Nem értek egyet.. ha visszagondolsz a DOOM megjelnésére.. egy ÜBERBRUTÁL grafikájú és igenis horrorisztikus hangulatú, fosatós game volt (ráléptél a csapdára fények le, titkosajtóból jönnek ki az impek.. elég fosatós volt..).
Az más kérdés hogy most a mobiltelón máshogy hat a 10 éves játék mint annak idején a 486-os erõmûvön. :)
A DOOM III-nak a sztorija is stimmel.. meg ugyanazok a szörnyek lesznek végülis.. csak kicsit átértelmezve. :D (meg egyéb hnagulati elemek.. pl. az alphanak az elején a csávó tök olyan fejet vág mint a DOOM-ban az állapotjelzõ részen az arc :))
Vannak, akik HYPE-oznak, vannak, akik IMHO-znak. Már te is kezded ?
"Az ilyen Piftuka féle aljas flémerek meg csak IMHO-zzanak !"
Ezt te írtad anno.
Szoktam azt is írni, hogy szvsz. Ezeket variálom. Mert bár nekem egyértelmû, hogy, ha vki leírja a véleményét, akkor az a sajátja (általában), de én ismerve az SG és egyéb fórumok flémer közösségét, kiteszem, hogy IMHO, SZVSZ.
Ne mondhassák, hogy általánosítok és a saját véleményemet erõltetem rá másokra.
Amiket leírtam, azok nem kinyilatkoztatások, nem szentírás egyik sem.
Egy egyszerû (de nagyszerû ), Piftuka nevû player véleményei. Ennyi.
Szerintem a DOOM a harmadik résszel nem lesz hû a nevéhez, hisz azt a stílust amit akkoriban az elsõ és második résszel képviselt, egyértelmüen manapság a Serius Sam meg Will Rock képvislei! MEGAHENT! A Doom 3 ezzel szemben lassu, horror FPS lesz, ergo nem illik rá a Doom név! Lett volna más a neve, akkor minden OK!
De éppen ez mutatja a két program nagyságát. Hiszen lészült más jó grafikájú program is a HALF-LIF után, de mégsem tudta leütni a trónról.
A NOLF viszont minden tekintetben egyenrangú volt és még a grafikája is a csúcs volt, amikor megjelent. Így jogos volt a váltás.
Amúgy éppen ezért nagyon várom a HALF-LIFE 2-t ! Remélem, hogy a készítõk igényesek lesznek és nem csak a címmel próbálják eladni a játékot ! Mert ugye az nem kell ecsetelnem, hogy ez manapság milyen gyakori ?!?
Úgy 1995-96 táján vége lett azoknak az idõknek, amikor a kiadók szemszögébõl az elsõdlegesen legfontosabb kitétel az IGÉNYES SZÓRAKOZTATÁS volt. Onnantól jöttek a rendszeresen kiadott béta verziójú programok, az emberek pedig szépen rászoktak a patch-elgetésre, ráadásul a kiadott programok között évrõl évre JÓVAL KISEBB százalékban lehet rámondani, amely "akkoriban" (1995 elõtt) gyakorlatilag rendeszeres volt:
Pedig komolyabb sztoria lesz a Doom3-nak mint a serius sam-nek, ebben biztos lehetsz! Az engine már kész van régóta, már csak a történetet finomítják, azért nem játszhatunk még vele!
Nolf 1 tényleg fasza volt! De csak azért ütötte le a HL1-et a trónról, mert grafikailag fejlettebb volt!
Szerintem egyértelmûen az. Hiába a szebb grafika (bár elfogultság nélkül mondom, hogy akinek nagy monitora van és bírja a gépe, az rakja maxra az összes effektet a NOLF 1-ben, játszon 1600X1200-ban és mondja utána, hogy nem gyönyörû a grafika még ma is !), ha kapásból a NINJA-s küldetés dögunalom, a játék jóval rövidebb (RÖVIIIIIIIIIIIIIIIID, NAAAAAAAGYON RÖVIIIIIIIIIIIIIIID) és a készítõk nem tudtak már annyi eredeti újítást belevinni.
