Igen az AFR ( air fuel ratio) azaz benzin - levego kevereke nem jo. A greddy kompjutert beallitja a tuner srac, mikozben nezi az AFR kijelzot, hogy mennyi benzin-t nyomjon az injektor a motorba. A levego adott. Akkora nyomas van amekkora. Csak a benzin befecskendezesenek mennyiseget lehet valtoztatni. Alapjaraton olyan 14.7 kornyeken kene lennie az AFR nak. A szamlap 10. tol meg 16ig ha jol emlekszem. 10 a nagyon sok benzin. 16 pedig tul sok levego. Tul sok benzinnel szarul megy az auto. Tul sok levegotol meg felrobbanhat a motor. Mikozben nagyon nyomod neki olyan 11.5 korul kell lennie az AFRnak. Most az alapjarat az 12 valamennyi ( tul sok benya) es nem birom vezetni mert az ora kiakad 10.0 nal tehat rengeteg benzint kap. Mikor nagyon nyomom neki akkor minden ok. tehat lehet ujra tuningolni :(
De ezt nem gondoltam volna, hogy egy @#$% kipufogo valtozatatas miatt elmegy az AFR..... Es igen, ezek a kompjuterek nem adaptivak. Sajna nem lehet nekik megadni egy AFR szamot, hogy na ez a cel es tokmindegy mi nem stimmel probald meg ugy valtoztatni a benzint.
Most meg kibasztam magammal :((((( levetettem a hatso dobot es teljesen szetkurta a tuningot. Amugy is tol hangos lett es uvolt mint egy faszom trombitalo honda, ugyhogy visszarakatok ra egy kozepso dobot es ujra tuningolhatom megint..... sok penz megint megy a kukaba....
Vegre vezettem az autot valamelyik nap egy kcisit hosszabban es rajottem, hogy a 3 as fokozat annal konnyebben ugrik ki a helyerol minnel tobbet vezetem az autot. Ma kicsereltuk az olajat. Marmint csereltuk volna mert kb a ket liter helyett csak 2 deci volt benne. Az is fekete es budos. A lenyeg, hogy meg mint az atom es nem ugrik ki 3asbol.
Vaooo, olyan mintha csak az olajteknő durrant volna el, mert a motor jár, és "nincs is rossz hangja" [video]https://coubsecure-s.akamaihd.net/get/b122/p/coub/simple/cw_video_for_sharing/4806f909730/ac946d48b0ffec1affb02/1581408244_looped_1581408242.mp4[/video]
Borsodból olvasva akár helyi történet is lehetne... :D -.-'' Édes 'szom ennyi sz0pást...még a kölcsönadós sztorit nem számítva is kirajzolódik hogy qrva nehéz megbízható hozzáértő szakembereket találni, főleg tuner témában, hiába virágzó biznisz egy kontinenssel odébb, pénzzel a zsebedben... A kábeles sztori az a kiköpött sarki ""autószerelő ismerős"" tyúkbelezik a Ladával és már minden vezetéken van valami szigszalagozás, néha működik rendesen, néha nem, mi a qrva anyja van... :DD Utoljára szerkesztette: broman191, 2020.01.11. 16:31:34
Nagyon hosszu sztori de megprobalom osszefoglalni. Dolgoztam valahol egy masik imigrans magyarral akinek nem voltak papirjai. Neha segitett a scionnal. Honapokon keresztul fizettem neki az ebedet minden nap szal szerintem kvittek vagyunk. Egyik nap az mk3 as supraja lerobbant. Kerdezte, hogy ha ad nekem penzt tudok e neki kolcsonozni egy autot. Ami persze hulyeseg lenne mert ha tortenik valami akkor nem az vezette aki a biztositason van ergo nekem kene kifizetni a kolcsonzott autot. Otlet: adjon penzt. Oda adom a sciont amit szarakszik a supraval de neha dolgozzon az en automon is. Pl a turboban cserelje le a tomiteseket. Gatlokat cserelje ki meg amit csak talal alatta vagy az auto korul. En kiberlek egy autot es vezetem azt. Nem emlekszem mar mennyi ido utan de jott a hivas, hogy neki mentek. Azt mondta, hogy a masik csavo lelepett de nem vagyok hulye. Egyertelmu, hogy nem akar rendorsegi ugyet mert illegalisan van amerikaban. Gondolom mondta a csavonak, hogy go fuck yourself... Esetleg elkert parszaz dolcsit, hogy akkor nem kell rendor de fizess amit persze nekem nem vallott be, hogy en meg ot sajnaljam. Megigerte, hogy megcsinalja es nagy baj nincs csak a hatso lokharito meg esetleg ami mogotte van ki kell huzni de lampak, csomitarto rendben. 