Ha a sérült eszméletlen, a legelsõ dolog, amit meg kell vizsgálni, hogy sérült-e a nyaki gerince. Ezután meg kell nézni, hogy van-e valami a szájában, ehhez pedig hátra kell hajtani a fejét. Igenám, de ha nyakigerinc-törött az illetõ, akkor tilos megmozdítani a fejét, ekkor kell használni az Esmarck-féle mûfogást: egy ember az illetõ mögé térdel, és rögzíti a fejét, egy másik megfogja az állkapcsát és elõrehúzza. Így nem kell megmozdítani a fejet, de meg tudjuk nézni, hogy került-e valami a szájába.
Hatulrol megfogod az elotted alo hasat ket kezzel, okolbe szoritod. Aztan hirtelen fel es magad fele rantod. Ezt soha nem kell bemutatnod, mert balesetveszelyes!
En nem tudom, hogy hol van, de en bescanneltem a sajat peldanyom. Nem pont ez a tetelsor, a kerdes valtozhat, de a valasz nem. Azaz ertelemszeruen tanuld! Pl, mit teszel a savat nyelt emberrel, stb, stb.
Hali, nekem aztmondta aki tartotta a felkészités az egészségügyi vizsgához hogy vhonnan le lehet szedni a teljes kérdéssort kidolgozott válaszokkal.. Nem tudja vki megmondani hogy merre van? már próbáltam keresni sima keresõkben de nem találtam
sztem elfogadják,csak az eü vizsga "sikeres papirját" kell elvinni!
Nekem sem egészen olyan volt az eü vizsga, mint amilyennek beharangozták. Bementünk ketten, leültünk egy asztalhoz, kihúztuk a tételt, elmondtuk, és már mehettünk is ki a sikeres vizsgával. A kötelezõ feladatok (oldalfektetés, lélegeztetés) is elmaradtak.
Elsosegelyen en eleg nehez helyen vizsgazhattam, mert minden ismerosom azt mondta, hogy hu de laza, bement es mar jott is ki.
Negyen mentunk be, ket fiu, ket lany. Lanyokat kapasbol elkuldte lelegeztetni, minket fiukat meg oldalfektetni. Utana csereltunk. Mindenkitol kerdezett valamit, tolem: -Mit csinalsz, ha valaki el akar ajulni melletted -Lefektetem es felemelem a labat, hogy a fejebe menjen a ver
Utana huztam A tetelt: Nyakonszurtak valakit, spriccel a nyakaban a ver, mit csinalsz? Elmondtam neki, hogy egyertelmuen arterias verzes, a seb alatt megprobalom az utoeret odaszoritani a legkozelebbi cosnthoz, vagy vmi gezzel vagy az ujjammal. Utana mentot hivok es nem fektetem le, allva vagy ulve marad, hogy ne oda aramoljon a ver. Ezt ugy nagy nehezen elfogadta, mondtam a B tetelt is: Mit tudunk a gerincserultekrol, hogyan vesszuk eszre, mit szabad es mit nem.
Vegszukseg eseten mozgatjuk csak, akkor is lehetoleg kanal fogasban. Ha eszemeletenel van megkerdezem, hogy erzi-e a labat, ilyesmi, ha nincs, akkor a serules mertekebol, sulyos esetben tapogatassal tudom, hogy gerincserult. Eleg para volt, mert eleg kemeny volt a pasi. Amugy en a Moszkva teren vizsgaztam (Budapest)
azt pedig nem ugy kel, hogy álványzat levenni, és tálcafogással elvinni a csávót, mert lehet hogy gerinctörés van. ha te kiveszed azzala fogással, szegény gerince
Választanom kellet 1 csomó cetli közül,kihuztam ezt: Egy állványzat félig összedölt,egy munkás alatta van szemmel láthatóan eszméletlen,félö,hogy az álványzat teljesen összedöl!/nem pontosan ez,de a lényege ez!/
Mondtam a csajnak,hogy rautek mûfogással eltávolitom a sérültet az álványzat alol,ráfujok a szemöldökére,ha megrebben,eszméleténél van és már zavart is ki,kezemben a sikeres vizsgával!
Hát az qrva kevés volt,csak ezt kérdezte,vmi olyanrol szó sem volt,hogy milyen sorredben értesitjük a mentöket,vagy hogy milyen fajta vérzések vannak?(hajszáleres,vénás,artériás)
Most mehetek venni egy elsõsegélykönyvet,mert már félig elfelejtettem!(az õ hibályuk,mert nem frissitették fel az emlékezetemet)
most olyan érzés, mikro megyek forgalomba, hogy miskolc olyan részén járunk ahol életembe nem voltam még:D mintha valami uj GTA lenne, és ismerkedek a pályával:D nagyon zsear!