Ez a hátránya a folytatásoknak, ha az elõd igen nagyot "durrant". A NOLF-ban a készítõk akkora adag puskaport lõttek el, hogy annak tükrében a NOLF 2. egy nem rossz játék, de meg sem közelítheti az elsõ részt.
A HALF-LIFE 2. készítõinek is magasra van téve a mérce. Nem elég, ha egy "hosszú küldetéslemez" készül a HALF-LIFE-hoz. Rengeteg új ötlet kell és zsneiális, nem klisé sztori, hogy esetleg új királyt tisztelhessünk a SINGLE FPS-ek között.
Mert én a DOOM III-tól "nem félek". Az lehet, hogy grafikailag csúcs lesz, ha megjelenik, de én ettõl a címtõl nem várok komolyabb sztorit, mint ami pl. a SERIOUS SAM-nek van. Azt hiszem ezzel mindent elmondtam. A DOOM hû lesz nevéhez és egy "öld meg mindet" FPS lesz IMHO.
"bar ugy velem manapsag nem jeletek meg eget vero hangulatu fpsek."
Látod ezzel egyetértek (bár ez gondolom az egyéni listámból is kiderült).
Ismétlem magamat, de egy SINGLE PLEYER FPS alaphangulatát, az átlagon felüli, zsneiálisan kidolgozott történet kell, hogy adja.
Utána jön az, hogy a grafikusok, pályatervezõk mennyire tudták "elkapni" a cselekmény és annak környezete jellegzetességeit.
Ha ez a kettõ adott, akkor már nagyon könnyû dolga van a programozóknak. Kiszedni a BUG-okat és a játszhatóságra figyelni.
Sajnos kevés ilyen program van valóban, mert valahol még a jó programok is hibáznak (lásd.: NOLF 2.).
Tudjátok nekem a személyes BEST GAMES EVER toplistámon a 2. helyezett a NOLF és ahogyan nézem, nem mostanában fogja letaszítani onnan bármely játék. Ezért nekem ÓÓÓÓÓÓÓÓRIÁSI csalódást jelent a NOLF második rész !
Igen.. haragszok rá mert széthájpolták (egyébként jogosan :)) és a Deus Ex mellett csomó helyen év FPS-e lett. És nekem DX a king. Or better than king.. god. :)
Amúgy és is szeretem ám Cate Archer nénit de nagyon! :) Meg fasza a Jupiter engine is nagyon.
Ja és kihagytam az Undyingot, AvP-t meg még egy csomó frankó játékot. :D
Ez így van. Természetes. Ákos a topicindító arra kíváncsi, hogy kinek melyik játék a legjobb !
Az a különbség, hogy egyesek nem sok játékkal játszottak/játszanak (így véleményük nem lehet mérvadó érthetõ okokból), míg mások (ahogyan én is) végigsiklottak az FPS-ek történetének szinten minden jelentõs -esetleg jelentéktelen- darabján.
Ha az elsõ táborba tartoznék, nekem eszembe nem jutott volna leírni a véleményemet, mert akkor pontosan SEMMIT nem jelentene.
De nem kell leszólni, ha valaki eddig egy játékkal játszott és azt tartja a legjobbnak.
Single Player: 1. No One Lives Forever; nincs mégegy FPS, amelynek ennyire kidoglozott története lenne, kiváló megvalósítással, remek ötletekkel, ráadásul igen hosszú is (sajnos a 2. részérõl már ezek nem mondhatók el).
2. HALF-LIFE; ez a név magáért beszél. Amig a NOLF meg nem jelent, évekig nem talált legyõzõre. Ha valaki ismerkedni akar a Single Player FPS-ekkel, akkor ez az elsõ lépcsõ.
3. A Clive Barker's: UNDYING és a DEUS EX megoszoznak ezen a helyezésen. Remek kidolgozott történet (ne feledjétek, egy Single Player FPS-ben EZ AZ ALAP. Ha ez adott, akkor lehet bármi mással foglalkozni a készítõknek. Ha nem adott, akkor az a játék sok esetben egy 0.)
