sokat kell szenvedni veluk, a korberajzolas meg mindig a legjobb ha nincs sok. egyebkent vannak erre is parancsok, pl fair, smooth, simlify stb de erdemes korberajzolni..
ez volt a gond.Nem gondoltam hogy külön válsztja a két dolgot és a baloldali menüben nincs külön kiemelve a solid menü az csak a felsö sorbol érhetö el.Még csak messziröl ugatom a dolgot. ha már itt tartunk van olyan progi amivel elég jo eredménnyel lehet átalakitani a vonalas ábrákat vectoros vonalakká?Mert én kiprobáltam a vextractor a scan2cad progikat, hogy ne keljen körberazzolgatni a 3 nézeti képeket mielött felhasználnám hanem csak a megfelelö surface modositot keljen használnom.De nem a legjobb eredményeket kaptam.
vaznyeg, te ugye nem a chamre surface-t hasznalod egy solidon ugye? csak igy hirtelen bekattant.. dehogynem, ez egy Solid koma, ezen a solid menuben levo fillet edge/chamfer edget kell hasznalni..
Remélem hogy le lehet szedni innen még nem probáltam feltölteni fájlt. proba test
egyebkent erdekes de az en rhinom nem igy nez ki. nem ilyen feheres hanem szurke a toolbarja. Bar lehet azert mert a winxp decoraciok nincsenek bekapcsolva.
dobd fel a filet valahova meg chamfer elotti allapotban. most megprobaltam egy 60x70x40 esen es nekem siman megcsinalta. Itt valami mas a problema
nem béta és most minden toeranciát levettem 0.001-re és a chamfer toolsnál is már minden létezö beállitást kiprobáltam. Ami a parancs sor mögötti szövegnél lehet állitani ott van ugye egy extend és egy trim aminek van egy yes no és egy split állása,de egyikre sem ad megfelelö letörést. ilyen az eredmény valamiért nem vája le a felesleges részeket
minimum tizszer kisebbnek mint amit csinalsz! tehat ha 1 mm a fillet akkor max 0.1, de en attenem 0.01 illetve mehet meg kisebbre is. 0.001 mondjuk egy sima teglatestnel nem szokott meg problema lenni. ez nem valami beta verzio ugye?
Bocs tégla test, mert a lap az ugye sik :)
v4 es és csak egy egyszerü téglalap még csak tesztelek mielött valami bonyolultabba fognék. miliméterbe dolgoztam (kb 60x70x40 méretben),de a toleranciát azt nem néztem mennyinek kéne lenni vagy ez modell függö hogy éppen mekkora ?
1, helyes meretek / Tolerancia bealliatas. Ha megis akkor sweeep2rail, vagy mas, pl patch. de egyebent tedd fel modelt. Kivancsi vagyok. rhino v3 vagy v4?
egy kérdésem lenne azt ,hogy lehet megoldani egyszerüen ha 2 vagy több él találkozik és azokat le akarom kerekiteni vagy letörni, mert megcsinálja a letörést,de a sarokpontnál az áthatást nem .utánna meg elég macerás splittel levágni a fölös rész majd valahogy befoltozni a lyukat. Erre valami megoldás?
Nekem egy kérdésem lenne a Rhino-val kapcsolatosan.
Van nekem egy .stl format file-om, amiben vannak rések, lukak, stb. Folytonossági hibák. A kérdés az, hogy ezeket hibákat ki tudja-e javítani a program (mint pl. a Magics)? Ha igen, hogyan kell vele megcsinálni?
Köszi!
Hali! tudnátok segiteni? full müködõben honnan tudom leszedni a progit? szeretnék megismerkedni vele a segitséget köszönöm
Hali! Ha netán valaki erre járna, tudna írni egy linket egy magyar tutorial-ról vagy bármien magyar nyelvû segédanyagról? Nagyon megköszönném
hi all! nem tud valaki magyar nyelvû oktató könyvet a programhoz? nagyon fontos lenne. elõre is köszi!
sima scale3d
ugyvan hogy az elso pont, amitol, a masodik, ameddig, a harmadik pedig ami az uj meret.
csak for the record, a booleanok, a trim, blend, match (neki van sajatja is) ezt a toleraciat hasznalja.
az ablaknal nem ertem miert igy csinalod, nem egyszerubb ha mindent osszejoinolsz es utana fillet?
a masik, van valami kis meretu hibas objektum, a checkNewObjects (gepeld be felul) mindig legyen on. Ha valami szarul sul el azonnal kiirja.
a torzset azert nem tudod elspilletlni mert a fuggoleges vezersik nem er vegig.. zoolomj oda, es latni fogod. A megoldas, levagsz mindkettobol egy kicsit.
