Olyan inteles alaplapot keresek 9700 (1151) processzorhoz, amelynél a memóriafoglalatok el vannak csúsztatva lefele a lap szélétől, a rögzítőhelyek vonalától. Mint a képen:
Ez AMD-s lap, de a lényeg jól látszik, hogy a memóriafoglalatok mennyivel el vannak csúsztatva a lap szélétől.
Sajnos eddig nem találtam megfelelőt, a gyártók és típusok tárháza meg elég nagy. Extra kívánság a LED csatlakozók megléte, ha lehet, akkor minél jobban tele legyen szórva szép színes LED-del is, természetesen ne legyen drága és, hogy a proci felfogatási "kerete" körül legyen bőségesen hely, főleg a proci fölött és alatt, mert az új hűtőt valahogy fel kell fogatni és, ha ott alkatrészek vannak, akkor az nem megy. De balra, jobbra sem lóghat a rögzítőkereten belülre a procinál magasabb alkatrész, mert arrafelé meg a hőcsövek vannak, úgy emlékszem. A leglényegesebb a procihűtőnek a hely, a csúsztatott memóriafoglalat és a LED csatlakozó. Ha nem világít a lap, az nem gond éppen. Van elég más dolog, ami világítson a házban.
Már szállítja a készülő VGA-jának mintáit az Intel
Az Intel még márciusban szivárogtatott adatokat a saját, DG2 kódnevű fejlesztéséről, most pedig elárulták, hogy már szállítják a termékmintákat a partnerek felé. A korábbi információkból már látszott, hogy öt eltérő konfiguráció készül, és egy régebbi írásunkban kifejtettük, hogy az Intel két lapkát tervez a piac kiszolgálására. A BGA1379-es tokozású verzió 64 bites buszt és 128 darab feldolgozómotort tartalmaz, míg a BGA2660-as tokozás a nagyobbik, 256 bites memóriabusszal és 512 feldolgozómotorral rendelkező GPU-t rejti. Arról nincs adat, hogy melyik dizájn mintáit szállítja az Intel. A fejlesztés gyártását a vállalat nem házon belül oldja meg, hanem egy bérgyártónál fognak készülni a lapkák, vagy a Samsungnál vagy a TSMC-nél, erről még hivatalosan nem nyilatkozott a Santa Clara-i óriáscég. Ha minden jól megy, akkor az Xe-HGP architektúrára épülő VGA-k még idén megjelenhetnek, várhatóan az év vége felé.
Ez nem persze persze hanem valóban nincs. Ha lenne lennének kártyák szarásig lennének konzolok szarásig, de nincsenek. Intel meg nem fog csodát tenni főleg nem ár fronton... Utoljára szerkesztette: hunbalee, 2021.05.30. 18:15:51
Minél többen versengenek a gamer piacért (akár konzolokba is majd évekkel később), annál jobb nekünk. Elég unalmas már ahogy évek óta az nv és amd felosztotta maguk között a piacot, most meg "persze persze" nincs gyártókapacitás meg egyéb sületlenségekkel etetnek minket, közben csak amikről tudunk "bónuszok" száz millió dollárok, hát a háttérben húzódó dealek mekkorák lehetnek... Hajrá Intel!
Nagy mókamesterek vannak 3080 körüli teljesítmény 500$-ért aha én meg az amerikai elnök vagyok. Vagy kurvagyenge lesz vagy baszott drága ha valóban ezt tudja majd. Mondjuk tökmindegy ugyse lehet majd kapni Utoljára szerkesztette: hunbalee, 2021.05.30. 08:45:40
Így még az amd/NV újdonságát se vártam soha.. No nem mintha vennék ilyen gyenge vga-t ,de nagyon kíváncsi vagyok hova érkezik és mennyiért nem lehet majd kapni Utoljára szerkesztette: hunbalee, 2021.03.29. 11:52:23
Intel is allegedly evaluating the possibility of launching a 960 Execution Unit chip based on Xe-HPG architecture" "The DG2 series is currently planned to offer 128, 384, and 512 Execution Units. It is unclear if each of those configurations come with a separate die, but the 384 one is rumored to be around 185 to 188 mm2, a considerably small processor."
"The Xe-HPG GPU with 960 EUs would offer 7680 FP32 ALUs (cores)"
"Similarly to AMD RDNA2, the Intel Xe-HPG lineup would focus on GDDR6 memory technology, leaving GDDR6X exclusive to NVIDIA Ampere. The 384 EU die is rumored to offer a 192-bit bus and 6GB of GDDR6 memory."
"Intel Xe-HPG is currently planned for the second quarter of 2021"
Az a fránya fizika Tajvanon sem más mint Kaliforniában. Biztosan baromira sok meló van benne mindkét fél részéről, de most az AMD-nek sikerült hamarabb megugrani ezt a szintet. Lehet hogy az Intelnek is több kínai szilárdtest fizikust kellene alkalmaznia.
Ennek szerintem nem a proci az akadálya, hanem a memória, meg a háttértár. Iszonyat nagy világokat programoznak le, sokszor tele rombolható elemekkel, csomó dinamikus környezettel. De ez mind nem fér el egyszerre a memóriában, ezért miközben haladsz a pályán, sokszor tölti be a következő részt a leprogramozott állapotában. Ha azt szeretnéd, hogy a világ az általad rombolt állapotában maradjon, akkor minden egyes részt abban az állapotban vissza kellene írnia a lemezre, vagy meg kellene őrizni azt az állapotot a memóriájában. Egy 60-80 GB méretű játék azért akkora, mert a leprogramozott pálya elemek nagyon nagy helyet foglalnak. És ez az újabb nagyobb részletességű grafikák mellett egyre csak nő. Ha minden módosult látványelemet látni akarsz több óra játék után is, akkor az összes ilyen részletet a gépnek meg kellene őrizni a játék végéig. Ez meg nem nagyon gazdaságos.
Én sosem értettem miért nem lehet ugy megírni egy játákot hogy külön egységekre bontva kezeljen dolgokat. Pl a játékban amit szétlősz kráter lesz omlik , hullák, stb ott maradjon még akkor is ha te már 2 órát tovább toltad visszamész az ott legyen... Erre simán elég lenne pár proci mag amit ma alig használnak ki a játékok aztán már 12-16mag meg 32 szálnál vagyunk + IGP is malmozik a háttérben.. Kegyetlen jó hangulati elem lenne pl egy Battlefieldben hogy a szétlőtt törmelékhalmazok között kell kajtatni stb.. De ilyen sose lesz mert ezt mindenki leszarja :(
A DigiTimes szerint 2020 közepén jön a 10nm-es gyártástechnológiával készülő dVGA kiadású Intel Xe, amit 2021-ben már 7nm-es, Foveros 3D gyártástechnológiával ötvözött utód követ.
Hát csak arra, hogy egyik oldalon még egy régi B350-es alaplappal is elmegy a legújabb csúcsproci... Persze ez téged nem érint perpill, de akit igen, annak nobrainer.