Úgy tûnik jelenleg nincsenek hosszú távú tervei Valentino Rossinak, miután csütörtökön csak egy éves szerzõdéshosszabbítást írt alá a Yamaha versenyistállóval. Az olasz versenyzõ már a múlt heti interjúk során is arról számolt be, hogy inkább két keréken folytatná pályafutását, mára pedig mindez hivatalosan is bejelentésre került.
Lin Jarvis, a Yamaha Motor Racing ügyvezetõ igazgatója örömmel kommentálta Rossi döntését: „Elõször is boldogok vagyunk, hogy a maradás mellett döntött. Õ a motorversenyzés nagykövete, ami nagyon fontos a sport számára. Rossi a mezõny legtehetségesebb, leggyorsabb versenyzõje. Az etalon, akit mindenki le akar gyõzni.„
„Örülök, hogy a maradás mellett döntöttem." -mondja Rossi. „Az elmúlt két év a Yamahával a legjobb éveim voltak a karrieremben. Boldog vagyok, hogy náluk versenyezhetek."
Lüthi reménykedik a mugello-i rajtban
Miután a 125-ös géposztály címvédõje Thomas Lüthi szerdán balesetet szenvedett csapata sachsenring-i edzésén, a 19 éves versenyzõ azonnal hazautazott Svájcba, ahol még aznap megmûtötték.
Az orvosok a vizsgálat során kiderítették, hogy nem egy újabb törésrõl van szó, hanem pontosan ugyanazon a helyen sérült meg Lüthi vállcsontja, amely sérülést még tizenegy héttel ezelõtt szenvedett el a hivatalos IRTA-teszteken.
Mivel ugyanott tört el a kulcscsont, mint korábban, az operáció elkerülhetetlen volt Lüthi számára. A viszonylag súlyos sérülés ellenére az orvosi team bizakodó a svájci pilóta felépülését illetõen.
Mindemellett Lüthi is azt reméli, hogy egy hét múlva Mugello-ban rajthoz állhat majd: "Számomra teljesen természetes dolog, hogy mindent meg fogok tenni annak érdekében, hogy Mugello-ban rajthoz álljak."
A csapatfõnök Daniel Epp a következõket mondta: "A csapat csupán az olasz futam elsõ edzése elõtt fog majd dönteni Tom indulását illetõen."
Az Elit-Caffe-Latte Team ezalatt a német Sandro Cortese közremûködésével a sachsenring-i elõkészületi edzéseit befejezte. A csapat legközelebb elõreláthatóan június 6.-án és 7.-én Brünn-ben (Brno) lép majd ismét pályára.
potyognak a srácok, nagyon sajnálom a svájcit, remélem a finn nem szerez pontot a mugelloi futamon...
Nem sokkal a franciaországi sikere után Tom Lüthi súlyos balesetet szenvedett. A svájci pilóta a ma délelõtti sachsenring-i teszteken csúnyán bukott, minek következtében kulcscsonttörést szenvedett.
A 125-ös címvédõ motoros éppen a Sachesenringen folytatott elõkészületi teszteket, amikor is nem sokkal a déli harangszó elõtt elesett motorjával és súlyosan megsérült.
A sérüléseibõl kifolyólag arra lehet következtetni, hogy az Elit-Caffe versenyzõjének a soron következõ mugello-i futamot ki kell majd hagynia. Lüthi az eset után egyébként azonnal hazautazott Svájcba, ahol hamarosan megmûtik.
Lüthi mellett a német ringen az európai és a német bajnokságok mellett néhány a világbajnokságban is szereplõ pilóta is edzést tartott. Köztük Anthony West valamint Dirk Heidolf is (mindketten a 250ccm-ben a Kiefer-Bos-Racing Team versenyzõi.).
Talmácsi Gábor ma délelõtt edzés közben sérülést szenvedett!
miközben vadonatúj Honda CBR 600 RR típusú motorjával gyakorolt. Az esés után Talma a vállát és térdeit erõsen fájlalta, így azonnal sportkórházba szállították, ahol Dr. Kator Miklós és Dr. Csépai Dezsõ elvégezte a szükséges vizsgálatokat. Szerencsére a röngten nem mutatott ki törést, de a csúnya zúzódások miatt szigorú pihenés és további kezelések szükségesek.
Így Talma elkövetkezõ napjai ágynyugalomban telnek, maximum a PlayStation játékán gyakorolhat. Jövõ héten szerdán indul Olaszországba, hiszen következik majd a 6. VB futam. Csütörtöktõl szükség esetén Dr. Costa veszi át gyógykezelését és segíti Talmát abban, hogy a mai sérülése ne akadályoztassa az Olasz Nagydíjon.
