Ide is bemásolom, hátha itt hamarabb kapok választ. :)
Mostanában újra elővettem a maya-t, pontosabban a maya 2020-at. Még mindig igaz az a megállapítás, hogy max-el könnyebb modellezni? Csak azért kérdezem, mert eljutottam oda, hogy komplexebb modelleket készítsek, és érdekelne, hogy más programmal nem könnyebb dolgom lenne?
Nézegettem a zbrush-t is, de én nem sárkányt akarok készíteni, hanem pl. emberszabású robotokat. :)
Tehát a kérdésem az lenne, hogy nem lenne itt az ideje, hogy egy másik programot tanuljak meg? mint pl. Max, Blender, Modo, Houdini ?
A válaszokat előre is köszönöm!!
köszi, akkor jol gondoltam, hogy nem user error, mert eddig ilyet nem csinált.
valaki találkozott már olyannal, hogy a lcencelt program feldob egy ablakot, hogy vegyem meg ujra? 2020as program az activálással minden rendben van, de mégis feljön egy ablak ami a autodest oldalára visz ahol a programot lehet megvenni.
Ha nem írom le még mindig keresném a megoldást :D Tényleg általában az van, hogy szenvedsz vele, sehol nem találod hiába googlezol, beírod és aztán megoldod gyorsan :D
Megpróbálom ezt megjegyezni de őszintén szólva örülnék ha nem kéne soha többet 3DS-t nyitnom, nekem ez a mumusom. Ha ezen a programon múlik soha nem tanultam volna meg modellezni, persze igazságtalan vagyok mert 2005 tájékán mikor eltántorított még máshoz sem volt igazán olyan tananyag tenger mint manapság. Viszont brutális látni hogy a Blender hogy fejlődik, meg a Modo-ról is egész elképesztő dolgok jönnek, ahogy meg tőled olvastam elég nagy a 3DS-nél a toporgás ha már 1 modifier updatet így agyon kell promózni.
A cuccot amúgy úgy oldottam meg, hogy egyszerűen move toolal kihúztam a farkas modellből a fogakat meg a nyelvet és semmit nem töröltem az eredeti modellen, csak kijelöltem azt a 2 geometriát ami kellett és úgy exportáltam. Még ha addig töröltem mindent még nem maradt más csak a fogak meg a nyelv 3DS-ben jól nézett ki importálva meg úgy ahogy leírtam.
Köszönöm a segítséget szerintem még jól fog jönni ez a snapshot dolog mert 3DS-ben meg Mayában sokkal több modell van értelemszerűen mint az általam preferált Blenderben és biztos találkozni fogok még velük :)
Ez a fórum szelleme. :D Látod? Másfél órán belül megoldás.
MAX-on belül a Tools/Snapshot-tal tudsz egy mesh/poly aktuális állapotáról "snapshotot készíteni". Ha egy adott pozícióban szeretnéd bakelni egy mesh állapotát, akkor ez egy jó opció.
Van egy riggelt elég jó kis modell 3ds-ben, még 2011-el készült szal azt töltöttem le, hogy ki tudjam exportálni. Namármost az a gondom hogy elég fura export eredményeket érek el vele, gondolom ez azért van mert az armature, meg a nem elfogadott pozíciók megzavarják az exportálást. Szóval, olyannak aki most nyitja meg először a programot, el tudná valaki magyarázni hogy kéne minden modifiert elfogadtatni a modellen, minden csontot leokézni hogy maradjon csak ennyiben a geometria, aztán törölni minden csontot meg dolgot a sceneről ami nem menne exportba? Utána már exportálni meg beállítani Blenderre tudom, de most nagyon furán exportálja, pl felső állkapcs jól áll alsó állkapcs meg 90° ban elforgatva, még ezt vissza lehetne forgatni de nagyon furákat csinál nah, ilyen tök logikátlan dolgokat, szóval szeretném ha szépen menne. Lehet nem is fórumon kéne ezt megbeszélni ha tudsz valami azonnali üzenetküldőt küldeni privátban felveszlek.
Ah, csudába is. Teszek be valami képet. :D Mostanában nincsenek személyes projektek, ez épp egy fenyőfa volt, GrowFXben készült egy látványtervhez, a projektet már untam, úgyhogy lett belőle egy ilyen.
