látom nálad már megérte a cégnek többmilliót költeni a marketingre vedd észre hogy ez az egész "retro életérzés" hatalmas üzlet, és te csak egy egyszerû fogyasztó vagy, akinek kielégítik az igényeit, de attól még nem kell hálásnak lenned a cégnek, mert az nem jószándékból csinálja, hanem meg akarnak gazdagodni rajtad és a hozzád hasonlókon
Most bukkantam erre a topicra, és nagyon örülök neki :) Én hatalmas tisza rajongó vagyok, van cipõm, pólóm, fejpántom, és a táskámon is tisza kitûzõk vannak ;) Szerintem ez az egész egy életérzés, de sajnos nagyon sokan csak divatból hordják, és így elveszti az értelmét az egész... :( Én télleg csak annak ajánlom, hogy vegyen Tisza cipõt, aki elsõ pillanatra beleszeret, és megérti, hogy miért is drágább a nyugati márkáknál! Ne kérje senki, hogy magyarázzam meg, mi is az oka, erre mindenki jöjjön rá maga... :)
mellesleg részben azért ilyen drága mert az alapanyag az nem hazai. hanem külfölfrõl hozatják be!
Ha a nike, vagy egyéb világmárkák lennének alternatívák, én is inkább Tiszát vennék. De én ennyit nem költök sport(os) cipõre.
Veszek inkább reef-et, vagy heavy duty-t 40-50%-kal olcsóbban.
nekem régen volt Tisza cipõm, négy éven keresztül használtam, fociztam benne stb... azért kellett megválnom tõle, mert kinõttem... ha a minõsége ugyanolyan jó, mint a réginek és még tetszeni is fog nekem, akkor inkább tiszát fogok venni...
és azért miért kerul kevesebbe mert keleten gyártják? csak a nike-nak kerul kevesebbe, te ugyanolyan drágán jutsz majd hozzá mint a tiszához vagy bármelyikhez... tehát 15 folott
a tisza cipõ készitok sem havi 200.000-ért varják meg neked, ne légy már naiv, szerintem öregaasszonyok varrogatják minimálbérért, hogy aztán a gyárto cég jol keresen rajtuk meg rajtad, vagy azt hiszed hogy a cipod 15-20 ezret ér? :DD
Na valakinek van már Tisza cipõje rajtam kívül? Én januárban vettem és nagyon meg vagyok vele elégedve. Bátyám is fog venni egyet. Lehet, hogy pólót is beszerzek majd. És hogy miért ragaszkodok ennyire a Tiszához? Mert jó érzés viselni annak a tudatában, hogy kuriózum amit viselek, magyar termék, 1. osztályú anyagokból készült (minõségre nem lehet panasz), tudom, hogy nagyon ritkán fogok olyan emberrel találkozni, akin Tisza cipõ van, (nem is támogatom a reklámot, jó is, hogy 1 bolt van "csak", így nem lesz tömegcikk). Ha mondjuk egy keleten éhbérért gyártott Nike cipõt vettem volna, akkor az teljesen más lenne. És ráadásul rajtam kívül 100 millió ember hord ilyet (Nike és társai). (Hozzáteszem hogy nem a dicsekvés a célom) Ja, és én nem az a korosztály vagyok, aki még a régi (Tisza) cipõket hordta...
Tisza Cipõ kampány a Republic of Art-tól
A Republic of Art Reklámügynökség kapott megbízást a Tisza Cipõ kommunikációs anyagainak elkészítésére. A Tisza Cipõ reklámszpotja a téli idõszakban fut a VIVA tévécsatornán, 5 különbözõ verzióban. A film zenéjét Zságer Balázs szerezte, a videoklipp rendezõje, Fabricius Gábor a Republic kreatív igazgatója.
