most egy másik helyen sapphire 9600prot 128mb ajánlotak
anyiba van csak nem tudom hogy megvegyem e mert nem olcso egy kicsit szerinted sz hogy lehet hogy máshol 36000ft itt pedig 25000ft kicsit gyanus nem ??
nem tom. szarjad le hogy milyen márka... Nem jó az Xpert 9800SE 256bit? Vagy mégse annyiba van?
Köszi! Azt én is megfigyeltem,hogy van ilyen opció(2d-3d),csak azt nem tudtam,hogy ezt a kártya a magától szabályozza! A driverben az automatikus mérés 444/898-at mutat,szal akkor nem kell cserélnem a kártyát?
Azért, mert FX eknek van 2D meg 3D módja, 2D módban alacsony órajeleken megy a kártya, office -hoz nem kell brutál teljesítmény, de mikor beizzítassz vmi pengebb 3D alkalmazást, átkapcsol 3D módba, magasabb órajelken fut a kártya...sztem okos megoldás...
Nekem az volna a kérdésem,hogy miért van az,hogy az everest csak 300-as gpu órajelet mutat,mikor a riva tunerral 400-at állítottam be?? A memória frekit is felemeltem 700-ról 800-ra és újraindítás után valóban annyin is megy(everest is ennyit mutat),de a gpu csak 300mhz-en! Ez hogyan lehetséges? A 66.xx driver van fenn,és azzal is beállítottam ezeket az értékeket,de a gpu továbbra is csak 300mhz.
koszi megprobalom remelem igazad lesz, legalabb tudnam mi sipol konkretan.
5700-as kártyát szvsz nem éri meg megvenni!Túl drága a teljesítményéhez képest!Az LE típust pedig nagyon messzire kerüld!Inkább vegyél 12k körül 1 ti4200-ast!Sokkal jobban jársz!
Hali! Olyan problémával fordulok felétek, hogy FX5600om van és rendszeresen megfagy játék közben a kép(hang megy tovább). Én ezt a 300as tápra fognám rá, szerintetek mitõl van?
A 66.93 ezzel se ment akkor lehet hogy windows csere és még a port is megnézem köszi srácok.
Így van, mindenképp újabb driver kell. Ajánlom a legújabb Omega drivert, annó csak ezt használtam FX emhez... Illetve format C: utáni win_XP install ajánlott, nálam is megfektette a rendszert a VGA csere...
Tegyél fel egy 66.93-as drivert. Ha nem SP2 a windows talán tedd fel a DX9.0C-t. Aztán ha használtan vetted nézd meg nincs-e tele porral a hûtõje. Pl. dugd nyugotan oda a porszívócsövet a ventilátorhoz...
Most vettem egy Fx5900-et nem xt és hogyismongyam a NFS2 szaggat 1024x768 és low felbontásban 45-60 fst produkár,a medal pcf ass is szaggat 1024x768 hát majdnem low felbontásban. Az lehet hogy uj windows kellene telepíteni mert uj kártyát ragtam bele?A másik hogy rohadtul melegszik a kártya pedig nincs huzva,elinditom az nfs-t és 5 perc után beszaggat,lemegy 5-10 fps-re
A gépem P4 2.4 3Gb huzva 512 ram DDr400 winows xp 56.72 driver
A gépem
Szerintem("szerintem")nem a videókari sípol! Nekem is volt hasonló problémám és,végül a tápegység volt a ludas. A leírt diagnózisból erre következtetnék!Azt próbáld még ki,hogy mikor csinálja ezt a sípolást mozdítgassd az egérgõrgõt szakaszosan le-fel.Ha a sípolás is szakaszos lesz,akkor tuti,hogy táp!(abban vannak fesz stab. kondik és azok "gyengülnek" el)
Esetleg magasabb fordulaton adhatna, nem alacsonyabbon. Bár ha nem nyithatod ki lehet hogy felszedett már némi port és azt kínozza (kicsit reszelõstílusú ventilátorlapátai vannak).