:D És azt promózzák, hogy miket fejlesztettek a 2016-os verzió óta... :D Annak mondjuk örülök, hogy megcsinálták, hogy végre nagyobb eséllyel tudja megszakítani a user az autobackupot, ez is fejlesztés! Én a 2021-es verzióban megelégednék egy olyan feature-el, hogy vonalhúzás közben lehessen beírni a hosszát, erre már lehetne építeni főverziót...
Eljutottunk oda, hogy a MAX 2020 new feature videója 50%ban egyenlő egy kicsit frissített chamfer modifier-rel.
Miután mindenki subscription-ön van, nekik már mindegy. A zsetta ígyis-úgyis pörög, lemondani meg senki nem fogja.
kint van ... LOL 3dsmax 2020! radeon prorender intergralva, mintha - meglepetes - stabilabb lenne a nezetablak rendereles, de ez lehet az nvidia karesz miatt van.
Sziasztok ! Vray rendernél mi okozza ezeket a fehér pöttyöket ? https://sg.hu/galeria/1549476574/15494765741549792470.jpg
hat, ez nem olyan gyors mint az adata. Nem tudja a 3GB/s-et sem pedig 3.4 van rairva...
De azert irasban ott van! Utoljára szerkesztette: nenad, 2019.02.05. 22:34:02
Nekem is SSD van a laptopomban , de eddig nem vette észre semmi különbséget amikor külön meghajtorol dolgozok, hogy mikor HDD mikor SSD, pedig majd 10x es különbség van a benchmark szerint mind irás mind olvasás alapján a két tárolo között.
A bátyámnak 970evot vettem karira, de ott sem vettem észre eszeveszett sebességet a napi programok használatánál.
Hogy kicsit szakmai vizekre is evezzünk, Valaki le tudna irni egy jó workflowt, hogy hogyan lehetne valós méretre beállitani a referencia képet blender2,8 vagy max alatt? 1/72es méretarányu 3 nézeti kép van bescannelve cross sectionokkel 10kx10k méretben, de amikor betöltöm csak simán akkor a gép teljes hossza 2m , ha felnyagyitom akkor meg nem lehet már zoomolni tovább vagy forgatni a képet blenderben. és 2gb memoriát megeszik csak a 3 refkép,amik csak 16mb darabja ,
Holnap megjon a evo 970 csere... 3.4GB/s read 1.4 GB/s write...
Megvalami, nem vagyok epitesz. Jol tud jonni, de nem letszukseglet, ha te sem vagy az, akkor ezen ne problemazz nagyon sokat.
Ez nem egy egyszeru kerdes es nem is lehet nagyon egyszeruen valaszolni ra, ugyhogy leirom a sajat velemenyemet. Pontosabban azt, ahogy en elindultam ezzel az egesszel, valamikor ugy 7 evvel ezelott.
A kezdetektol fogva az epiteszeti latvanytervezes erdekelt, a szerint is alakitottam ki a tanulmanyaimat. Egyszer csak, leven kirugtak az akkori munkahelyemrol (letszamleepetes volt, en kerem dolgoztam mint a gep, becsszo :)), nagyon sok szabadido szakadt a nyakamba, mivel valamennyi penz is volt keszleten, ezert elhataroztam, hogy akkor talan itt a soha vissza nem tero alkalom a regota dedelgetett almom megvalositasanak, miszerint, hogy belevagok a 3D-be.
Jopar honapon keresztul tanultam, amennyit csak birtam, tutorialokbol (UI, modellezesi alapok, ilyesmit) (ezekbol sok olyat talalsz ami tenyleg er is valamit (Pl. Gnomon, Lynda, Pluralsight-tal csak ovatosan, ott sok a kokler, de lehet talalni jot, de ha egyaltalan nem ertessz hozza, akkor nem feltetlenul erdemes kockaztatni, bar teny, hogy nagyon nepszeruek).
