esetleg lehetett volna egy kicsit hétköznapibb a megfogalmazás. pl"A várossal kapcsolatos problémáitokhoz kérünk képet mellékelni, mert úgy könnyebb segíteni." vagy valami ilyesmi. Értem én, hogy ez nem pont ugyanazt jelenti, mint amit te írtál, mert persze lehet problémájuk a menüvel is meg a dobozokkal stb, csak szerintem a rövidebbet jobban elolvassák. (a skyrim topikban például soha senki nem olvasta el a FAQ-t, mert hosszú volt aztán mindig abból volt a probléma) Igaziból csak annyi a lényeg, hogy felhívni a figyelmüket a képrakásra. Bízom benne, hogy aki kérdést akar feltenni, annak van annyi esze, hogy ha már fel van hívva a figyelme a képrakásra, akkor el tudja dönteni, hogy az õ problémájához érdemes-e csatolnia képet vagy sem. Esetleg lehetne a felirat piros. Vagy az már túl szigorú?
Kiírtam "Akinek problémája/kérdése van bármi vizuális dologról, kérjük képpel illusztrálni azt.Mert úgy könnyebb segíteni."
Jó így vagy legyen máshogy?
néha vannak ilyen rejtélyes slumosodások. Például lehet problémájuk a túl nagy forgalommal. Olyankor beszorulnak a dugóba, vagyis nem tudnak eljutni a munkahelyükre. A másik ilyen a túl nagy ingázási idõ. A harmadik a légszennyezés, ami összefügghet a forgalommal. Vagy például olyan is lehet, hogy letettél pl egy plugin bus stop-ot valahova, és megszakítja az utat. Igaziból szerintem jó lenne ráállni arra, hogy akinek kérdése van az tegyen képet is, mer így elég nehéz a dolog.
Üdvözletem! Van egy nagyobbfajta ötszázezres lakosú városom és és nemrég elkezdtek minden ok nélkül kiürülni az épületek.. amikor rákattintok az épületre kiírja hogy kicsi a kívánatosság. Ezt én nem értem mivel hogy az egész város teli van parkokkal tûzoltósággal rendõrséggel iskolával kórházzal a tömegközlekedés is jó.. és eddig semmi bajuk nem volt semmivel boldogan éldegéltek fejlõdött a város most erre meg hopp és minden tönkremegy.. víz áram szeméttelep is van elég. Valaki esetleg tudna tanácsot adni? Elõre is köszönöm!
28000-es városban 6 kis pumpa és 2 nagy? Nincs egy kicsit eltúlozva? Nekem a London régió középsõ, legnagyobb területén van most egy 210.000-es városom. Ott 2 kicsi és 2 nagy vízpumpa látja el a várost. Plusz az ipari résznél 2 víztisztító. Most néztem meg, 92%-os kihasználtsággal. Csõtörés sohasem volt. Ha nyeheg a város, akkor kap pluszban kis pumpákat. Ha azonban a kis pumpák havi költsége eléri a nagy 3150 pénzes üzemeltetési költségét, akkor értelemszerûen becserélem õket még egy nagyra. És 3 nagy pumpa fog üzemelni. Szerintem rendes csõvezetékrendszer kell, utcák alatt és tömbök közepén is. természetesen nem eltúlozva, de minden legyen tisztességesen ellátva.
Igazából mindent megtaláltam, csak amikor rákattintottam kb 60%át nem lehetett letölteni, csak a képeket. http://simcityedit.com/simedit/lev-bbs.cgi?bid=SC4=2-5&skin=skin/config/=/simedit/skin/config/&style=1&page=4&ppid=1257580910753959#1257580910753959 Mint például ezen. De aztán megtaláltam hogy lehet. A poszt fejlécében van egy Home felirat, ami egy link a készítõ honlapjához ahonnan le lehet tölteni.
kattintgasd végig. Nekem az a tapasztalatom, hogy legyen bármilyen kínai az oldal a dowload-ot mindig angolul írják ki. Amúgy sajnos már nem emlékszem, mert régen voltam itt, de azt hiszem, hogy nem a szélén, hanem középen a BBS tartalmú linkek egyike megnyit egy listát a letölthetõ cuccokról. tessék
ha az a bajod h nem érted ami ki van írva a zoldalra rakd be googel fordítóba és állítsd be h angolra fordítsa a japán nyelvet, amúgy meg ha rányomsz a képre és utána a fájl nevére szépen be fogja adni a letöltési lehetõségeket, mellé lesz írva h hány kb, vagy mb a fájl, abból már tudni fogod h az egy download mirror
Az a fránya fehér függõleges vonal volt a baj. Kitöröltem egy kivételével a pumpákat, felhúztam a vonalhoz és máris megjavult. köszönöm Austin Bailey - nak is.