Szigetes Belga koncert után nekem is megjött a Tiszához a kedvem, és nagy király (a hangerõ...) cuccok vannak. Amint tudok megyek is az Astoriára :D
Tisza stoplisom nekem is volt! Bár arra nem esküszöm meg, hogy 28-as... :)
Lomtalanítás volt a pincénkben, és megtaláltam a 28-as méretû Tisza stoplis cipõmet! Imádtam régen, de most már örökre megváltam tõle! :D
nem beszélve arról, hogy valszeg az ára is kevesebb lesz mint a külföldi márkáké
TÉVEDÉS! Drágább lesz, mint a Nike, vagy Adidas cipõk, mivel ezt itthon gyártják (drága munkaerõ), míg a küldölfi márkákat 4 éves távolkeleti rabszolga gyermekek varrogatják szarér-hugyért :-))))))
Viszont a cipõk minõségéhez hozzáfûzném, hogy az én saját tapasztalatom szerint a kint vásárolt sportcipõk sokkal tartósabbnak bizonyulnak, mint a haverjaim hazai pályán vásárolt csukái!
Szvsz pont annyira néz ki szarul, vagy jól, amennyire egy oldschool nike.
ja, épp azért kopiztam be, hogy lássátok mennyire meg van tervezve ez a reklámkampány is, mármint hogy nincsen :)
10%-al olcsobb lesz, azta, mekora árengedmény huuuu, és mi számit konkurensnek? Mert ha egy 20.000 cipõt veszünk annak akkor a 10%-ra szarok, ha meg ettõl nagyobb árban gondolkodnak akkor meg sem érné, ettõl kisebben meg mit számit a 10%...
egyébként meg hányinger ez az ujjabb szarság... :)
Egy nagy múltú márka újraélesztése - felülpozícionált termék lesz a Tisza 2003. március 31. 15:17
Az elmúlt években a világ egyik uralkodó divat irányzata a Retro stílus. Bútorokban, autóban és a ruházati divatban is kezdett meghatározóvá válni a hetvenes évek stílusa. Magyarországot is elárasztották az ilyen jellegû nyugati termékek. Ám nekünk is volt egy márkánk, ami a hetvenes évek divatában meghatározó szerepet játszott. A Tisza márka feltámasztását tûzte ki célul egy magyar üzletember, így cikkünkben annak jártunk utána, hogy milyen eszközökkel lehet kommunikálni egy ilyen márkát. Elõny-e vagy hátrány egy régen kedvelt termék újraélesztése és hogy mekkora igény mutatkozik a piacon a Tisza modellek iránt.
Ha minden a tervek szerint halad május 1 - tõl újra kapható lesz Magyarországon a rendszerváltás elõtti ruházati divat egyik legismertebb márkája a Tisza cipõ. Egyes becslések szerint a márka fénykorában itthon minden negyedik ember lábán a jellegzetes T-betûvel fémjelzett márka valamelyik modellje volt. A mostani retro hullám nyomán egy magyar üzletember a márka feltámasztása mellett döntött. A cipõket az eredeti gyártósorokon készítik majd a jövõben, azonban ha az igények megfelelõen alakulnak hamar kinõhet a Tisza a régi gyárat, mely mára már csak töredéke az eredeti méretének. Ugyanakkor a tulajdonosok mindenképpen a hazai gyártás folytatását tartják csak elfogadhatónak, mivel úgy érzik, hogy ez adja a Tisza cipõk egyik varázsát. "A magyar piacon ma már meglehetõsen kevés kizárólag magyar termék van jelen, így fontosnak tartottam, hogy az élelmiszerek után a divat szegmensben is feltûnjön egy 100 százalékig magyar márka" - nyilatkozta Vidák László a cipõket forgalmazó Hibrid Kft. ügyvezetõje.