Ezt kovetoen beiratkoztam az egyik nagyobb magyar kepzesre a M***rray-nel, elvegeztem, megvan a szuper Autodesk papirkam, orom, boldogsag. Ezeken a kepzeseken semmi olyat nem tanitanak meg, amit amugy nem talalnal meg tutorialokban, vagy az interneten. En szerettem oda jarni, amugy is olyan vagyok, ha valamit nem ertek, akkor kerdezek, ezt tutorialnal nem olyan egyszeru, a hangulat is jo volt. Csak azt tudom mondani, ezt tanacsolom mindenkinek, ha "mindegy" az a 4-500e forint, akkor menj el valamelyik ilyen kepzesre, azonban ha komoly gondot okoz es jelzalogkolcsonre van szukseg, akkor annyit nem vesztesz vele, ha kihagyod es tanulod magadtol.
Miutan elvegeztem, rajottem arra, hogy tudok eleg sok dolgot, de ahhoz, hogy munkat talaljak, ez lenyegeben edeskeves, ugyhogy folytatodott a tanulas, honapokig, a vege fele mar nemileg elkeseredetten, mert mar nagyon fogytan volt a penzem es kellett volna egy allas.
Kuldozgettem a portfoliomat ide-oda, (ami annyira nem is volt nagyon gaz kinezetu), voltam vagy 2 allasinterjun, de vegul nem engem valasztottak. Minimalis elkeseredes, vajaskenyer eves.
Ezt kovetoen nem sokkal, amire a mai napig azt mondom, hogy nagy szerencsem volt, hogy igy tudtam elindulni, megkerestek az egyik korabbi helyrol, ahova elkuldtem a portfoliomat, ami (most nem nevezem meg, de annyira sok nincs) az egyik legnevesebb magyar latvanytervezo ceg volt. Kicsit bajban voltak, sok a projekt, kell az ember, a portfoliom megutotte a szintet, felvettek. Ezert a mai napig nagyon halas vagyok. Elso idoszak zabszem effektus, de azert akkor mar rendelkeztem egy olyan merteku tudassal, hogy annyira azert nem voltam megijedve egyfolytaban. Sokat tanultam ott, kellemes hangulat volt. Jo 3 evig voltam ott.
Ezt kovetoen ugy dontottem, hogy irany nyugat, ugyhogy most nyugat-Europaban vagyok, itt mostmar a masodik allasomban a szakman belul. Kivetelesen az elsot en hagytam ott es nem az engem, majd egy ev utan, mert nem pont ugy mentek a dolgok, ahogy nekem tetszett volna. Elvagyok, tervezgetem a jovomet aprankent a szakman belul es amikor csak az erombol telik, akkor eppen tanulok, most eppen a Substance package-et.
Amit en tudok tanacsolni annak aki esetleg most indulna, archviz-en belul.
Rengeteg tanulas es nem csak 3D, hanem Photoshop, kompozicio, szintan, fenykepeszet.
Sokan elkovetik azt a hibat, hogy szep dolgokat ossze tudnak rakni 3D-ben (shaderek, modellek), de a kompozicio vagy a bevilagitas mar gyenge, vagy amikor az utomunkara kerul a sor, akkor csak rohangalnak mint a mergezett eger es osszecsapnak valamit.
Ahhoz, hogy egy utokepes portfolio osszejojjon (igen, a nelkul sajnos nem megy, bemondasra nem hiszik el, hogy tudsz valami jot is csinalni), rengeteg tanulas, kitartas es elszantsag szukseges. Hosszu honapok, de en azt mondanam, hogy kb. mondjuk egy ev, mire kezded magad magabiztosnak erezni, persze ha az ember csak napi 1-2 orat tud raforditani, akkor tobb, nekem "szerencsem" volt, idom volt, mas se.
En mondjuk az a fajta ember vagyok, aki sose szeretett sz*rt kiadni a kezebol, mindig az aktualis maximumot tukrozte, amit nyujtani tudtam, ha azt ereztem, hogy nem ut meg egy adott szinvonalat az, amit akkor tudtam, nem kuldozgettem a portfoliomat es farasztottam vele az embereket.
A portfolioban nincs szukseg 20 kepre, legyen benne 5-6, de azok legyenek annyira jok, amennyire csak meg tudod csinalni.
...