Nekem a kedvencem a gyorsulás volt. Azt mindig imádtam. :D Balra-hátra parkolást nem komáltam annyira, de vizsgán azt húztam, és tökéletes lett az érkezésem, amin meg is lepõdtem.. :)
én meg az emelkedõt utáltam a legjobban:D a kedvencem a saroktolatás volt. elsõ vizsgán hátramenetben beállás, de sajnos szalomba fulladtam le, és bukfenc volt. 2nál meg a saroktolatást huztam, és áhh:d tökéletes lett:D
Szia! Nekem is a kézifékes volt a kedvencem, rutinon is azt húztam. Rutrin órákon jópárszor megcsináltuk, mindig elsõre el tudtam indulni, és egy centit nem gurultam hátra:-) Pedig az elején ettõl féltem a legjobban. Oktatóm nem szokott kereszt-kérdésekkel idegesíteni keresztezõdésben, remélem így is marad:-) Nekem nov. 10-én lesz forgalim vizsga. Ja, és Szolnokon tanulok a Start-nál (az oktatóm megengedte, hogy reklámozzam, mivel az osztálytársam édesanyja, és az övé az autósiskola:-)) Jó vezetést!
Eszembejutott meg egy sztori. Jovok Cinkota es Nagytarcsa kozott, epphogy kiertem a varosbol, ramvillog egy szembejovo. Nezem, elfelejtettem bekapcsolni a tompitott fenyszorot, felkapcsolom. A kovetkezo domb mogott ott a trafipax, utana otszaz meterre a rendorok, harom autot mar ki is kaptak :)
-t
Ezt a beszámoló jó volt jó lenne minél többet olvasni ilyeneket
En altalaban normalis autosokkal talalkoztam, ami eleg meglepo, foleg Budapesten. Parszor velem is elofordult, hogy megeloztek zarovonalon, negyvenes tablanal nyolcvannal, de a tobbseg inkabb szepen mogottem jon a szabalyos sebesseggel. Sokszor ha beengedek valakit elem, megkoszoni, mogottem altalaban tartanak ot meter tavolsagot, sose lehet tudni alapon :D Pedig en ket centit nem gurulok hatra emelkedon, rutinon is az volt a kedvenc feladatom :)
Itt olvastam a tukros dolgot, oktatom sokszor megkerdezi, hogy jon-e mogottunk auto, esetleg milyen szinu a mellettunk halado. Es lehetoleg kanyarban kerdez tolem kresz szabalyokat :) Igyekszik minnel jobban megosztani a figyelmem, gondolom ez is az oktatas resze.
Sziasztok!
Kerestem egy topicot jogsival kapcsolatban, ide jutottam. En most tartok a 3/4-enel (persze, ha nem bukom meg parszor a vegen)
Szoval regota tervben van, kb ket eve csinalom, hogy majd ekkor majd akkor elkezdem. Kozben 23 lettem, gondoltam na most itt az ido.
Hirtelen felindulasbol beiratkoztam a Csigaver autosiskolaba, kozel van a melohelyemhez az egyik kozpontjuk. Be is fizettem a penzt ebedszunetben, hetvegen mar mentem is az elso kresz oramra. Ezek 4*3 oras foglalkozasok voltak, oktatom jo fej volt, probalta emberien magyarazni a szabalyokat, sokszor gyakorlati peldakkal vegyitve. Mivel egy negynapos kuruzus, ezert gyakorlasa nem volt ido. Beszereztem ismerosomtol a kresz vizsgaprogramot, amit kresz2005.nrg neven be is osztottam dc-n, sokan le is huztak tolem. Ezen gyakoroltam, megcsinaltam mind a negyven B kategorias tesztet es generaltattam veletlenszerut is, atlag napi otot. Ezt masfel hetig csinaltam, akkora kaptam idopontot vizsgara. (meg a masodik hetvege elott lejelentettem magam vizsgara, batyam tanacsara),
Vas Gereben utcaban vizsgaztam, 3 hibaponttal megvolt, elsonek vegeztem vele, vmi het perc koruli eredmennyel.
