Fõútvonalon,lakott területen belül meghalhatok-e az útpadkán, ha egyéb jelzés nem tiltja?
"40. § (1) Jármûvel megállni - ha közúti jelzésbõl vagy a (2)-(5) bekezdés rendelkezésébõl más nem következik - csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad."
Ezt most hogy kell értelmezni? 1. Csak az úttesten állhatok meg, (útpadkán nem) ha ott megállok, annak a jobb szélén kell tennem. 2. Csak jobb oldalon állhatok meg (akár az útpadkán is) bal oldalon nem.
Köszönöm a megtisztelõ választ!
Hy Most hoztak, vagy hoznak vmi új törtvényt hogy a Kresz vizsgát le lehet rakni a nélkül is hogy bejárnál volna elméleti oktatásra. Errõl ki mit tud? Olyat hallottam még hogy az elméleti oktatás díját meg majd ráterhelik a gyakorlati oktatásra. Kösz
kb semmit ami rendszámos, ahhoz a megfelelõ motor jogsi kell és csak laza talajú úttesten lehet használni. magyarul nem mehetsz vele aszfalt útra. 50cm3 alatt nem tudom mi a helyzet...
én is rákattantam, amikor olvastam, hogy lehet rendszámozni, de szart sem ér az egész.
tudja vki h B-s jogsivan milyen quad lehet vezetni esetleg forgalomban is?
lehet.. elõször gondolkozz, hogy miért "hülyézel" le, mert ha azt mondtam volna, hogy 1 hónap alatt körbegyalogoltam volna a Földet, akkor oké, de így..
hagyd már... nem csak egyfajta autóvezetõi iskola létezik, van ahol gyorsabban lezavarják, van ahol lassabban, ennyi, de ezen vitatkozni és ilyeneket írni...
Most komolyan ezen vitatkoztok?... Én úgyvezettem, hogy napi 2 órát. szal elég lett volna a 15 nap hozzá. plusz a vizsgák. eü-t lehet csinálni közben is. Az intenzív kresz meg 1 hetes asszem. Szóval nem lehetlen, de az átlagnak 1,5-2 hónap..
ok. akkor neked van igazad, aki 435235934543 évig csinál egy retkes jogosítványt. azt nem tudom, hogy te hol élsz..
lehet hogy az oktatót ismerted de gondolom a kreszt 5 nap alatt adták le...ez nem függ attól hogy tudsz-e vezetni vagy tudtál-e...egyszerüen ne okoskodj ha neked elírva van meg a jogsid, a normális idõtartam annyi amennyi nekem volt, max a szünetet tessék levonni..
most én is rajuljak hogy 18 éve vezetek és csak 13 éve van jogsim? :D amúgy csak szopás ha vizsgabiztos látja rajtad hogy nem ott tanultál meg vezetni mert akkor magasabbra rakja a lécet :)
Rendben. Amúgy sem szokásom mondogatni, hogy így vezetek vagy úgy. Azt csak arra írtam, hogy már beiratkozás elõtt is volt fogalmam az autóról.. akkor fogalmazzunk így. :D
Nem tudom mi a hihetetlen.. eésõsegély 3. nap vizsgáztam, kresz volt 5 nap, rutin 4 nap-4. nap vizsga, forgalom szintúgy.. és igen lepapirozták, hogy vezettem x órát, mert ismerõs volt az oktató..