Rendermotor gyanant mindenkeppen erdemes a V-ray es a Corona parossal ismerkedni, a Coronaval konnyebb sikereket elerni, mostanaban amugy is inkabb az divik, en is azzal dolgozom, de rendkivul celszeru megismerni mindkettot. Mondanam, hogy a V-ray-jel kezdj, mert ha az mar megy, akkor a Corona 2 nap alatt menni fog, de a V-ray elsore nagyon bonyolultnak tud tunni.
Angol nyelv nelkul sajnos nem megy, otthon sem, ha azzal gondok vannak, akkor azt sajnos - legalabb alap szinten - de el kell sajatitani. Ami projekteken dolgozni fogsz, azok se magyarul lesznek, ha 5 percig kell szotarazni, hogy mittomenmilyen kovet kell rakni a jardara, az egy kicsit gaz tud lenni. Az osszes ertelmes tutorial, how-to angolul van, ilyen szempontbol nincs igazi magyar kozosseg, nincs is igazan ertelme magyarul tutorialt gyartani annak a 20 embernek aki megnezne, bizonyara lehet talalni parat, de elhanyagolhato a szamuk.
vettem egy evo 860 256 GB-t. A super M2. ssd valamiert elkezdett lassulni, az irasi sebesseg 1/5 re esett vissza... Allitolag ez gyari hiba, 5 ev gari van rajta kuldom vissza...
Mind1, a lenyeg, nem is rossz az irasi olvasasi sebessege...
A striped volumek szama 3ra novekedett. Ps es Max stbben ismet jelentos gyorsulas!
epiteszmernoki, vagy mome.. de egyik sem a program hasznalat miatt hanem a latas miatt (fenyek, anatomia etc.) A tanfolyamok alap programismeretet adnak. nem fognak neked egy olyat tudast a kezedbe adni amivel aaa* minosegu munkakat mutatsz fel es rogton egy brutal allast is talalsz.
Igen, tudom, portfolio, portfolio, portfolio, de mi van akkor ha nincs meg az alap tudás? Nyilván vannak yt videók amin megmutatnak egy adott dolgot hogy kell, de nem tudok kérdezni hogy mi van akkor ha ez meg az, ráadásul nem is magyarul vannak. Nem szeretnék úgy járni mint a Corel tanfolyammal, 4 év használat után elküldtek tanfolyamra hogy legyen papírom, nagyjából nem tudtak újat mutatni, a rajzoljunk kört, adjunk neki színt, színezzük át a körvonalat, írjunk be szöveget stb. stílusú tanfolyam volt. 8 éve rajzolgatok autókat, valamennyire ismerem a programot (nem nagyképűségből írom, nyilván a Max bonyolultabb). Akkor átfogalmazva a kérdés, melyik iskola melyik képzése adja meg a lehető legnagyobb programismeretet és melyik képzés az amire van itthon kereslet.
Mint ahogy egy 1080-as VGA-val is ugyanolyan lassú a MAX viewport mint egy 1060-assal. Mókás. Gondolom, amikor megjön az első 2080a-as, azzal sem lesz gyorsabb :D
Naja... ezzel a 10Gb-es hálózattal kb ugyanolyan gyors (vagy lassú) a 3dsmax, mintha helyben lenne m.2-es SSD-n a jelenet. Lemértem, helyi fájlnál (és persze helyi textúráknál) a mentés egy kicsit gorsabb, a megnyitás kb ugyanannyi.
Ha 2GB-os EXR-t kell nyitnia 15 rendercsatornával, akkor ugyanolyan lassú. :D (persze, oké, vágom, azért, mert olvassa be a rétegeket és vadul pörög 1 darab teljes processzormag a 16ból)
A PS szépen gyorsult, egy 1GB-os fájlt kb 2-3 sec megnyitni. Persze lehet, ha van 30 layered effektekkel, akkor már elveszik ez a sebesség megnyitásnál.
Lenne egy olyan kérdésem hogy álláskeresésnél mennyire számít ha ott van hogy elvégeztem egy célirányú tanfolyamot (Mesharray, 3dhome, Immi amiket láttam). Játékfejlesztés nem érdekel, látványtervezés, filmeffekt igen. Gondolkozom hogy fejlődnöm kellene, kb. 15 éve dolgozok 2D-ben, már kezdem unni és jól jönne a több néz is, ezért ha van értelme akkor felhasználnám egy munkahely váltásra is a tanfolyamot.