Elvilegminden ok kellene legyen, mert eddig nem csinalta, semmi baja nem volt, nem tuningoltam nem is nyitottam ki a gepet a garancia vegett.Igazabol nem lehetek biztos 100%-ig abban sem hogy a videokartya sipol, de ugy hallom, folyamatos magasfrekvencias hangot ad ki magabol, es amikor elinditok egy jatekot akkor hallani hogy a videokartya huto ventillatora felporog es akkor megszunik a sipolas, lehet hogy eppen a ventillatora adja azt a hangot alacsony fordulaton?
ASUS FX5800-am van. Nekem akkor adott ki sípoló (nem hangos, de észrevehetõ) hangot mikor játszadoztam az AGP/PCI frekvencia beállítással és túl magasra tettem (aminek egyébként semmi gyakorlati haszna nem volt). Ha tuningolva van a processzor nézd meg független-e az AGP/PCI frekvencia az FSB-tõl, ha nem állítsd be úgy. (asszem 88/33MHz-re) És hogy sípol? Mint mikor bekapcsolod a gépet és hangosan felpörög a ventilátor pár másodpercre, vagy másképp?
Udv Emberek! Hatha Ti tudjatok a megoldast...van egy GeForce FX5800-as kartyam kb fel eves, es par napja elkezdett sipolni mint allat.(magas frekin)Borzasztoan zavaro! De azt vettem eszre ha pl le van terhelve, gyerek nyomatja rajta a jatekot akkor nem sipol, de ha en pl Photoshopban dolgozom rajta vagy csak netezek akkor sipol. Szerintetek mitol lehet ez vagy mit csinaljak vele? meg garancias de kb 2 hetre le kellene mondanom a geprol ha beadom szervizbe, annyit meg nem tudok gep nelkul meglenni munkam miatt.
hali nagy dilemába vagyok milyen kártyát vegyek?? pontosabban nem tudom eldönteni megyiket a kettö közul az egy sima fx 5700 vagy radeon sima 9600 mind ketto 128mb tudnátok segiteni megyik a jobb és miért??
Nah,a tv kimenet megoldódott!A gyári kábel amit a kártyához adnak nem jó!Kompozit(4 tûs)csatlakozókkal összekötve kiváló képe van tv-n is!Tegnap láttam egy 9600xt-t mûködés közben,és megnyugodtam,mert semmivel sincs szebb képe sem tv-n,sem monitoron! Hasonló gépen (2600+)viszont sokkal gyengébb 3d-ben. Az új moh.pa. az elején ugyancsak akadozok vele!
Ez 38k volt féláfásan. 9700pro azért nem jöhetett szóba,mert mindenképp újat akartam venni!
Miert, mennyibe kerult ez? A 9600xt tenyleg pocsek ar-teljesitmeny szempontbol, ha nem vmi tescosat akarsz ilyen 30-40 -ert vesztegetik. Fx azokat tenyleg elkalapalja (dx8-ban). De 9700pro-k pl hasonlo arban latni, es az sokkal jobb ezeknel.
Azért elég sok tesztet megnéztem,de a 9600xt-tõl lényegesen gyorsabb ez a kártya,és csak 5k-val volt drágább attól.Ha azt vettem volna épphogy elég lenne a teljesítménye manapság,fél év múlva meg már tuti nem!Terveztem azért.... A 6600 lényegesen,de a 9800pro is 15k-val több lett volna(ezt gondolom tudod Te is)! Az új moh pa igencsak fingatja a gépet(fõleg az elején,amikor jön vagy 100 japcsi gép),de azért 1024-ben high-on egész jól fut!
TV-re azért kell kivinnem,mert gyakran nézek filmet is(avit és dvd-t is),és hidd el létezik játékra tervezett vga aminek szép képe van tv-is!Pl. ha nem jobb csak olyan lenne,mint az elõzõé,már elégedett lennék. Nekem is volt tnt2-es kártyám (TV-outos),de az valóban gagyi volt!
Hogyan terveztel, ha nem vetted figyelembe a teljesitmenyet? Amugy hirdesd meg, ha elviszik akkor csere vmi hasonlo aru barmire(6600, 9700-9800 stb, tenyleg egyszeruen barmi jobb). Ne bankodj, ha emiatt fuccs a masfel eves tervnek, ha nyersz vele ;)
szerintem nem nagyon létezik olyan vgakártya, amit játékra találtak ki és jó tv kimenete van... de egyébként minek tv-re kivinni? értelmetlennek tartom, már a tnt2-õmnél rámsózták, hogy tv-out megmittomén és vegyem meg mert most csak kétszerolyan drága, mint szokott lenni...
ahh! Kössz!Pár napos és 1-1.5 évre terveztem a szolgálati idejét! Arról nem tudsz vmit,hogy az Abitoknak is ilyen szar a tv kimenete? Vagy minden fx-nek 1forma?Mert most becseréltethetném abitra! Vagy nemtudom...