MULTILPLAYER:
Ezen a téren gyakorlatilag, csak egy játékkal játszom (MoHAA), de ha a feltételeket, körülményeket nézzük és azt, hogy mekkora tábora van, mennyi mod készül hozzá, mennyire változatos, akkor:
Itt a sorrend, amit írtam nem annyira mérvadó, mint a Single Playerben.
Hát én mostanában nem igazán láttam ütõs gamét. Régebben az UT & MOHAA az állat volt. Most ha gyilkolni akarok akkor UT2k3, vagy SOF2. Igaz, hogy a SOF2 néha lapos, de nagyon teccik, hogy ha valakit lelövök lukas lesz a feje, leszakad a karja, lába, feje, feldarabolhatom kiskéssel és brutálkodhatok kedvemre. tegnap megnéztem a postal2-t és nem igazán vágtam magam hanyatt. Red Faction 2 az maga volt a fos, legjobban a C&C Renegade-re hasonlított, ami szintén zenész. Megnéztem a DOOM III alfademot, khm... Háááát, asszem ezt várom nagyon mert azt nyújtja amit az Mber ma elvárhat egy gamétól. Van történet, hangulat, feeling, grafika. Nem csak szaros képek vannak, mint pl. Devastation és miután megnézem elég szutyok az egész. lehet én vagyok igényes? Eléggé unalmas már az is, hogy minden karakter úgy mozog mintha botot nyelt volna és ojan mint egy kib***ott robot. Rongybaba efektust akarok és elétet a gamékba, és ez a grafikával van összhangban. Lehet csak én kezdek kinõni a játékokból, de nem éppen csak arra van szükségem, hogy húdeizgalmas (pl d00m I-II, igaz a maga idéjében maga volt az isten) De lehet leülök valamikor ha több idõm lesz és mélyedek elfele a gamékban. Csak hát az idõ nagy úr :)
Az Half Life volt a nagy kedvenc. Majd a Castle of Wolfenstein tetszett nagyon. A többit már nem volt kedvem végigcsinálni. (Bár a Mohaa partraszállásos jelenete páratlan volt, mégse volt türelmem hozzá!)
Hallotáttok, hogy a Wolfenstein kieglemezének készítésével leálltak, mert úgy gondják, hogy nem lenne meg a szükséges kereslet?
3. kategóriád atyja a Tribes:) az elsõ rész 98ban teremtette meg a kategóriát egyátalán, egész addig nem volt összetett multiplayer fps. AZtán tribes2, és állítólag már készül a 3. rész is..
na en is ideirok valamit:) Foleg most a jelenlegi jatekhelyzetre irnam le, meg néhány évre visszatekintve a saját kedvenceket kategoriankent... (saját vélemény csak!)
Single (hangulati játék): egyértelmûen napjainkban a mohaa vezeti ezt a kategoriat, régebbi hasonló jó cucc max payne, és persze ebbe a kategoriaba tartozik régrõl a half-life. Talán Deus Exet is ide lehetne sorolni, de az már kicsit más kategória (de ennek ellenére qrva jó)
egyszerû multiplayer: ebben a kategórába tartozik a jármû nélküli mindenféle csapatjáték. II. vh us környezetben szerintem egyértelmûen a DOD vezet, és akármennyien is odavannak a moha multijától, szerintem a dod ugyanaz a kategória, és toronymagasan vezet a mohaa-hoz képest. Más környezetben pedig perpillanat a natural selection is qrva jó cucc. Régebbrõl cs, és szerintem a tfc se elhanyagolható volt.
Kombinált multi: ebbe a mondernebb fps ek tartoznak amiké a jövõ. Itt szerintem perpillanat a Desert Combat vezet, utánna maga a sima BF aminek szerintem elcseszték a gameplayet a túl arcadeosítás miatt, és ebben a kategórában pedig egy régebbi cucc az Operation Flashpoint ami jó lenne, ha átláthatóbb szebb enginnel áldották volna meg.