Áttértem 10Gbe hálózati környezetbe. Tegye fel a kezét, aki sejti, hogy melyik az egyetlen program, amelyik szinte semmit sem gyorsult a fájlműveleteknél...
Igaz nem MAX-ost tema, de tekintve a forum kihasznaltsagat nem zavar bele semmibe se.. Minap belefutottam egy programba amit kiszurtam a "csodas kelet gyumolcsei kozt" es le is teszteltem élesben (30 napig free es full funkcios). A program lenyege, hogy relative alacsony felbontasu kepekbol néminemű analizalas utan kapok egy nagyobb felbontasu kepet (max 600%). Ezt vagy CPU-bol, de az uj verziokbol mar GPU-bol odja meg. A vegeredmeny valoban dobbenetes. Ha valaki napi szinten talalkozik azzal, hogy nem elég a kapott kép/foto/textura/background kep felbontasa akkor erdemes raneznie. 100$-ert szinte ajandek (vagy legalabb a 30 nap amit kapunk a demo programert ami fullosan mukodik). A link hozza ( Topaz Lab A.I. Gigapixel): LINK +1 video ahol megmutogatjak mukodes kozben: Link
a script oldalat nem nezte valaki veletlen jo lett e?
Aki hálózati környezetben, NAS-on dolgozva használja a 3ds max-ot: a 2019-ben a hálózatról történő fájlmegnyitás több mint 2× gyorsabb lett, és mentés is egy kicsit gyorsult.
Ha esetleg valakit erdekelne, kollegat keresunk: Link
Én szinte a kezdetektől fogva egy Spacenavigatort használok. A minőségét dicséri, hogy azóta is szuperül működik. A 3D-s térben eszméletlen gyors és kreatív mozgást biztosít. Hátránya kicsit tényleg az, hogy lefoglalja az egyik kezét az embernek, így a gyorsbillentyűk használatához át kell emelni a 3d egérről a klaviatúrára a bal kezet. A driver fejlesztése régen hagyott kívánni valót maga után, de most már a legújabb driverek is gond nélkül működnek. Az viszont, hogy UnrealEngine-hez még mindig nincsen hivatalos támogatás a 3DConnexion részéről az mondjuk röhej.
10kl ALATT MARKAS SSD https://www.bestmarkt.hu/western-digital-120gb-green-25-sata3-ssd-p407383?g=59eb21aa7b484dabb13d8f1e8d5cc32e&productid=99672&1=1&micid=51781&utm_source=miclub
Helló. Hátha valakit érdekel, ha nem akkor pedig bocsi: Ingyenes játékok készítéséhez keresek grafikust, aki szeret rajzolni és megy neki a 2d és a 3d. Unity-ben készülnek, a programozó én vagyok. Nem kell profinak lenni, én sem vagyok az. Az eddigi játékok itt érhetőek el: weboldal Ezekhez én csináltam a programozást, a grafikát pedig javarészt én kisebb részt letöltöttem ingyenest(Raining Iron-hoz pedig egy grafikus csinálta, de ez még nem készült el és ez egy csapattal készül). Mivel én nem szeretek grafikázni, így kiadnám azt a kezeim közül, vagy esetleg ketten csinálnánk. Most épp egy kórházépítős játékon ügyködöm, és kezdésnek ez lenne. Olyan jelentkezését várom, aki napi szinten tud grafikázni, és nem zavarja, hogy nincs pénz a projectből. Ha érdekel a dolog írj egy emailt: [email protected]
Mindig van ingyenes profi kimenetet produkáló megoldás, csak többet kell kattintgatni, nem oylan szép az UI, és kicsit olvasgatni kell hozzájuk.
After fx az gondolom valami komoly drága program . Nekem egy primitív ingyenes program is elég lenne ami képes kimenteni a félkockákat akár mint sima jpeg sorozat ként. Ha csíkosan mentené ki az se baj mert úgyis lefelezem a képméretet így összeérnek majd a csíkok.