1 het eltelik felhiv, hogy feltortek minden autot a szerviznel, ahol volt az auto javitva. Kiloptak belole a hangcuccot de szerencsere a felniket meg a turbot meghagytal csak belulrol pakoltak ki, viszont a kesztyutartoban megtalaltak a turbohoz a kompjutert es kiszakitottak a helyerol. Na mar most, epp eszu ember mondana, hogy o vedte ki a dolgokat es aladta de MINDENT visszavasarolt nekem. Ugyan az a melylada es erosito. Meg jobb fejegyseg mert a regi meg a bluetoothot se tudta, vett kompjutert a turbohoz. Baj az, hogy a kompjutert kiteptek es a kabelkoteg szetszakadt es sajna nem szin kodos a kabelezes. Osszes kabel zold es greddy 6 het alatt kuld ujat es masik 600 dodo! Szal a csori illegalis megprobalta megjavitattni valakivel de nem igazan akart mukodni. O nem is akart fizetni a javitasert mondta, hogy ha kesz a kabel csal elkuldi a faszba a csavot. (Nagyon kakaskodo a sracunk amugy. velem vegig kedves volt, sosem szolt be az arcom elott de rengeteg szart beszelt MINDENKIROL) Amugy mar 2-3 honap eltelt miota oda adtam az autot. 1 honap ber auto utan mondtam hogy megoldom az autot inkabb a kocsimra kolcson, hogy menjen. Felesegemmel kozosen hasznaltuk az autojat amit ultra szar volt megoldani, ugyhogy 1 honap utan feladtam es vettem magamnak egy zsir uj atutot. Tobb mint 1 ev telt el! Mar mindenki, biztos volt, hogy az autot mar darabokra szedte a srac es eladta de neha kuldott kepeket meg videokat rola, szal en biztam benne. Volt igergetes minden masodik heten, hogy jovoheten kesz lesz! jovoheten vissza kerul hozzam! stb stb stb. masfel ev utan elegem lett es visszavettem tole, ugy hogy nem is volt ott a srac csak oda mentem valahova, ahol allt az autom es elkertem a kulcsot a hely tulajatol aki boldogan adta oda mert kibebaszottul nem akarta mar ott az autot. Fel evig allt ott az auto foglalta a helyet a bekeritett platzon ahol ossz vissz kb volt 4-5 helye. Kozben talaltam egy osszetort sciont miamiban. Allitolag ujra volt epitve a motor toyota alkatreszekkel toyota altall 6 ezer merfolddel a baleset elott. Volt rajta turbo is! meg jobb mint ami az en kocsimban van. Valtoban onzaro difi ( allitolag) Megvettem az autot es ez a srac ajanlotta nekem a toyota szerelot aki az autot epitette. kifizettem rahedli penzt annak is. At tette a motort meg a toyota kompjutert az egesz motor kabelezessel ( 05 es 07 es evjarat kozott a kabel mas volt az autokban ami a toyota kompjuterhez ment. Sajna nem indult az auto. Keresete a hiba forrasat es eszrevette, hogy az elozo fasz 40 amperes biztositekot tett a benya pumpahoz es most sem megy a pumpa. Az elozo csavo megprobalta ossze hackelni a szar greddy kompjuter kabelezest a toyota kompjuterrel es valami nem volt szazas es emiatt a biztositek egyfolytaba elpukkant. Mindezt eljatszotta a legnagyobb biztositekig ami oda fer es szetegett a kabel. Na akkor ki kell venni a masik kocsi belso kabelezeset es atrakni az enyembe. Az a kabel koteg mindent osszekot. Az ablak lehuzo kapcsoloktol elkezdve a terkep vilagitas, benzin pumpa. csomagtarto vilagitas stb stb stb. Darabokra szedte az atutot es kicserelte azt is. Nem akart indulni az auto. Oda mentem egy masik autoszerelovel, amit csak lehetett atneztunk es a toyota technikus mindig mondta, hogy azt mar csekkolta. azt is nezte... azt is probalta szal semmire nem jutottunk. Igaz a muszerfal meg nem volt visszarakva az autoba amire mondta az odahivott szerelo, hogy tegye azt vissza hatha amiatt van valami de a toyotas azt mondta, hogy nincs hiba kod. Nem tudja mizu. Vegynk egy masik scion autot amibe szar a motor es nem barbarkodott bele senki es abba atrakjuk a motort.... Kosz... de azt nem. Ennyi erobol mar vehettem volna egy regu suprat. Vagy akarmit. 3 honapig volt ennel a csavonal az auto. Majd masik 3 honapot vartam ra, hogy ossze tegye a muszerfalat. vegre elhoztam onnan is. Neten talaltom valakit aki auto aram muszaki. Odavittem. Aznap beinditotta az autot., Megkertem, hogy szereljen meg MINDEN mast az auton. Nekem mar reeeeeeg elfogyott a turelmem meg a kedvem hozzanyulni. Bele akarok ulni es menjen. Rengeteg dolgot megcsinalt de valahogy kibaszottul nem vette eszre, hogy a muszerfal kozepe nem mukodik amivel a legkondit iranyitom. Nah mindegy. majd vissza kell menni ha az autot megtuningoltak. Nem tudom meddig volt nala az auto. Talan 1 honap. Sok dolgot megcsinalt. Vagy masfel oldalas volt a lista.