Csak a formaterv a régi
Az elõzõ rendszerben gyártott magyar termékekkel kapcsolatban még ma is sokakban él a kép a meglehetõsen gyenge gyártási és összeszerelés minõségrõl. Felmerül a kérdés, hogy a Tisza cipõkkel kapcsolatban hogyan lehet kiküszöbölni ezt a negatív attitûdöt, mely az újra bevezetés egyik komoly akadályává válhat. A Tisza cipõkkel kapcsolatban sokunknak ma is az izzasztó mûbõr felsõrész és talpbetét, valamint az egy darabból öntött meglehetõsen törékeny mûanyag talp jut eszébe. "Erre nagyon sok figyelmet fordítunk. Ugyan régi modelleket gyártunk újra, ugyanakkor a mai kornak megfelelõ technikai színvonalon. Szintén a mai elvárásokhoz igazítottuk a komfortjellemzõket és a felhasznált anyagok minõségét. Elvetettük az eredeti Tisza cipõkön használt mûbõr alapanyagokat és ezeket is eredetei bõrbõl készítjük. Igyekszünk mindent olyan színvonalon elõállítani, hogy állják a versenyt a rivális nyugati márkákkal vagy azok tulajdonságait meg is haladják" - nyilatkozta Vidák. Az ár meghatározása szintén fontos pont lehet az imázs építése szempontjából. A piaci trendeket figyelve vonzónak tûnhet a versenytársakénál lényegesen alacsonyabb ár megszabása, mely segíthetné a piacra lépést, ugyanakkor komoly romboló hatása lehet a márkáról kialakuló kép tekintetében. A Tisza márka esetében a forgalmazók az erõs, kissé felülpozícionált imázs kialakítása mellett döntöttek. Ennek egyik eszköze, hogy a modellek árait a konkurensekhez hasonló - annál mintegy 10 százalékkal alacsonyabb - szinten határozták meg. Szintén a cipõ unikum jellegét kívánják erõsíteni azzal, hogy a márka kézbentartására törekednek. "Nem tervezzük a piac telítését a Tisza cipõkkel, szeretnénk az igényeknek megfelelõ darabszámot gyártani. Ez eleinte csak pár ezer darabot jelent majd. A megfelelõ imázs kialakításának legfontosabb lépése, hogy a cipõk nem jelennek meg az áruházak polcain, csak kiemelt helyeken szeretnénk értékesíteni. Ez a késõbbiekben mintabolt-hálózat létrehozását is jelentheti" - nyilatkozta Vidák László.
Kommunikáció a vonal alatt
A Tisza bevezetõ kommunikációja eddig is és a jövõben is BTL eszközök használatára épül. Az elõzetes kommunikációban a vírus marketing kapott hangsúlyt product placement (termék elhelyezés) mellett. A bevezetés kezdõ lépéseként néhány zenésznek és DJ-nek használatra adtak Tisza cipõket. A lábukon látható cipõk voltak hivatottak elsõ körben az érdeklõdés felkeltésére. Azokon a rendezvényeken, ahol ezek a brand ambassadorok (márka nagykövetek) felléptek, a közönség tagjainak matricákat és a Tisza cipõk eredeti fénykorának leginkább megfelelõ reklámhordozókat, kártyanaptárakat osztottak. A kiosztott reklámhordozók nyomán útjára indult vírusmarketing sikerét leginkább az érzékelteti, hogy minden egyéb hirdetés nélkül is sajtó visszhangot produkált a termék újra bevezetése. "A hagyományos médiumok használatát a továbbiakban is kerülni szeretnék, ezzel is eltérni a konkurensek által bevett szokásoktól. A kommunikáció a késõbbiekben is az event-ekre épül majd. Ez egyaránt jelent mások által szervezet eseményeken történõ megjelenéseket, illetve saját rendezvényt is. Szeretnénk ugyanis életrehívni egy Tisza Fesztivál nevû rendezvényt, ahol magyar zenészekkel és DJ-kel megjelenni. Az elsõ ilyen eseményt már idén májusra tervezzük. A marketingtevékenység folytatását egyelõre házon belül intézzük majd" - nyilatkozta Vidák László. A gyártók a potenciális célcsoport meghatározásakor elsõsorban azokra az emberekre helyezik a hangsúlyt aki a régmúltból fel tudja eleveníteni és szimpatikusnak találja ezt a márkát. A hetvenes évektõl gyártották a Tisza cipõket így a harmincon felüli korosztály, aki emlékezhet a márkára, ugyanakkor reményeik szerint sok olyan fiatal is van, aki csak azért is megvenné cipõinket, mert látja a többieken és megismeri a cipõ sztoriját. "Persze nem csak a sztorira alapozunk, hanem úgy érezzük, hogy bárkinek megtetszhet a termék. A cég internetes site-ján lehetõség nyílt a kontaktus felvételére, illetve a termékkel kapcsolatos elektronikus hírlevél megrendelésére. Az érdeklõdés igen élénk volt és a visszajelzések igen pozitívak" - fejtette ki Vidák.