Az a jó, ha a csúszkán a függõleges vonalon van a bizgentyû :) A felesleges vízpumpákat meg bontsd le, mert azoknál nem lehet egyenként állítani a kapacitást, mint az erõmûveknél. Vagy add el a vízfelesleget a szomszédos városnak :)
De sajnos még mindig fent áll a probléma. A városom 28000 res, nem hinném, hogy olyan nagy lenne. Van vagy 6 kicsi és 2 nagy vízpumpa + víztisztitó. Hatékonyságuk csak egy vízcsepp. Kicseréltem a komplett vízhálózatot, de még mindig kilyukadnak a csövek. Valami olyat ír, hogy túl nagy a nyomás(?). Ilyenkor már nincs mit tenni?
Három dolog van vízügyben, ami problémát okozhat: 1. nincs víz a területen (le kell fektetni vízcsöveket) 2. a lefektetett vízcsövekben nincs "nyomás" (vízmûve(ke)t kell építeni, vagy szomszédos várostól venni) 3. csõtörés van (kevés a hálózatnak juttatott pénzforrás, növelni kell (gondolom valamikor csökkentette, mert kellett neki pénz))
A csõtörések és az úthibák sose javultak ki maguktól, ha növelted a fenntartásra szánt pénzt. Azokat bizony manuálisan kellett mindig is javítani.
Javítsatok ki, ha rosszul emlékszem :)
a csöveket ott lehet változtatni, ahol az út költségét is. Csak a középületekét lehet külön. Egyébként ezeknek a költségével ne babrálj, mert elkezd megmásíthatatlanul leamortizálódni az egész és akkor már hiába teszed vissza a megfelelõ szintre (pl az út kátyúi csak akkor tûnnek el, ha újraépíted az utat) Ha jól értem az a bajod, hogy kevés a víznyomás. Ebben az esetben nem a csõhálózatot kell növelni meg nem is a támogatást, hanem a plusz vízmûveket kell építeni
mi annak az oka, hogy állandóan csõtörés van a városomban? azt írja, hogy emeljem a támogatást, de a kapacitás már így is 1,5* akkora, mint a kihasználtság. mindig foltozni meg foltozni kell és nem értem, hogy mi rá a megoldás.
a gmax egy 3D-s tervezõ program, aminek a BAT az egyik pluginje, és ebben készülnek az SC4 épületei. A mûködésrõl viszont fingom sincs. A Sims 3 topikban vannak, akik talán értenek hozzá. (mivel a sims 3 tárgyai meg ha jól tudom 3dmax-ban készülnek) Meg lehet õket kérdezni, de nem túl segítõkészek. Elég önteltek és állandóan magukat fényezik. Emellett nem tudnak helyesen írni De azért próbáld meg. Illetve vannak még oktatók a youtube-on meg fórum a témáról a simtropolison és a devotion-ön. (egyébként nekem a BAT soha nem is települt fel rendesen a gmaxra, tehát nem is azt a felületet láttam, amit a BAT-ban kellett volna)
Honnan tudnám ezt az utca modot letölteni? Nem találom :(
nem az építészeti stílusok közötti periodikusságra gondoltam, hanem egyébként is van egy periodikusság, ami alapján egy évben egy építészeti stíluson belül is ugyanazt az épületet építi
Az épületstílusokat lehet állítani is, sõt a periódust is, hogy hány évente építse a különbözõ stílusokat.
a játék egymás mellé dobálja az épületeket. Ploppolva lehet jó városképet csinálni. Vagy letiltod a maxis épületeket, és csak sajátot használsz, ami meg összeillik. De addig örülj amúgy, amíg egymás mellé épít különbözõ házakat. Mert gyakran azt csinálja, hogy ugyanazt a házat építi fel 20 példányban. Az igénytõl függõen mindig a lehetõ legnagyobb lakószámú épületet építi, illetve van neki egy periodikussága.