[most eszembe jutott, hogy ha valamiert elvesztenem ezt az iromanyt; tuti, hogy nem gepelnem ujra...ctrl+A,ctrl+C]
Vegre megy az auto csak meg kell tuningolni. vettem uj pumpat mert ki tudja, mennyire lett szetbaszva. uj injektorok. tuner srac kijott de mikor nyomom neki az auto megtorpan. Vakarjuk a fejunket... Hat... vegyek benya nyomas egyenlitot. Azzal belojuk a nyomast. Es lehet ra kotni merot is amivel csekkolhatjuk a nyomast. 3 helyrol probaltam megvenni.. mindegyik alkalommal 1 het varakozas de sehol nincs ami nekem kell, meg mast kuldenek meg hasonlo faszsagok. Vegre megvan de nem talaltam sehol fuel railt. Mar nem gyartjak. Az eredeti fuel rail veget a tuner srac levagta es tatt ra menetes cuccost, hogy a vegere tudjak tenni csovet ami belemegy a nyomas egyenlitobe. Megint probaljuk de ugyanugy szar. Tuti a benyapumpa szar. vegyuk ki, teszteljuk le. Leteszteltuk. Inkabb kuldjuk vissza. varok megint 1 hetet. A ceg felhiv, hogy jo a pumpa. Visszakuldik... 1 het. Beszereltem de ekkor mar elegem volt. Talaltam egy hasznalt utangyarott fuel railt ami nagyobb mint az eredeti. Azt is megvettem. Tuner megint meglatogatott. Vegre MEGY! huz, nem torpan meg de megleste a voltokat es csak 12 voltot kap a pumpa. Kossem ra egyenesbe az aksitol. ok. Rendeltem egy ilyen cuccost. vartam par napot amig megjott. Rakotottem. Mondtam a csavonak, hogy meg ma talalkozzunk valahol ahol van dyno es tegyuk ra az autot. Vegre be lett love. Vegre mukodik. Megy mint atom.
Vissza kell vinnem az autot ahol legutobb csinaltak mert az intercooler csoveket geciszuken raktak fel es kopok mindenen. Legkondi gombokban nincs aram meg kitudja mi volt meg. Ja es a kibaszott valto kiugrik 3 asbol.................................................................... szal kiraly megy az auto de meg messze vagyunk attol, hogy nem koltok ra mar vegre tobbet. FELAKASZTOM magam. Ezenkivul a legelso kocsog akinel volt az autom lehuzta a wrappot ( foliat) az autorol ami letepte a szar festeket a lokharitokrol es ajtokrol es beprimerezte nekem a srac. Nagyon szarul. Szal meg azt is le kell csiszoltatnom valahol profin, hogy tudjak ra uj wrappot rakni. Nah. "tomoren" ennyi. LOL
Azt gondolom,hogy a Hummer a best a gyönyörű kipufogóival,enyhén kilógó kerekeivel Korrektek voltak a rendőrök.Nem problémáztak csak kérték,hogy oszoljanak a népek.