OK! Köszi! Még annyit,hogy a Te kártyádnak milyen minõségü a tv kimenete? Mert az enyémen nagyon tré!(ez is inno 3d)Az elõzõhöz képest (abit sil. ti4200)visszalépés!Nem lehet pl. a színeket,fényerõt állítani,vagyis a hátteren(desktopon) lehet,de a filmek képe nem reagál a változtatásokra!Tiszta piros és sötét a kép!Több lejátszóval is próbáltam! S_Video kábellal van összekötve a tv-vel!
sajna egyik játékot sem ismerem van pl itt az sg-n játékosok fóruma, gondolom ez most egy felkapott téma lehet, mivel friss játék!!! illetve a Man of Valor-t egyáltalán nem is ismerem, még nem is hallottam róla :-(
takarékba meg nem teszi magát! ha kevés az áram azt a gép indulásakor jelzi! ha a határt súrolja, akkor egy kicsit jobban megerõlteti a tápot, így jobban melegedik, hangosabb lesz a rajta levõ venti felpörgése miatt... na ezt ne vedd készpénznek, nekem ezt egy állítólag hozzáértõ jóbarátom mondta még régen :)
A 3d teljesítménytõl viszont továbbra sem vagyok elájulva. Most a Men of Valor-ral és az új mohával játszom és néha olyan lassúlások vannak,hogy egybõl felszökken a vérnyomásom! Akuma: Nem tudod hogy lehet ezeknél kiíratni az fps-t? Ja!És az lehet,hogy a kártya a gyenge áramellátás miatt esetleg vmi "takarékos" üzemmódba kapcsolt?Van ilyen egyáltalán?
A winyó kattoghat amiatt,hogy kevés az amper=mint ahogy kattogott is! Talán majd próbáld ki egyszer!Egy 300-as tápot megterhelsz rendesen és fülelsz! A 350-es tápom már 2.5 éves,szal nem most vettem és akkor még elég volt bõven(amd 1700+,gef3) Ma kicseréltem 1 400-as Mercury-ra(ami úgy zúg,mint 1 porszívó) és most nem nyûglõdik,megy rendesen!
az alap, hogy 400-as táp nélkül nem veszek számítógépet... vagyha igen, az drága táp lett volna, így is épp eleget pengetett hozzá fater a zsebpénzemhez...
Szerintem ha kissebb feszültséget kap a winchester mint ami az optimális forgáshoz kell valószínûnek látom hogy lefagy a windows is (mintha kihúznád a tápkábelt futás közben a winyóból, próbáld ki mi lessz) vagy ha normálisabb összeszerelésû le is áll, nehogy tönkremenjen (leéghet a motor, a faj a lemzhez ér, mittudomén milehet még ha kevesebb áramot kap...)
winyó kattogás hogyan jön össze a táp gyengeségével?? elõbb a winyó körûl néznék szét, nekem ez a gyanús... nekem egyébként 400-as codegen tápom van és simán elmegy a gépem (játék) még 3 winyóval is... többel még nem tudtam kipróbálni
Term.nem biztos,csak erõs a gyanúm! Már volt ilyenem 1x,és akkor táp volt! Nekem is kodegány táposom van,és semmi nyûgje nem volt a kártya cseréig... Azért megpróbálok lehúzni 1-2 dolgot!
Biztos, hogy a táp a hiba? Próbáld meg, hogy csak 1 vinyó marad + a kártya, és úgy milyen. Nekem trágya kódgen 350es vitt szintén ennyit durván húzott 9800se -vel... Addig ne véhy új tápot, amíg nem tuti hogy kell...