Valaki írja le az egészet , hogy kell megcsinálni a villamost hogy mûködjön mert megcsinálom összekötöm a megállókkal a megállókon áthúzom a magasvasutat de semmi sem történik , csak munkások járnak dolgozni a villamoshoz. Köszönöm
Köszi a segítséget. Holnap megnézem mi az ami hiánycikk és küldök egy üzenetet.
De akkor már egy dolog: ha stexrõl meg lexrõl letöltöm a porkissimo meg jenxparis által készített párizsi házakat, de ugyanakkor letöltök szoci panelblokkokat is, akkor van annyira okos a sc4 hogy amikor építkezik akkor nem egymás mellé rakja õket? mert az úgy valósághû hogy teszem azt belvárosba régi polgári házak vhol messze meg egy lakótelep. extra cheat pluginsnál van egy cheat hogy buildingprops és ki lehet választani hogy mit akarsz lerakni zónázás nélkül, csak lakóházaknál nagyon komplikáltan mûködik. jó kell lennie a tömegközlekedésnek meg meg kell várni mire egy területre elkezdenek építkezni és azt le kell rombolni hogy olyat tegyek amilyet én szeretném...persze ha van 500 épületem akkor válasszam ki hogy melyik az ami nekem kell. Na most végülis a kérdés hogy hogyan oldja meg az ilyet az sc4?
szedd össze, hogy mi kéne. Nekem egy pendrive-on 12 giga plugin van. hétvégén meg tudom nézni, hogy mi van meg ebbõl. A rockefeller kapásból megvan, erre emlékszem.
Én regisztráltam simtropolisra és le tudok onnan tölteni , amúgy van egy nam + egy essentials, glr és euro road texture nekem és kb. 4-5 percig tölt a játék és csak egy feketeség van
Simtropolisról is átirányítanak más linkekre. Némelyik régebbi bejegyzés, így ha linkeli is lehet hogy már az oldal nem létezik.
Akinek sok pluginja van telepítve: mennyi ideig szokott tölteni indításkor a játék? Még az EA Games logó elõtt, ill amikor betölti a várost?
Eddig azt hittem, hogy igénytõl függ mekkora zónát rakok le.
Amúgy a simtropolison nézted? mert ott kb 17ezer letöltés van sc4-hez lehet hogy köztük van amit keresel .
Ha nem 1x3-as vagy 1x2-es telket raksz a buszmegállóhoz, hanem pl 2x2-es, 2x3-asat akkor be tud hajtani autóval és nem fogja kirakni a figyelmeztetést. Ctrl-el tudod szabályozni hogy mekkora telket akarsz lerakni.
Nekem az kéne segítségként, hogy némelyik plugin igényli az eredeti maxis patcheket (rockefeller.dat, dayofpeace.dat stb). ezeket honnan tudom megszerezni? bárhol próbálkoztam már, ea oldalán maxis oldalán zsákutca.
Illetve eredeti játéknál no cd patch mûködik? (Lehet hülye kérdés)
Én úgy gondoltam hogy vegyünk pl. egy ilyen zónázott területet:
És ezek a zónák (szerintem) normális méretûek , és ennek a területnek a függõleges részén mindegyik utcában leraknék 3 buszmegállót és az akkor nem vesz el területet a háztól , mert nem arra mutat a nyíl.
Android tabon játszik valaki a játékkal?????? Ha igen, leírná, hogy milyen a játék, mennyire kezelhetõ, stb.
Magyarán a teleklábnál van a buszmegálló, értem én. De akkor milyen nudli zónákat lehetne így csinálni? Na mindegy, akkor marad a régi megoldás az út mellé, különbözõ variációkkal. Bár így elég gáz, hogy a belvárosban a jutalmul kapott kis teret is fel kell áldoznom egy szaros buszmegálló miatt...