Ami nagyon fontos es ahogy erdemes elkezdeni az egeszet, a helyes mertekegyseg megvalasztasa.. mm-ben csinalod.. par tiz mm hosszu az egesz.. miert fontos ez? Azert mert a split/fillet stb bizonyos toleranciaval dolgozik. Ha rossz unitban vagy akkor siman megszivathat.
tehat ugy elso lepesben valts at cm-re es az abszolut toleranciat allitsd at, 0.001 -re. Kicsit lasabb a fillet stb, de szinte mindig mukodik (filletezesi problemak nagy resze rossz tolerancia miatt van)
nah ennyi egyenlore.
a selBadObjects is kiadja a hibas testet. eloszor, deselect minden aztan ez selBadobjects, es delete... valami kis felulet visszamaradt gondolom a splittelos probalkozasbol.
Mit ronthatok el ha a fillet surface-nál megcsinálja a lekerekitést, de nem törlödik a kiindulási él vagy csak az egyik fele?És ha egy testbol splittel kivágok egy részt akkor a keletkezett éleket és vertexeket hogyantudom mozgatni és joinolni? ezek a legfontosabbak egyenlöre hogy tudjak továbbhaladni.
Köszi a segitséget igy egyböl máshogy néz ki. A fülkekivágást a cut parancsal csináltad vagy a projektorral.Mert az én változatomnál nem lehet a cut és a copy parancsot használni.Majd pár hét mulva frissitek egy fullosat.
Köszi sokat segitettél ezekkel a modositásokkal már legalább a törzs hasonlit rá valamilyen szinten, csak valamiért a a keletkezett uj pontok eléggé keszekuszán vannak a feluleten nem teljesen rendezett.De legalább már van valami siker vele
a curve networkhoz mindenkeppen kell meg 1-1 curve a jobb bal oldalra a testnek, ugy mint ahogy alul es felul.
ez igy nem fog menni, a vegenel mindenkeppen kulon kell csinalnod, ott tehat vagd el a felso es also vonalat.Tehat a ket hosszu vonal (rail) legyen vege az utolso cross-sectionnel. Azonkivul nem mindig szerencses mixelni olyan vonalakat amelyekben tores van es amelyekben nincsen, ha megis kell erdemes szakaszokra bontani, hogy minimalizald az "erdekes outputot".
kozepen alul a "pocs"-t szinten kulon add hozza majd a geometriahoz.
Na készitettem egy képet a problémárol. igy lehet hogy érthetöbb mit akarok, de amiket irtál ki fogom probálni meg keresni hasonlo tutort.
mindegyik zárt vonal, de egymástol külön vannak a részek. január végén majd kiprobálom az uj változatot akkor lesz ADSL, de addig ezt kell szeretni.
egybe nemigen megy okosan darabold szet a megszerkeztest. Leheto legkevesebb darabbol leglogikusabban
egyebkent valoszinu a csovet egybe meg tudod oldani, aztan a fuggoleges vezersikot raszerkeszteni sweep2 railsal pl (ott is van opcio a masik felulet gorbuletenek kovetesere) a szarnyakat kiszerkeszteni aztan a megfelelo tavolsagbol osszeblendelni, vagy sweepelni.
de curve networkel is probalkozhatsz, de csak akkor erdemes hasznalni ha minden ives, nincsen tores, vagy kink, mert ott nem sogja pontosan kovetni.
3dwrz topicban felkerult a negyes beta, ott mar van history is,(ha elbasztal valamit nem kell ujra selectalni modositani, hanem "realtime" mehet)
Na közben megoldodott! Tegnap PS-ben átkonvertáltam a képet grayscalera és igy már jo volt. Egy másik kérdés.Azt mivel kéne csinálni ha egy repülö törzsét akarom ugy lemodellezni hogy az oldal és felülnézetének a körvonalárt meg a törzskereteket vonalasan megrajzolom és azt utána felületté alakitani. Probálkoztam loftalés minden surface modositoval, de nem sok sikerrel.A loft volt a legközelebb a jo megoldáshoz mivel a törzskereteken szépen végikment de nem vette figyelembe a gép körvonalát csak egy csö lett.Tehát leegyszerüsitve a problémát melyik modosito szolgál a 3 különbözö alaku és irányu zárt vonalgörbét testé alakitani. Remélem érthetö voltam. Mindenkinek B.U.É.K !!