Jól megszivatott a kártya(5900xt),mert feltünõen gyengén teljesített,sõt az új moh pa-tal be is szaggatott többször,minek után egyszer csak újraindult a gép.Ekkor világosodott meg,hogy kevés neki a táp.Ha nem fut játék 10-12 órákat megy egyhuzamban,de ha elkezdek játszani egybõl kattog a winyó... A táp 350w-os,ami ezek szerint kevés...Most vehetek ezt is! Mondjuk ez a kisebbik baj... Kérdés:400-as elég lesz neki? (van 2 winyó,1cd-1dvd,író,2500+barton,live5.1,1g mem.,+ez a 5900xt)
XT gyengébb kártya, kisebbek az órajelek vmivel...
Ehh. Hát DX81-ben netes játéknál ha kiíratom az FPS-t figyeltem már hogy csak azon a hülye esõs pályán sárgul be néha a szám (rohangáló emberek, lövõk, gránát robban....), máskor zöld, de én legalábbis simán birok játszani 30-45FPS-el, ha nagyon kell single playban még kevesebbel is, az elõzõ gépemben GF2mx 32MB-volt 128MB r.memóriával és úgy vittem a Q3 motoros játékokat 2003 uagusztusig, mikoris ezt vettem. (nem figyelem akad-e néha, attól én még tudom hol kéne állnia a célkeresztenk és lövök).
Es jatszani szoktal vele? nalam a vst 80 fps-t megy abban az uzemmodban, amiben jatszom, viszont igy is csak a jatszhatosag hatarat surolom. (fal fele fordulva ok, de ha akcio van boven lemegy 20 ala is..) Sajna a jatek joval lassabb a vst -nel.
Tudnátok mondani valami jó drivert, abit fx 5700 256mb karihoz?
És az abit ti4200 videokarimat, mire lenne érdemes lecserélni szerintetek, mert az fx5700-as nem nagyon teljesít többet.
Viszont az is érdekes még hogy a tavaj szeptemberi HL2 alpha (ami elvileg nem is ismer mást mint DX9-et, de legalábbis eszében sincs az FX-eket 8.1-be tenni) a 'kész' (minden textúra megvan..., van 1-2 ilyen pl. d1_town_03) pályákon jobban hasít az FX-emen mint sok korabeli játék, ezen ki is voltam akadva akkoriban, hogy mehet átlag 40-50FPS-el szûrõkkel, miközben szaggatni akart a HALO...
Az FX-ek támogatják egyébként a HDR-t?
Ja, az a mai napom fél óra VST-zésének tanúlsága hogy ha marad pénzem az ünnepek után és találok vevõt az FX-emre és addigra 75 köré megy a 6800GT vagy X800pro ára (nem kevés kritérium) akkor váltani kell...
Na akkor lássuk: DX9.0-ban így néz ki a játék és 2XAA, 8XAF mellett ~20FPS-t ad ; 0AA, 0AF mellett pedig ~22FPS-t (ezen a képrészeleten semmi különbséget nem tapasztaltam a szûrõkkel, késõbb a kõfal képe eszrevehetõen romlik egy kicsit, ezért is választottam ezt az idõpontot hogy ne kelljen 4 képet csinálni), ha a driverben High quaility-rõl Qualitire teszem vissza a minõséget (bekapcsolja a trilineáris és anisotróp optimalizálást) ~23-at, a kártyát 500/1000-re húzva (FX5800-ból ultrára, a tuninanomáliáról még írok) pedig ~27FPS-t, vagyis elvileg elértük a játszahatóságot, legalábbis folyamatosnak láttam a VST-t.
És így néz ki a játék DX8.1-ben amikor is 2XAA, 8XAF mellett ezúttal valamiért csak ~32FPS-t produkált, 0AA, 0AF mellett pedig ~51FPS-t (konkrétan ezt az 51FPS-es eredményt mat_dxlevel 90 konzolparanccsal adta, de mint említettem így szar a víz, de nagyobb a füst az üvegszobor fölött és az üvegszobor is látszik a kivetítõkön), tuningolva ~61FPS (driverbutítással már majdnem 70, de nem sok értelme van)
A tuningról még annyit hogy pár napja játszottam több körtön át 500/1000 órajellel DX9.0-ban (így a cssource pályák játszatóak voltak quickcuin AA és 8AF mellett driveroptimalizáslással) és semmi gond nem volt. Kb 1 óra múlva (ezalatt pihent a gép) mikor újra játszani kezdtem és visszatettem DX8.1-be már 10 perc után túlmelegedett és textúrahibákat csinált a kártya 500/1000 órajelen. Jó, megy a központifûtés, mittudomén, de úgy látszik hogy DX90-ben azért lassabb ugye mert szarul optimalizálták 2.0 alá az FX-eket vagyis oda lehet pörkölni a GPU-nak, mert nincs kihajva, DX 8.1 alatt meg kihasználja a számítási teljesítményt és jobban melegszik.