Szerintem is egy "kicsit" túlfordult és egyben mázlija volt, hogy nem akadt el a kerék valami gödörben vagy kőben vagy egy lazább részen nem süllyedt be és repült el az erdőbe. Minden esetre "a kilincsel előre" az valami ilyesmi :D
Vajon szándékos volt-e? Lehetett volna ott gyorsabban kanyarodni kevésbé látványosan, meg azért ez a rallyhoz mérten is nagyon keresztben volt...túl hamar fordult aztán nem vette el mert tudta hogy a 4 kerékkel kiadja...ahogyan a Belga mondta "Ezt is lehet, így is lehet szeretitek, szeretik." :D Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.10.03. 17:00:46
" A gumiabroncsokat a Michelin röntgenfelvételek segítségével ellenőrizte. Az előzetes tesztek szerint azok egészen 511 kilométer/órás sebességig biztonságosak lettek volna." forrás
Amugy hogy egy kicsit verjem a sajat mellemet ( ha mar a carbon fiberrol van szo) 2017 ben megcsinaltam a legkiralyabbul kinezo carbon fiber vinyl-t. En voltam a vilagon az elso aki realisztikus szines es fenyes carbon fiber vinylt nyomtatott. Mondjuk a mai napig nincs senki aki csinalt volna hasonlot. 2017 kornyeken egy SOTT elemento 6 nevu carbon fiber volt az egyetlen nyomtatott CF a piacon. A tobbi mind vagy a gagyi matt texturazott CF volt vagy a faszan kinezu de ultra szar kinai fosadek 3D, 4D, 5D anyag volt. Kicsit felbaszta az agyam, hogy a SOTT anyag mennyire rohadtul tapad es tobbszor volt vele problemam. Hol nyomtatasi hiba volt. Hol a laminacio elengedett, de a nyomtatott anyag lent maradt. Egyszer mikor ujra kellett csinalnom az egyik motorhaztetot es a laminactio visszajott, lemostam a nyomtatatast alkohollal es akkor rajottem, hogy metal szurke anyagra van nyomtatva a cucc. Ettol nezett ki faszan. 3M nek van egy ilyen nyomtathato anyaga es arra megcsinaltam a sajat CF mintamat. Nem nezett ki szarul mikor lewrappoltam odabent a neon feny alatt az elso autonak a tetojet. Direkt sotetebbre csinaltam a dizajnt mint a SOTT anyag. De mikor kivittuk az autot a napra akkor kb leesett az allunk. Nagyon kiraly, kozel eredeti CF hatasa van az en CF foliamnak. Mivel sotetebbre csinaltam es a metal szurke anyagra nyomtattam igy valtozik az arnyalat attol fuggoen, hogy merre van a nap es merre allsz a lewrappolt dologhoz kepest. Eszbonto effekt volt amit meg sehol nem lattam elotte semmilyen oldalon vagy social median. Megcsinaltam szinesben is.
En carbon anyagom esos idoben ( nappal sokkal de sokkal jobban nez ki)
Tegnap mentem a Hősök tere felől az Andrássyra és egy busz mögül egyből ki balra sávváltás és csak pislogtam,hogy itt jönnek szembe autók velem.Mondom wtf?Memglepődtem eléggé majd soroltam vissza a busz mögé...
Ha valaki még nem járt arra az elmúlt hetekben: A Hősök tere felé az Andrássy út vége három sávossá válik, míg a Hősök tere irányából egy sávossá vált. Csodálom, hogy eddig a szélső sávból balra kanyarodót eddig még nem verte telibe egy "gyorsabban-befordulok-az-Andrássyra-mint-a-többi-gyökér" autós.
ezt még nem is figyeltem pedig gyakran járok erre, nem rég tehették ki mert ez a streetview kép 2018 júniusában készült és akkor még nem volt kint: https://www.google.hu/maps/@47.5133124,19.0755178,3a,75y,48.91h,92.08t/data=!3m6!1e1!3m4!1skrewLyYPwJH6j6xraCBs5A!2e0!7i13312!8i6656?hl=hu
Ismerem a kereszteződést, próbáltam rájönni, hogy mi lehet a logika a tábja mögött, de nem jöttem rá, bárhogy is nézem egyszerűen szarul van megrajzolva :D
A másik is. Ha jól láttam a Petőfi hídon? Mindenesetre ez elképesztő és megérdemelnék, hogy egymásra gyújtsák a szarukat. Engem M3 bevezetőn a Shell kútra kanyarodó sávban előzőtt meg egy motor ~300 körüli tempóban, mert egy villanást láttam csak úgy, hogy én is 150-el jöttem (még autópálya szakaszon). Most, ha én ott kitalálom, hogy tankolnék, akkor annak (és ilyen tempónál már nekem is) annyi.
A Lézer fényszóró nem ugyanaz, mint a mátrix led. A mátrix led csak a hagyományos távfény okos változata, a lézer fényszóró meg egy jóval messzebbre világító lámpa.
Amúgy csak azért nézném meg, melyik világít jobban, mert ebben a lámpában egy led van, a lézer fényszóró meg koncentrált kék lézerrel gerjeszt egy sárga foszfor réteget. A videóban látottak alapján ez kb parasztvakításnak tűnik, bár a parasztot ez a lámpa is vakítaná rendesen :D