Valentino Rossi (nem ért célba): "A csapat remek munkát végzett a hétvégén az új vázzal, igazán élveztem, hogy ilyen gyors tudok lenni a verseny alatt, úgyhogy igazán nagy kár, hogy így végzõdött. Természetesen csalódott vagyok. Minden remekül mûködött, a motorbicikli és a gumik tökéletesen mûködtek, de aztán a motor elszállt. Ilyen fajta motormegállás csupán néhány alkalommal történt meg eddigi karrieremben, úgyhogy ami ma történt, az tipikusan mutatja a szerencsénket jelen pillanatban. Úgy látszik, valami elromlott nekünk,kezdve az elsõ néhány versennyel a szezonban, beleértve Katart, és ez nehéz helyzetbe hoz bennünket a világbajnokságot illetõen. Tudjuk, hogy egy hatalmas kihívás a világbajnokság most, de az utolsó szó még nincs kimondva. Most versenyrõl versenyre kell tekintenünk, nem gondolva a világbajnokságra, és arra kell koncentrálnunk, hogy megpróbáljunk nyerni annyi versenyt, amennyit csak lehetséges a fennmaradt 12-bõl."
Davide Brivio - Camel Yamaha Team igazgató "Megpróbálunk mosolyogni, de természetesen nagyon csalódottak vagyunk - fõleg Valentino. A mérnökeink remek munkát végeztek, hogy felkészítsék a motorokat a versenyre. Mind Valentino, mind Colin készek voltak a csúcseredményért harcolni. Remek érzés volt látni Valentino-t harmóniában a motorral és azt gondoltam, hogy ez klasszikus Valentino Rossi-verseny lesz, megcsinálja magának az utat az élre, aztán kontrollálja majd az elõnyét a második helyrõl. Sajnos a motor eltört, még elemezzük, hogy miért. Colin nagyszerû versenyt motorozott, miután az elsõ kanyarban túl széles lett, úgyhogy van egy csomó pozitív dolog is, annak ellenére, hogy most nem érezzük valami jól magunkat."
Fostaliga a tamaha azért!!!! Pedig két évig olyan jól ment most mi a f...van?
A Doktor szépen elintézett három ember versenyét az elsõ kanyarban, ha Pedrosa-t nem számítom akinek nekiment.... Hopkinst sajnáltam a legjobban
Hajrá Hayden!!!!
WTF??? mi ez a tömörülés??
jah és persze nagyon örülök marco és capirex sikerének, és annak is hogy odavertek ennek a dani gyereknek!:) elismerem mint õstehetség vagy robot:), de nekem túl komoly a srác.
eddig még csak csak elhessegettem a gondolatokat hogy nincs baj, de mostmár kezdek kételkedni(Dokira gondolok term.).
pedrosánál mi lehet ez a folyamatos lábkinyujtogatás? doki is csinálta, igaz sokkal ritkábban a tavalyi és az, az elõtti yamahánál.
egyébként elég meggyõzõ volt Rossi a motorhibáíg...nem hiszem hogy meg lehetett volna verni (sõt gyakorlatilag 'elfelé' ment már). Ez azért jó, Mugello-ban Capirossi-Melandri-Rossi(abc) ütközet :))
egyébként egész jó kis futam volt. Nagy kár azért hogy Rossi kiesett (mindig az), mert így már kicsit ijesztõ a hátránya..még nehezebb görcs nélkül fejleszteni a motort. Loris nagyot tekert a gépen, Pedrosa pedig mellégumizott. Kár hogy Giber' és Edwards kilöködtek a Rossi esetnél, õk is jól jöttek.
Az egy vicc!! Ha megelõz valakit ott az ember és egy picit meglöki, büntetnek,ha átléped a vonalat büntetnek ha agreszív vagy büntetnek. Akkor ezek után az a kérdés hogy neked lenne kedved elõzni? Én sem csinálnék semmit rajt aztán megyek körbe körbe és a végén leintenek, aztán leszek ahányadik leszek. Szerintem ha ezt izgalmassá akarnád tenni egy dolgot lehet csinálni az összes fejesét az f1-nek lekéne válltani, ujakat oda ültetni,és akkor talán lenne valami izgalom.
Az oké hogy nem csíped Pedrosa-t, de attól még nem gyökér, ne írd le ide, mert ez a flame, és most oldalakon keresztûl vitázhatnánk...pedig én sem 'csípem' (nem is kell), csak becsülöm mint a MotoGp összes versenyzõjét. köszi
Amig a boxban elõzgetnek addig ilyet nemfogunk látni... nem a kocsikat kell nyirbálni hanem a boxban való elõzéseket kéne megoldani/korlátozni/kiirtani és akkor látnánk ilyeneket a pályán talán.
jó futam volt, remélem az F1 egyszer felnõ a MotoGp-hez...
Ha még nemlenne tachnikai probléma, de igy olyan hátrányokat szenved el a pontversenyben hogy képtelenség lesz behozni, mivel a többiek stabilak és hozzák a pontokat.
Hát kezdthet gondolkozni melyik csapatnál folytatja!!! Ez a Yamaha egy Fosss!!!
Gyerünk Melandri legalább te nyomd le ezt a kis gyökeret.
Na, még 2 ilyen és megy a Forma 1-be...
Ezt nem hiszem el már..........
Szóhoz sem jutok...:(((
Doki elszallt.
Na, most kezdenek elfogyni Pedrosa gumijai.