Max Payne az igazi ....
ha mennyiségre megyünk, akkor Super Mario nyer, maradjunk inkább a szakmai szempontoknál
Szerintem ezt a részt a játékba azok kedvéért rakták be, akik szeretznek 'díbolni' :). Amugy nekem nincsenek kifogásaim a Single-résszel kapcsolatban a MoH:AA-ban. Spearhead Single-je valoban jobb, csak k*rva rövid, 2-3 óra alatt végig lehet nyomni egy tapasztaltabb jatékosnak.
Szerintem a játék van annyira jó (hangulatban), hogy ezek a hibák szinte észrevehetlenek...amúgy ha te 1. végigjátszás után megjegyzed ki/hol/mikor/merrõl/hány m/s hátszéllel jön, akkor neked jó. Nekem nem sikerült, de nem ez jáccott szerepet az újrajátszáskor, hanem az eddig számomrasemmilyen játékban nem tapasztalt fííííling!! nem akarom bemagyarázni senkinek, hogy ez a játék istenkirály úgy ahogy van, elég ha én tudom. arrrgh ;)
nem fekszik a birka amerikaiaknak, pl nekik bejon a sims:)))))))))))mit varsz akkor:)
pontosan, most valahogy divatba jött a linearitás, pedig épp elérkeztünk ahhoz a korszakhoz, amikor technikailag már nem probléma bármit open ended-re csinálni
és így legalább értelme is lenne mindent többször végigjátszani, nem is értem mi a jó a MOHAA-ban másodszor, hisz pontosan tudod, mikor hova kell lépni, annyira durván meg van rendezve
Amugy nekem a legemlekezetesebbek, idorendben: Wolfeisten 3D, Doom, RoT, Hexen, Duke Nukem, Quake1, Half Life.
Igen mondjuk a MOHAA durva lenne a HL elott... De az egyeni velemeny, tiszteletben tartom, nem vagyunk egyformak.
De ha jol emlexem, a MOHAA volt az, amiben vegtelen katonak jottek, meg a budibol is. Meg amikor betett egy dzsipbe (inkabb sinauto), es mindenre loni kellett ami mozok percekig. Aztan meg keringet egy placcon, es szet kellet loni tobb tucat repulot. Egyszeruen nem tudtam vegeig jatszani, szamomra anyira gagyi, arkad volt a jatekmenet. Az odal-scrollozos, regi jatekok jutottak eszembe rola, ahol folyamatosan menni kellett egy linealis palyan, egyre nehezedo akadalyok kozott. Pl. Hunchback. Amugy a SoF-ot, valami hasonlo jatekmenettel ruhaztak fel, ezert azt sem tudtam vegig jatszani...
nekem annyira nem tetszik a MOHA:...hjo a maga nemében egész jo de az eggyetlen király rész ( ami mondjuk hatalmas feeling volt) az a partraszállás... csutka hangerõvel nagyon ûllat volt...
állandó szaggatás nem jellemzõ, persze a minimum konfigon játszod, akkor lehet
fagyás nincs, a töltés pedig nem több, mint anno a HL-ban
Érdekes, hogy a U2-t senki nem említette. Nálam 4 napot bírt. Az állandó szaggatás,50 prces töltés, akadás, fagyá..
Annyira unatkozom (melózok), hogy én is írok. Nos, szerintem:
1. HL és Mohaa(ha lõni akarok mint állat!). 1.5 System shock 2 (na ez lett kurva hosszú) 2. ? 3. ?
Ugye deuesex, outcast nem ez a mûfaj? Na, mert abban is vannak fp nézetek!
Q3
Én régebben azt hiszem egyszer kiprobáltam a System Shock-ot és az elsõ kussban mögémlopódzó vadállat zombi után Uninstalláltam! :DDD Nem szeretem a beszaratós gámákat, az nem szórakozás a számomra, hogy arra várok mikor ugrik elõ egy ujabb zombi és fosom össze magam :))
ez valóban így van, de megint csak a Thief-et tudnám megemlíteni
100% egyedi, egyetlen részletében sem hasonlít semmire
és az az agyatlan lövöldözés mekkora királyság.. abban élveztem a lövöldözést..sajna semmi nem tudja azt visszaadni.. igaz egyik gameban sem jön réd egyszerre 100 ellenség:)))))))))))))