Par ismerosom, koztuk batyam is javasolta, hogy valtsak iskolat, mert rossz tapasztalataik voltak a forgalmi vizsgan, erthetetlen bukasok, azaz valoszinusitheto, hogy penzre mennek az oktatok.
Kis faluban lakom, Pesthez kozel. Nagytarcsan. Itt indult egy tanfolyam a kresz vizsgam kozben, felhivtam, gondoltam atjelentkezek. Persze atvettek, egybol kaptam egy telefonszamot.
Az atjelentkezest ket hetig rossz dontesnek ereztem, mert nem vezethettem, mert a papirom at kell, hogy keruljon a Budapesti Felugyelettol a Pest Megyeihez. Ez kicsit idegesitett, hogy ilyen sokaig tart, de vhogy csak kibirtam.
Megbeszeltuk az elso idopontot az oktatommal. Beultem, mondta megyunk vmi csendes parkoloba. Utkozben beszelgettem vele, kerdezte, ultem-e mar autoba. Mondtam neki, meg regen iskolatarsak autoiban probaltam elindulni, megallni, stb.
Erre fogta magat, Polus-Center mogott valahol megalltunk es kozli, hogy csereljunk helyet. Azt hittem, hogy ebben a csendes utcaban gyakorlom majd az elindulas-megallast. Beulok, magyaraz dolgokat. Kellett is, mert ilyen autoban nem ultem meg (Renault Scenic, 1,5 dizel) Szoval indulasnal kerestem a kulcsot, hat nem nagyon volt, ellenbe kartya es start/stop gomb, annal inkabb. Miutan ezt helyretettem magamban, kerestem a kezifeket, ugyanis a kardanboxon nem nagyon talaltam. Gondoltam lehet vmi mercis megoldas, kerestem pedalt, az se volt. Itt kicsit ketsegbeestem es megkerdeztem. Erre vmi bal oldalt kell kihuzni egy pici kart egy nyomni egy gombot. Es ekkora megszolal az oktatom: SIKK Sebesseg, iranyjelzo, korulnez, kezifek. Itt szartam be, nem kicsit :D Ezutan kimentunk Godollore az M3-ason, utana Isaszegen keresztul haza. Kovetkezo oran Budapesten mentem vegig dugoban. Harmadik oran kivitt a rutin palyara, mindent megcsinaltam elsore. Megcsinaltatta velem megegyszer, aztan az ora masik felet szinten forgalomban vezettem. Negyedik alkalom megint rutinpalya, vizsga elott mindent szepen aprolekosan elmagyarazott, adott egy lapot az elmeleti kerdesekre, ezt vagjam be. Ket nap mulva vizsga (ez most volt penteken). Reggel ertem jott, kimentem vizsgazni. 7-en lettunk volna, egy nem jott el, harom lany atment, harom fiubol az elsot megvagta, en voltam az utolso. Megvolt a vizsga, elegge izgultam, de sikerult. Kicsit gaz volt, mert reggel eleg hideg volt, es mire beultem a volan moge, rendese elfagytam, nem igazan ereztem a kuplungot, ennek ellenere hibatlanul vizsgaztam. Eltuntek a vizsgabiztossal, beszeltek valamit tiz percig, aztan elojon es kozli november 7.-en forgalom vizsgara le is jelentett :) (oktober 28-an volt a rutin vizsga)
Utana vezettem ismet a budapesti csucsban a leheto legnehezebb helyeken (Hungaria korut, Bosnyak ter, Dozsa Gyorgy ut, Nepliget, Ors Vezer tere). Volt egy olyan hely, keresztezodes, minden oldalrol dugo, keresztezodes kozepen beallo autok, s kb 500 meteres emelkedo. Ez eleg nehez volt, raadasul az oktatom tolem olyan dolgokat var el, hogy csak kuplunggal tartsam ilyenkor az autot. Most szombaton vezettem, kihasznalta az unnepeket es piac es temeto kozeleben vezettem, egybekotve egy kis Dunakeszis uttal. Itt Dunakeszin eleg erdekes utszakaszon mentunk, nem is lattam meg ilyet. Egyik utca se parhuzamos a masikkal, otos keresztezodesek es olyan keskeny ketiranyu utak, hogy ha akarhol szembejon valaki, le kell huzodnunk kolcsonosen. Most egy hetig minden nap vezetek, aztan vizsgazom :)
Ti is irhatnatok kicsit reszletesebben szerintem, sok erdekes es tanulsagos dolgot tapasztal az ember tanulo koraban
Itt a szünet, holnap újra vezetni fogok :))
nem tudja valaki mi miskolcon forgalomba a vizsgaútvonalak? szeretném áttanulmáynozni õket... :D
Haverom édesapja mozifutár volt ifjonc korában. Egy 2vh.-s bmv motorral tolta az öreg. Akkoriban tán még a rendõrnél is jobban leszarhatta a kreszt egy mozifutár. Akinek meséltek ilyeneket a szülei azok tudják mirõl van szó. Szóval elmesélte az öreg, hogy annakidején amikor letette a jogsiját A kat.-ra akkor mondta neki az oktató: -Mindig úgy közlekedj mintha mindenki aki körülötted mozog az utakon az teljesen hülye lenne! Mindig készülj fel a legváratlanabb dolgokra hiszen lesz@rják, hogy téged nem vesz körül acélkarosszéria.