kinaban egy jobb fizetes annyi mint nalunk a letminimum... el lehet gondolni mit kereshet egy cipogyarto betanitottmunkas, a fuvarkoltsegmeg elhanyagolhato, ciponkent mondjuk 500 ft es akkor sokat mondtam
És még annyi, hogy említett gyártók cipõi tényleg nem mutatnak óriási minõséget.
Ha tegyük fel 20 ropit kiadnék egy cipõért, lehet, hogy a Tiszát elõnyben részesíteném az említett márkákkal szemben. Persze csak amíg nem tudom meg, melyik multi áll a háttérben.
De inkább veszek 13 körül egy Cons-t.
Igazad van, én éppen ezért külföldön, nyugateurópában veszem meg a sportcipõket, márha kell. Iszonyat nagy választék, színben és fazonban és márkában, az ára meg kedvezõbb, mint itthon, a minõsége szerintem kiváló, nekem eddig amit kint vettem, nem volt panaszom. Ez van! :)
Milyen nívós minõségrõl beszélsz te???? A NIKE sem az már mint régen volt. Ha megnézel egy 20.000Ft-os cipõt, látod, hogy ragasztott a talpa, ráadásult elég szar minõséggel és technikával. Legalábbis én ennyi pénzért elvárom a cipõmtõl, hogy ne legyen rajta körben 5mm száles ragasztó csík. Én drága, márkás sportcipõt nem úgy akarok vásárolni, hogy 5 pár egyforma cipõböl melyik néz ki normálisan. Régebben az ilyen hibás cipõket egy speciális boltban lehetett megvenni a bolti ár töredékéért, miután a MEO-s leselejtezte.
Skacok találtam egy origi surranót a mamám pincéjében szóval nekem tök ingyen volt és sokkal tovább bírja mint az ilyen 20 ezres vackok.
Ki van zárva, hogy olyan nívós minõségben állítanák elõ az új Tiszát, mint a nagymárkákat, hiszen nincs 1 hónapja, hogy elkezdték gyártani. Rutin és tapasztalat az nincs. Az áruk viszont majdnem egyforma. Nehogy már az árszabásukkal akarjanak a minõségi világmárkákhoz felzárkózni.
Az ár pozicionálásánál arra is vigyázni kell, hogy ki a célközönség.
Ha 9 900.-ért adnák, akkor azért nem venné senki, mert biztos gagyi és különben sem járhat ilyen olcsó cipõben, mert a kispajtásai kiröhögik.
Ha meg van elég tõke, akkor exportra törekednek.
"Baráti" 19.900.-Ft körül! Akinek ennyit megér, az vegye meg, én maradnék a jólbevált igazi sportmárkáknál.
De nagyon utáltam én anno. Anyám mindig ezt vett, mert helyben volt a cipõgyár, a lakás alatt a bolt. Egyszer meglepett 3 pár ilyen cipõvel. Hányni tudtam volna. Minden osztálytársam nyomult a Nike meg Adidas cipõkben, én meg a Tiszában.