hmm. bonyolult az elet fx-el :)
Amúgy rájöttem már mi a gond! A beta-ban még mûködött a 'mat_dxlevel 90' konzolparancs (az elsõ beta verziókban még nem is volt FX-DX81 butítás, azt egy késõbbi patch hozta a befutott VST eredmények alapján), a "final" verzióban viszont már nem. A konzolparancs nem hozza vissza a víz csillogását..., egyedül annyit csinál hogy nagyobb a füst az üvegszobor fölött és az üvegszobor is látszik a kivetítõkön. (nem tudom hogy jön ez így össze, de ez van). Ha viszont a parancsikonban a cél után írom hogy "-dxlevel 90 - clipz 1" majd a valve.rc-be beírom hogy "cl_clipz 0" akkor faszául csillog a víz.
Hú, hát mivel eléggé lecsúszot a topic talán nembaj ha szétoffoljuk. Ha lessz ma kedvem lefuttatok még pár VST-t és képet is csinálok hozzá. A többi advance beállítás pedig mindíg high, vagy értelem szerûen a legmagasabb megadható érték.
Mielott Hl2-n eletbe lepett volna az fx->dx8 figura, eleg sokat szenvedtek az optimalizacioval. Kb 3x annyi ideig foglalkoztak az fx-ekkel, mint az ati kartyakkal. (a gyenge teljesitmeny miatt Newell eloszor kikapcsolta a ködöt, aztan a hdr -t, a jelek szerint nem lattak a tovabbiaknak ertelmet). Nem kellett ide szandekos szabotazs, egyszeruen lehetetlen megoldani a dolgot.
Eleg ertheto a dolog, ha en jatekot fejlesztenek enis a hajamat tepnem az fx-tol, es inkabb enis butitanek, minthogy a lehetetlennel jatszadozzak.
Amugy 9800 egyik fo ujitasa pont egy puffer volt, aminek bevezetesevel korlatlan hosszu shader program futtatasara lett kepes. Es pont ennek koszonhetoen rubi fut 9800-n is.
Talán azért mert a jelenlegi DX9.0 renderpatch nem teljesen kompatibilis az FX-ek 2.0-s shadereivel(azt is megkockáztatom hogy nem puszta véletlenségbõl, lásd valve-ATI, HL2 kupon...). Márpedig valami hasonlóban kell keresni a megoldást, hisz az FX-ek valóban képesek a 2.0+ shaderekre (elvileg hosszabb shaderek futtatására képesek mint a 9800-asok) attól az apróságtól eltekintve hogy ezt estenkén ~1/3;1/4 akkora sebebességen tudják. Emlékezz vissza az ATI Rubis techdemora ami vígan futott 1-2FPS-el az FX-eken, a 9800XT meg nem tudott vele mit kezdeni.
Hat ha ragaszkodunk a konyhanyelvhez: a bumpmap a felulet egyenetlensegeit erzekelteti, a specular meg a fenyvisszaverodes merteket.
Amugy ha kenyszerited a source-t dx9 hasznalatara, hogyhogy nem lesz olyan terhatas, mint a dx9-es atikon? Elvileg hasonlonak kene lennie. 25/65 ez majdnem a harmadara esik, nem a felere.. Durva
Jó, én is sírtam és meg is szántak egy linkkel. Egy angol nyelvû cikk kitárgyalta a HL2 engine<-->FX5800/5900 DX9.0 témáját. 2 mód is van hogy 'vissza'tedd DX9.0-ba (mat_dxlevel 90 a konzolba vagy a parancsikon célja után írod hogy -dxlevel90), bár az Õ screenshotjaik alapján nem sok a változás ÉN azért (lehet hogy csak elhitettem magammal?) szebbnek láttam. A víz csillogása (ugye eddig csak az e3_techdemo_05 avagy hardweretestmap/VST áll rendelkezésre ami minden csodacuccost felvonultat.) és a kõlapok/csempék mázas csillogása viszont tagadhatatlanul megszépül. (a kõfal nem lessz annyival térhatásúbb mint p. egy 9600-on, igaz, de nem is ez lenne a játék újjítása, hanem ezek a csillogásefektek.) Talán ezt nevezed te bumpmap+shader effektnek. A teljesítmény is tagadhatatlanul a felére esik, ez nálam 65-rõl 25FPS lett Qickcuin (elvileg~4Xminõség,~2X teljesítménye) AA-val és 8X AF-el, vagyis ha még kikapcsolom az AA-t és 4X-re teszem az AF-et már játszhatónak mondható teljesítményt ad.