Én még nem próbáltam de azt olvastam ha buszmegálló mellé rakok sétálóutcát akkor azt használni fogják és akkor úgy lehet mögé rakni zónákat.Amúgy hogyha nem parkot rakok úgy szoktam elhelyezni a megállókat hogy a zónák mondjuk keletre és nyugatra néznek és akkor az északi és déli oldalnál csak az oldaluk van és oda rakom a megállót akkor nem panaszkodnak az emberek hogy nincs út :D. (Ha nem érthetõ megpróbálom máshogy elmagyarázni )
Köszönöm szépen! Egyébként az általad leírtak igazak az eddig letöltött megállókra. Sajnos. Sokkal egyszerûbb lenne buszhálózatot kialakítani, ha csak úgy le lehetne pakolgatni õket az utakra, aztán ámen. Jobbra egy, balra egy és kész. A való életben is közterületen, urambocsá útterületen vannak. Néhol egymással szemben, néhol eltolva. Belvárosban pl. hülyén néz ki a játékban, ha minden buszmegálló mögé parkot kell rakni. Szétveri a tömböt. Mondjuk egy sima betonfelület vagy plaza még elmegy...
Van olyan használható buszmegálló, ami street, road és avenue esetén is mûködik rendesen? Mármint olyan, amelyik a járda két szélén van, gyakorlatilag egy útelemmel egybeépítve? Mert amiket letöltöttem eddig, azok a lerakás után akadályozzák a megálló mögötti ingatlanra a bejutást, és megjelenik az "áthúzott zöld kisautó" jel. Köszönöm.
Azt találtam meg elõször , és gondoltam hogy a villamoshoz az is jó a 2011-est pedig nem találtam . A megállókon mindig áthúztam a magasvasutat de valamiért nem használták. És direkt nem kötöttem össze a munkahelyet a lakosságggal hogy csak a villamos legyen az egyetlen út a 2 hely között de semmi.
ha van villamosmegálló, akkor az lehet, hogy a villamosmegálló nincs bekötve a rendszerbe. Át kell rajta húzni az elevated track-et.De miért a 2009-est töltötted le, amikor van 2011-es NAM is?
Sziasztok, van egy kis problémám ajátékban. Letöltöttem a glr-t hozzá a 2009-es nam-ot a nam essentialst is és telepítettem õket , a villamost is meg tudom építeni csak nem használja senki sem , akkor sem ha csak villamossal kötöm össze az ipartelepet és a lakosságot. Megnéztem az oktatóvideót is:
Így csináltam mindent, de senki sem használja :/. Ha veletek is volt már ilyen vagy tudjátok hogy lehet megoldani légyszíves írjátok meg. Elõre is kösz :D
Simfox Day n Nite Modd a neve
és elõtte mûködött a világítás? 2 dolog lehet, vagy másolt játékod van, és akkor állítólag nincs világítás a letöltött épületekben, vagy a dark ninte helyett az épületek maxis nite verzióját kell felrakni. De ez csak tipp, én soha nem próbáltam a dark nite-ot. Elméletileg szerintem világítania kellene maxis nite-nál is a dark nite verziónak, csak maga az éjszakai megjelenítés sötétebb. Kattints a banner alatt az épületek világíttatása linkre, és rakd fel ahogy írja. a szoftveres renderrõl én is csak hallottam, de nem próbáltam. Egyébként szerintem simfox darknite mod vagy valami ilyesmi a neve. Kár hogy kodlovag már nem jár ide, mert õ tudja ezeket a világítós dolgokat. Csinált is saját világítós módot.
Most nézegetem neten hogy a szoftveres vagy hardveres render között mi a különbség? Igaz az hogy az elõbbi gyorsabb?
Értem... Mert nekem elég sok minden fent van, de még csak 38 ezer a lakosságom. Itt már erõsen belassul...UDI-zni pl már nagyon nehéz, élvezhetetlen lenne. Sõt 1-2x elõfordult hogy magától kilépett a játék (arra gyanakszom hogy talán 2 textúra mód vagy valami összeakadt egymással) Bár lehet a beállításaim sem a megfelelõek. Más dologban egy kérdésem lenne. Felraktam a simgroobers day and nite modot...(gondolom ez a darknite amit írnak opcióként az épületeknél), viszont amikor leszedtem bármilyen épületet tegyük fel a moscow red darknite-ot akkor semmilyen világítás nem volt az épületnek. De az utcai világítás mûködött holott szerintem az se menne ha vmi nem okés.Mi lehet a gond?
nekem az a tapasztalatom, hogy nem annyira a pluginek mennyiségétõl függ az akadozás. Nálam lakosságszámfüggõen kezd lassulni a játék akármennyi pluginnel. Nekem 1-2 giga volt bent egyszerre és 16 giga a teljes készletem.