mondom várnom kellett a szünet miatt, és valamikor január végén kezdhettem csak el, aztán nemsokkal 17ik szülinap után volt a vizsga és utána heti kb 2 alkalommal tudtam menni...ebben semmi durva nincs nõjjetek már fel
hát nekem el is lett írva pár óra, és elsõre volt minden, és igy tartott ennyi ideig...ha vetítesz igazából magadat csapod be, nem véletlen hogy nem csak nekem nem hihetõ a sztori...de legyen igazad
én nem tudom ti idõgépet használtok? fölösleges fittizni itt azzal hogy kinek milyen hamar lett meg, amikor ez eleve nem is nagyon létezhet...én november végén kezdtem a kreszt, 3 hetes volt a tanfolyam, akk jött a téliszünet ott is, februárban kezdtem a korom miatt a rutint és március 20 körül jött a jogsi
Nem tudom hogy megy... én október 10-én voltam bent elõször az autós suliban és november 12-én kezemben volt a jogsi.. aztán, hogy azóta hogy változott a helyzet, nem tudom :DD
ha 1 hónap alatt nem is, de kicsit több mint másfél hónap alatt simán meg lehet csinálni:) nekem így volt... 3 hét kresz, vizsga, 1 hét eü, vizsga, ezután 1 hét rutin jött vizsgával, majd 2 hét a forgalomban és vizsga:) március elején kezdtem, április vége fele megvolt a jogsim. Minden elsõre, viszont vezetni 7 napból legalább 5× mentem...:D
Mert kresz, meg eü. aztán a vezetés, ami 30 nap, szal csak az 1 hónap. És tuti nem fogsz mindennap vezetni. feltéve ha otthon ülsz, és mindig ráérsz :D
Nekem 2 hibám volt, 2 kis egypontos lófasz:D Mondjuk nekem minden meglett elsõre.. forgalmi vizsgán végig se kellett mennem az útvonalon ( fail, azt azóta sem értem miért xD, pedig nem volt semmi ismerõs meg semmi )
Na de solo fel a fejjel, haver már vagy 7-8x megbukott kresz-en :D
én is elsõre mentem át. Osztályomból akikkel együtt készültünk fel a vizsgára abból csak 4-en mentünk át a 12bõl :D
Nekem 68 pontom lett, de kurvára izgultam, és talán 2 képeset rontottam:( A csoportba amelyikkel vizsgáztam 10-en voltunk, 3-an buktak, kettõnek 11 hibája egynek pedig 13 talán... De örültem hogy elsõre átmentem:)
Itthon midnen megy vágod?ráparáztam, és ez volt a baj. Nem volt még olyan amit ne tudtam volna megcsinálni. De most majd nagoyn ráfekszek a szituációs kérdésekre.
Hát...Nem nagoyn vártam többet igazából. Nem az én hetem ez a mostani.. Ezis a rohadt nõk hibája:@ Na mind1...Kövire menni fog..Akkor kezembe fogm egyáltalán a könyvet: D
Valahogy éreztem, hgoy lesz ma arra indok, hogy én nagyon bebasszak: D
Nem kresz en izgulok: D Annak most más oka van, hogy én itt össze vissza izgulok. Szar az élet mostanság.Másik totyikban leírtam már: D Kb fél óránként kelek fel, hgoy MSN en írjam volt barátnõmnek amik álmomba eszembejutnak, hogy mekkora fasságot csinált, hogy kirakott: D Na mind1: D
Am tudom, hogy nem para.Szutyok oktatáson mikor elsõre megcsináltam életemben egy ilyen tesztet lett 5 hibapontom..ebbõl egy 3 pontos, figyelmetlenség miatt, meg még 2 amit szintúgy elsiettem: D
Akkor miszter logikák, menjetek ki szépen csúszós felületre egy hátsós autóval, aztán eresszetek rá egy kettest kanyar elõtt heel and toe nélkül. (Persze nem tutyi mutyi tempóban)
De itt van egy kis idézet:
"Heel-toe or heel-and-toe double-declutching is used before entry into a turn while a vehicle is under braking, preparing the transmission to be in the optimal gear to accelerate out of the turn. One benefit of downshifting before entering a turn is to eliminate the jolt to the drivetrain, or any other unwanted dynamics. The jolt will not upset the vehicle as badly when going in a straight line, but the same jolt while turning may upset the vehicle enough to cause loss of control if it occurs after the turn has begun. Another benefit is that "heel-and-toeing" allows the driver to downshift at the last moment before entering the turn, after starting braking and the car has slowed, so the engine speed will not be too high when the lower gear is engaged."
Elsõ fele engem, második fele pepsit idézi. Aztán tõlem mindenki azt hisz innentõl kezdve amit akar:)
gyerekek nem csak az a célja hogy ne csússzon meg a hátsókerékmeghajtás :D hanem bármelyik meghajtásnál lehet használni verseny célokra :) idõt nyersz vele barátaim... mikor vissza engeded a kuplungot akkor ne alacsony fordulatról húzza fel a lendület a fordulatszámot hanem inkább magasról le így nyersz idõt :)nincs az a pillanatnyi lassulás amíg alacsony fordulatról felugrik a magasabbra a lendület hatására ennyi
AZért van, mert minden egyes gázadásnál felpörög, így nem áll le. tudtommal. Ártani biztos nem árt, csak nem egyszerû megtanulni..:)
Turbó fordulathoz semmi köze.Viszont az elsõ állítás helyes, ne kapjon hirtelen terhelést a hajtás, így talán nem tör ki:p Városban sok haszna van amikor megyek a kajak szar gumijaimmal a vizes fehér aszfalton, és gangolok vissza ahogy jön a kanyar.Kifele meg már úgy sem lesz egyenes:) Én már tökre hozzászoktam, mindig csinálom.
meg tehermentesíti a váltót jó ha csapatsz nyálas idõben akk jól jöhet, de városban nem kell alatt a városi normál közlekedést értem nem azt h rágangolsz a kanyarra mint állat azt fordulod is