A probléma ott van, hogy 50 interlacelt "fél képkocka" nem 25 egész progresszív képkocka. CSak akkor, ha *semmi* nem mozdult. Az interlacelt képnél a sorok időben egymástól különböző pillanatokat mutatnak, ezért nem lehet csak úgy prograsszívvé konvertálni. KEll valamilyen algoritmus, ami megpróbálja kitalálni, hogy mi volt a hiányzó adat a fél-fél képkockaidőnyi időeltolódásokban.
AfterFX egészen jól elboldogul vele amúgy, média importálásakor meg kell adni neki, hogy interlacelt a footage, kiválasztani a megfelelő field ordert, és ha ez megvan, akkor kapsz egy "kétszeresére gyorsított" progresszív streamet amiben a hiányzó információt az AfterFX megpróbálta kitalálni. Ezt azután bármilyen modern retimerrel vissza lehet timeolni a megfelelő sebességre, ahol megint csak kitalálósdit kell játszania a szoftvernek. Netes tutorok is vannak szép számmal.
Sajnos a vége mindig ugyanaz: nemlétező információból sosemem lesz információ, csak valami, amit az algoritmusok megpróbálnak odagondolni.
Ide írom mert videóst nem látok. Van itt olyan okos ember aki le tudná írni mivel lehet ténylegesen progresszív képpé konvertálni a szar interlaced videót. Tehát értsd úgy mint amikor maga a lejátszó megszünteti a váltottsorosságot. Nekem nem kell semmi trükk csak hogy töltse ki a hiányzó sorokat ugyan azzal a képpel ami a kockán van. Már minden szart kipróbáltam a sony vegaszban is de ilyen kódolási műveletet nem hajt végre az a szar. Hiába állítod progresszívre a kimenetet csak egy mosott szar lesz az egész ,vagyis az 50 félképet 25 fps nél kettesével egymásra teszi és mindenből kettőt látsz. Olyat meg nem is tud a verzióm hogy 50p . Tehát nem tudok 50 félképből 25 db deinterlacedolt éles képkockát csinálni. Úgy se csinálja meg hogy eldobja a 25 öt és kiegészíti a maradék 25öt mintha progresszív lenne.
Ezzel a problémával amúgy már 10 éve küzdök ,mert ebben a nyomorék országban nem lehet a mediamarktban 1080p kamerát kapni ,legalábis pár éve még nem lehetett.
Azt gondoltam, hogy az egységes áttekinthetőség szempontjából szerencsésebb.
1., Olyan esetre gondoltam, mint pl. amikor valaki modellezik egy autót, az elején néhány párhuzamos 'edge'-t keresztben összeköt és aztán ezt az összekötést végigviszi (többnyire a 'cut'-t használva) az egész modellen, bár neki ebből a hasznos szakasz igazán csak a modell elején van. Azt már tapasztaltam, hogy ha nem sík felületen alakítok ki így egy ötszöget, az nem szerencsés, mert látszik a '(turbo)smooth'-s különbség, de sík felület esetén nem. Tehát, ha Porsche 911-t rajzol vki, ott megértem, hogy végigviszi, de egy '81-s Cadillac Fleetwood esetén nem. :-)
A múltkor bekapcsoltam az 'Edit Triangle' -t (nem biztos, hogy ez a neve, csak most nincs előttem a MAX), ami szaggatott vonallal mutatja (is) a 'polygon'-t felépítő(?) háromszöge(ke)t. Ott néztem, hogy pl. ha egy 4x4-s 'Plane'-n egy darabig kettévágom a négyszög 'poly'-kat, de nem viszem végig, hanem az egyik 'edge'-nél abbahagyom, akkor ezek a szaggatott vonalak ugyanúgy állnak az ötszögben, mintha azt is kettévágtam volna. Vagy nagyon nem az a lényeg, hogy ezek a háromszögek hogy állnak a 'poly'-ban, úgyhogy ezt inkább hanyagoljam?
2., Aztán. A 'poly'-nál maradva. Ha a modellen a négyszög 'poly' konkáv (az egymással szomszédos 'vertex'-ek nincsenek egy síkban), akkor az adott szakaszt célszerű újratervezni, vagy előfordulhat azért olyan egy modellen, amikor lehet konkáv is a 'poly', pl. a szemközti 'vertex'-k vannak egy síkban?