Van e "szabály" arra hogy mennyi plugint érdemes telepíteni? De gondolom a gép sebessége meg 1-2 dolog meghatározhatja hogy mennyit telepitünk ebbõl abból. De nektek mik a tapasztalataitok?
nagyrészt az az elv, hogy ne tedd mappába, de bizonyos plugineknél elõfordul hogy mappába kell tenni
És annak van jelentõsége, hogy a plugin mappába csak be van "hányva" minden vagy mappákba rendezve? Esetleg nem írhatja felül egyik a másikat?
akkor nem jó a dep. lista és mégsincs meg minden. Vagy valamit összekevertél egy másikkal. Például nem mindegy hogy BSC Mega Prop, vagy BSC BAT Prop dependencyttöltöttél le. Pedig mindkettõbõl van pl JB vol01
Simtropolisról letöltöttem több dolgot is. Fõleg Paeng kiegészítõi tetszettek, többet gond nélkül be tudtam rakni, de van egy-két problémám. Letöltöttem a Paeng's FreeWaters 1.01-et, de nem tudok rájönni hogyan lehet "festeni" a partvonalakat. Valamint a Paeng's Waste Managment Setet és Paeng's Grunge Docks 2.0-át és a hozzájuk tratozó összes "dependencies" is megvan a plugin mappában hpzzá, mégis amikor leteszem némelyik "épületet", bejön a csomag jel, amim ugye azt jelenti, hogy hiányzik valami. Pedig megvan minden, mi lehet a gond?
a legfrissebb NAM az, amit elsõre megtalálsz
Sziasztok!
Elég régen nem játszottam már eme remekmûvel, gondoltam, most újratelepítem! De van egy kis gond! (SC4 DELUXE verzió, eredeti) Tipikus jobb illetve bal oldali közlekedési okoskodás. Átnevezem az UKEnglish mappát Englishre. Voalá, jobb oldali a közlekedés, de a menük szövege helyett krikszkrakszok vannak! Meghülyül a játék szöveges része!!! Ez mitõl van??? Left to Right hand switch programmal próbálkozva ugyanez a hiba! MIt nem csinálok jól??? Plusz szeretnék egy friss NAM+essentials linket is tõletek, ha van rá mód! Köszönöm elõre is. Milán.
Köszi szépen. :) Próbálkozok
Network Addon Mod, vagyis NAM. Ez két részbõl áll, maga a mod, illetve a hozzá való NAM Essentials. Aztán erre még lehet rátelepíteni egy csomó egyebet. De ez az alap
NAM
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Régebben játszottam a SC4-el, de gondoltam most kipróbálok néhány kiegészítõt is. (villamos, körfogalmak stb.) Tudnátok abban tanácsot adni, hogy melyik patcheket érdemes elõször feltelepíteni? Megköszönném
Simtropolis szerkesztõinek twitter üzenetei a játékról, maxisnál vannak, kérdeznek a fejlszetõktõl, kipróbálják a játékot és elvileg a mai live chat showban is szerepeltek. Twitter
majd amikor megjelenik és még is "páran" fel lesznek háborodva, olyanok akik ahogy te mondtad életben tartották a brandet, amiatt h ez az SC inkább visszalépés egyes pontokon (glass box ide vagy oda, statisztikai alapon is tökéletesen mûködött a régi szimuláció, ergo kisebb gépigényt is kívánt még nagyobb városok esetén is), majd azt fogják nekik mondani hogy értésk meg ez egy új és másfajta, teljesen újragondolt simcity (eddigi live chatekben és podcastekben mikor valaki hardcore kérdést tett fel, ez volt a reakciójuk). Amúgy még anno will wrightnak volt egy olyan nyilatkozata aminek a lényege az volt hogy az a jó játék ami eszközt (elegendõt) ad ahhoz h létrehozd\megvalósítsd a saját kreatív, személyre szabott elképzelésed a jaték szabályain belül - véleményem szerint ez valamennyire nagy igazság mert mikor civilizationnel játszom vagy más ilyen sandbox játékkal (pl anno roller coaster tycoon 3) akkor tényleg mindig a saját elképzelésem próbáltam sikerre vinni, egy nemzet, vagy egy eszement módon megépített hullám vasút; és ebben a 2 felsorolt játékban bõven elegendõ eszközöm volt ahhoz h ezeket az elképzeléseimet úgymond 360 fokban bármilyen variációban meg tudjam csinálni; ugyanígy voltam anno a simcity 4-vel is.