Ha nem haragszol meg, lusta vagyok most fellapozni osregi cikkeket koztudott dolgok bizonygatasahoz. Tele van a farcry temaval ez a topic, ha visszalapozol lathatsz egysmast.
Hogy nezem te is fx-en nyomulsz, ajanlom figyelmedbe ezt az oldalt: http://www.tommti-systems.de/start.html , ahol van fent eszkoz, amivel visszakapcsolhatod teljes dx9 fp32 -re a jatekot. Ha van egy kis szemed a grafikahoz , akkor eszre fogod venni a kulonbseget, foleg belso tereken latvanyos. (nem kell vajtszemunek lenni, de volt itt sg-n, aki hl2 alatt kikapcsolta a bump+specular mapot es lelkendezett, hogy szinte semmi kulonbseg nincs grafikaban es milyen jo gyors lett- no comment)
Hl2 -vel kapcsolatban meg nezz be a cs source topikba, lesz nehany ertetlen fx tulaj. Vagy meg egyszerubb, ha felteszed magat a jatekot. Persze ennek is volt elozmenye, egy cikk maga a jatek keszitojenek a tollabol.
jah ezek eléggé dúrva kijelentések kérlek mutass róla linket (a képrõl nem kell, az már lerágott csont), ezekre gondolok: 16 bitet használ, HL 2 dx8-al megy!
A kartya pocsek farcry teljesitmenyet ellensulyozando butitottak a grafikat az 1.1-es patchben. (merfoldekkel volt lemaradva a konkurenciahoz kepest, a sajat szponzoralt jatekukban ez megengedhetetlen volt). Ennek eredmenyekent elertek egy szep novekmenyt, bar nem eleg, de elfogadhatobb:
Az fp16-nak persze vannak hatulutoi. Bizonyos esetekben alig eszreveheto a kulonbseg, de komplexebb dx9 shaderek eseten az eredmeny egyszeruen elfogadhatatlan. Lasd pl:
Igazabol, meg ennyire sem szep a helyzet. Nem csak 16bitre butit, hanem eleg sok esetben directX8-as 1.1-es pixel shaderre valt vissza. Ez az uzemmod nem okoz hibas kepet, csak gyengebb latvanyt (pl. a vizes rozsdas csoveg csillogasa, sziklafal megjelenitese )
A halflife2 -vel es a source motorral kapcsolatban pedig mar teny, hogy fx-en csak directx8 uzemmodban indithatod(a program nem is engedi a dx9 modot), es viszlat szepseges dx9 effektek.
A helyzeten nem fog segiteni csodadriver, az alacsony (9600pro) szintu pixel fill ratet es ps2.0 teljesitmenyt nem lehet, csak butitassal ellensulyozni.
Osszessegeben, nem a far cry a genyosag, hanem maga az fx kartya. Effektive dx8 -as cucc, dx9-ben meg jon a feketeleves.
De ennek olyan rengeteg sok elojele volt, meg mar kint is van a kartya egy ideje, aki megvette (es ha nem tetszik, amit nyujt), csak magara vethet. Szerintem hulyeseg dx8-as kartyaba ruhazni ma, a dx9 jatekok rohamos terjedesevel. Dx9 -es ar-teljesitmeny aranya pocsek.
Es nem utolso sorban figyelembe kell venni, a nevtelenebb kevesbe felkapott jatekokban sokszor nincs is lehetoseg a butitasra, es tombolhat az 50% -os pixel shader 2 :)