Mert a 4 szöget (polygont) tovább tudod osztani felezni az éleket (smooth) , hogy tudd finomítani a formán vagy új élt beszúrni és az végigfusson a modelleden.Nem mellesleg egységesebb a kinézet és átlátható a modell bonyolult formáknál is, megkönnyíti a modellezést. Meg a programok poligonokkal dolgoznak és könnyebb így mintha mindenféle forma lenne. gondold végig vagy csinálj egy tesztet ha mindenféle szögű formát egymásba illesztesz akkor utána mennyire lesz átlátható ha minden élt meg akarod felezni.
Sztem sehogy vagy csak addig használod amíg látod és utána újrapozicionálod és folytatod a kivágást, vagy eleve olyan tools-t használsz ami az egész részre hat ahol használni szeretnéd (loop vagy kijelölések után connect stb..)
1., Néhány tutorial video megtekintése után kérdem, hogy poly-modellezésnél miért törekednek arra, hogy az adott modellen szinte minden poly 4 szög legyen? Henger v. sokszög alapú hasáb esetén persze az alap és a fedőlap az az adott forma, azt többnyire nem bontják kisebb elemekre. De miért célszerű, hogy mindenhol máshol 4 szög legyen és ne mondjuk 3 szög vagy sokszög?
2., Hogyan lehet mozogni, pl a modell körül forogni, miközben használom pl. a Cut-t, vagy rajzolok egy line-t? Vagy hol lehet ezt módosítani, mert az alapértelmezett beállításnál nekem abbahagyja az éppen végzett eszközhasználatot.
5990ft gyors SSD nekem is ilyen van es nagyon kiraly.
Kint van a vray next trial, a chaos honlapon. Egesz jora sikerult. 1-2 apro bug van csak benne... Trialozom, es ha lesz ra zsem akkor ezuttal megveszem. Redqueen meg a tobbi sajnos nincsen folytatva,...
Nekem hobbi volt a 3d és a családalapítással ment is a levesbe, mint annyi más... Továbbra is érdekel, de űzni, fejlődni már nem fogok benne sajnos. Munkám miatt ellenben megfordulok néhány építész irodában, és meglepve tapasztalom, hogy mennyire vállalható látványok készülnek egyre több helyen, belsős munkaként, nem egyszer frissen végzett építészek által. Olyan irodákban, ahol korábban az artlantis volt a non plus ultra. A komolyabb renderek mellett pedig egyszerűbb eszközökkel is egész szép eredmények érhetőek már el (pl. Lumion).
Hát igen,én is már jó néhány éve csak a háttérből követem a dolgokat itt :)
Tényleg azt az oldalt el is felejtettem már.Így már emlékszem hogy volt egy ilyen oldal is.Majd ránézek,köszi. A blender.hu-t ismerem,de hát igen,az csak blender :)
Szóval, nesze, látható, hogy vannak itt emberek, csak csendben nézelődnek. :P
Én amiről tudok és használom is az a mindentbele.atedin.com. Habár a hír/tutorial/érdekesség rovatok ott sem nagyon pörögnek, de egy 6-10 fős állandó társaság mellé vagy még pár be-be nézegető tag, képekből van havonta egy pár darab - bár korántsem annyi, mint az fb csoportokban. Ahogy korábban írták, a "régiek" ide is fel-fel járnak, ahogy én is legalább heti egyszer ránézek a mayás sg fórumra. Most, hogy a w3d után az artistpub is kiesett, már nem sok maradt.
(meg még esetleg ott a kockart, ami nem annyira 3d, de grafika, meg a blenderkuckó, ami nem annyira(egyáltalán nem) 3dsmax, de blender. ) Utoljára szerkesztette: aqa, 2018.08.06. 14:13:11
:D Igen,olvastam az artistpub oldalán is hogy van nekik is ilyen csoportjuk,de én nem használok facebook-ot . Azt sem tudom hogy hogy működik egy ilyen facebook csoport ,vagy egyáltalán hogy néz ki :)
Tényleg az IRC csatornák...Én még azt használtam :) Amúgy igen,biztos igazad van,mert látom én is hogy ebbe az irányba tart a világ,csak egy ideje már nem követtem az ilyen fórumokat,és meglepett hogy tényleg egyetlen egy oldal sem maradt.De hát végül is mindig minden változik...