Akkoriban pedig nem is volt ennyi autó. Valahogy én is ezt tudnám tanácsolni a frisseknek. Én is csak a d-kat. letétele után jöttem rá, hogy valójában mirõl is szól a közlekedés. Bár most már nem a saját életem kell féltsem hanem a körülöttem mozgó hangyákét...
Pedig volt idõ mikor rengeteg ökörségbe belementem. Nem is lehet elvárni egy szárnyait bontogató állatkától, hogy azonnal vérprofiként kezdje szgk-s pályafutását. Viszont amikor már egy-egy vidéki melóra nem akartak eljönni velem a kolegák mert ugyan tudják, hogy biztonságosan vezetek mégsem mernek mellém ülni, az azért elgondolkodtató volt. Dehát délutánra mentünk vidékre és másnap hajnalba indultunk haza a fõvárosba. Este pedig fokozott óvatossággal kellene közlekedni nem 160-nal a legelhagyatottabb mellékutakon mint ahogy én tettem meg 200-zal autópályán. És sajnos az egyik kolegám esete is kezdte felnyitni a szemem. Autópályán 220-szal a belsõ sávban egy elhagyatott teherautógumiabroncsba futott hajnali 2-kor. A helyszinen meghalt. Akkor gondolkodtunk el, hogy vajon normális értékrendû embereknek mennyi pénz kell ahhoz, hogy ennyire siessen mert a megrendelõnek fontos a munka. Ma már ott tartok, hogy nincs is kedvem beülni a család 307sw-jébe mert vezetek eleget a munkahelyemen. Errõl jut eszembe! Ajándékba adom a 105-ös skodám bárkinek.(priv)
Hát igen, sokan hülyeségbõl, de még többen gonoszságból kicsesznek a tanulókkal, az oktatóm is mondta, hogy készüljek fel az ilyenekre. Valahol olvastam, hogy az autósoknak elõzékenyeknek kéne lenniük a tanulókkal szemben. Szerintem ezt jópáran félreértették, ugyanis szó szerint ELÕZékenyek, még ott is, ahol tábla+záróvonal+egyéb szabály együttese tiltja:-)
vigyázz a hülyékkel és a gonoszokkal. Hülyék: "vanazonfék" jelmondattal vágnak eléd, lépnek a zebrára, stb. Gonoszak: "baccunk ki a tanullóval" (szigorúan két l betûvel!) jelmondattal tesznek Neked keresztbe, ahol csak tudnak.
Szerencsére a magyar autósok még a rendesebbek közé tartoznak, ha a tanulóval szembeni magatartásról van szó, szóval hülyébõl több van, mint gonoszból.
Példa: Négysávos út, elõtted zebra, a járdán gyalogos meglátja a tanulóautót, udvariasan megáll, még int is neki, hogy menjen. Tanulónk erre visszaint, hogy köszi, és megy. Mellette nõi autós nagy gázzal, a zebra elõtt bevágja a satuféket - meglátta a gyalogost a járdán, és rémlett neki, hogy ilyenkor meg kell állni, mert a zebrán a gyalogosnak van elsõbbsége... Mi a következmény? Mivel a Kresz szerint nem lehet elmenni megállás nélkül a párhuzamos úton mellettünk megálló autós mellett, tanulónk olyat bukik, mint Rottenbiller, pedig neki intettek, hogy mehet...
én azt halottam, az oktatómtól, hogy olyanok lesznek hamrasona, hogy jogsi csak 19 évet betöltõ személy szerezhet! valamint az árak is drasztikusan emelkednek. pótvizsga és plusz óra nékül, tehét az alap ár 200 e ft felett lesz!!!