2. része...
Nekem se jöttek elõ. én mondjuk harcossal toltam végig> A Lichekkel meg az Ylsidekkel szívás volt egy darabig. A démont ha okosan csinltam le tudtam gyõzni, csak oda-viszza kellett ugrálni meg futni:)
Azért mostmár igazán csinálhatnák a 2. részét. Megcsinálták a M&M-et (amivel nem játszottam), most meg a the Crossing nevezetû MMO-t hegesztik. Talán 2010-re bejelentik a játékot:(
1.17-es verzióval játszottam mindig is, és egyik probléma sem jött elõ ezek közül. :) Varázslóként meg valóban komoly dolog az a tûzlabda, fõleg a játék elsõ felében, mert korán hozzá lehet jutni a szükséges rúnákhoz, és bazi sokat sebez. :) 24-es INT + 100-as Ethereal link + Bless varázslat (Ami 10-et ad a 4 fõ értékhez egy rövid idõre!!!) és nem nagyon van vesztett csata még sárkány v. démonok ellen sem. :D
This 1.18 version will allow player already owning Arx Fatalis to benefit from the latest improvements included in the "Collector Edition", especially the compatibility with the latest hardware configurations.
Fix list:
v1.18
- Fixed D3D texture creation that triggered white textured objects / Characters on recent hardware configurations.
- Fixed a crash on TNL Bump Mapping management.
- Fixed several memory leaks.
- Fixed the text font not being displayed on recent hardware configurations.
- Fixed a specific crash on spells use.
- Tweaked the Fireball spell damage rule, to make it less powerful & more balanced.
- Fixed a bug where the game would quit if the ESC key was pressed during the New Game fade to black
lelehet alahonnan tölteni ezt a játékot teljesben?
Hol lehet eme gyöngyszemet megszereszni? Sehol nem láttam itton és még torrenten sem találom...
Az az, de mindent ki lehet nyitni, csak magas zárnyitás, v. megfelelõ kulcs kérdése. Egyszer érdemes megnézni mi van mögötte. :) Ha jó irányban képzed a varit, az Ylside megfekszik 1 tûzgolyótól is. :)
Pontosan, ott repül be a sárkány a felszínrõl, ahova megfelelõ felszerelés nélkül nem lehet élve kijutni. Egyébként van egy kapu a játékban, ami a külvilágba és a megfagyott felszínre vezet, de ha azt kinyitod, nem leszel hosszú életû. :)
Pedig pont ez az a játék, ahol nagy élmény varázslóval végigvinni. Vannak komoly és látványos varázslatok (pl. ellenfél lassítása, gyorsítás saját magadra, tömeges ellenfélrobbantás, villámcsapás, méregcsóva :), védõfal, démonidézés...).
Amit néztem végigjátszást az nem ragozta, azért is kérdeztem meg. A lebegés meg a tûzgolyó varázslat az a sárkányig eljutáshoz kell, de nekem a gondom az volt, hogy a hátsó barlangjába nem tudtam bejutni, abba a kis lukba, ahonnan kijön, ahogy elhangzott már itt Általában nem szimaptikusak a varázslók, én a hideg acél gyorsaságában hiszek :)
A fõellenfél viszonylag könnyen megvolt... beszorítottam a sarokba és ütöttem...érdekes hogy a magyarítások általában a játék vége fele érintetlenül hagyják az angol szöveget (csökken a kedv :), itt pedig a videót nem sikerült egyáltalán magyarítani. Láttam valami havas tájat a végén, mindegy, vége lett.