Roberto Locatelli #15: "Összegezve az egész hétvégét egy kisebb gonddal küzdöttünk a motor elejével. Nem nagy a gond, de a következõ futamon nagy hangsúlyt fogunk fektetni arra, hogy ezt a problémát megoldjuk. A versenyen nagyon jó rajtot vettem és úgy éreztem, hogy tudok menni a Dovival és a csapattársával. Amikor Lorenzo nekem jött, hirtelen azt sem tudtam, hogy mi történt. Kellett néhány kör mire megint összeszedtem a gondolataimat. Megsérült a motorom és a bordáim is nagy ütést kaptak az ütközés során. Az igazság az, hogy ez benne van a pakliban. Tudom, hogy Lorenzo nagyon szeretett volna pontot szerezni, de nem a megfelelõ pillanatot választotta az elõzésre. Én a lehetõ legmegfelelõbb íven voltam, ahol neki már nem maradt helye befordulni alám. Óriási szerencsém volt, hogy nem estem el. Ha elesek, biztos, hogy kapott volna a fejére, mert már sokadik alkalommal felelõtlenül motorozik és nem csak saját, hanem mások biztonságát is veszélyezteti."
:((( kár szép eredmény lehett volna egy dobogó, ugykátszik ez ilyen drámákkal teli nap...
Mit össze nem sarazzátok egymást..:) Amíg a MotoGp-t közvetítheti egy Várhegyi úr technikai (és egyáltalán) felkészültségû ember, pl. tegnap gyakorlatilag átalibizte Julian technikai magyarázatát, az hagyján hogy nem értette ezért általánoságokat beszélt fordítás helyett, dé volt amikor egyszerûen hallgatott... szal addig...hogy most ki mennyire ért hozzá, és ezért milyen megalapozottsággal alkothat vélemény...ehh..
A magam véleménye szerint Talma-nak problémái voltak,..miközben néztem a futamot a gumiválasztást okoltam,..én pont arra hogy vagy esõs (ezt azért kétlem..erre a pályára kevesen tennének fel esõs szettet), vagy pedig kemény keverésû vágott slick-et tett fel. De aztán ki tudja, az biztos hogy a slick miatt nem lett volna lassú, mivel Lüthi slick gumikon ment, láttam.
Jo duma. Te irtad, te ragaszkodtal hozza. Reszinformacio ? Ne rohogtess mar. Most ugy volt e vagy sem ? Vagy mi igaz ? Ha valaki azt mondja nem vettek le a ragasztot, annak latnia kell, hogy nem vettek le a ragasztot es azert melegedik. Ha eltorik a lapatja a vizpumpanak, akkor azt kell latnia. De meg mindig itt van az a teny, ha szar a hutes azzal egyenesaranyosan csokken a motor teljesitmenye, akkor hogyan lehetett gyorsabb az egyenesek vegen ahol szaraz palya volt gyorsabb az elso helyezetteknel ? Sot mitol gyorsul, ha a motorja allitolag lassul ? Nala forditva mukodik a fizika ? Lassul a motor nagyobb sebesseget er el ? Ugyanmar itt santit a dolog tisztan latszik. Slik gumin a kiszarado egyenes reszeken gyors tudott lenni a guminak koszonhetoen, ahol meg vizes volt a palya a kanyarokban annyira rossz volt a tapadas, hogy lelassult es tul sok idot vesztett. Meglehet a palya szakaszainak megfeleloen nezni a csucssebesseget egybol kiderul ez a teny.
Az elsõ sepekuláció és valszeg részinformáció volt... de még ez is közelebb áll hozzá mint amit te mondasz. Talma és a csapat nyilatkozata késõbb jött, ami a hivatalos és a tényleges valóságot tükrözi.
Minden topicban ebben a stílusban nyomja, hülye voltam, hogy leálltam vele vitatkozni, kimentem volna a kertbe beszélgetni a kutyakakival, annak is több értelme lett volna...
1es nyilatkozat a tolladbol. "Eltört a vízpumpa lapát, emiatt nem forgott a víz és egyre jobban felmelegedett, ami nagyon legyengítette a teljesítményt."
2es kitalacio "Nagyon szomorú ez a helyzet, hogy ismét technikai gondok fosztották meg Gábort a jó szerepléstõl. Ugyanis az történt, hogy a hûtõrõl nem lett levéve elég ragasztó szalag (hûvös idõben így csökkentik a hûtõ hatásfokát), ezáltal a motor vize túlzottan melegedett, és a motor nem tudta leadni az optimális teljesítményét. Persze felmerül a kérdés, kinek a hibája az, hogy ezek a szalagok ottmaradtak...
Ellentmondas vegig gyorsult a versenyen ahogy szaradt a palya a slik gumijain. A tobbiek majd mind intermediaton mentek.
Na akkor most mit fogsz meg kitalalni ? 3. tezist nem akarsz gyartani ?
"Elmondom neked kanyarban lassabb volt, mert a rossz gumi miatt nem tudott a vizesebb szakaszokon rendesen menni." = > az ideális ív teljesen száraz volt akát az egyeneseket nézzük akár a kanyarokat... Lehetett látni Kalio kiment az egyensben a pálya jobb oldalára ahol még nedves volt, hogy a vágott gumit hütse.