Még mindig megvagyok löve a háttérképpekkel.Miért nem tudok betenni jpg vagy bármilyen a progi álltal támogatott képet? #432-es hsz-ben leirt nagyságu képek lennének, de nem jeleniti meg sehogy sem.
Ujratelepitettem, de nem jelenik meg semmilyen ablak ahová serialt lehetne beirni.A már telepitettet máshogy nem is lehet beregisztrálni?Vagy másik változatnál kérdezi meg a telepitésnél?
2000x3000 pixel nagyságu fekete-fehér háromnézeti kép sztem nem olyan rossz minöségü.De ott ugy nézett ki mintha szétnyujtaná és mozaikszerüen többszor megjelenitené.
A serialt a telepiteskor kerte, a keped, meg valoszinuleg eleve rosz minosegu volt a formatumtol fuggetlenul, ha nem akkor pasz.
Hogyan kell regisztrálni, mert van hozzá serialom csak nem tudom hova kell beirni.Igy meg csak 25x tudok menteni és nem tudom a másolás és a vágás müveletet használni. A másik topikba is jo a válasz.
Itt az elsö problémám:Sikerült betenni egy képet háttérnek ,de csak felismerhetetlen krix-krax-ként volt láthato,pedig a kép méreteinek megfelelö téglalapot rajzoltam.A másik is ezzel kapcsolatos vannak olyan képek is ami bár megfelelö kiterjesztésüek(bmp, jpg)és mégse tudja megnyitni.Hogyan lehet orvosolni ezeket.
Na megvan a progi, de már most látom ,hogy szeretni fogom.Eddig ahogy néztem sokkal használhatobb a helpje mint a maxnak és ugyanugy lehet parancssorbol rajzolni mint autocadbe.Söt joformán minden olyat meglehet vele csinálni mint autocadbe vagy még jobban is. Na most belemerülök könyékig
Köszi.Majd akkor kitapasztalom ha már itt lesz.Ugy könnyebben feltudok tenni kérdéseket ha tudom mi nem megy.
Sajnos, semmi sincs rola, foleg nem magyarul. A sajat weblapjan talalsz tutorialokat, de a setup is felpakol egynehany sample feladatot amit aztam a help-ben el is magyaraz.
Sok sikert..
Tudna nekem mondani valaki olyan oldalt ahol a rhino alap kezelését lehetne megtanulni ill. pár tutort?Nemsokára megkapom a demoját és szeretnék egy kicsit felkészülni elötte.Ha esetleg van benne Help akkor csak valami magyar oldalt vagy forumot ahol pörgosebb a hozzászolás.Az artistpubon csak a hivatalos oldalt ajánlják ahol csak cd-s doldokat lehet leszedni.
:) de, ezek utan talan tenyleg komolyan kene vennem.. :D
azert ne vedd tul komolyan a csvot amikor benazik... Semmi koze rhinohoz az amikor nem mukodik neki vmi. Megneztem megy1 chaptert abban is hasonlo. arra jo hogy altalanosan bemutassa a funkciokat.
meg sajnos ha nulláról akarok valamit áttekinteni, akkor egy ilyen videónál nincs gyorsabb megoldás
haat, eleg gyensus, a csavo olyan dolgokkal nincsen tisztaban mint pl blend surfacenel nem minde1 hogy a edgek mely pontjara klikkel, azert kapott hibas feluletet, de o a tavolsaggal magyarazta. Lol. NemTom rhinoeknal mit reagaltak ra :D
Most szereztem egy 500 megás tutorial videót ehhez a cucchoz.
kijott brz2.0.1 rhinohoz, irradiance cache mar mukodik, jo is es gyors is, csak a filterezest nem vagom. mar szamolas kozben jo kep aztan jol elbarmolja... ?
Gyakorlatorientált 3DS Max oktatás ! http://www.pentaschool.hu/grafika/3dsmax.php
Az ArtistPub meghívja mindazon kreatív alkotókat, akik tudásukat kamatoztatva szívesen részt vennének egy hazai 3D-s grafikai megmérettetésben a nyár folyamán!