Ha megnézed, a "fórumos" kommunikáció, mint olyan összeségében háttérbe szorult. Az emberek a kétezres évek környékén billentyűzetet koptattak. Manapság mindenki képekben és egyre inkább videókban, meg interaktív tartalmakban (artstation, sketchfab...) kommunikál. Az emberek figyelmi periódusa is egyre inkább a 3mp és azalatti szakaszra terelődik, a facebookot felváltja a snapchat és az insta, stb stb... változik, ahogy az emberek kommunikálnak, és a fórumok egy leköszönő kor platformjai. Aki akkor volt "fiatal" az már megtanulta a dolgokat, felnőtt, a jelenkor "fiatalságának" pedig nem ez a platformja. Pl. én sem használtam már IRC csatornákat, mert akkoriban a fórum volt a korszellem. :)
Ettől mi még itt vagyunk, és szerintem (ha az sg marad) maradunk mi is, ameddig el nem pusztulunk.
Hát igen,lehet hogy van benne valami.De szerintem valahogy mintha az érdeklődés is csökkent volna az egész 3d iránt.Emlékszem 2000 körül mindenki ezt akarta tanulni,meg játékfejlesztésben benne lenni,mindenki mutogatta hogy miket csinált,aztán teltek az évek és valahogy már mintha nem érdekelte volna úgy az embereket.Mondjuk jó néhány 3d-s cég is bezárt,de mintha itthon inkább csökkent volna az érdeklődés a 3d iránt,míg külföldön csak nőtt az évek alatt,nem?Legalábbis nekem így tűnik.Főleg hogy mindig voltak elég sokan akik nem tudtak annyira angolul hogy megértsék az angol tutorialok,leírásokat,és ugye ezeken az oldalakon meg tudták beszélni jobban a dolgokat. Na mindegy,csak tényleg furcsállom hogy egyetlen egy oldal nem maradt...
Azoknak a közösségeknek (ennek is) a fejlődés és tanulás volt az egyik fő összetartó ereje. Amióta a tudás annyira könnyen elérhető, és rengeteg helyről kényelmesen beszeerzhető, kicsit megcsappant az információcsere.
Azért a régi keménymag vissza-vissza néz ide. Vissza is fog, de az emberek többsége magnapság elszigetelten, tutorialokból tanul. Mókás, hogy régen még ki kellett írni, hogy mielőtt marhaságot kérdezel, olvass bele a helpbe. :)
Bár ahogy elnézem már itt sincs túl nagy mozgás...
Sziasztok! Létezik hogy már lényegében nincs egyetlen egy magyar 3d grafikai fórum/oldal sem?Vagy csak én nem találok egyet sem? :) Látom nemrég az artistpub is megszűnt...Tényleg ennyire nincs igény ilyen oldalra már?Emlékszem vagy 10-15 éve még azért volt jó néhány(world3d,design21 stb),ráadásul elég rendesen pörögtek,most meg semmi?Nagyon érdekesnek találom...
Érdekességnek amivel lehet molyolni egy kicsit: Link :)
3D LÁTVÁNYTERVEZŐT /MODELLEZŐT keresünk fejlődő cégünkhöz teljes munkaidőben. Nemzetközi projektekkel és barátságos környezettel várunk. Nem csak tapaszalattal rendelkezők jelentkezését várjuk!
Elvárások: 3D Studio Max és V-Ray vagy Corona ismerete Photoshop ismeret textúrák készítéséhez, illetve utómunkához alapszintű angol nyelvtudás
Előnyt jelent: Animáció készítésben szerzett tapasztalat Solidworks, Rhino vagy egyéb NURBS modelező program használata Unreal vagy Unity ismerete Z-brush vagy Mudbox
Holnapunk: www.3digitstudio.com
Munkavégzés helye: Budapest, XIV. ker Örs Vezér tere
Versenyképes fizetés és egyéb juttatások.
Jelentkezni rövid önéletrajzzal és referenciákkal az alábbi címen. A tárgynak kérlek ezt adjátok meg "Látványtervező".