Az ArtistPub – Publikus Alkotói Övezet (www.artistpub.hu) június 16-ával kezdõdõen 6 hetes grafikai pályázatot hirdet meg. A non-profit weboldal a tavaly novemberi indulás óta számos grafikus kedvenc fórumává vált, ahol rendszeresen publikálnak különbözõ 3D-s, 2D-s, webes és egyéb alkotásokat. Az oldal felhasználói között egyaránt magtalálhatók elismert szakmai tudással rendelkezõ felhasználók és szárnyaikat próbálgató fiatal tehetségek.
A pályázat témája: “Romos híd”. A cél egy minél ötletesebb, hangulatosabb, kifejezõbb, 3D-s grafikai programok segítségével alkotott mû elkészítése. A pályázat 2004. június 16-án veszi kezdetét, és 2004. július 28-án éjfélkor zárul. Az alkotásokat a szerkesztõk a weboldalon található részletes feladatkiírásban szereplõ e-mail címre várják.
A pályázók képeit válogatott szakmai zsûri fogja elbírálni a verseny lezárását követõen. A zsûri olyan elismert hazai és külföldi személyekbõl áll, akik mindennapi munkájuk során is 3D-s grafikával, animációval foglalkoznak. A zsûri tagjairól további információk tekinthetõk meg a versenykíirás oldalán.
A pályázat elsõ három helyezettje a támogató cégek által felkínált nyereményeket kapja meg. A díjak között 3D tanfolyam, hardware eszköz, webhosting, magyar nyelvû Panzers játékok, extrém szobadísz és ArtistPub pólók is szerepelnek.
Az ArtistPub a késõbbiekben a 3D mellett 2D és Web kategóriákban is tervez hasonló versenyeket.
Igen azt halottam mar,csak most nem akarom elkezdeni a mayat,mert azt több idõ megtanulni,mint a rhinot. Rhino elég könnyen tanulható. meg most csak a nurbs erdekel.
Max nurbs modellezõ részlege tényleg gagyi... viszont mayanak majdnem olyan jó nurbs modellezõje van mint rhinonak.
Még csak tanulgatom a rhinot,hogy mit hogy lehet megcsinalni,szoval semmi komolyt nem csinalok.Majd ha jobban megismerem a progit. Egész jó a rhino,sokkal jobb mint a maxban a nurbs.
Ha véletlen valaki esetleg válaszolna,akkor a következõ érdekelne: Miert nem tudom 2 object metszetét venni booleanel? elõször mukodott,de késõbb nem akart ujra.Valamit csinaltam az objectel? mind a kettõ polysurface.Mik lehetneka gondok hogy faildet ir ki a muveletre?
Üdv
Most kezdtem el a rhinot,és érdekelne,hogy a polysurface az mi pontosan,mert van hogy nem akar vegrehajtani valamit,mert azt irja ki hogy ez polysurface,és nem csinalja meg.Ugy vettem eszre akkor irja ezt mar ha valamit mar alkamaztam rajta.Pl trim-et ha jol tudom. Nem tudom hogy érthetõ voltam-e. Át kell alakitani a polysurface-t sima surface-nak valahogy? Elõre is kösz!
Csinálom :) halad mindennap egy kicsit, aztán ha a következö fázisba ér megint mutatom majd,nagyon gondolkozok azon hogy a belsejét is megcsináljam de az nagyon durva lesz, bár a képeket beszereztem már a belsöröl...
nemtom hasznalod e layereket, Leirom masnak is hasznos lehet, amikor van valami ami eredetibe is kell, csak copy/paste, kijelolod jobbgomb a layeren(default felirat fekete negyzettel alul balkozepen) megjelenik a layer manager klikkelj amelyik teccit, es a jobbra nyillal athuzod, aztan lekapcsolod a lampat es van egy safe copyd ami nem laccik,nem kavar be es nem is masik fileban van. Pl. Adsz neki valamilyen nevet es csao. Ugyenezt a technologiat lehet hasznalni guidlinesokra, pl azokat az objektumokat amiket arra hasznalunk hogy csak belojunk dolgokat,(pl pontok, curvek stb) akkor azt is masikra tesszuk es akkor ki tudjuk kapcsolni amikor nem kell/zavaro. No hajts!